ad
  • 8.079.837 stemmen

We're the Millers (2013)

Komedie | 110 minuten / 118 minuten (extended cut)
3,33 1.928 stemmen

Genre: Komedie

Speelduur: 110 minuten / 118 minuten (extended cut)

Geregisseerd door: Rawson Marshall Thurber

Met onder meer: Jennifer Aniston, Jason Sudeikis en Emma Roberts

Releasedatum: 7 augustus 2013

Over We're the Millers

"*If anyone asks."

David Clark is een kleinschalige drugsdealer die het houdt bij het handelen met volwassenen en dus absoluut niet in zee gaat met de jeugd. Alles gaat van een leien dakje, tot hij onverwachts genoodzaakt is voor het grote geld te gaan. David besluit op een slimme en valse manier een gezin te stichten met de buren, wat deel uitmaakt van een plan om een grote hoeveelheid wiet de VS in te smokkelen vanuit Mexico.

imageimageimageimageimageimage

Melissa Fitzgerald

Pablo Chacon

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Blijft een lekkere wegkijker, nu alweer voor de vijfde keer. Met het einde is trouwens niets mis.

avatar van Vinco

Vinco

Prima en heerlijke wegkijker, goed acteerwerk met leuke humor.

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Ondanks dat ik geen comedy liefhebber ben heb ik me zeker wel vermaakt met We're The Millers. Geslaagde grappen, prima cast en een redelijk verhaal. De speelduur had wel iets korter gemogen wat mij betreft.

7/10 (IMDB)

avatar van Warp

Warp

Verwachtte een flauwe film ala het niveau van American Pie. Beter dan ik had verwacht dus, grappige en verschillende personages en geslaagde grappen.

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

De paar goede grappen maakte hier helaas geen goed filmpje van.

Het was allemaal erg vergezocht en nep.

avatar van maurice32

maurice32

Vandaag voor het eerst kijken, ben benieuwd.

avatar van maurice32

maurice32

Goeie komedie film , had ik niet verwacht en goed gelachen... 3,5 ster

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Blijft ook bij een 2de keer kijken 1 van de leukere comedy films van de afgelopen jaren. Naar het einde toe krijgen we natuurlijk te maken met bekende clichés, maar hier hebben helaas veel (Hollywood) films last van. De nep familie is erg vermakelijk om te volgen en de film zit vol met vermakelijke scenes. 4 sterren blijven zeker staan. Leuke feel-good!

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Een beetje te flauw. Ik had de humor ook wat scherper verwacht. Nu was het wat flauw en ook vuil. Wel nog een leuk einde.

avatar van Shadowed

Shadowed

Iets te flauw.

Een beetje een voorbeeld van een Amerikaanse komedie, maar dan iets beter uitgewerkt. De tienerhumor of in het algemeen vrij puberale humor zit er meer dan genoeg in, maar er is gelukkig ook ruimte gemaakt voor betere humor.

Vooral de cast is leuk, Sudeikis, Anniston, Poulter en Roberts acteren allemaal prima en zijn prettige mensen om tegenaan te kijken. De trailer was al vrij bijzonder, maar de uitwerking vind ik toch allemaal wat minder. Vooral de seksgrappen hadden geminderd gemogen.

Soms is er nog wel wat te lachen, maar in het algemeen te suf om echt goed doorheen te komen. Desondanks door de cast en af en toe wel een leuk momentje een 2,5* gegeven. De Anniston-strip scene was bijvoorbeeld wel geslaagd.

avatar van Movsin

Movsin

Vlotte en grappige Amerikaanse komedie. Soms nogal goor, maar wie stoort zich daar nog aan ?

The cast kwijt zich goed van haar taak en film geeft nog een toetje met enkele bloopers.

avatar van Psycho-M

Psycho-M

Blijft een alleraardigste comedy.

Ok, soms is het allemaal erg puberaal en richting het einde krijgen we de cliches en het bijna verplichte zoetsappige hollywood einde.

Maar de film scoort dan weer wat punten door Jennifer Anniston's fijne scene en de geslaagde bloopers bij de endcredits.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Is ondertussen stiekem in m'n top 10 geslopen. Een film die ik waar dan ook in het verhaal kan aanzetten en die eigenlijk nooit verveelt. Zie ook Four Weddings and a Funeral trouwens, hoewel niet vergelijkbaar met elkaar.

Ik vind We're the Millers nog steeds verrassend scherp en fris. Spelplezier, frisse kleuren, een verrassend gebrek aan zoetsappigheid - zó mooi!

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Zeker leuk om te kijken, maar daar blijft het voor mij bij.

avatar van Goliath13

Goliath13

Precies hoe zo'n film moet zijn; oppervlakkig, middelmatig verhaal, bekend einde. Grappen zijn ver gezocht en erg verzonnen om er nog wat van te maken. Acteer prestaties zijn wel prima. Niet mijn ding.

avatar van remorz

remorz

Leuk maar ook een beetje onevenwichtig.

Het vreemde aan dit concept is als de vier hoofdpersonen te goed slagen in hun missie, je dus naar een gezellig suffe familiekomedie zit te kijken van kaliber National Lampoon’s/Chevy Chase.

De grappen die door dat vernislaagje heen moeten prikken (omdat de vier in feite zo intrinsiek anti-burgerlijk zouden zijn) zijn vaak echter niet scherp genoeg. De scene waar Kenny leert zoenen illustreert dat perfect: leuk idee, maar wordt niet tot het uiterste gedreven. Zelfde met de weedbaby. Of de scene in de tent.

Toch is het allemaal vrij sympathiek, zijn het vooral de kleine grapjes die het hem doen en heerst er best goeie chemie in de groep. Sudeikis heeft de beste timing maar krijgt ook de meeste aandacht; buiten hem hem wordt zowel de focus als de output trapsgewijs minder, tot wat slappe bijrollen aan toe (Brad ?).

Het verhaal is natuurlijk niet het belangrijkste hier, maar het staat ook niet garant voor de scherpste humor en heeft gevaarlijk wat overlap met de flauwe variëteit binnen het genre. De zoetsappigheid blijft beperkt, maar had hier überhaupt niets te zoeken. Uiteindelijk heb ik er goed om kunnen gniffelen maar schateren was er niet bij, helaas. 2,5*

avatar van Gray

Gray

Klopt, deed me ook gelijk denken aan een moderne chevy chase film.

Leuke familiekomedie voor zondagnamiddag.

avatar van sik

sik

2 stemmen voor de moeite en omdat Aniston er gewoon nog fantastisch uit ziet! Verder vind ik het een flauwe, gekunstelde en vooringenomen, draak van een film:S

avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

Een disfunctioneel 'gezin' dat vanuit Mexico wiet naar de VS gaat smokkelen. We're The Millers heeft op papier een hilarische roadtrip voor de boeg, maar verder dan een paar gniffelmomenten komt het in deze komedie niet. Het hoogtepunt zijn de bloopers in de end credits, dus dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. (N.B. op de een of andere manier kan ik gewoon niet zonder ergernis naar de tronie van Will Pourter kijken.)

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

Aniston is echt niet mijn favoriete actrice maar in deze film gewoon erg leuk. Net zoals de rest. Goede oneliners ook.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

De film deed me niet alleen denken aan National Lampoon's Vacation (1983), maar eigenlijk nog meer aan RV (2006). Het enige verschil is alleen dat het gezin in We're the Millers geen echt gezin moet voorstellen. Dat geeft de ruimte om net wat grover uit de hoek te komen qua humor dan de twee eerdergenoemde films en, toegegeven, het levert leuke momenten. Zo'n absurd moment als het zoenen in de bus werkte bij mij in ieder geval wel op de lachspieren.

Toch is het een film die me niet echt is bijgebleven. Het probleem is dat ik een soortgelijke formule toch iets te vaak eerder gezien heb en dat We're the Millers zich daar naar mijn mening niet erg in onderscheidt. Het wordt goed uitgevoerd, maar ik had het gevoel bijna alles wel eens eerder gezien te hebben. Bovendien werd de film naar het einde toe wel erg corny. Wat de film dan wel weer mee heeft is de leuke cast. Ik heb in het verleden wel eens aangegeven geen fan te zijn van Will Poulter, maar hier vond ik hem prima op zijn plaats. Ook Aniston, Roberts en een weliswaar redelijk inwisselbare Sudeikis laten zeker zien onderling chemie te hebben. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld en als iets deze film de moeite waard maakt, is dat het.

avatar van pvl63

pvl63

Leuk onderhoudend filmpje, cartoonesk met leuke grappen.

avatar van bjerik76

bjerik76

leuke film, niet verwacht.

Ook mede de combi van flauwe en pikante humor.

Leuke types, ook het andere koppel wat ze onderweg tegenkomen. zijn niet irritant.

Staat volgens mij ook wel open voor een deel 2.

avatar van Jele

Jele

Prima comedy, verveelt geen moment.

avatar van Black Math

Black Math

Wat onzinnig, maar soms wel aardig, zoals bij het gebed van Aniston in het vliegtuig. Maar op andere momenten slaat de film de plank toch wel aardig mis. De scène waarin "zoon" met "zus" en "moeder" kust, eindigt natuurlijk met zijn grote liefde die net binnen komt lopen als dit gebeurt. De grap met de opgezwollen bal na een spinnenbeet is natuurlijk ook al flink uitgekauwd. Toevallig een aantal dagen eerder There's Something About Mary gezien waarin iemand z'n ballen vastritst. Weinig origineel dus (laatstgenoemde film ook niet, want het gebeurt ook in Turks Fruit) en ik kan er ook niet echt om lachen.De striptease van Aniston had verder ook weinig toegevoegde waarde, want echt sexy wordt het nooit. Het voelt aan als een slap excuus om meer bloot in de film te krijgen. De scènes met het stel in de andere camper zijn ook maar erg ongemakkelijk en weinig hilarisch. Enkel de "You know what I'm saying" jongen was wel grappig al is het maar omdat ik mijn vriendin met zijn catchfrase kan irriteren.

Het is verder ook niet echt een straf om te kijken, waardoor ik op 1,5* uitkomt.

avatar van shrink

shrink

Voor een avonturen / lachfilm was dit een prima film. Enkele keren erg gelachen en het verhaal is wel aardig. Ze hadden van mij wel iets langer in Mexico mogen blijven.