We're the Millers (2013)

110 minuten / 118 minuten (extended cut)

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Jason Sudeikis, Jennifer Aniston en Emma Roberts

David Clark is een kleinschalige drugsdealer die het houdt bij het handelen met volwassenen en dus absoluut niet in zee gaat met de jeugd. Alles gaat van een leien dakje, tot hij onverwachts genoodzaakt is voor het grote geld te gaan. David besluit op een slimme en valse manier een gezin te stichten met de buren, wat deel uitmaakt van een plan om een grote hoeveelheid wiet de VS in te smokkelen vanuit Mexico.

avatar van BlueJudaskiss
Blijft een lekkere wegkijker, nu alweer voor de vijfde keer. Met het einde is trouwens niets mis.

avatar van Vinco
Prima en heerlijke wegkijker, goed acteerwerk met leuke humor.

avatar van LOTR-lover
Ondanks dat ik geen comedy liefhebber ben heb ik me zeker wel vermaakt met We're The Millers. Geslaagde grappen, prima cast en een redelijk verhaal. De speelduur had wel iets korter gemogen wat mij betreft.

7/10 (IMDB)

avatar van Warp
Verwachtte een flauwe film ala het niveau van American Pie. Beter dan ik had verwacht dus, grappige en verschillende personages en geslaagde grappen.

avatar van Ajax&Filmfreak
De paar goede grappen maakte hier helaas geen goed filmpje van.
Het was allemaal erg vergezocht en nep.

Vandaag voor het eerst kijken, ben benieuwd.

Goeie komedie film , had ik niet verwacht en goed gelachen... 3,5 ster

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Blijft ook bij een 2de keer kijken 1 van de leukere comedy films van de afgelopen jaren. Naar het einde toe krijgen we natuurlijk te maken met bekende clichés, maar hier hebben helaas veel (Hollywood) films last van. De nep familie is erg vermakelijk om te volgen en de film zit vol met vermakelijke scenes. 4 sterren blijven zeker staan. Leuke feel-good!

avatar van TornadoEF5
Een beetje te flauw. Ik had de humor ook wat scherper verwacht. Nu was het wat flauw en ook vuil. Wel nog een leuk einde.

avatar van Shadowed
Iets te flauw.

Een beetje een voorbeeld van een Amerikaanse komedie, maar dan iets beter uitgewerkt. De tienerhumor of in het algemeen vrij puberale humor zit er meer dan genoeg in, maar er is gelukkig ook ruimte gemaakt voor betere humor.

Vooral de cast is leuk, Sudeikis, Anniston, Poulter en Roberts acteren allemaal prima en zijn prettige mensen om tegenaan te kijken. De trailer was al vrij bijzonder, maar de uitwerking vind ik toch allemaal wat minder. Vooral de seksgrappen hadden geminderd gemogen.

Soms is er nog wel wat te lachen, maar in het algemeen te suf om echt goed doorheen te komen. Desondanks door de cast en af en toe wel een leuk momentje een 2,5* gegeven. De Anniston-strip scene was bijvoorbeeld wel geslaagd.

Vlotte en grappige Amerikaanse komedie. Soms nogal goor, maar wie stoort zich daar nog aan ?
The cast kwijt zich goed van haar taak en film geeft nog een toetje met enkele bloopers.

avatar van Psycho-M
Blijft een alleraardigste comedy.
Ok, soms is het allemaal erg puberaal en richting het einde krijgen we de cliches en het bijna verplichte zoetsappige hollywood einde.
Maar de film scoort dan weer wat punten door Jennifer Anniston's fijne scene en de geslaagde bloopers bij de endcredits.

avatar van BlueJudaskiss
Is ondertussen stiekem in m'n top 10 geslopen. Een film die ik waar dan ook in het verhaal kan aanzetten en die eigenlijk nooit verveelt. Zie ook Four Weddings and a Funeral trouwens, hoewel niet vergelijkbaar met elkaar.

Ik vind We're the Millers nog steeds verrassend scherp en fris. Spelplezier, frisse kleuren, een verrassend gebrek aan zoetsappigheid - zó mooi!

Zeker leuk om te kijken, maar daar blijft het voor mij bij.

Precies hoe zo'n film moet zijn; oppervlakkig, middelmatig verhaal, bekend einde. Grappen zijn ver gezocht en erg verzonnen om er nog wat van te maken. Acteer prestaties zijn wel prima. Niet mijn ding.

avatar van remorz
Leuk maar ook een beetje onevenwichtig.

Het vreemde aan dit concept is als de vier hoofdpersonen te goed slagen in hun missie, je dus naar een gezellig suffe familiekomedie zit te kijken van kaliber National Lampoon’s/Chevy Chase.

De grappen die door dat vernislaagje heen moeten prikken (omdat de vier in feite zo intrinsiek anti-burgerlijk zouden zijn) zijn vaak echter niet scherp genoeg. De scene waar Kenny leert zoenen illustreert dat perfect: leuk idee, maar wordt niet tot het uiterste gedreven. Zelfde met de weedbaby. Of de scene in de tent.

Toch is het allemaal vrij sympathiek, zijn het vooral de kleine grapjes die het hem doen en heerst er best goeie chemie in de groep. Sudeikis heeft de beste timing maar krijgt ook de meeste aandacht; buiten hem hem wordt zowel de focus als de output trapsgewijs minder, tot wat slappe bijrollen aan toe (Brad ).

Het verhaal is natuurlijk niet het belangrijkste hier, maar het staat ook niet garant voor de scherpste humor en heeft gevaarlijk wat overlap met de flauwe variëteit binnen het genre. De zoetsappigheid blijft beperkt, maar had hier überhaupt niets te zoeken. Uiteindelijk heb ik er goed om kunnen gniffelen maar schateren was er niet bij, helaas. 2,5*

Klopt, deed me ook gelijk denken aan een moderne chevy chase film.
Leuke familiekomedie voor zondagnamiddag.

sik
2 stemmen voor de moeite en omdat Aniston er gewoon nog fantastisch uit ziet! Verder vind ik het een flauwe, gekunstelde en vooringenomen, draak van een film:S