The Sicilian (1987)

Drama / Misdaad
115 minuten / 146 minuten (director's cut)

geregisseerd door Michael Cimino
met Christopher Lambert, Terence Stamp en John Turturro

Een Siciliaan steelt graan voor de arme boeren. Nadat hij neergeschoten wordt, is hij alleen maar meer vastberaden in zijn strijd tegen de rijken. Hij vormt een bende in de bergen van Sicilië. De geldschieter op Sicilië is echter niet blij met hem: de verkiezingen komen eraan en de Siciliaan wordt een volksheld.

is deze film nou echt zo slecht als de voortekenen doen geloven? 1.5 gemiddeld... Oke, 5 stemmen maar dan nog. Zelf nog niet gezien by the way

avatar van Mischa
jahoor, deze film is echt zo slecht! Als we moeten geloven dat de toch wat apathische Lambert de Sicilianen achter zich weet te krijgen, dan maak ik nog wel 'ns kans op de Romanov-troon. Boek van Puzo is trouwens prima

FisherKing
Lambert + Film = 1
per definitie

Je bedoelt dat Christophe en het medium voor elkander zijn geschapen?

FisherKing
Tegendeel dus.

Een verdwaalde film zie ik, die ik lang geleden eens gezien heb. Vond het toen al een doodsaaie draak... 1*

Boek is geweldig, maar de film (wat ik me ervan kan herinneren) is dat absoluut niet. Ook de gehele verhaallijn met Michael Corleone is eruit gehaald.

Michael Cimino De regisseur van the deer hunter, niet te geloven wat voor slechte films hij naar het meesterlijke deer hunter heeft gemaakt, vooral deze film, en prop er ook nog maar eens een euwige b-acteur bij (christopher lambert).

"The Sunchaser" en "Thunderbolt and Lightfoot" zijn ook wel de moeite waar hoor...

damon
Mensen, laat je niet misleiden door de meningen die hierboven worden verkondigd

als je van de Godfather en dat soort mafia films houdt, dan raad ik je deze zeker aan!

Mensen die deze film afkraken doen dat alleen maar vanwege de slechte imago van Christopher Lambert, waardbij ze dus al bij voorbaat een afkeer hebben

Sterke maffiafilm met een van de weinige keren een overtuigende Christopher Lambert.
In deze Sicilian komt hij zeker goed uit de verf.
Verder een boeiende en degelijke misdaad epos.

avatar van Mischa
damon schreef:

Dat ik deze film afkraak heeft niet te maken met HET slechte imago van Lambert; ik vond de man in bijv. The Highlander prima te pruimen.

Mijn punten van kritiek zijn de slechte acteerprestaties (van zowel Lambert als enkele anderen), ondermaatse dialogen en het onsamenhangende verhaal.

Normaal gesproken ben ik best te porren voor een goede film over de mafia, maar dit vind ik gewoon een zeperd

avatar van Paalhaas
my_score schreef:

gotti schreef:

Die heb ik nog niet gezien, maar Heaven's gate en Year of the dragon zijn beide fantastische films. Van The sicilian weet ik het echter nog niet zo.

avatar van yeyo
The Sicilian heeft mooie fotografie en muziek, de manier waarop Sicilië in beeld wordt gezet is prachtig.

Maar er zijn ook genoeg minpunten: het verhaal is volstrekt onovertuigend en dat ligt waarschijnlijk aan de verschrikkelijke acteerprestatie van Lambert. Wat Cimino in hem zag is mij een raadsel. Zelfs de manier waarop hij eruit ziet is ongeloofwaardig, hij moet een volkse held van de boeren voorstellen, maar ziet er wel heel de tijd overdreven verzorgd uit. Zijn tegenspeelster Barbara Sukowa bakt er al even weinig van: hun romance in de film is ronduit lachwekkend.

Joss Ackland als Don Masino vond ik dan wel erg goed, het was waarschijnlijk interessanter geweest moest de film meer over hem gegaan zijn.

avatar van Killerkip
damon schreef:
Mensen, laat je niet misleiden door de meningen die hierboven worden verkondigd

Oke, door jou comment ga ik m toch binnenslurpen Thx!

avatar van 606
Ga deze eens zoeken.

Zo'n slechte film is dit nu ook weer niet. Locaties, veel shots en art direction zijn mooi. Bovendien kent the Sicilian veel sterkte scènes. De film heeft echter van de zwakste dialogen ooit in een film, de muziek dringt zich op ongepaste wijze op aan de emoties van de kijker en Lambert is inderdaad een erg slecht acteur. Jammer. Toch wat ondergewaardeerd. Net geen 3 sterren voor een groot talent die ten onder ging aan zijn eigen ambtie.

avatar van ChrisM
Snap niet dat deze film zo laag scoort...

Cimino in mijn ogen prima regisseur, budget was best behoorlijk en straalt er ook vanaf.