Cass (2008)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Misdaad

geregisseerd door Jon S. Baird
met Nonso Anozie, Natalie Press en Leo Gregory

Het waargebeurde verhaal over de Jamaicaanse wees Cass, geadopteerd en opgevoed in de East End van Londen. Na vele jaren van discriminatie vervalt Cass in steeds meer gewelddadigheid. Hierdoor krijgt hij respect, iets wat hij nog nooit heeft gehad. Na een mislukte moordpoging op Cass begint hij te twijfelen, doorgaan met vechten zoals de straat hem dat geleerd heeft of zijn gewelddadige verleden herzien..

avatar van tal1b
niet echt byzondere holygan film.

Had wat meer actie verwacht en vond het eigenlijk best langdradig worden en moest me er toe zetten om hem af te kijken.

Prima film, heb me geen moment verveeld.
Het verhaal wordt goed nagespeeld.
****4.5

Ben het opzich wel met daantje81 eens.

toch was het geen slechte film. daarom een 3

avatar van Rodger
Goede film.. met een goed verhaal..

Met smacht gewacht op deze film en heb heel erg genoten! Je moet het niet zien als een hooligan film met alleen vechten!

Je moet de film zien hoe het leven is als één van de leiders van de ICF het is echt een aanrader! maar verw8 geen bloederige vechtscenes.

avatar van MindFucker
Prima film!

Zeer onderhoudend en kijkt gewoon lekker weg. Heb me geen moment verveeld. Ben het overigens wel eens met het feit dat de vriendin van Cass echt een hele slechte actrice was, gelukkig had ze niet zoveel scenes

avatar van Chucky92
Weet iemand waar ik deze kan kopen?

Ik vond Cass als hooligan(leider) niet overtuigend genoeg, toch had de film wel een lekker sfeertje..

avatar van Rebel80
veels te soft, ook dat snifje van die cass was zwaar irritant.

avatar van decicco
Rebel80 schreef:
veels te soft, ook dat snifje van die cass was zwaar irritant.
snifje was inderdaad zwaar irritant buiten dat vond ik het wel een mooie hooligan film. Zat een goed verhaal achter met een paar leuke vecht scenes

avatar van SmuttWars
ASroma schreef:
vind een van de mindere hooligan films, kan niet tippen aan de football factory, desallniettemin prima vermaak

Heb je wel eens van de film "ultras" gehoord? Moet altijd een beetje lachen om de mensen van tegenwoordig die allemaal zo onder de indruk zijn van Footbal factory en het hele zwakke neppe Greenstreet gedoe.
Vroeger keken we naar 'ultras' of 'ultrá' over as roma hooligans op weg naar Juve en naar de film 'I.D.' en ook 'the Firm" was een betere film dan die crap van tegenwoordig.

op zoek naar Hooligan films check dan bovengenoemde titels.

Nu ga ik deze film even kijken en ik ben niet opzoek naar Hooligan sensatie en ik ben wel gewend om naar films te kijken die niet op geweld draaien.

zeer goede film.
Ik vindt het een echte aanrader.

avatar van Paradise Boy
Ik vond het zeker interessant om het alom bekende verhaal van de voormalig ICF leider op beeld te mogen aanschouwen. Echter voelden enkele scenes af en toe wel wat plichtmatig aan.Wat ik echt superleuk vond in de film waren de voor mij persoonlijk zeer herkenbare adoptie ouders die zielsveel van hun bijzondere zoon hielden. Al met al een aardige dramaproduktie , maar ook weer niet echt heel bijzonder.

avatar van Lennon
Chucky92 schreef:
Weet iemand waar ik deze kan kopen?

(beetje late reactie maar toch) €6.99 bij play.com op blu ray

Op werkelijke gebeurtenissen gebaseerde goed bedoelde, interessante, solide, trage verfilming die helaas wat aan diepgang mist (de hoofdpersoon blijft aan de oppervlakkige kant) en het antwoord op het hoe en waarom. Nonso Anozie zet een sterke rol neer als de ambivalente hooligan.

Redelijk. Ik kwam nogal moeizaam door het eerste uur heen, maar in de laatste veertig minuten wist Cass het vege lijf nog enigszins te redden. Het blijft helaas wat oppervlakkig en werd ik cinematografisch ook al niet echt verrast. Het plot komt erg fragmentarisch over en aan de cast kon ik ook al niet echt wennen. Ik had sterk de indruk dat het potentieel van de film bij lange na niet wordt benut, jammer.

avatar van Brabants
Deze film die draait om het karakter van Cass Pennant een hooligan en 80's icoon voor hooliganisme in een tijdperk van racisme en geweld zou een sterk decor voor deze bio-pic moeten zijn. Toch lukt het de regisseur voor geen meter om dit interessante verhaal van de grond te krijgen. Alles leunt te veel op clichés en kent geen enkele spanning die inherent zou moeten zijn aan deze levensstijl. Nonso Anozie is op zich een redelijke acteur, maar eerder geschikt in de rol van grote knuffelbeer en totaal niet als ICF leider.

Gaan mensen hier echt beginnen over clichés als het een biografie is?

Vond hem prima, lekker ouderwetse sfeer ook

avatar van Phantasm
Beetje langdraderig, valt voor een keertje te doen.