• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.303 acteurs
  • 199.158 gebruikers
  • 9.381.560 stemmen
Avatar
 
Arnold Schwarzenegger

Rechten: Joerg Koch , CC BY 3.0 de, via Wikimedia Commons.

Arnold Schwarzenegger

Geboren: 30 juli 1947 (78) in Thal

Bekend van: Terminator 2: Judgment Day, The Terminator en Predator

IMDb profiel: Arnold Schwarzenegger

Wikicode: 914

524 reacties

Over Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger is een Oostenrijks-Amerikaanse ex-professionele bodybuilder, acteur en model. Hij begon met krachttraining toen hij 15 jaar oud was. Op 20-jarige leeftijd kreeg hij de titel van Mr. Universe en won in totaal zeven keer de Mr. Olympia-wedstrijd. Schwarzenegger is altijd een onderdeel gebleven in de bodybuilding en heeft boeken en talrijke artikelen over de sport geschreven. Hij kreeg wereldwijde bekendheid door zijn hoofdrollen in films als Conan the Barbarian, The Terminator, Commando en Predator. Schwarzenegger kreeg de bijnaam "Oostenrijkse eik" en "Stiermarkse eik" door zijn bodybuilding succes.

Social Media

https://www.facebook.com/arnold
https://www.instagram.com/schwarzenegger
https://twitter.com/Schwarzenegger

Bekend van

Volledige filmografie (98)
3,94 (5.056)

Terminator 2: Judgment Day

1991 • 137 minuten
als The Terminator
1.881 reacties
3,72 (3.825)

The Terminator

1984 • 107 minuten
als The Terminator
1.014 reacties
3,65 (3.072)

Predator

1987 • 107 minuten
als Major Alan "Dutch" Schaefer
1.350 reacties
3,15 (2.750)

Terminator 3: Rise of the Machines

2003 • 109 minuten
als The Terminator
1.202 reacties
3,50 (2.379)

Total Recall

1990 • 113 minuten
als Douglas Quaid / Hauser
632 reacties
3,26 (2.094)

True Lies

1994 • 141 minuten
als Harry Tasker
395 reacties
3,26 (2.082)

Escape Plan

2013 • 115 minuten
als Emil Rottmayer
544 reacties
2,12 (1.761)

Batman & Robin

1997
398 reacties
3,08 (1.716)

Commando

1985 • 90 minuten
als John Matrix
754 reacties
2,77 (1.451)

Last Action Hero

1993 • 130 minuten
als Jack Slater / zichzelf
172 reacties
2,64 (1.382)

Twins

1988 • 107 minuten
als Julius Benedict
91 reacties
2,50 (1.374)

Kindergarten Cop

1990 • 111 minuten
als John Kimble
130 reacties
3,15 (1.366)

The Last Stand

2013 • 107 minuten
als Sheriff Ray Owens
540 reacties
2,80 (1.321)

End of Days

1999 • 121 minuten
als Jericho Cane
185 reacties
3,01 (1.306)

The Running Man

1987 • 101 minuten
als Ben Richards
320 reacties
2,95 (1.297)

Terminator Genisys

2015
851 reacties
1,86 (1.251)

Junior

1994
109 reacties
2,79 (1.177)

Eraser

1996 • 115 minuten
als U.S. Marshal John 'The Eraser' Kruger
164 reacties
2,69 (1.148)

The 6th Day

2000
149 reacties
2,55 (1.124)

Jingle All the Way

1996
183 reacties
2,89 (1.110)

Conan the Barbarian

1982
188 reacties
2,67 (1.016)

Collateral Damage

2002
136 reacties
2,91 (881)

Terminator: Dark Fate

2019
753 reacties
2,74 (797)

Red Heat

1988
93 reacties
2,44 (774)

Raw Deal

1986
93 reacties
2,67 (690)

Sabotage

2014
261 reacties
2,59 (644)

Conan the Destroyer

1984
93 reacties
2,26 (597)

Red Sonja

1985
125 reacties
2,56 (392)

Maggie

2015
159 reacties
3,35 (317)

Pumping Iron

1977
88 reacties
2,84 (282)

Aftermath

2017
66 reacties
1,79 (160)

Hercules in New York

1970
65 reacties
2,11 (133)

Killing Gunther

2017
59 reacties
3,13 (118)

Sly

2023
14 reacties
2,41 (117)

The Villain

1979
24 reacties
2,74 (105)

Fubar

2023 - 2025 (TV-serie)
36 reacties
3,60 (100)

Arnold

2023 - 2023 (TV-serie)
31 reacties
2,52 (90)

Stay Hungry

1976
19 reacties
3,58 (59)

Andre the Giant

2018
6 reacties
1,21 (42)

Beretta's Island

1994
17 reacties
2,56 (36)

Tayna Pechati Drakona

2019
14 reacties
3,12 (33)

Annie Leibovitz: Life through a Lens

2006
5 reacties
1,82 (20)

Christmas in Connecticut

1992
6 reacties
3,58 (19)

Secret Level

2024 - 2024 (TV-serie)
heeft een stemrol
5 reacties
2,85 (17)

Wonders of the Sea 3D

2017
5 reacties
2,11 (9)

The Jayne Mansfield Story

1980
2 reacties
2,10 (5)

Stallone: Frank, That Is

2021
4 reacties
-

Right America: Feeling Wronged - Some Voices from the Campaign Trail

2009
0 reacties

Samengewerkt met

Reacties


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

djelle schreef:

Je hoeft het geen 3x te plaatsen hoor, ik lees je tekst wel. .

De site haperde en blijkbaar heb ik een paar keer op 'plaatsen' gedrukt. (Ongeduldig...)

Ik heb de indruk dat je True Lies wat anders hebt opgevat dan dat ie eigenlijk bedoeld is....

Dat heb ik niet, eigenlijk.

Met opgezetter bedoel ik dat Cameron er meer een groots opgezet actiespectakel van gemaakt heeft ipv een bescheiden komedie.

'Groter opgezet' heet dat......

Het is zijn versie, en zijn bedoeling is goed gelukt. Een gespierde soort James Bond is gewoon grappig.

ik vind er niks gewoon grappigs aan. Zijn spieren doen er ook niet toe in deze film. Ze zitten eerder in de weg van het begin van de film.

Dat zijn vrouw denkt dat haar kleerkast een simpel computerventje is, is nog grappiger.

Je bent wel heel welwillend....

[quote]

Maar als je inderdaad met het idee zit van "wat hebben ze nu gedaan" , "Arnold hoort zo'n rol niet te vertolken" enz... ja, dan heb je een groot deel van de komische opzet daarover gemist. [quote]

Ik had het gewoon toen ik de film zag. later begreep ik dat het een remake was en begreep ik dat ze het gegeven gewoon gebruikt hebben om een Arnold-vehikel te maken. Als ze de film gewoon normaal hadden gecast was Arnold nooit in de picture geweest.

Natuurlijk was het een bewuste keuze. De film is gefinancieerd op Arnold, natuurlijk. Dat wil niet zeggen dat het de juiste keuze voor de film was.

[quote]

Je zegt dat ie niet opvalt, maar door Schwarzenegger te kiezen voor die rol, valt hij nu net wél op,[quote]

En dat is precies wat er mis is. Ik zeg dat het verhaal leuker was als het uitging van het gegeven 'meneer doorsnee blijkt een geheim agent'. nu gaat de film daar nog steeds vanuit, maar ja Schwarzenegger is nu eenmaal geen Jan Modaal.

Cameron wist vooral dat het commercieel interessant zou zijn om nog een film met Arnold te maken.

Wat denk je zelf?

Grant is van anecdotisch belang. Neem een ander. Een Amerikaan, zoals je wil. Voor mij part Bruce Willis.

Eh... ja. En dan is het dus wel grappig.


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

De site haperde en blijkbaar heb ik een paar keer op 'plaatsen' gedrukt. (Ongeduldig...)

Ik dacht wel dat het zoiets was hoor, ik zei het maar om je te plagen. Ik kom dat zelf ook wel eens tegen, alleen verwijder ik de overbodige posts dan wel achteraf...

ik vind er niks gewoon grappigs aan. Zijn spieren doen er ook niet toe in deze film. Ze zitten eerder in de weg van het begin van de film.
Zijn spieren doen er idd niet zo heel veel toe, het is vooral het idee van de typische gespierde actieheld als Bond-achtig type. Zijn spieren doen daarnaast enkele keer dienst bij een paar grapjes.

Je bent wel heel welwillend....
Welwillend? Toen ik Arnie zag in die rol begon ik spontaan te lachen. Misschien ben jij te stijf?

later begreep ik dat het een remake was en begreep ik dat ze het gegeven gewoon gebruikt hebben om een Arnold-vehikel te maken.
Zo zie ik het niet. Zij vonden het een grappig idee om een versie te maken waarbij Arnie perfect past en voor een extra komische noot zorgt.

Natuurlijk was het een bewuste keuze. De film is gefinancieerd op Arnold, natuurlijk. Dat wil niet zeggen dat het de juiste keuze voor de film was.
Maar nee, mocht hun idee beter geschikt lijken om pakweg John Travolta in de hoofdrol te zetten, hadden ze dat gewoon gedaan. Het gegeven was er, hun idee was er, en Arnie was er. Cameron heeft er een heerlijke versie van gemaakt. Alleen zie je er de humor niet van in.

Schwarzenegger is nu eenmaal geen Jan Modaal.
Waarom zou Arnold geen simpele man met een doorsnee job kunnen zijn?

Cameron wist vooral dat het commercieel interessant zou zijn om nog een film met Arnold te maken.
Dat zal wel meegespeeld hebben, maar dat wil niet zeggen dat hij zomaar Arnie in gelijk welk project gaat gooien (dat werkt toch niet zo leert de filmgeschiedenis). Er is over nagedacht.

Wat denk je zelf?
De man heeft 4 kinderen en een gouden hart. Zelfs al weet je dit niet, ik vind dat je hem zo als huisvader kan zien met de juiste kleding enzoverder. In True Lies (en in andere films waarbij we hem ook als vader zien zoals The 6th Day) vind ik hem overtuigender als huisvader dan in sommige van zijn pure actierollen.

Grant is van anecdotisch belang. Neem een ander. Een Amerikaan, zoals je wil. Voor mij part Bruce Willis.
En waarom past Bruce beter dan Arnie in deze film?

Eh... ja. En dan is het dus wel grappig.
Het zou misschien ook wel grappig zijn met Hugh Grant, maar op een andere manier. Het zou een ander soort film zijn, met weliswaar hetzelfde grappig basisgegeven, maar de extra komische tint (met bijhorende grappen en clews) dat True Lies dat tikje meer geeft zou volledig wegvallen...

Die komische tint is nu net hetgeen jij niet kan apprecieren waarschijnlijk?


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

djelle schreef:

(quote)
Ik dacht wel dat het zoiets was hoor, ik zei het maar om je te plagen. Ik kom dat zelf ook wel eens tegen, alleen verwijder ik de overbodige posts dan wel achteraf...
Daar zag ik het te laat voor.

(quote)
Zo zie ik het niet. Zij vonden het een grappig idee om een versie te maken waarbij Arnie perfect past en voor een extra komische noot zorgt.
Ik denk dus dat het er minder grappig door werd.

(quote)
Maar nee, mocht hun idee beter geschikt lijken om pakweg John Travolta in de hoofdrol te zetten, hadden ze dat gewoon gedaan.

Cameron niet, natuurlijk.

(quote)
Waarom zou Arnold geen simpele man met een doorsnee job kunnen zijn?

Straks ga je ook nog zeggen dat Michael Jackson Jan Modaal kan spelen....

(quote)
Dat zal wel meegespeeld hebben, maar dat wil niet zeggen dat hij zomaar Arnie in gelijk welk project gaat gooien (dat werkt toch niet zo leert de filmgeschiedenis). Er is over nagedacht.

Natuurlijk. De vraag is wat de beweegredenen waren.

Wat denk je zelf?
De man heeft 4 kinderen en een gouden hart. Zelfs al weet je dit niet, ik vind dat je hem zo als huisvader kan zien met de juiste kleding enzoverder. In True Lies (en in andere films waarbij we hem ook als vader zien zoals The 6th Day) vind ik hem overtuigender als huisvader dan in sommige van zijn pure actierollen.

Grant is van anecdotisch belang. Neem een ander. Een Amerikaan, zoals je wil. Voor mij part Bruce Willis.
En waarom past Bruce beter dan Arnie in deze film?

Eh... ja. En dan is het dus wel grappig.
Het zou misschien ook wel grappig zijn met Hugh Grant, maar op een andere manier. Het zou een ander soort film zijn, met weliswaar hetzelfde grappig basisgegeven, maar de extra komische tint (met bijhorende grappen en clews) dat True Lies dat tikje meer geeft zou volledig wegvallen...

Die komische tint is nu net hetgeen jij niet kan apprecieren waarschijnlijk? [/quote]


avatar

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

De man heeft 4 kinderen en een gouden hart. Zelfs al weet je dit niet, ik vind dat je hem zo als huisvader kan zien met de juiste kleding enzoverder.

Nu ga je te ver. So what


avatar van U-96

U-96

  • 11874 berichten
  • 1881 stemmen

Dat is een quote van djelle.


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Vreemd gequote weer van Wouter. Hij zal waarschijnlijk akkoord gaan met mij en laat het op deze manier weten...


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Natuurlijk. De vraag is wat de beweegredenen waren.

Ze wilden eerst Michael Jackson casten, maar die wou niet omdat hij nog kwaad was dat hij de rol niet gekregen had voor Kindergarten Cop.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

FisherKing schreef:

(quote)

Nu ga je te ver. So what

Sorry, ik quote klote. Zo'n idioot statement maak ik natuurlijk niet.

En waarom past Bruce beter dan Arnie in deze film?

Dat is een veel betere acteur, die ook humor aankan.


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Bruce is een klasse-acteur. Maar voor de rol in True lies is zijn uitstraling net een tikje te serieus. Het acteertalent doet er trouwens niet toe bij dit soort rollen.

Ik vind trouwens komedies net hetgeen waarin ie minst goed is. Hij blinkt uit in actiefilms en drama's, maar komedies...


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

djelle schreef:

Bruce is een klasse-acteur. Maar voor de rol in True lies is zijn uitstraling net een tikje te serieus.

Hij heeft een veel minder serieuze uitstraling dan Arnold, hoor.

Het acteertalent doet er trouwens niet toe bij dit soort rollen.

Dat is een groot misverstand.

Ik vind trouwens komedies net hetgeen waarin ie minst goed is. Hij blinkt uit in actiefilms en drama's, maar komedies...

Die komedies zijn vaak minder, maar dat waren gewoon minder goede films. Zijn komisch talent haal ik dan ook vooral uit films als Die Hard en The Last Boy Scout.


avatar van Achilles

Achilles

  • 1049 berichten
  • 218 stemmen

Wouter schreef:

Zijn komisch talent haal ik dan ook vooral uit films als Die Hard en The Last Boy Scout.

En zijn gastrol bij Friends


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Hij heeft een veel minder serieuze uitstraling dan Arnold, hoor.

Maar nee, Arnold probeert bv serieus te kijken, maar het komt alleen maar grappig over door zijn stupide face en uitpuilende ogen. Kijk, en zo'n effect heb je dan weer niet als je iemand als Bruce neemt. Enfin, toch veel minder...

Dat is een groot misverstand.
Is dat zo? Leg uit? Mij stoorde het alvast niet, zijn slecht acteren (en dat viel trouwens nog goed mee)... Sterker nog, het zou me veeleerder gestoord hebben mochten ze er een groot acteur ingestoken hebben die constant zijn rol zo intens mogelijk probeerde te vertolken... Het betreft hier een luchtige komedie, en nog luchtigere actie. Een gekke spierbal dat niet foutloos acteert is alleen maar grappig in dit soort pulp. Zeker wanneer hij er dan nog eens zo'n opvallend accentje op nahoudt...

Die komedies zijn vaak minder, maar dat waren gewoon minder goede films. Zijn komisch talent haal ik dan ook vooral uit films als Die Hard en The Last Boy Scout.
Ah, ik snap wat je bedoeld. En je hebt gelijk, in die zin is zijn komisch talent gewoon fantastisch. Alleen is Die Hard geen True Lies.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

djelle schreef:

(quote)
Maar nee, Arnold probeert bv serieus te kijken, maar het komt alleen maar grappig over door zijn stupide face en uitpuilende ogen. Kijk, en zo'n effect heb je dan weer niet als je iemand als Bruce neemt. Enfin, toch veel minder...

Je bedoelt dat je Schwarzenegger lachwekkend slecht vind. Tja, dan zie ik toch liever gewoon een goede acteur. True Lies is verder best een goede film, dus ik had graag een beter acteur gezien.

Dat is een groot misverstand.
Is dat zo? Leg uit? Mij stoorde het alvast niet, zijn slecht acteren (en dat viel trouwens nog goed mee)... Sterker nog, het zou me veeleerder gestoord hebben mochten ze er een groot acteur ingestoken hebben die constant zijn rol zo intens mogelijk probeerde te vertolken... [/quote]

We hebben het niet over intens mogelijk vertolken, maar over goed spelen.

Het betreft hier een luchtige komedie, en nog luchtigere actie.

Nou en? Alsof dat makkelijk is. Kijk eens hoe goed (om maar eens een echte, serieuze, intense, acteur te noemen) de Niro dat deed in Midnight Run.

Een gekke spierbal dat niet foutloos acteert is alleen maar grappig in dit soort pulp.

Ik zie het graag een niveau hoger, die lat.

(quote)
Ah, ik snap wat je bedoeld. En je hebt gelijk, in die zin is zijn komisch talent gewoon fantastisch. Alleen is Die Hard geen True Lies.
[/quote]

Nee, maar wellicht had ie wel dat niveau kunnen halen. Nu bij lange niet.


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Je bedoelt dat je Schwarzenegger lachwekkend slecht vind. Tja, dan zie ik toch liever gewoon een goede acteur. True Lies is verder best een goede film, dus ik had graag een beter acteur gezien.

Ik vind het geen "lachwekkend slecht acteur", maar zijn troeven liggen niet echt bij zijn acteertalent, wel eerder onder andere rond zijn magnifieke uitstraling, de gepaste gedragingen en mimiek dat hem zo uniek maakt (en zijn mindere acteerskills in het niets doet verdwijnen). Hij weet het publiek te entertainen. True Lies is een film die niet te serieus te nemen is. Die Hard ook niet, maar daar zit dan weer een nuance in.

We hebben het niet over intens mogelijk vertolken, maar over goed spelen.
Steek er een "beter" acteur in, en je hebt meteen een veel te serieus effect dat niet gewenst is. Jij wil er een ander soort film van maken.

Nou en? Alsof dat makkelijk is. Kijk eens hoe goed (om maar eens een echte, serieuze, intense, acteur te noemen) de Niro dat deed in Midnight Run.
De film niet gezien, dus je neemt best een ander voorbeeld. Maar 1 ding weet ik zeker: De Niro sucks in komedies.

En ik weet dat dit niet makkelijk is. Maar Arnie is dan ook de geknipte man voor die rol in True Lies. Waarom? Door zijn entertaintalent dus. In het bijzonder voor dit soort films, dus. Het is dan ook niet voor niks een publiekstrekker (zeker wanneer het dit soort "luchtige" actiefilms betreft)...

Ik zie het graag een niveau hoger, die lat.
De film is van hoog niveau, alleen op zijn eigen manier. Met een acteur als De Niro (bv) ging het gans het effect weg zijn en had je een heel ander soort film. Wel een film dat jij aanziet als hoger niveau, dat wel...

Nee, maar wellicht had ie wel dat niveau kunnen halen. Nu bij lange niet.
Beide films zijn van topkwaliteit, maar jij vergelijkt appels met peren. Het beoogde effect van Die Hard had een acteur nodig zoals Bruce Willis. Het beoogde effect van True Lies vraagt om een acteur als Arnie. Willis past niet in True Lies en omgekeerd past Arnie niet in Die Hard. Ik zeg niet dat de films niet geslaagd zouden zijn, alleen waren ze dan anders geweest...


avatar van ROOSKY

ROOSKY

  • 29923 berichten
  • 7686 stemmen

'The Terminator' zal terugkeren in een vierde bioscoopfilm en tevens wordt een tv-serie afgeleid van deze succesvolle sf-trilogie, die een miljard dollar opbracht.

Mario Kassar en Andy Vajna, de producenten van het twee jaar geleden uitgebrachte 'Terminator 3', ontwikkelen de plannen samen met Warner Brothers.

Volgens het Amerikaanse vakblad Variety zal de tv-serie 'The Sarah Connor Chronicles' gaan heten en zich concentreren op wat er tussen de tweede en de derde Terminator-film is gebeurd met Sarah Connor, de vrouw die in de eerste twee films werd gespeeld door Linda Hamilton.

Zeker is al dat deze rol in de tv-serie door een andere actrice zal worden gespeeld.

Aangezien in de verhalen die nu worden ontworpen de Terminator zelf niet voorkomt, denkt men het ook te kunnen stellen zonder Arnold Schwarzennegger, die na de derde film immers gouverneur van de staat Californié werd.

Wel houdt men voorlopig de mogelijkheid open dat 'Arny' beschikbaar zou kunnen komen voor de vierde bioscoopfilm.


avatar

Leno

  • 5921 berichten
  • 4382 stemmen

Het zit er dik in dat Arnie niet herkozen wordt (dalende populariteit) en hij zich weer gaat richten op de filmwereld. Terminator 4 en True Lies 2 liggen op hem te wachten.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

@ Djelle.

Tja, ik vind de films van Schwarzenegger die ik goed vind, goed ondanks Arnold. Enkel The Terminator doet hij perfect. Maar ja, daar had hij drie zinnen in.

Eigenlijk zou ik voor elke andere rol liever een andere acteur gezien hebben en dat geldt nog wel het meest voor True Lies, waar ik hem écht te beperkt voor vond en ook nog eens het verkeerde type.

Nee, ik ben dus absoluut geen Schwarzeneggerfan. Alhoewel ik een aantal van zijn films prima vind.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

ROOSKY schreef:

'The Terminator' zal terugkeren in een vierde bioscoopfilm

Hopelijk zitten we dan eindelijk eens in de post-apocalyptische toekomst, waar ik al sinds het eersdte vervolg op hoop.

een tv-serie

Minder benieuwd.


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14240 berichten
  • 2958 stemmen

Hopelijk zitten we dan eindelijk eens in de post-apocalyptische toekomst, waar ik al sinds het eersdte vervolg op hoop.

Hier nog zo een. Kan een erg goede sci-fi actiefilm uitkomen in de goede handen. Van mij mag Mostow m best maken, maar Cameron zou geweldig zijn.


avatar

djelle

  • 6070 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Eigenlijk zou ik voor elke andere rol liever een andere acteur gezien hebben

Wat doet dat pijn te aanhoren voor een absolute fan...

Het idee alleen al...

Enkel The Terminator doet hij perfect.
He he... Dit is iets dat bijna niemand kan ontkennen...

Nee, ik ben dus absoluut geen Schwarzeneggerfan.
Was me al vlug heel duidelijk. Jammer... Maar goed, er zijn er genoeg die wel fan zijn.


avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

  • 6793 berichten
  • 2412 stemmen

Beperkt mobiele Kerst voor Arnie:

LOS ANGELES - Filmster én gouverneur van de Amerikaanse staat Californië, Arnold Schwarzenegger, heeft zaterdag bij het skiën in Sun Valley in de staat Idaho zijn been gebroken. Dat heeft de zender CBS zondag gemeld op basis van informatie van Schwarzenegger. Na de kerstdagen moet hij zich in een ziekenhuis in Los Angeles laten opereren.


avatar

The Last

  • 7169 berichten
  • 0 stemmen

Nog geeneens een topic voor Arnie? Bij deze dan whehe...


avatar van Knisper

Knisper

  • 13040 berichten
  • 1239 stemmen

Misschien leuk als je er zelf dan ook wat over verteld.


avatar

The Last

  • 7169 berichten
  • 0 stemmen

Nou ja, een van de betere acteurs in het actie-genre vind ik. En dan heb je ook nog die geweldige on-liners.. Maar goed, prima acteur verder..

Films die ik van hem gezien heb + de stem erbij;

Conan the Barbarian (1982) - 3,0

The Terminator (1984) - 3,5

Predator (1985) - 3,5

The Running Man (1987) - 4,0

Total Recall (1990) - 4,0

Kindergarten Cop (1990) - 2,5

Terminator 2: Judgment Day (1991) - 4,0

Last Action Hero (1993) - 2,5

True Lies (1994) - 4,0

Aardige lijst, al zeg ik het zelf. Beste film van hem vind ik overigens T2.

Vooruit, voor diegenen die hem niet kennen, kleine introductie (als acteur uiteraard);

De eerste film waarin hij speelde was Hercules 1970 - onder de naam Arnold Strong - maar hij brak pas door met Conan the Barbarian (1982). Schwarzennegger speelt over het algemeen in grote actiefilms, waaronder de The Terminator, zijn bekendste, Predator, Eraser en True Lies. In 2003 speelde hij voorlopig de laatste hoofdrol, in de film Terminator 3: Rise of the Machines. Hij besloot zich toen kandidaat te stellen voor gouverneur van Californië, die hij uiteindelijk gewonnen heeft.


avatar

Trigoo

  • 65 berichten
  • 34 stemmen

De volledige filmography van Arnold Schwarzenegger

1970 Hercules in New York

1973 The Long Goodbye Hood

1974 Happy Anniversary and Goodbye

1976 Stay Hungry

1977 Pumping Iron

1979 The Villain/Cactus

1979 Scavenger Hunt Lars

1980 The Jayne Mansfield Story

1982 Conan the Barbarian

1984 Conan the Destroyer

1984 The Terminator

1985 Red Sonja

1985 Commando

1986 Raw Deal

1987 Predator

1987 The Running Man

1988 Red Heat

1988 Twins

1990 Total Recall

1990 Kindergarten Cop

1991 Terminator 2: Judgment Day

1993 Last Action Hero

1994 True Lies

1994 Junior

1994 Beretta's

1996 Jingle All the Way

1996 Eraser

1997 Batman & Robin

1999 End of Days

2000 The 6th Day

2002 Collateral Damage

2003 The Rundown Bar

2003 Terminator 3: Rise of the Machines

2004 Around the World in 80 Days

2005 The Kid & I

2008 Crood Awakening


avatar van 606

606

  • 23378 berichten
  • 11210 stemmen

ik vind de terminator trio erg goed en true lies ook

The running man :heb ik en vond ik ook goed.

red heat is wat minder maar niet slecht

Raw Deal redelijk

End of Days redelijk

he 6th Day redelijk

Collateral Damage goed


avatar van 606

606

  • 23378 berichten
  • 11210 stemmen

veron35 schreef:

(quote)

vond jij die slecht dan ???? of wat

en ja trouwens last action hero vond ik slecht


avatar

veron35

  • 4768 berichten
  • 0 stemmen

Op zijn hoogst 3,5:

1.Predator

2.T2 (krijg binnenkort de DC dus mischien een verhoging)

3:

3.The Terminator

4.Terminaort 3

5.Collateral Damage

2,5:

6.Conan the Barbarian

2;

7.Batman & Robin

1,5:

8.Red Sonja

0,5:

9.Hercules in New York (een van de ergste films ooit)


avatar

veron35

  • 4768 berichten
  • 0 stemmen

606 schreef:

(quote)

vond jij die slecht dan ???? of wat

en ja trouwens last action hero vond ik slecht

Ik bedoel dat je : redelijk bedoelde en er nu edelijk staat.


avatar van 606

606

  • 23378 berichten
  • 11210 stemmen

nu snap ik het die puntjes maakte een emoticon

was me nog niet opgevallen.

das lachen