The Last Stand (2013)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Jee-woon Kim
met Arnold Schwarzenegger, Johnny Knoxville en Forest Whitaker

Voormalig LAPD-agent Owens (Arnold Schwarzenegger) heeft zich overgegeven aan het simpele leven in het kleine dorpje Sommerton Junction na een gefaalde operatie die zijn partner gehandicapt achterliet. Owens verdrijft zijn tijd daar door zich met kleine overtredingen bezig te houden als de aangewezen sheriff. Hij wordt uit zijn dagelijkse routine gehaald als er vlakbij een spectaculaire ontsnapping plaatsvindt, waarbij een drugsbaron samen met zijn bendeleden en een aantal gijzelaars in een gepantserde wagen ontsnappen. De drugsbaron besluit richting Mexico te reizen om aan de Amerikaanse autoriteiten te ontsnappen. Het enige dat hem nog in de weg staat om de grens te bereiken, is het dorpje Sommertown Junction, bewaakt door sheriff Owens.

avatar van panax
I'll be back

avatar van Timothyvdmeer
heerlijk over de top actiefilmpje met een Schwarzenegger zoals we hem gewend zijn.
Knoxville is weer knettergek zoals we van hem gewend zijn.

Gewoon leuk kijkvoer en lekker veel knallen. Film is ook zo voorbij.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, de film moet het echt hebben van het laatste half uur vol actie en geweld.
De film begint redelijk rustig en naarmate de film op gang komt word hij dus ook beter.

avatar van jippie2010
Prima vermaak voor een regenachtige paas-middag. Verstand op 0 en kijken maar. Want als je er teveel bij na gaat denken dan zie je dat de film in de breedte erg zwak is, teveel om op te noemen.
*2,5

avatar van HNCX700
Forest Whitaker:

"Why are you dressed like that way" ?

Lawyer: (of criminal who's dressed in Orange KNVB sportswear)

"He supports the Dutch National footbalteam"

Forest Whitaker:

"What country do Dutch people come from" ?

Altijd weer leuk om te zien, in Hollywood films, dat er naar "The Dutch" op de één of andere manier verwezen wordt

avatar van Roger Thornhill
Op Blu-ray herzien, en daarbij viel me pas de prachtige helderheid van de shots op. Tevens opnieuw genoten van de knappe manier waarop er drie lijntjes worden uitgezet die vervolgens langzaam maar zeker naar elkaar toe worden gesponnen (hoewel de FBI tijdens het laatste halve uur een beetje uit beeld verdwijnt). Actie en humor, Arnie en drie mooie babes, een paar lekkere shoot-outs en wat krankzinnige stunts, wat wil je nog meer? (Bij de deleted scenes zit ook een korte en slechts gedeeltelijk gerealiseerde scène waarin de Corvette een als barricade dwars over de weg geparkeerde politiewagen ontwijkt door op de bodem van zijn chassis over de reling van de snelweg te schuiven. De extremere shots daarvan zitten er als "pre-viz" tussen, maar gelukkig realiseerde iemand zich dat die scène nèt even wat te ver ging.)

Ondanks dat de film evenveel story holes heeft als er word geschoten heb ik er enorm van genoten.
Echt een film om met een enorme zak chips onderuit de humor over je heen te laten komen .

avatar van SSeagal
Leuke comeback film van onze ouwe trouwe Oostenrijker. Wel was Arnold wat minder op de voorgrond, maar gelukkig zat er genoeg actie in en ook zijn trademark oneliners waren weer van de partij. 3,5*

avatar van Shadowed
Prima.

Prima filmpje dit hoor, al is het niet echt bepaald de beste film. De Zuid Koreaanse regisseur probeert hier een Amerikaans standaard actiefilmpje te maken, maar slaagt hier niet volledig in. De elementen waren zeker aanwezig, maar ja.

Schwarzenegger blijft wel een leuke actieheld, de keuze voor Knoxville was ook vrij bijzonder. Overstap van Jackass naar dit soort dingen is wel iets dat opvalt. Helaas is de film niet altijd even interessant om te volgen en kent het verhaal niet zo veel hoogtepunten.

Gelukkig mogen de actiescenes wel aanwezig zijn en dan weet de film wel te boeien. Voor de rest is het een gewoon filmpje dat weleens leuk is om een keertje te bekijken. Je zal geen hoogstandje krijgen, maar gewoon popcornvoer.

Films met Arnie zijn altijd goed, zo ook deze.

goed acteerwerk en lekkere knallende actie. een genot om te kijken,

avatar van ILDIB
wat een stompzinnigheid. Toppunt van slechtheid is wel whitaker. Ik zit echt naar een kleuterfilm te kijken man man wat een simpel gedoe. En stop met dat toeren maken van die auto's terwijl er niet geschakeld wordt bij constante snelheid. En blijkbaar houdt de regisseur van het ook beeld brengen van het bijladen van wapens en magazijnen. Door t tempo en knoxville krijgt ie nog wat punten.

avatar van Perry Meer
Toch wel leuke film met opa Arnold en gelukkig geen familiefilm er gaat een beentje en armpje door de lucht. Even dacht ik toen Knoxville verscheen dit gaat toch niet de verkeerde kant op! Gelukkig niet deze film doet wat die moet doen.

avatar van Basto
Arnold’s comeback movie na zijn politieke uitstapje. En hij was direct weer in topvorm. Oergeestig als oude sheriff van een ingeslapen dorpje waar een gevaarlijke crimineel (‘A psychopath in a batmobile’) doorheen wil.

Verhaaltje van niks, maar vlot geregisseerd, lekker gewelddadig met snelle auto’s, vette wapens en een heleboel leuke kwinkslagen en one-liners.

Love it!

avatar van Fisico
Toch een tijdje geleden dat ik nog een actieprent met Schwarzenegger heb gezien. Toch een leuk figuur die je door de pulpfilm loodst. Zijn films zijn meestal niet te bijzonder, daar is deze The last stand geen uitzondering op, maar hij zorgt steeds voor enig vermaak en kijkplezier. Ook deze The mast stand valt best mee qua amusement. Over de rest hoef je je niet te buigen, want dat was ondermaats.

Ik vreesde met Knoxville in een film een te komische absurde toon, maar daar was geen sprake van. Een beetje humor dat wel, maar totaal ondergeschikt aan de actie. Snelle bolides, achtervolgingen en veel actie, daarin blinkt The last stand in uit. In de negatieve zin een grote voorspelbaarheid, clichématig, oppervlakkige personages en mager plot. En ook de politie doet lustig mee met zijn incompetentie en arrogantie. Het is dan ook een opa met zijn boyscouts die de boel moet redden.

Mooi einde op de brug, niet te snelle montage of bewegende beelden. Leuk om eens een keertje gezien te hebben, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Hans Gruber
Aardige film. Kijkt makkelijk weg, wordt nooit saai maar wordt ook nooit super spannend. Plot wel aardig verzonnen alleen de climax op de brug is echt lachwekkend. De actie scenes rammelen ook vaak. Schwarzenegger speelt vlakjes, Whitaker speelt heel matig. Knoxville draagt de film volledig. Krap aan 3 sterren waard.

avatar van Mvl1984
Aanvankelijk vreesde ik voor de combinatie Schwarzenegger/Knoxville. Maar dat bleek onterecht want ik vind ze een geweldig duo. Schwarzenegger is nog steeds de grappige, beresterke loebas en Knoxville maakt het plaatje compleet. Vreemd genoeg was Forest Whitaker zijn prestatie wat minder, is nochtans één van de beste Amerikaanse acteurs in mijn ogen. Niettemin een film die je moet gezien hebben!

avatar van Imane10
Ik heb enkel deze film en escape plan van Arnold gezien en daar komt ASAP verandering in! Wat een man, de vechtbaas, de man met humor en spontaniteit en op zijn leeftijd nog een goede uitstraling en conditie! I’m a big Fan! De hele film zat ik al op te kijken naar Forest en Arnold maar eigenlijk zit de film als totaal plaatje gewoon super goed in elkaar. Super goede locatie, het ‘cowboy sfeertje’ en ‘oudbollig dorpje waar nooit iets te beleven valt’ maken het allemaal net iets anders dan een doorsnee actiefilm. De maisvelden waren prachtig uitgekozen bij de race scene, overigens die actie van die Cartoz in die auto met z’n skills was echt puur genieten!! Fast and the furious was hier niks bij :’))

Fbi was lekker actief en de grappige personages maakte het allemaal wat luchtig (tussen de rondvliegende ledematen door).

Geweldige film. Begin tot eind vermaak en een uitblinker tussen de vele actie films met het zelfde soort plot!

avatar van Grindhouse62
Shadowed schreef:
Prima.

Duidelijk verhaal, helemaal mee eens. Heb deze film gisteravond laat op Netflix in de herziening gekeken en daar is deze 13 in een dozijn actiefilm zeker geschikt voor om meerdere malen te kijken. Lekkere recht voor zijn raap bikkelharde actie en deze film doet ook wat ie moet doen en dat is mij vermaken. Een 3.0

avatar van Lakte
Welcome to Sommerton! ?

Heb hem bekeken op een paas middag samen met de zus van mn blonde verloofde uit het zuidelijk deel.van Antwerpen. 8k resolutie
Laatste halfuur is lekker over de top.

avatar van Don Homer
"Who are you?" "I am the Sherrif"

Zeer vermakelijke film waarbij good old Schwarzy weer lekker over the top tekeer gaat! Met zijn kameraden maakt hij de film die erbuiten nogal matig is. Het hele FBI gedoe vind ik onnodige ballast.

avatar van umbra
Lekker actiefilmpje met redelijke vaart. En van Jee-woon Kim, heerlijke regisseur, maar ben toch nog meer fan van z'n Koreaans werk.

avatar van Siauliai
Een tegenvaller