Maggie (2015)

Verenigde Staten / Zwitserland
Drama / Horror

geregisseerd door Henry Hobson
met Arnold Schwarzenegger, Abigail Breslin en Joely Richardson

In het Middenwesten van de VS woedt een ziekte die de geïnfecteerden langzaam in zombies verandert. Maggie is één van de geïnfecteerden. Haar vader Wade, een landbouwer, besluit aan haar zijde te blijven, zelfs wanneer ze langzaamaan in een kannibalistische zombie verandert...

avatar van handelaar
I will be back: Terminator Genisys!
Doen waar je goed in bent.

avatar van De_Hollander
belachelijk saaie film, kan niks anders zeggen.
Zonden van mijn tijd.

avatar van De_Hollander
Imaginethat schreef:
Ging hem vooral kijken om Arnold in een serieuze rol te zien. En zombies zijn altijd wel lachen. Ik kreeg een beetje het gevoel alsof ik een The Asylum film keek. Personages worden niet goed uitgewerkt. Er gebeurd vanalles maar het is niet één geheel, vind ik. Op een gegeven moment gaat z'n vrouw weg (ik neem aan dat het z'n vrouw is?) en dan gaat het allemaal nog sneller. Ook dat die andere kinderen weg gaan vind ik verwarrend. Zijn dat zijn kinderen? Waar gaan ze heen? En die twee agenten, bijna hopeloos te noemen. Die vond ik echt helemaal niets toevoegen.. De humor vond ik misplaatst, houterig en niet grappig. Ik heb de film afgekeken en ik bleef met een leeg gevoel achter. Ik geef de film een 1,5.
Humor? Er zat geen humor in.

avatar van Proeneke
Keek ook voor Arnie, maar t viel me allemaal toch nie tegen.

Een beetje van jezelf en een beetje van Maggie en zo maakte ze tomatensoep met echte stukjes vinger.

Die Arnie, schoot er 35 dood met 1 kogel in al zen films, maar verliest het van een bacterie die met t blote oog niet te zien is, haha, bizar.
Toch vond ik dattie t goed deed met zen ouwe rimpelhoofd.

Voor de rest had ik wel soms het idee alsof ik naar een 'zombies zijn ook mensen' promootje zat te kijken en verwachtte bijna een gironr voor meer onderzoek. Maar ok.
Een hele andere benadering van t genre en naar mijn idee geslaagd.

En dan nu: Git toe daaa tsjoppaaaah!

Vol verwachting aan deze film begonnen.
Wist van te voren dat dit geen gore en rottende lijken film zou worden dus wat dat betreft viel het mij zeker niet tegen.
Ik las een aantal reacties hier van mensen die bepaalde dingen niet begrepen, kijk de film nog een keer en let dan op! Het is toch een drama en geen film met hersenloos gehak en gezaag.
Maggie is de dochter van Wade(Schwarzenegger) maar de huidige vrouw van hem is Maggie's stiefmoeder de 2 kindjes zijn Maggie's half broertje en zusje.

Ik vind deze film 4 sterren waard mede door de originaliteit, een best sterk acterende Schwarzenegger en het rare verdrietige sfeertje.
Min puntje vond ik het eind, had hier iets meer verwacht.

avatar van Boeikens
Arnold in een horrorfilm is niet wat men verwacht maar sinds End of Days zeker ook niet nieuw.

Geen gore zombiefilm of spannende actieprent maar een vrij onderhoudende drama met goede verhaallijn en dito sfeeropbouw verpakt in een horrorjasje.

avatar van Imaginethat
De_Hollander schreef:
Humor? Er zat geen humor in.

Arnold maakte soms wat droge opmerkingen.

avatar van Arneaux
Verrassend genoeg een erg mooie film! Ik ben geen zombie-liefhebber op wat uitzonderingen na, dus ik verwachtte er niet veel van.
Maar het is een erg mooie, ingetogen film waarvan de afloop zich uiteraard al laat raden. Schwarzenegger hoeft niet veel te acteren want zijn personage lijkt me niet iemand die met zijn gevoelens te koop loopt, maar toch maakt hij hier een behoorlijk goede indruk op me.

Het is allemaal niet diepgaand, de karakters zijn niet uitgediept, er is geen plottwist. Gewoon een mooi drama over vader en dochter die verbeten hun lot tegemoet gaan.. Mooie muziek er bij, mooi gefilmd. Prima!

avatar van Richard_Voorhees
Persoonlijk vind ik het zonde dat deze film onder de 3* scoort, want met deze film probeert men toch nog een originele twist aan het zombiegenre te geven.
Deze keer geen liters bloed en vele rottende ingewanden, maar het langzame proces van "de verandering" van Maggie (Abigail Breslin zet naar mijn mening het sterkste personage neer in de hele film). Interessant om eens een film te zien waarin het proces heel erg geleidelijk verloopt, want in de meeste films is het seconden/minuten werk.
De haast traumatische ervaring van het ondood worden is nog best goed uitgewerkt. Zo komen regelmatig morele kwesties voorbij, zoals het moment waarop men moet ingrijpen en de manier waarop.
Voor Arnold Schwarzenegger een aparte film, maar hij brengt het er nog best goed vanaf. Zijn relatie met zijn dochter komt nog redelijk goed over.
Verder is het camerawerk soms wel wat minder, maar echt enorm storend word dit nergens.
Ook de special fx zijn niet je van het, maar het zag er nog altijd beter uit dan een Asylum productie.
Best tof voor een keer. Wel een film waar je een beetje "open" voor moet staan, want je moet zeker geen full-on horrorfilm verwachten.

Tsja, zeker geen geweldige film dit. Maar tussen de hele saaie stukken door zitten toch ook nog wat minder saaie stukken.

avatar van arno74
Een tikkeltje langdradig dramafilm over een vader wiens dochter een dodelijke en slopende ziekte heeft. Nou ja, ziekte... ze heeft een virus opgelopen die haar lichaam aftakelt en waardoor ze langzaam in een zombie verandert. Maar voor de rest wordt alles precies in de stijl van medische drama's gebracht: vader en dochter die geconfronteerd worden met de diagnose, hun lot tegoemoet moeten gaan, anderen die angstig reageren tegenover haar ziekte en haar liever mijden, een ethisch dilemma over levensbeëindiging, e.d. Een pure medische drama overgoten met een zombiesaus en beiden uiteraard in Hollywoodstijl.

Origineel is het wel, maar zowel als drama en natuurlijk als horror schiet het tekort. De scènes die erin slagen om emotie op de kijker over te brengen zijn veel te schaars, wat de film tegen heeft is dat medische drama's het van realisme moeten hebben om de kijker te raken, en dat is nogal lastig als je dochter in een zombie verandert. Extinction (2015) bijvoorbeeld vind ik een (iets) betere post-apocalyptische zombiedrama waar de personages beter uitgediept worden, maar wie Maggie al niks vindt heeft daar ook weinig te zoeken want het is dezelfde rustige stijl, al is de insteek van Extinction wel anders en is het geen medisch drama, Extinction doet wat aan I Am Legend (2007) denken. Ook vind ik daar de sfeer beter verzorgd.

Pluspunt voor deze film is dat Schwarzenegger een bescheiden kans krijgt om te laten zien dat hij meer dan spierballen is, dat heb ik altijd het voordeel gevonden van hem bijvoorbeeld t.o.v. een Van Damme of Stallone, hij is toch wel een stuk(je) veelzijdiger. Maar wel een bescheiden kans dus, want door de schaarse dialogen en het rustige tempo wordt het wel lastig om zijn personage goed neer te zetten.

Aardig om het een keer gezien te hebben. 2,5*

avatar van Culpa
Ik was best verrast door deze film. Mooi sfeertje en goed acteerwerk van Schwarzenegger ondanks dat ik zeker geen liefhebster ben van hem. Ik geloofde in de liefde voor zijn dochter. Zoals ik hier meer heb gelezen is hij best aardig om een keer gezien te hebben.

avatar van Rickyman
Een saai en langdradig Zombiedrama.
Erg flauw, mist.. een beetje van Maggi.

avatar van brabusRUS
Best een grote teleurstelling. Zombie en andere postacolyptische films zijn namelijk helemaal mijn ding, maar deze film kon mij niet bekoren. Het drama aspect was hier te groot. Ik verwachtte geen actie film, maar wel een beetje spanning en vooral avontuur. En dat miste ik compleet. Jammer, want de sfeer en cinematografie was erg goed. Heerlijk duister, perfect voor zo'n film.
Arnie deed het goed, alleen jammer genoeg kan hij de film niet redden. Een film bestaat immers niet alleen uit acteren. En wat vele hier zeggen: hij is inderdaad een beetje saai!

Krappe 2,5*

avatar van Daan258
Nadat ik de laatste dagen veel The Last Of Us ben aan het spelen had ik wel zin in zombie/apocalyps filmpje. Daarom maar even de film Maggie aangezet.
Helaas was het niet veel goeds. De film is vreselijk traag en er gebeurd gedurende film nauwelijks tot niks. Ook was de horror ver te zoeken en was dit voor mij eigenlijk alleen een drama film.
Niet spannend, geen gore, geen actie en bijna geen 1 zombie te bekennen in de hele film.
De grauwe sfeer en het acteerwerk was nog wel aardig maar had ook veel beter gekund. Wel leuk om Arnold is een andere rol te zien spelen in plaats van altijd een machoman
Het einde was ook zeer teleurstellend en daarom kan ik er ook echt niet meer dan een 2,0* voor geven.

avatar van DDT
DDT
Zoveel goeie films heeft hij gemaakt en nu al die rommel , heeft hij geld nodig ofzo na zijn scheiding dat hij nu zo zijn carrière of onze herinneringen aan zijn goeie films verpest? Hij zou beter stoppen ��

Redelijke zombiefilm.
Maar moet toegeven dat ik van Arnold en in dit genre al veel betere films heb gezien.
Schwarzenegger doet het prima hier en ook Abigail Breslin, maar het verhaal is wat zwak en vooral het einde is heel flauw, van aan anticlimax gesproken.

avatar van The Brain
Ik begrijp dat er veel teleurstelling is onder de Schwarzenegger fans: een film met Arnie en zombies dat moet knallen. Helaas voor hen is dit geen actie film maar een drama over een vader die zijn dochter probeert te beschermen. Het zombievirus kun je zien als een metafoor voor bijvoorbeeld HIV of een andere "besmettelijke" ziekte. Het meisje is besmet en er staat haar onvermijdbaar een ondraaglijk einde te wachten. Helpt de vader haar uit het lijden of niet? Dat hij daar tot in staat is laat het verhaal eerder al zien.
De spanning in de film wordt langzaam opgebouwd, gestaag verergert de toestand van het meisje en de sfeer wordt steeds meer beklemmend. Het tempo in de film is traag er zit amper kleur in de film alles ziet er donker en somber uit. Als drama is deze film best wel geslaagd te noemen en Arnold doet zijn best zich van de andere kant te laten zien. Mensen die een actie/horror film verwachten moeten deze aan zich voorbij laten gaan.

avatar van Superkuuk
Zijn Goedkoopste film ooit gemaakt..budget 4.5 mil....niet eens zo heel slecht..te saai voor een voldoende..

avatar van cantforgetyou
Voor mij hoeft een horror film helemaal niet bloederig te zijn of heel spannend, maar dit is toch echt een 'drama' in de negatieve zin van het woord. Wat een vreselijke trage, vervelende film. Het enige pluspunt vond ik de baard van Arnold. Verder echt niet gaan kijken!!!

avatar van RuudC
Een onbegrepen film en daarmee ook vrij a-typisch voor Arnie. Tuurlijk is het even wennen dat hier geen actie te bespeuren valt, maar de Oostenrijkse kledingkast acteert hier in wellicht een van zijn beste rollen. Maggie staat voor een schitterende vader-dochterrelatie. Het trage vind ik juist wel effectief. Je weet wat er komen gaat en dat het dan zo lang duurt, maakt het des te slopender. Zeker het laatste half uur wordt het best spannend, omdat je het proces heel goed volgt en eigenlijk zit te wachten tot ze een zombie wordt. Gaat ze bijten of niet, zeg maar. De donkere wolken dragen mooi bij aan de sfeer. Maggie is geen klassieker in wording, maar een heel onderhoudende film in het apocalyptische genre. Had ik al gezegd dat hier goed geacteerd wordt?

avatar van frolunda
Film probeert een beetje mee te liften op het succes van the Walking dead maar is veel kleinschaliger van opzet.Desondanks vond ik Maggie best aardig,vooral de donkere,grauwe sfeer en de opvallend sterke acteerprestatie van Arnold Schwarzenegger geven de rolprent een duidelijke meerwaarde.
Verder niet al te verrassend,wel een paar aardige scenes maar toch ook best wat saaie stukken en ook niet echt spectaculair.De wel constant aanwezige onderhuidse spanning is dan weer wel een pluspunt.
In zijn totaliteit levert deze moedige poging toch wel een ruime voldoende op.

avatar van ME1
ME1
Een film die voornamelijk wordt getypeerd door een enorm deprimerende toon. Dit is ook juist de kracht van de film, maar alleen geschikt voor liefhebbers van neerslachtige drama. Arnold Schwarzenegger verrast met een serieuze vaderrol welke hij goed vertolkt. Met name de hoofdrol van Abigail Breslin als Maggie Vogel is erg sterk geacteerd. Henry Hobson heeft hier naar mijn mening zijn meest sterke regieprestatie neergezet.

avatar van DiDa
Deze film nog eens herzien. Schwarzenegger doet het prima in deze treurige, donkere film.
Het idee achter de film leent zich voor een prima drama, maar het probleem is dat er nergens echt iets memorabels gebeurt en dat de film bij vlagen echt te traag is. Het is een degelijke film, maar ik zal hem niet gauw nog eens opzetten. Een nipte 3 sterren.

avatar van alexspyforever
Het is dat ik een zwak heb voor Abigail Breslin want anders had ik deze film wellicht geen kans gegeven. Dit is de 2de keer dat ik deze heb gezien en viel me wederom niet tegen. Ik wist dat het eerder een drama ging zijn met enkele horrorelementen. Spannend wordt het zelden, toch vind ik het een aangrijpende tragedie met sterke acteerprestaties van Abigail maar ook van Arnie. Een fan van deze laatste zal ik wellicht niet worden, maar hij heeft hier wel degelijk bewezen dat hij meer kan dan enkel de actieheld spelen. De weinige actie, de traagheid en nogal een rechtlijnig verhaal waarbij het lot van Maggie eigenlijk al van het begin vaststaat spelen niet in het voordeel van de film, maar ik als drama op een uitstekende manier gebracht. Het feit dat de film het zo subtiel speelt en niet inzoomt op de gore details en toch meeslepend is, ik vond het sterk.

avatar van Collins
Mooie kleine film in tegenstelling tot de meeste films waarin zombies figureren. Die blinken vaak uit in massale gevechten, massale stormlopen en massale paniek. In die films speelt de gore ook een voorname rol. Vulgarity rulez in die films. Hier is dat allemaal niet of nauwelijks aan de orde.
Geen traditionele zombiefilm. Weinig zombie activiteiten. Nauwelijks splatter. Nauwelijks confrontaties. Het zombievirus is als achterliggende dreiging aanwezig en kleurt de wereld grauw. De zombies zelf zijn amper in beeld.
In deze trieste wereld speelt zich een klein en menselijk drama af. De film vertelt een vertederend verhaal. De verwording van een mens zou de subtitel kunnen zijn. Een verwording die heel aangrijpend wordt verbeeld door Abigail Breslin in een fijngevoelige rol.
De film gaat over de liefde van een vader voor een dochter. Het gaat over de strijd van een vader om los te laten. Over afscheid nemen. Over onmenselijke keuzes. Over de onmacht en de onwil daarbij. Drama en nog eens drama. Gelukkig ook af en toe aangevuld met wat horror zodat de film in dramatisch opzicht niet volledig doorslaat.
Toch overheerst de treurnis. De pijn en de somberheid zijn goed zichtbaar in de tronie van Schwarzenegger. Spreken doet ie bijna niet. Goed geacteerd dus. Hij krijgt hulp van troebele en vaalgele beelden die samen met een melancholieke score de tragiek van de situatie benadrukken. En dat werkt. Tragisch is het. Ontroerend ook.
Schwarzenegger heeft echt een prima rol. Heel anders dan ik hem ken. Denk jaren 80-90 en stoere actIeheld. Hier niet. Ingetogen en zonder één scherpe humoristische oneliner houdt ie zich op het acteervlak goed staande. Verrassend.
En nog in een goeie film ook.

avatar van mrklm
Arnold Schwarzenegger geeft één van zijn beste vertolkingen als de zorgzame vader van een tienerdochter [Abigail Breslin] die gebeten is door een zombie en daardoor langzaam maar zeker de onaangename trekjes van die monsterlijke wezens begint over te nemen. In beginsel is dit een familiedrama over een gezin dat weigert het onvermijdelijke te accepteren en er alles aan doet om zo lang mogelijk bij elkaar te blijven. Geen actiefilm dus, maar goed gemaakt en sterk geacteerd, waarbij vooral de chemie tussen beide hoofdrolspelers - zeer geloofwaardig als vader en dochter - een pluspunt is.

teleurstellende film,moeite om wakker te blijven,toch een van de mindere films van Schwarzenegger