Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Maggie (2015)

Verenigde Staten / Zwitserland
Drama / Horror

geregisseerd door Henry Hobson
met Arnold Schwarzenegger, Abigail Breslin en Joely Richardson

In het Middenwesten van de VS woedt een ziekte die de geïnfecteerden langzaam in zombies verandert. Maggie is één van de geïnfecteerden. Haar vader Wade, een landbouwer, besluit aan haar zijde te blijven, zelfs wanneer ze langzaamaan in een kannibalistische zombie verandert...

Idee was wellicht goed maar uitwerking behoorlijk mislukt, had veel meer in gezeten. Slecht en ook eentonig verhaal zonder diepgang en totaal niet uitgewerkt. Arnold Schwarzenegger moet je niet casten voor dit soort films hoewel hij met die Terminator films ook beter kan stoppen.

avatar van KritischVentje
Helemaal geen slechte film. Not bad. Not bad at all.

Als je een horror/thriller verwacht, kom je goed bedrogen uit.
Dit is een drama puur sang, gebaseerd op een horror scenario. Ik kon deze combinatie wel heel erg waarderen; de drama kant van een zombie apocalypse.
Ik kon wel genieten van het zeer lage tempo in de film. Mooi geschoten.
Het minimale dialoog dat Arnold kreeg voor deze film werkte ook heel goed.
Lengte van de film is ook perfect. Net niet te lang.

Met een nog betere acteur en een nog beter uitgewerkt script met intensere scenes, had dit wel een film house classic kunnen maken. De hopelooshied van Arnold en zijn dochter voelde ik wel, maar ik werd er niet in meegezogen. Dit aspect hadden ze nog veel dieper moeten uitgraven door de relatie tussen de twee nog intenser te maken. Begrijp mij nogmaals niet verkeerd, hoe het nu in de film verwerkt is kan door als ruim voldoende. Maar er zat zoveel meer in...

Einde vond ik trouwens een plusje. Goede opbouw!

Het is niet een film waar ik het op verjaardagfeestje over zal gaan hebben, maar ik heb mij uitstekend vermaakt.

avatar van remorz
Meh.

Poging tot oprecht drama tegen de setting van een zombie-apocalypse. Maar met Breslin (die ik zelden een rol mooi heb zien vervullen) en Arnie (die misschien een van zijn betere rollen weggeeft maar nog altijd een miscast van jewelste is), verspeelt de film zijn insteek bijna bij voorbaat.

De grauwe wereld met gedempte kleuren en constant mistroostige sfeer en laag tempo gaat na een tijdje wat vervelen. Zoals Insignificance al aangeeft, worden sommige stukjes drama dan ook nog eens extra aangezet, wat onherroepelijk een irritatiesnaar raakt.

Qua make-up en cinematografie niet verkeerd maar gezien de insteek, levert deze film gewoon te weinig. Te weinig invoelbaar drama, te weinig spanning, nul verrassingen en weinig boeiende gebeurtenissen. Had er dan toch maar een outbreak of wat tegenaan gegooid. 2*

avatar van Bakema NL
Prima film! Als je als adrenalinejunkie snelle harde actie verwacht dan zal dit niet je ding zijn nee. Kun je je inleven hoe het moet zijn om je kind te zien aftakelen en dat je die te moeten laten gaan, al dan niet door jezelf...ga er maar aan staan....dan gaat deze film je wel boeien.
Einde is juist prima in tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen. Was die anders geweest dan was het weer vervallen in de lompheid......ooooh uit elkaar spetterende zombiehoofden yay........dat de meeste zombie/actiefilms van nu kenmerken.
Prima film in Schwarzenegger's nadagen, hij is hier zowaar een echt mens aan het acteren.
Het sfeertje is echt helemaal goed in deze film.

Matigheid troef.

Bij het zombiegenre heb ik het gevoel dat ze het al 100 keer binnenstebuiten hebben gedraaid en elke invalshoek al wel een keertje geprobeerd hebben. Bij de wetenschap zombiedrama dan ook geen enkele spanning, de film is precies wat ik ervan verwacht had.

Hobson speelt sterk op het drama, maar vertikt het om daar de juiste acteurs voor te kiezen. Breslin doet het matig maar komt er nog het best vanaf, Schwarzenegger kan er mee door als hij niet hoeft te spreken, Joely Richardson is gewoon erg slecht. Met de dweilerige muziek erbij wordt het zelfs af en toe een beetje genant.

Jammer, want visueel af en toe wel een sfeervol plaatje en de zombie make-up vond ik er ook bovenuit steken. Meestal zien zombies er nogal dom uit, hier hadden ze best wel iets engs. Maar dan net in een film waar er amper wat mee gedaan wordt. Het beetje horror dat erin zit is best leuk, maar de hoeveelheid is vooral erg mager.

Voegt dit wat toe? Nee. Is het goed uitgevoerd? Ook nee. De film teert enkel op basiskwaliteit en ene paar leuke plaatjes. Niet voldoende voor de zoveelste zombieflick.

avatar van Dennisj
Arnie wordt een dagje ouder en dat is ook wel te merken aan deze film. Het is nogal traag en je moet dus geen Terminator vs Zombie actiefilm verwachten. Toch had het sfeertje in de film wel iets en is het een keer een andere insteek van een doorsnee zombiefilm. Best een redelijk filmpje maar kan niet zeggen dat ik ervan onder de indruk ben. 2,5*