Aftermath (2017)

Drama / Thriller

geregisseerd door Elliott Lester
met Arnold Schwarzenegger, Maggie Grace en Kevin Zegers

Roman is een voorman in de bouw die te maken krijgt met een vreselijke tragedie. Zijn vrouw en dochter komen om tijdens een botsing van twee vliegtuigen als gevolg van een fout van een luchtverkeersleider. Zijn wanhoop wordt nog verergerd door een stel lichtzinnige advocaten die op zoek zijn naar compensatie in ruil voor verantwoordelijkheid.

DiDa schreef:
Nog steeds geen NL release...

Vreemde zaak inderdaad. De grootste rotzooi komen wel op dvd uit....

avatar van anne J
Arnold Schwarzenegger acteert!
Dat had ik nog nooit gezien. Ik ken hem alleen van de actie zonder acteerwerk. Dus ik was oprecht impressed, want wie had dat gedacht? Arnold kan gewoon acteren!

Daar verdient hij wel een 3* voor

En ook omdat de film niet onaardig was. Niet bijzonder, maar ook prima interessant en vermakelijk om eens gezien te hebben! Gewoon, gemiddeld leuk! En acteerwerk!

DiDa schreef:
Nog steeds geen NL release...

Jij hebt toch connecties met een aantal uitgevers? Zou je dit voor kunnen leggen aan hen?

Alexander1900 schreef:

Heb ik vd week toevallig gedaan, maar nog geen reactie gehad.

Alexander1900 schreef:

Goed nieuws. Premiere Distribution gaat de film in NL uitbrengen. De releasedatum hoor ik nog.

DiDa

Dat is zeer goed nieuws. Bedankt.

Redelijke film waarin een man te horen krijgt dat zijn vrouw en dochter bij een groot vliegtuigongeluk zijn omgekomen. Een tragisch verhaal dat hier en daar wel wat beter uitgewerkt had mogen worden. En ondanks het trage tempo en het feit dat het uiteindelijk niet al te veel om het lijf heeft, wordt de film niet vervelend. Arnold Schwarzenegger doet het alleraardigst in een voor hem nogal a-typische rol.Een nipte 3.0 sterren.

Zal in het 1e kwartaal van 2018 worden uitgebracht:

Aftermath - premieretv.nl

Update: de NL release zal zijn 11 januari 2018

avatar van Alexander1900
Dat is over 2,5 maand. Mooi, kan niet wachten.

avatar van DiDa
Vandaag mijn blu-ray binnen gehad. Toch een goede film hoor.

DiDa schreef:
Vandaag mijn blu-ray binnen gehad. Toch een goede film hoor.

Ga je nog een review plaatsen? De blu-ray ga ik binnenkort kopen. Ik heb tegenwoordig een karig budget dus ik wacht nog even.

Alexander1900 schreef:

Als ik tijd heb zal ik even een review schrijven

avatar van DiDa
Na Maggie begeeft Schwarzenegger zich wederom op onbekend gebied: de drama-film. Aftermath is geproduceerd door Darren Aranofsky en geregisseerd door Elliott Lester (Blitz met Jason Statham).

Schwarzenegger en Scoot McNairy spelen beiden de hoofdrol in dit waargebeurde drama. Schwarzenegger verliest zijn gezin bij een vliegtuigongeluk, veroorzaakt door luchtverkeersleider McNairy. Beide personen zullen om moeten gaan met hun eigen menselijk leed. Alleen lijkt dit voor Roman (Schwarzenegger's karakter) heel lastig en hij zint op wraak.

Nu je dit leest zou je verwachten dat Arnold zijn geweer pakt en eens even stevig tekeer gaat (iets wat de ietwat misleidende dvd / bluray hoes je doet vermoeden). Maar nee, dit is een drama en de film laat zien hoe de karakters met hun leed omgaan tot ze elkaar uiteindelijk ontmoeten. Dit is eigenlijk alles qua plot. Misschien is dit wel het zwakke van de film, want er gebeurd eigenlijk net te weinig om de volle 90 minuten boeiend te blijven. Mc Nairy en zelfs Schwarzenegger spelen goed en de laatste laat zien zeker goede rollen te kunnen spelen. De film moet het hebben van de acteerprestaties, niets meer en niets minder.

De film wordt nog enigszinds spannend tegen het einde, maar kan uiteindelijk niet voorkomen dat je toch een beetje met een leeg gevoel achterblijft. Aftermath is absoluut geen slechte film. Het punt is dat er met het bronmateriaal eigenlijk niet zoveel meer gedaan kan worden.

Aftermath is vernieuwend voor Schwarzenegger en hij en de cast spelen overtuigend. Na een uur begint de film een klein beetje te vervelen om vervolgens even spannend te worden. Maar je blijft toch met een leeg gevoel achter. Ik zie Arnold graag in dit soort rollen, maar dan toch graag in het genre actie/thriller. Ik zou hem graag zien in een soort van Blood Father met Mel Gibson.

3 sterren

avatar van mixmaster
Schwarzenegger in een andere rol als dat we gewend zijn van hem.
En ik moet zeggen dat hij het prima doet, deze film is goed gemaakt en op waargebeurde feiten gebaseerd.

Je leeft mee met de personages en er wordt aan beide kanten van het verhaal aandacht besteed.

avatar van italklaas
Eigenlijk (volgens mij) een mooie film met maar 2 stoorpunten: "de 2 hoofdrolspelers". Met de juiste acteurs zou het echt 2 sterren meer krijgen. Ik zie Schwarzenegger liever dom om zich heen slaan als dat hij echt moet acteren.

Prima dramatische film gebaseerd op ware feiten.
Arnold Schwarzenegger in een dramatische rol, en hij brengt het er goed vanaf, we zijn gewoon hem te zien als de stoere actieheld, maar hier speelt hij een gebroken man die zijn familie heeft verloren in een vliegtuigcrash.
Andere hoofdrol is voor Scoot McNairy, die de verkeersleider is op het moment van de crash.
De film gaat dus niet over de crash op zich, maar de gebeurtenissen van beide hoofdpersonages achteraf.
Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar...
Prima film, had het niet verwacht en Arnie heeft me positief verbaasd!!!

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.
Schwarzenegger in een andere rol dan zijn gebruikelijke aktiefilms. Hij doet het hier wel aardig.