The Running Man (1987)

2,98

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Paul Michael Glaser
met Arnold Schwarzenegger, Richard Dawson en Maria Conchita Alonso

2019. Alle communicatie wordt beheerst door de overheid. Een politieagent wordt onterecht opgepakt wegens het neerschieten van honderden onschuldige mensen. Hij ontsnapt, maar wordt aangegeven. Als straf moet hij meedoen met 'The Running Man'. Dat is het meest populaire en sadistische televisiespel van die tijd. Hij moet binnen 3 uur door 4 kwadranten heen zien te komen terwijl er moordzuchtige jagers achter hem aan zitten.

275 BERICHTEN 37 MENINGEN
avatar van Insignificance
geplaatst: 14 mei 2016, 20:41 uur [permalink]
Nu nog.

avatar van keimpeS
geplaatst: 20 augustus 2016, 17:43 uur [permalink]
Ik heb dit altijd een erg leuke film gevonden, nu is het een stukje nostalgie. Ik had de film opgenomen via mijn VHS recorder en heb die tape zeer vaak afgespeeld. Nu ik de film weer heb herkeken moet ik toch wel zeggen dat de film de tand des tijds niet heeft doorstaan.

avatar van JoeCabot
geplaatst: 11 september 2016, 13:47 uur [permalink]
Ik ben er nog niet helemaal uit welke Arnold ik het coolst vind. Arnold met een stalen balk op de schouder, Arnold lurkend aan een dikke sigaar, of Arnold in een spandex onesie. Maakt eigenlijk niet uit, de essentie is dat dit 80s-circus de ware biotoop is van Schwarzenegger. Dat voel je al vanaf minuut één - laat hem wat gave oneliners uitkramen in dat Oostenrijks accent en je hebt een instant classic.

Overstelpt door al die (geweldige) kolder zou je nog bijna het zweempje maatschappijkritiek uit het oog verliezen. Noem The Running Man gerust het bastaardkind van The Hunger Games en Blade Runner. Alleen zodanig cheesy uitgewerkt dat het echt niet serieus te nemen valt.

Geeft ook niet. Prima popcornvermaak. 3*

avatar van Thomas83
geplaatst: 21 januari, 19:06 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vermakelijke futuristische dystopische camp. De toon is zo heerlijk overdreven op ieder vlak, vooral wat betreft Killian en zijn clubje. Schwarzenegger acteert lekker slecht hier, wat de film alleen maar leuker maakt als fout werkje. Alonso als de love interest is wel wat minder. Zit er alleen maar in om haar uiterlijk. En volgens mij was haar accent aan het begin van de film toch een stuk zwaarder. Of was dat de bedoeling?

De sets gaan nog wel maar de actie is eigenlijk heel matig natuurlijk. Richards fopt ook meer dan een keer een stalker door een draad strak te spannen. De stalkers zelf zijn wel het hoogtepunt van de lollige camp eigenlijk. En Dawson als Killian is natuurlijk ook een lichtpuntje. Mooi hoe die aan zijn einde komt. 3.0*.

geplaatst: 22 januari, 13:25 uur [permalink]
wel een leuke stephen king verfilming.ik zoek hem nog op dvd/bluray nog niet gevonden.