The Running Man (1987)

2,97

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Paul Michael Glaser
met Arnold Schwarzenegger, Richard Dawson en Maria Conchita Alonso

2019. Alle communicatie wordt beheerst door de overheid. Een politieagent wordt onterecht opgepakt wegens het neerschieten van honderden onschuldige mensen. Hij ontsnapt, maar wordt aangegeven. Als straf moet hij meedoen met 'The Running Man'. Dat is het meest populaire en sadistische televisiespel van die tijd. Hij moet binnen 3 uur door 4 kwadranten heen zien te komen terwijl er moordzuchtige jagers achter hem aan zitten.

273 BERICHTEN37 MENINGEN
aaa
avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 11 oktober 2013, 19:32 uur, permalink
FlickyMartin schreef:
The Running Man is een film die ik graag nog eens zou willen zien

Ik blijf het ongelooflijk vinden wat je op YouTube allemaal kan vinden – zo ook deze film in z'n geheel (maar niet ondertiteld).

avatar van frolunda
geplaatst op 20 oktober 2013, 20:37 uur, permalink
Film begon wel aardig maar zo halverwege werd het allemaal wel erg lachwekkend.Die pakken,de clowneske belagers met Dynamo als dieptepunt.Gelukkig waren Schwarzenegger en Ventura het aanzien nog wel waard en bleef het allemaal nog redelijk amusant.Maar echt genieten....nee,daarvoor vond ik the Running man toch te matig........Wel grappig om Mick Fleetwood hier in te zien,wist helemaal niet dat ie ook in films deed.

avatar van jipt
geplaatst op 2 december 2013, 20:53 uur, permalink
Cheesy Arnold fun met toffe art-direction, strakke pakkies en one-liners. 4*

avatar van Metalfist
geplaatst op 2 maart 2014, 16:16 uur, permalink
Give me the Justice Department, Entertainment Division

Ik moet toegeven dat ik sinds kort nog nooit van The Running Man had gehoord. Ik had de film weliswaar een tijd geleden gekocht toen ik volop in mijn action heroes fase zat, die nu nog altijd wel wat is aan het lopen, maar het was pas met de aanschaf van het 4x Stephen King boek (een omnibus dat vier van de verhalen bevat die hij schreef onder het pseudoniem Richard Bachman en waar The Running Man inzit) dat ik me de film opeens terug herinnerde. Ik ben altijd wel te vinden voor een King verfilming en The Running Man had niemand minder dan good old Schwarzie als hoofdrol dus ik was benieuwd wat dit ging geven.

En The Running Man mag er zeker en vast wezen. Mooi meegenomen dat ik sowieso al een fan ben van dit soort apocalyptische/sci-fi verhalen, al blijft het schrijnend om te zien dat we effectief in zo'n samenleving zijn geëvolueerd waar er volop feiten worden verdraaid en waar de reality-televisie het hoogste goed op het kleine scherm is geworden. Soit, de maatschappijkritiek die hier volop aanwezig is werkt over het algemeen vrij goed, maar het is toch de foute aankleding en dito one-liners die dit tot een vermakelijke film maken. Heerlijke jaren '80 nonsens dus en toch is de film niet zonder fouten. Zo zien types zoals Buzzsaw en Fireball er op papier wel erg cool uit, maar om ze echt indrukwekkend tot leven te wekken is blijkbaar toch net iets teveel gevraagd. Ik had het precies ook liever gezien mochten er maar één à twee stalkers achter Richards en co hebben gezeten in plaats van het handvol dat je nu voorgeschoteld krijgt. Zeker Dynamo stelde me nogal teleur en Captain Freedom had gewoon bij zijn job achter de coulissen mogen blijven.

De film is sowieso al de moeite waard om Schwarzenegger eens in dat runner pakje te zien. Dat moet toch zo vreselijk ongemakkelijk hebben gezeten volgens mij.. Zijn outfit terzijde is dit wel weer een classic Schwarzie. De ene na de andere one-liner wordt op je afgevuurd (soms een originele zoals die met de ruggengraat en soms eens een knipoog naar vorige films zoals de I'll be back) en de Oostenrijkse eik brengt het met een droogheid die je enkel bij hem kunt waarderen. Tof ook om Mick Fleetwood hier opeens tegen te komen. Ik ben grote fan van Fleetwood Mac, maar wist totaal niet dat hij ook aan het acteren is geslagen. Er zijn sowieso betere acteurs, maar bon, het is en blijft nog altijd wel Mick Fleetwood dus leuk om hem eens te zien. Schwarzenegger wordt in zijn tocht doorheen de reality-tv nog bijgestaan door een aantal andere runners (de mooie Maria Conchita Alonso mag voor mijn part altijd in dat runner pakje rondlopen), maar iedereen verbleekt ten opzichte van Schwarzie. Al geef ik toe dat het het moeilijk is om dat niet te doen.

Amusant sci-fi vehikel dat grotendeels de tand des tijds heeft doorstaan. Voornamelijk vanwege het feit dat dit soort films een sfeer uitstraalt die vandaag de dag niet meer gehaald lijkt te worden. Een amusante cast met Schwarzenegger op kop en een heerlijk cheesy aankleding. Naar het schijnt zou Richard Dawson in het echt tijdens Family Feud een even grote eikel zijn als zijn alter ego, Damon Killian. Ocharme de mensen die voor hem werken.

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst op 24 april 2014, 11:27 uur, permalink
"It's showtime!"

The running man is weer een film met Arnold Schwarzenegger die het label cult status mag dragen. Heerlijke "over the top" actie zorgt voor een avond top vermaak. Arnold is weer op volle toeren en maakt er een fijne show van. Tevens erg leuke one liners van de Austrian oak! Eentje daarvan een hele leuke referentie naar The Terminator, dan hoef ik je uiteraard niet te vertellen welke.

The running man is uiteraard gebaseerd op het boek die Richard Bachman aka Stephen King heeft geschreven. Leuk verhaaltje, maar zeker niet erg bijzonder. Dat mag de pret niet drukken want het is uitermate geschikt voor heel veel bizar vermaak. Want dat is the running man: een mooie combinatie van humor, actie en een fijne sfeer. De lijken stapelen zich in hoog tempo op zoals dat alleen in een Schwarzenegger film kan. Paul Michael Glaser weet op een leuke wijze het boek te verfilmen, hij heeft met veel plezier er aan gewerkt. De locaties zijn ideaal voor de vele actiescènes, vooral de gevangenis vond ik fijn weergegeven.

Arnold Schwarzenegger speelt zoals hij dat altijd doet: vol erin met zijn komische dialogen. Bijna alles wat hij zegt is grappig, je moet de film waarin hij speelt dan ook eigenlijk niet serieus nemen. Met uitzondering van een enkele film, zoals collateral damage bijvoorbeeld. Richard Dawson speelt een hele leuke rol als de grote boef in pak. Deze man voelt zich helemaal thuis voor een groot publiek als hij de mensen toeschreeuwt en de dames in strakke pakjes vage dansjes uitvoeren. Over Maria Conchita Alonso valt eigenlijk niet zo veel te zeggen omdat ik haar geen bijzondere actrice vindt, ze heeft in ieder geval wel de fijne eigenschap om niet heel irritant over te komen.

The running man hoort thuis in het rijtje films als Total recall, Eraser, Predator en noem ze maar op. Het is en zal altijd een onvergetelijke film blijven, onder andere dankzij de eeuwige grijns van Arnold.

avatar van DiDa
geplaatst op 24 april 2014, 13:29 uur, permalink
Here is sub-zero! Now......Plain Zero! Geweldige film vol gave one-liners!

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 22 augustus 2014, 23:50 uur, permalink
Een obscure Stephen King verfilming. Op grappige wijze word er een beetje de draak gestoken met de angst die in de V.S. in de jaren '80 echt heerste: dat de V.S. in de toekomst een dictatuur zou ontstaan. De maatschappelijke boodschap die King vaak in zijn boeken verwerkt lijkt hier vervangen te zijn door over the top actie en foute one-liners. De pakjes en de op en top Amerikaanse uitstraling zijn allemaal lekker fout en dat maakt de film juist zo vermakelijk. Arnie doet weer op degelijke wijze waar hij goed in is. De "belagers" vielen dan wel wat tegen. Zo werd er wel erg vlug afgerekend met de Aziaat en sloeg die "Dynamo" werkelijk nergens op. Nu houd ik meestal wel van wat foute cinema, maar zelfs ik heb grenzen. 😛 Al met al een geinige B-film die goed genoeg is voor een avondje hersenloos vermaak.

geplaatst op 18 november 2014, 18:53 uur, permalink
Mogelijk 'The Running Man'-vervolg op komst - FilmTotaal filmnieuws

Awesome 👍

Ik zeg doen. Mits Arnold natuurlijk wel de hoofdrol speelt.

geplaatst op 21 november 2014, 12:51 uur, permalink
Hoe kan dat nou joh, een ouwe man in die rol.

avatar van Queno
geplaatst op 25 december 2014, 14:11 uur, permalink
Spectaculaire Arnold Schwarzenegger actie van een klassieke jaren tachtiger waarin binnen een spelshow vrijheid verdient kan worden voor criminelen. Daarbij worden ze in een obscuur deel van Los Angeles gestopt om te vechten tegen opponenten in mini-arena's. Arnold is top en de show bloederig. Behalve de hardheid is het een film die hedentendaage met zijn testosteron-bom niet meer gemaakt wordt.

geplaatst op 7 januari 2015, 16:52 uur, permalink
Cheese.

Redelijk foute bende, van de idiote kostuumpjes tot de foute oneliners, dit is duidelijk B-werk met een vette B-stempel. Jammer genoeg is de kitsch ondertussen toch echt wel omgeslagen in lamlendigheid, waardoor er maar halvelings van te genieten valt.

Schwarzenegger kan er dan nog wel mee door in een rol als deze. Hij moet ook niet veel meer doen dan wat grunten en af en toe iemand op z'n bek slaan. De setting is jammer genoeg té goedkoop om nog te overtuigen. Vooral die cityscape, waar "een trein in de verte" niet meer was dan wat rechthoekige lampjes tegen een geschilderd karton ... CG heeft het soms hard te verduren, maar die tastbare effecten zijn bij momenten toch ook écht crap.

De bad guys zijn duf, duffer, dufst. Van die 80s WWF types in foute pakjes met vierkante koppen en verkante kapsels. De oneliners zijn flauw, de romance compleet overbodig. Gelukkig dat de host van The Running Man show wel een sappig mannetje is, de beperkte interactie tussen hem en Schwarzenegger maakt het nog enigszins te bekijken.

Voor de die-hard 80s liefhebber dit, de rest kan beter nog even de houdbaarheidsdatum checken alvorens dit op te zetten.

geplaatst op 9 mei 2015, 11:38 uur, permalink

Volgens mijn Moviemeter database heb ik deze 6 jaar terug voor het laatst gezien. Een mooi moment dus om de film weer eens opnieuw op te zetten. Ik kan me nog steeds verheugen op een heerlijke Schwarzenegger actiefilm en dan heb je aan TRM wel een goede. De film neemt zichzelf totaal niet serieus en gaat na een wat saaie start heerlijk los. Natuuurlijk is Arnold iedereen de baas, maar iets anders zou ik ook niet willen zien. De actie is lekker grof, Arnold is lekker op dreef met al die foute oneliners (zelden een acteur gezien met zo'n goed gevoel voor foute humor) en de film is tot het einde toe boeiend. Zitten er nadelen aan? Nou, jawel. De beelden ogen goedkoop (zeker dat begin in de helikopter), het is allemaal wat simpel qua setting en al die foute kleding is wel een tikje lachwekkend. Maar ach, wat maakt het uit. Het blijft heerlijk fout vermaak. Niet Schwarzenegger zijn beste werk, wel 1 van de leukere onzinfilms uit zijn carrière.

3,5* stonden en blijven staan

geplaatst op 9 mei 2015, 13:59 uur, permalink
Deze destijds in de bioscoop gaan zien.

Hoewel best vermakelijk viel deze Schwarzenegger toch wat tegen.
Het gegeven, losjes gebaseerd op een kort Stephen King verhaal, is behoorlijk intrigerend, maar meer dan het basis idee wordt niet gebruikt, want verder ontaard de film al snel in een soort van absurde, groteske en clowneske extravaganza, die totaal niet meer serieus is te nemen.

Toch ergens zonde, was de film met de zelfde intensiteit als bv een Predator op het scherm gebracht, dan was het allemaal vele malen spannender en waarschijnlijk ook legendarischer geweest.
Nu is het resultaat niet meer dan geinig en redelijk amuserend, maar is de film ook totaal vergeten en slechts een voetnoot in de carrière van Schwarzenegger.

Dat de film vooral erg goedkoop oogt, met bordkartonnen decors en settings, alles heeft de uitstraling van een goedkope B-film, helpt ook niet bepaald. Verder is het allemaal heel voorspelbaar en is er niet echt sprake van een daadwerkelijke spanning, wat een film als deze toch wel nodig heeft.

De tegenstanders in de doolhofachtige spelomgeving zijn op zich goed gekozen en worden door coole acteurs neergezet, helaas zijn de gevechten vaak erg nepperig en cheesy te noemen en is het een fout om badass Jesse -The Body- Ventura niet daadwerkelijk ook flink aan de actie deel te laten nemen.
Richard Dawson als de quizmaster is lekker sardonisch en zijn antwoord op Schwarzeneggers meest iconische one-liner "Only in the rerurn", is sterk!
Alonzo is een leuke actrice en in die tijd een regelmatige verschijning in dit soort van films (Extreme Prejudice en Predator2 ),
maar de aanwezigheid van drummer Fleetwood en zoontje Zappa, die erg stereotype figuren neerzetten, is dan weer meer ergerlijk. Het hele verzetsverhaaltje wordt erg ongeloofwaardig gebracht en had er van mij niet in gehoeven.

Alleen voor Schwarzenegger fans en liefhebbers van foute '80's prut.

Een vijfje, ofwel 2,5 ster.

geplaatst op 9 mei 2015, 14:08 uur, permalink
thunderball schreef:

Haha, ja hoor. The Running Man behoort moeiteloos tot dat rijtje titels die de meeste mensen wel op kunnen noemen van Arnold zijn carrière.

geplaatst op 9 mei 2015, 14:11 uur, permalink
Echt niet.
Deze hoort in het rijtje Red Heat, the 6th Day etc.. en heeft totaal geen legendarische status. Echt een tussendoortje.

geplaatst op 9 mei 2015, 15:13 uur, permalink
Echt niet.

Jij zegt dat het een totaal vergeten film is. Dat is onzin.

Dat deze niet de status van zijn betere, meer gewaardeerde films heeft is waar. Maar dat zei je niet.

geplaatst op 9 mei 2015, 15:14 uur, permalink
Alleen bij actieliefhebbers zoals wij, maar vraag tien willekeurige mensen op straat vijf films van hem te noemen en ik garandeer je dat deze er niet bij zit.
Voor het grote publiek is dit een "vergeten" film.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 9 mei 2015, 17:06 uur, permalink
Even wat zout op een slakje leggen: Maria Conchita Alonso speelde niet mee in Total recall (dat waren Rachel Ticotin en Sharon Stone).

geplaatst op 9 mei 2015, 17:54 uur, permalink
Jeetje, je hebt gelijk. Laat ik nou 25 jaar lang gedacht hebben dat Alonso Ticotin was en andersom. Ik zal het even weg halen. Ik weet nog dat ik een jaar geleden weer eens T.R. ging kijken en ik dacht: ik zou zweren dat ze anders van naam heette. Nou snap ik waar de fout zit!

avatar van Insignificance
geplaatst op 20 mei 2015, 20:57 uur, permalink
thunderball schreef:
Voor het grote publiek is dit een "vergeten" film.

Niet dat ik weet of jouw grote publiek en Rolling Stone enigszins vergelijkbaar zijn, maar vooruit, FYI, op #9:

'Twins' - Readers' Poll: The 10 Best Arnold Schwarzenegger Movies | Rolling Stone - rollingstone.com

avatar van Black Math
geplaatst op 21 mei 2015, 0:46 uur, permalink
Vandaag nog een Arnie-film, nog wel ééntje waar het label "maatschappijkritiek" opgeplakt wordt door menig kijker. Welnu, in mijn ogen valt dat wel mee, het wordt wel allemaal dusdanig plat uitgebeeld dat het nauwelijks serieus te nemen valt, eerder een aardige achtergrondsetting om lekker los te gaan qua actie.

Ik moet zeggen dat de jaren 80 actie niet mijn favoriete subgenre is, want het mist echt alle elegantie (al besef ik dat dat nadrukkelijk ook niet de bedoeling is), maar Schwarzenegger heeft altijd wel wat. Dat accent, de oneliners, ook al worden ze per film die ik zie meer en meer voorspelbaar. Hoogtepunt wat dat betreft was de al vaker genoemde rant: “I live to see you eat that contract, but I hope you leave enough room for my fist because I'm going to ram it into your stomach and break your god-damn spine!”

Verder veel foute lompe tegenstanders. De leukste is Captain Freedom, alleen al vanwege de naam. Het verloop van sommige gevechten is helaas soms wel een beetje voorspelbaar, met name met dat kettingzaagfiguur.

Uiteindelijk had het wat mij betreft nog wat meer met een knipoog gemogen. Zo'n uitspraak als "Give me the Justice Department, Entertainment Division" is erg leuk, maar dergelijke dingen hadden wat mij betreft er nog wel wat meer in gemogen. Verder niet al te diepgaand, waarbij veel clichés afgelopen worden, maar daarom toch wel redelijk vermakelijk. 2,5*.

geplaatst op 22 mei 2015, 13:16 uur, permalink
Insignificance schreef:

Ok, heb ik het gewoon verkeerd ingeschat. Geen probleem.

avatar van baspls
geplaatst op 16 juli 2015, 9:25 uur, permalink
"You cold-blooded bastard! I'll tell you what I think of it: I live to see you eat that contract, but I hope you leave enough room for my fist because I'm going to ram it into your stomach and break your god-damn spine!"

Poe, tegenvaller. De filmmakers wisten niet eens dat ze met Stephen King te maken hadden en het was dan ook geen wonder dat hij allerminst tevreden was over deze verfilming (hij schreef het verhaal onder het pseudoniem Richard Bachman).

Arnold Schwarzenegger, qua acteerprestaties geen geweldige acteur maar met de juiste regie kan hij toch zeker wat op leveren. In Conan wist John Milius de ultieme barbaar uit hem te krijgen en Paul Verhoeven heeft ook prima prestaties weten te krijgen van hem in Total Recall. Hier is het echter waardeloos, in het begin was het om te janken zo gemaakt en later praat Arnie vrijwel alleen in flauwe one-liners, die hij bijna allemaal al eens eerder heeft gebruikt. Niet dat de andere acteurs allemaal zo goed waren.

Met het verhaal, daarmee bedoel ik het verhaal van King, is niets mis. Van het boek van King is zelfs de plotomschrijving duizendmaal beter: In ''Vlucht naar de Top'' geeft Stephen King door de ogen van een burger die ook maar gewoon zijn best probeert te doen, een cynische blik op de samenleving in de nabije toekomst. Op jacht naar hoge kijkcijfers worden er steeds extremere televisiespelletjes bedacht. Kandidaten genoeg:de werkloosheid is hoog en uitkeringen zijn er niet. Ben Richards, achtentwintig jaar, is de wanhoop nabij. Zijn dochtertje is ziek en geld om medicijnen te kopen is er niet. Ben schrijft zich in als kandidaat voor Vlucht naar de Top. Hoofdprijs: één miljard dollar. Het spel: een jacht op leven en dood...

De stijl van de film past gewoon totaal niet. Bovendien is het waardeloze Sci-Fi, alles ziet er uit als 1987. Kleding, Muziek en bovenal de enorm foute tv-uitzendingen. Bij SF die zich af speelt in 2025 is het wel degelijk de bedoeling dat je ook wat futurisme gebruikt, natuurlijk op politiek niveau is dat wel gedaan. Ook waardeloos was hoe ze de grote tv-schermen hebben gemaakt, niet eens de moeite gedaan er wat ruis overheen te gooien.

Nee, Paul Michael Glaser is duidelijk niet de geschikte regisseur voor deze film. Zelfs Arnie had dat al meteen door. Glaser heeft voor The Running Man namelijk alleen maar tv-films en tv-series geregisseerd, en dat is duidelijk te zien aan de film.

Waarom ik de film alsnog een voldoende geef? Als je even vergeet dat het een Stephen King is en het behandeld als iedere andere cheesy 80s Arnie-flick, vond ik hem best wel aardig. In ieder geval was het wel best vermakelijk.

ipman-99
geplaatst op 8 augustus 2015, 20:47 uur, permalink
"I'm warning you, I get sick. Air sick, car sick. I'm gonna throw up all over you. Go ahead. Won't show on this shirt." ... 😜 " !!!

Nostalgische Schwarzenegger (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'The Running Man' is in mijn
ogen één van de beste futuristische Actiefilms met Arnie. Opnieuw is onze spierbundel
heerlijk cool en spuwt hij de ene na de andere droge oneliners.
De manier hoe hij telkens zeer droog zijn uitspraken de vrije loop laat, is meteen
al één van de redenen waarom je deze film weer moet gezien hebben.
Coole opzet met een sadistisch televisiespel dat de lakens uitdeelt ... en waarin
Arnie tot het uiterste moet gaan om een verschil tussen leven en dood te handhaven.
Arnie krijgt meteen heel wat geschifte tegenstanders voor de kiezen ... waardoor de strijd
vonken en vuur geeft.
Genieten met deze heropfrissing ... laat dat duidelijk zijn 😉 !

avatar van tattoobob
geplaatst op 15 augustus 2015, 20:25 uur, permalink
Geweldig leuke klassieker van Arnie.....met natuurlijk heel wat jeugdsentiment 🙂.
De film zal nu zeker wel wat gedateerd over komen maar dat mag de pret niet drukken.
Leuke actiescenes en hier en daar best spannend ...acteerwerk laat ietswat de wensen over maar dat zien wel vaker met films uit die tijd en genre.

Leuke aanrader.

avatar van HK Senator
geplaatst op 12 oktober 2015, 22:53 uur, permalink
Teleurstellend slecht en belachelijk gedateerd. Hoe veel moderner ogen vele andere films uit die tijd. Deze is prullenbakvoer. 2,5 voor de moeite en de jaren tachtig kapsels.

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 8 november 2015, 17:42 uur, permalink
Niet de beste met Arnie maar genoeg actie, oneliners en amusement om na afloop tevreden zijn van dit typisch jaren 80 product. Deze film was ook Starship Troopers ver vooruit met de bijtende satire op populistische TV. Ik vond deze film ook flink wat humor hebben. Dit is (samen met Total Recall en Red Heat) één van de 3 dvd's met Arnie die ik thuis in de kast heb.

avatar van ambrosini
geplaatst op 9 februari 2016, 10:36 uur, permalink
Geweldig verhaal.. hoe Arnold elke keer tegen een uitdaging zit..beter acteerwerk vergeleken met commando.

geplaatst op 14 mei 2016, 18:46 uur, permalink
Een van de leukste met de man uit Oostenrijk.

Nino_1993
geplaatst op 14 mei 2016, 18:52 uur, permalink
In 1987 was dit nog leuk !

avatar van Insignificance
geplaatst op 14 mei 2016, 20:41 uur, permalink
Nu nog.

avatar van keimpeS
geplaatst op 20 augustus 2016, 17:43 uur, permalink
Ik heb dit altijd een erg leuke film gevonden, nu is het een stukje nostalgie. Ik had de film opgenomen via mijn VHS recorder en heb die tape zeer vaak afgespeeld. Nu ik de film weer heb herkeken moet ik toch wel zeggen dat de film de tand des tijds niet heeft doorstaan.

avatar van JoeCabot
geplaatst op 11 september 2016, 13:47 uur, permalink
Ik ben er nog niet helemaal uit welke Arnold ik het coolst vind. Arnold met een stalen balk op de schouder, Arnold lurkend aan een dikke sigaar, of Arnold in een spandex onesie. Maakt eigenlijk niet uit, de essentie is dat dit 80s-circus de ware biotoop is van Schwarzenegger. Dat voel je al vanaf minuut één - laat hem wat gave oneliners uitkramen in dat Oostenrijks accent en je hebt een instant classic.

Overstelpt door al die (geweldige) kolder zou je nog bijna het zweempje maatschappijkritiek uit het oog verliezen. Noem The Running Man gerust het bastaardkind van The Hunger Games en Blade Runner. Alleen zodanig cheesy uitgewerkt dat het echt niet serieus te nemen valt.

Geeft ook niet. Prima popcornvermaak. 3*