Jingle All the Way (1996)

Familie / Komedie

geregisseerd door Brian Levant
met Arnold Schwarzenegger, Sinbad en Phil Hartman

Howard Langston is een sympathieke zakenman die van zijn familie houdt, maar niet genoeg tijd aan ze kan besteden. Met kerst staat bovenaan het verlanglijstje van z'n zoon de speelgoedpop Turbo Man, om die in handen te krijgen moet Howard het gevecht aangaan met de dolgedraaide Myron. Dit betekent oorlog en Howard heeft besloten te winnen, wat er ook gebeurt.

avatar van jeroentjuhhhhh
En hiermee ook de laatste Schwarzenegger komedie afgerond. Junior, Twins en Kindergarten Cop gingen deze voor. Vind deze, samen met Kindergarten Cop, toch wel de leukste. Heb een hekel aan kerst, vind d'r geen hol aan. Toch werkt het in films heel anders. Geeft een lekker over de top sfeertje mee, waar uitvergrote emoties wel op hun plek zijn. Zo ook de bulderende Schwarzenegger versus de über drukke Sinbad. Jingle All the Way is zo'n beetje hét voorbeeld van een formule-komedie. Alles wordt lekker subtiel opgezet voor later gebruik in de film en het moraal ligt er weer tergend dik op. Neemt niet weg dat er behoorlijk wat cheesy fun in zit verwerkt.

avatar van dvdfreak123
Kvind dit toch een zeer vermakelijke kerstkomedie. Die mij meerdere malen een glimlach op mijn gezicht toverde. Natuurlijk moet je gewoon verstand op nul zetten en genieten!! 7/10

avatar van FILM!BOY!
Het acteerwerk en de speciale effecten laten wat te wensen over, maar voor de rest verstand op nul en genieten maar. Heerlijke kerstfilm! Een echte aanrader!

avatar van Miszmi
Voor velen een jeugdsentiment lees ik, voor mij de eerste keer dat ik deze zag. Tussendoor meerdere keren gedacht om hem maar gewoon uit te zetten, zelden zo'n vreselijk saaie kerstfilm gezien. Uiteindelijk toch maar aan laten staan. De laatste 20 minuten gingen redelijk snel voorbij, de rest van de film was alsof ik 3 uur naar zat te kijken. Ergens vind ik het doodzonde. De potentie is er wel, Schwarzenegger deed het eigenlijk ook nog wel redelijk, maar de uitwerking vind ik helemaal niks. Toch nog enkele twists in de film die je vooraf waarschijnlijk niet helemaal aan zag komen, deze hebben de film gered van 1*.

avatar van Mr-Mcmovie
Blijft leuk. En elk jaar met kerst geeft de film een nog leukere kijkervaring.

Arnold Schwarzenegger's komedies zijn altijd wel leuk en vervelen niet maar deze is inderdaad met Kindergarten cop zeker de leukste.

Zaten scenes genoeg in dat ik moest lachen zoals: Who told You, You can eat my cookies? En natuurlijk die met James belushi en al die nep kerstmannen.

It's turbo Time !

Wel een vermakelijke kerstfilm maar niet heel speciaal ofzo.

avatar van Thomas83
Wat een verschrikkelijke track record heeft Levant. Dat deed me wel even afvragen of dat mijn jeugdsentiment wat betreft deze film niet zou relativeren, maar dat valt nog wel mee eigenlijk. De cartooneske slapstickhumor is heel matig en de film is eigenlijk ook bizar gewelddadig (Arnie die een rendier, een vuistslag vol op zijn hoofd geeft, what the hell), maar er zitten ook genoeg leuke dingen in.

De gladde buurman, de louche kerstman en elf, de running gag met de politieagent, de algemeen wat duivelse en sarcastische toon. En de finale is ook echt leuk, groots en lekker onzinnig met Arnie verkleed als Turbo Man, Sinbad als Dementor en de jetpack. En moest eigenlijk ook nog lachen om de kinderen die Booster aftuigen, haha.

Sinbad is geen Eddie Murphy maar maakt er toch nog best een charmante rol van. Hij klikt ook wel aardig met Schwarzenegger, die zonder dat hij kan acteren altijd wel een leuke komische verschijning was in dit soort films. Het viel me trouwens wel op dat Rita Wilson wel erg aan Jennifer Aniston doet denken, alleen een veel minder aantrekkelijke versie. Dat kapsel was toen ook in de mode geloof ik, maar dat valt al erg op. En daarnaast ook een beetje dezelfde stem en manier van praten soms. Een stevige 3.0*.

avatar van Brabants
In deze familie/komedie is Arnold Schwarzenegger op z'n best. Leuk verhaal en hierin een goede casting die het waar kan maken. Echt kerstgevoel en een goed moraal wat wil een mens nog meer.

avatar van missl
Vermakelijke kerstfilm waar je je geen moment verveeld.

avatar van Ajax&Litmanen1
missl schreef:
Vermakelijke kerstfilm waar je je geen moment verveeld.

Put that cookie down, now!

Dit blijft een heerlijke film.

Wat een schan-da-lig laag gemiddelde trouwens hier op de site