• 8.344.342 stemmen

Geregisseerd door: Ivan Reitman

Met onder meer: Arnold Schwarzenegger, Penelope Ann Miller en Pamela Reed

Releasedatum: 8 februari 1991

Plot Kindergarten Cop

"Go ahead, you tell him you didn't do your homework."

John Kimble is een harde politieagent,die al jaren achter drugshandelaar Cullen Crisps aanzit. Hij weet hem uiteindelijk te vinden, maar dan blijkt dat de enige persoon die kan getuigen tegen Crips zijn ex-vrouw is. Zijn ex-vrouw blijkt spoorloos te zijn en de enige aanwijzing is haar zoontje op een kleuterschool. Kimble besluit undercover te gaan op de kleuterschool, om het jongetje te beschermen tegen een moordenaar.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sylvester's Mother

Samantha's Mother

avatar van Spetie

Spetie

Typische familiefilm, waarin Arnold Schwarzenegger zich weer eens een keertje van zijn grappige kant probeert te laten zien. Dat lukt niet altijd even goed hier. Schwarzenegger doet zeker zijn best en ik kan niet ontkennen, dat hij een hoop enthousiasme weet uit te stralen, maar dat is niet helemaal genoeg om deze Kindergarten Cop te kunnen dragen. Hij mist hier duidelijk iemand naast hem, zoals hij die in bijvoorbeeld een Twins in de persoon van Danny DeVito wel had.

Hier en daar oogt het wat gedateerd. De bijrolletjes zijn redelijk, maar alleen de schooldirectrice is echt leuk. Opvallend is trouwens nog wel het geweld dat er in zit. Soms best wel hard nog en iets wat je niet verwacht bij een familiefilm als deze. Leuk voor een keertje, maar ook duidelijk een voorbeeld van iets dat vroeger leuker was dan nu.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Gisteren weer eens gekeken 'k wist me weinig ervan te herinneren, wat eigenlijk voor een film niet goed is.

Leuk, vlot en zelfs ontroerend is het verhaal wat ik er bij wil zetten, over 15 jaar ofzo weer eens kijken.

avatar van Beertje45

Beertje45

Een flinterdun verhaaltje waarin Arnie krampachtig komisch probeert te wezen. Er valt echter wel wat te lachen met Pamela Reed en de leuke kinderen. naar het einde toe wordt de film niet echt geschikt voor de allerjongste kijkertjes, waar de film toch voor was gemaakt, volgens mij.

avatar van Beertje45

Beertje45

Wou de film niet op zo'n korte tijd terugzien, maar was bij mijn jonge broertje en je kijkt dan maar mee.

Arnold speelt toch wel erg geforceerd en is absoluut niet hilarisch, in romantische scene's is het zelf rampzalig te noemen. Laat de man in zijn waardigheid en geef hem rollen a la Terminator. Pamela Reed is pas echt enorm leuk, jammer van haar te kleine optredens, meer screentijd had de film zeker een meerwaarde opgeleverd. Richard Tyson vond ik wel erg sterk in de rol van Crisp, hij vertolkt heel goed de rol van een man die onder invloed van zijn evil moeder, het slechte pad opging. Carroll Baker speelde dan, ondanks dat de dame een groot palmares heeft in Hollywood, niet erg overtuigend de moeder van crisp. Tenslotte waren de kinderen erg schattig en bij momenten grappig.

scorsese

Aardige film waarin een stoere agent undercover gaat als leider van een kleuterklas. Een vermakelijke one-joke-movie waarin de interactie met de perfect gecaste Arnold Schwarzenegger en de kinderen het leukst is. Alhoewel sommige gezichtsuitdrukkingen van Arnold alleen al ook de moeite waard zijn. Een mager verhaaltje en ietwat aan de lange kant.

avatar van Metalfist

Metalfist

I am the party pooper

Als je aan Schwarzenegger denkt, dan denk je praktisch altijd aan actiefilms. Hij heeft echter een menige keren een poging ondernomen om het comedy genre onder de knie te krijgen, maar dat lukte niet altijd even goed. Zo is Junior werkelijk het slechtste wat Schwarzie ooit heeft uitgebracht, maar ik heb altijd leuke herinneringen gehad aan Kindergarten Cop. Ik was een beetje twijfelachtig om de film jaren later nog eens op te zetten, maar dan uiteindelijk de gok toch maar gewaagd.

Want het had goed mogelijk geweest dat dit van eenzelfde niveau ging zijn als Junior en ik wist niet of ik mezelf dat wou aandoen. Gelukkig is Kindergarten Cop een film die meer dan 2 decennia later nog altijd vrij goed overeind blijft staan. Wat onevenwichtig weliswaar, zo is het begin misschien iets te bruut voor de jongste leden van de familie en zullen de zwaardere thema's zoals huiselijk geweld aan hen voorbij gaan, maar het concept van een harde flik die in een kleuterschool terecht komt blijft erg leuk. Ivan Reitman weet hier af en toe erg leuk uit de hoek te komen (de kinderen worden op zich niet gedegradeerd tot een karikatuur), maar schuwt langs de andere kant de clichés niet. Het is dan ook mogelijk om het einde van de film na zo'n kwartier te voorspellen (en er uiteindelijk niet ver naast te zitten), maar wie kan het wat schelen bij een film als deze.

Al is het casten van Schwarzenegger natuurlijk een gouden idee geweest. Ik begin meer en meer fan te worden van de man en dit is toch een kolfje naar zijn hand. Hij weet er met Reitman ook een leuke mix van te maken. De bekende actiescènes komen aan bod, Arnold mag weer een paar legendarische one-liners brabbelen en zijn fysieke présence zorgt voor een komisch zicht in vergelijking met bijvoorbeeld de directrice of de kleuters. De wisselwerking met Pamela Reed vind ik wel iets minder geslaagd. Nogal een flauw personage waar op zich maar bitter weinig mee gedaan wordt. Zo'n scène als waar ze ligt te kotsen.. Het hoeft voor mij niet. Dan vond ik de chemie tussen Schwarzie en Penelope Ann Miller beter. Mooi ook dat de kinderen hier eens niet vreselijk irritant zijn, iets wat meestal wel het geval is bij dit soort films.

Aangenaam verrast in ieder geval. Ik hoopte erop dat mijn nostalgische gevoelens niet de kop ingedrukt gingen worden en dat is gelukkig niet gebeurd. Schwarzenegger op zijn leukst (vind dit ook de tofste van de drie Reitman/Schwarzenegger films) en gewoon in het algemeen een amusante film.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Meh.

Ongeveer een halfuur lang is Kindergarten Cop leuk. Het basisidee is tof maar zoiets duurt natuurlijk niet lang. De rek is er snel uit en dan neemt routine en drukdoenerij de bovenhand.

Het hele slotakkoord is strontvervelend en doet al het aangename wat in de vergeetput belanden.

Arnold Schwarzenegger blijkt eens te meer een komisch talent. Dat paranoïde dat hij in het begin uitstraalt is fantastisch en dat hij hier zijn accent extra kan benadrukken is ook een pluspunt.

De kindacteurs zijn niet irritant en dat is maar goed ook, want behalve Schwarzenegger is er niemand in de cast die goed acteert.

Verder iets te routineus, daar had Ivan Reitman beter moeten doen. De speelduur is ook wat aan de lange kant. Het basisidee is leuk, een filmpje van 1u20 had dat nog kunnen dragen. Nu gaat het richting de 2 uur en dat is toch wat te veel van het goede.

avatar van Black Math

Black Math

Nee.

Het begin mocht er wel zijn, lekker lomp in doen en laten, maar vooral met een shotgun. Het begin op de school was ook wel aardig, met Arnie die zich totaal geen raad weet met de chaos veroorzaakt door de kinderen, maar zodra hij meer alles onder controle begint te krijgen, wordt het snel zoetsappiger.

Het middengedeelte voelt dan ook aan als een erg flauwe familiefilm. Tegen het einde weer wat spanning en actie, maar dat valt vies tegen. Verder weinig leuke personages, behalve misschien de collega van Arnie met haar eetlust, hoewel die voedselvergiftiging van haar op bijzonder flauwe wijze uitgewerkt wordt.

Vanwege het begin niet het absolute minimum. 1*.

avatar van Reg29

Reg29

Ik vind wel goed te pruimen maar niet zo heel erg goed!

DiDa

Wordt tijd dat deze eens op blu ray wordt uitgebracht hier. Het aspect ratio van de dvd wordt je niet blij van...

DiDa

Dit 1e deel krijgt een nieuwe release (wel samen in een box met deel 2). Ik ben benieuwd of het aspect ratio nu wel 16:9 zal zijn:

bol.com | Kindergarten Cop 1-2 Box, Movie | Dvd

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film die lekker wegkijkt, jaren terug ook al eens gezien.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

DiDa schreef:

bol.com | Kindergarten Cop 1-2 Box, Movie | Dvd

Dit is natuurlijk alleen maar bedacht om deel 2 nog een beetje te mee laten verkopen. Belachelijke prijs, 16 Euro voor Kindergarten 1, waarbij je dan ook deel 2 krijgt die gewoon slecht is.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Heb contact gehad met Universal en het aspect ratio is nog steeds hetzelfde bedroevende 4:3 (bij deel 1 dan)

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Gezellig tof feel-good filmpje.

Niks mis mee.

avatar van teacher

teacher

Na jaren weer eens opnieuw bekeken.

Ik vind het een leuke film niet meer, niet minder.

De kleintjes vs zo'n grote, botte reus heeft mij wel laten lachen.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Een film die ik al heel lang wilde zien, zelfs al in mijn begintijd hier op de site. Ik ben in ieder geval blij dat waar ik op hoopte, blijkt te kloppen: de film is leuker dan het gemiddelde hier doet vermoeden. Aangezien ik zelf ook een carrière in het onderwijs tegemoet ga (wel gericht op een doelgroep die zo'n 10 jaar ouder is), kon ik me kostelijk amuseren met de situaties waar John in verzeild raakt als beginnend leraar. Het helpt natuurlijk dat dit personage gespeeld wordt door Arnold Schwarzenegger, die zijn rol volgens mij met veel plezier gespeeld heeft. Enkel in de climax raakt de film even in een identiteitscrisis: wil men nou een serieuze thriller neerzetten of de luchtige toon behouden die in de rest van de film ook aanwezig is? Desalniettemin gaat het er bij dit soort films naar mijn mening vooral om dat je je vermaakt hebt, hetgeen zeker het geval is. Overigens had het speelduur wellicht wat korter gekund, maar ik vind het anderzijds ook wel weer een pluspunt dat men de tijd neemt om weer te geven hoe John groeit in zijn rol als docent.

avatar van debbietino

debbietino

De film bekeken met mijn kinderen (9 en 12). Ik had ‘m al gezien en vind het nog steeds een leuke film die makkelijk wegkijkt en best grappig te noemen is. Ik zat zelf met een 3,5 in mijn hoofd maar onder zware druk van mijn kinderen dus naar boven moeten afronden.

avatar van SSeagal

SSeagal

Leuke film met onze Oostenrijkse oneliner machine. Niet zijn beste werk, maar evengoed vermakelijk. 3,5*

avatar van Supernatural

Supernatural

Vermakelijke film.wat heb ik deze film echt vaak gezien.hij blijft echt leuk en grappig.echt jeugdsentiment.met verders een leuke cast.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2043 stemmen

Blijkbaar heb ik ooit deze film al eens gezien, ik kon alles al voorschotelen wat er ging gebeuren echter heb ik nooit gestemd op de film. Ik houd mijn mening nu sowieso wat korter aangezien het alweer laat in de avond is en ik morgenochtend weer vroeg moet werken. Ik vond het nog helemaal geen vreselijke zit deze komedie film, echt goed is iets anders maar ik heb me zeker niet verveeld.

De cast is prima, met Arnold Schwarzenegger als de leraar van de kleuterklas kon het niet lang goed gaan en dat zag je ook wel, echter pakte hij zich leuk op en deed hij zijn best om er een leuke rol van te maken, echter is het hem soms niet weggelegd dat acteren en vooral dat nepzoenen ziet er komisch slecht uit, achja voor Arnold houd ik mijn hand wel een beetje voor mijn ogen en doe net alsof ik dat niet gezien heb. Penelope Ann Miller deed het prima maar was voor de rest niks bijzonders, en ook Pamela Reed deed het leuk maar was ook niet spectaculair bezig.

We volgen het verhaal over agent Burke die al enige jaren achter een gevaarlijke crimineel zit. Hij komt er achter dat de ex-vrouw van de crimineel samen met hun zoontje gevlucht is en besluit die kant op te gaan. Een maal aangekomen is er voor gezorgd dat hij les mag gaan geven aan de kleuterklas waar het zoontje in zit om vervolgens een aantal grappige scénes voor geschoteld te krijgen die niet héél bijzonder oogden maar wel leuk zijn in een feel-good gevoel. Wanneer de crimineel weer vrij komt is de veiligheid van het jochie en zijn moeder niet zeker en moet Burke samen met zijn partner alles op alles zetten om deze twee wel in veiligheid te krijgen.

Echter na het begin kakt de film steeds vaker in en is de zoetsappigheid veel vaker aanwezig dan gewenst. Soms even wennen maar wel door heen te komen, alleen keurt het de film wel lichtelijk af.

Al om al, prima komedie film van mijn grote vriend. Ik ben de laatste dagen in een soort Schwarzenegger stemming en dan mocht ‘Kindergarten Cop’ zeker niet ontbreken om eens gezien te hebben. Prima vermaakt, niets bijzonders.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Na 28 jaar deze film nog maar eens gekeken. Vond het toen en nu nog steeds een leuke film. Hoewel ik wel een ? bij zet of je kinderen met een fluitje in het gareel kan houden. Maar goed. Met die fret was wel een goede zet. Personages goed, verhaal simpel, maar goed. Special effects, als die er waren, redelijk. De scene waar Schwarzie een vader een pak rammel gaf, dacht ik van: mep 'm dan, hè, hè. En die directrice kickte er helemaal van, geweldig. Een komedie kan ik het niet noemen. Maar actie en misdaad zeker. Geen film waar iedereen overhoop wordt geschoten.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Op zich een vermakelijke film om je avond door te komen, liefst met het gezinnetje. Een feel good movie met een heel klein beetje geweld dat nog net door de beugel kan. Arnold en komedies, het is geen ideale combinatie, maar met zijn stunteligheid en vreemd accent slaagt hij er zich wel door. En ook omdat het Arnold is natuurlijk. Die man komt met heel veel weg, slecht of krampachtig geacteerd of niet.

De premisse is natuurlijk een leuk uitgangspunt. Arnold die voor een klas kleuters staat. Het levert bij momenten grappige beelden op. Echt realistisch kan je het allemaal niet noemen. Bij momenten ook wat melig en die romance is een groot Hollywoodcliché. Maar leuk is het zeker eens. Ligt wat in de lijn van Twins. En dus ook een pak beter dan Junior. Al bij al zeker voldoende, maar toch een kleine afronding naar beneden: 2,5*.

avatar van IH88

IH88

“SHUUUUUUUUUUT UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP! Shut up! Shut up! Shut up!”

Aardige film met Schwarzenegger. Je weet dan wel een beetje wat je krijgt, hoewel Kindergarten Cop soms meer een familiefilm is dan een luchtige actie/thriller. Daar moest ik mij wel even overheen zetten, maar Arnie doet z'n best. Het acteerspel is matig, maar dat wordt goed gemaakt door het plezier en de overtuiging waarmee de acteurs alles spelen. Vooral de manier waarop Arnie met de kinderen omgaat is leuk om te zien. En het einde zorgt gelukkig nog voor wat spanning.

Leland Palmer schreef:

Haha, geweldig!

Ha ha, echt superleuk! Bedankt

avatar van frans123

frans123

Ik keek finale Engeland -Italië , maar kon mij niet boeien Op Veronica "'Kindergarten Cop...niet mijn ding maar alla...Flauwe hap natuurlijk, maar wel lachen af en toe Zegt een jochie van 5 "" Mijn vader is gynaecoloog en kijkt de hele dag in vagina's."' ... en zo gaat het maar door. Geef geen cijfer, kut natuurlijk.

avatar van frans123

frans123

Captain Proton schreef:

Geen komedie?? Actie en misdaad?? ...Je kijkt nog steeds als een kleuter.....smiley.

avatar van ZAP!

ZAP!

frans123 schreef:

Ik keek finale Engeland -Italië , maar kon mij niet boeien.

Penalties zijn wel leuk hoor.

avatar van Brabants

Brabants

• 2017 berichten

Kindergarten Cop moet het vooral hebben van die spierbal uit Oostenrijk en de klas ongeremde kinderen. Dit geeft zo nu en dan hilarische momenten wat zeker op de lachspieren werkt. Voor de rest is het eigenlijk best een flauwe film qua verhaal en verdere invulling van het geheel.

avatar van bart007bond

bart007bond

Wat een waardeloze kinderachtige film.

Laat zien dat ie niet kan acteren.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

frans123 schreef:

Toch maar de laatste zin nog een keer lezen?