• 8.670.578 stemmen

Releasedatum: 8 februari 1991

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kindergarten Cop

"Go ahead, you tell him you didn't do your homework."

John Kimble is een harde politieagent,die al jaren achter drugshandelaar Cullen Crisps aanzit. Hij weet hem uiteindelijk te vinden, maar dan blijkt dat de enige persoon die kan getuigen tegen Crips zijn ex-vrouw is. Zijn ex-vrouw blijkt spoorloos te zijn en de enige aanwijzing is haar zoontje op een kleuterschool. Kimble besluit undercover te gaan op de kleuterschool, om het jongetje te beschermen tegen een moordenaar.

Phoebe O'Hara

Sylvester's Mother

Samantha's Mother

avatar van Brabants

Brabants

Kindergarten Cop moet het vooral hebben van die spierbal uit Oostenrijk en de klas ongeremde kinderen. Dit geeft zo nu en dan hilarische momenten wat zeker op de lachspieren werkt. Voor de rest is het eigenlijk best een flauwe film qua verhaal en verdere invulling van het geheel.

avatar van bart007bond

bart007bond

Wat een waardeloze kinderachtige film.

Laat zien dat ie niet kan acteren.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

frans123 schreef:

Geen komedie?? Actie en misdaad?? ...Je kijkt nog steeds als een kleuter.....smiley.

Toch maar de laatste zin nog een keer lezen?

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Bijzonder om te zien dat Schwarzenegger ook dit soort rollen heeft aangenomen, maar klaarblijkelijk was het voor actiehelden erg leuk om af en toe een compleet andere rol aan te nemen. Dat blijkt verder ook vooral de tegenkracht van de film te zijn, want het voelt erg aan alsof de regie door twee tegenstrijdige namen wordt verzorgt.

In dit geval zijn die namen Reitman en Schwarzenegger, want de ene naam wil vooral een actievolle kant op terwijl de andere naam juist wat kinderlijker wil zijn. Deze twee tonen lopen elkaar voortdurend in de weg, zoveel dat je na enige kant plots een hele andere film te zijn krijgt dan dat je 5 minuten daarvoor zag. Beide kanten krijgen nogal wat aandacht, waardoor het toch moeilijk is om het als een enkele film serieus te nemen.

Erg grappig is het allemaal niet maar het kijkt goed weg, mede door de verrassend sympathieke personages verder. De relatie tussen de kinders en Schwarzenegger weet het vermaak goed te trekken, en bovendien zijn er maar weinig personages echt irritant. Zelfs de romantiek, een uitgangspunt dat ik normaal juist vermoeiend vind, komt hier vooral luchtig over.

Je moet ervan houden, ik denk vooral dat de Arnold fans hier wel wat mee kunnen. Anderzijds zal je jezelf vooral afvragen waarom namen als Schwarzenegger nou in hemelsnaam meespelen in dit soort films. Het is een erg typische film voor zowel hem als Reitman zelf, maar dat werkt elkaar vooral tegen in deze film omdat je in principe twee hele verschillende dingen in een enkele film te zien krijgt. Een ietwat voorspelbare finale weet daarbij niet voor het duwtje naar een voldoende te zorgen helaas.

avatar van wood23

wood23

Zeer ondergewaardeerde film wat mij betreft.Een meesterwerk is het verre van maar het is erg vermakelijk en de muziek van Randy Edelman is werkelijk prachtig.