Hercules in New York (1970)

Alternatieve titels: Hercules Goes Bananas | Hercules - The Movie

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Arthur Allan Seidelman
met Arnold Schwarzenegger, Taina Elg en James Karen

Na vele eeuwen op Olympus te hebben gewoond, begint Hercules zich te vervelen. Hij vraagt zijn vader Zeus om toestemming voor een vakantie naar Aarde, maar deze staat dit niet toe. Door een ongeluk met Zeus' bliksemflitsen beland Hercules dan toch in New York. Al snel ontdekt hij dat het leven op aarde heel veel verschilt dan van dat op Olympus.

avatar van Donkerwoud
gauke schreef:
(of je moet de regie, het script, het acteren en de diverse miskleunen ook als dusdanig zien.

Dus dat.

ipman-99
"Hercules hides from no man!" ... " !!!

Typisch B-C vermaak (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Hercules In New York' is de allereerste
Arnold Schwarzenegger film. Ik heb deze ooit zeer lang geleden mogen aanschouwen.
Zo fout dat het echt wel vermaakt ... Arnold die de ene na de andere houterige
oneliner/Quote uitspuwt op zijn typische droge Oostenrijkse accent.
Deze film neem zichzelf geen seconde serieus ... doe dit dan als kijker totaal ook niet.
Zo fout en zo filmtechnisch ondermaats maar toch heb ik hier meermaals heel hard
mee moeten lachten ! Je moet er absoluut van houden en het was toch heerlijk
om zolang na de eerste kijkbeurt deze opnieuw te kunnen bewonderen op een goede
import versie !

avatar van Duke Nukem
bioscoopzaal schreef:
Bovendien werd Schwarzie in deze film gedubd omdat hij anders niet te verstaan was...

Ik heb jammer genoeg de gedubde versie gezien, had veel liever het komische accent van de Oostenrijkse eik "Arnold Strong" gehoord.

Deze film is natuurlijk erg slecht, de gevechten op de boot waarbij Arnold mannen in het rond gooit en met de vuist bovenop de kop slaat alsof hij Jerommeke uit de Suske en Wiske stripverhalen is zijn hilarisch. Maar deze film introduceerde hem wel in Amerika en er zouden in de jaren '80 enkele leuke actiefilms volgen die geschiedenis zouden maken.

avatar van jipt
Het berengevecht is toch wel een hoogtepunt in Arnolds carriere. Verder best vermakelijke prent met verkeersgeluiden op Olympus en een verschrikkelijke nasynchronisatie van Arnold. So bad its good, zullen we maar zeggen. 3*