• 8.348.946 stemmen

Releasedatum: 22 december 1994

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Junior

"Nothing is inconceivable."

Alex Hesse en Larry Arbogast werken aan een nieuw medicijn dat er voor moet zorgen dat de kans op een miskraam bij vrouwen kleiner wordt. Wanneer de financiering voor het onderzoek wordt ingetrokken en experimenten op mensen hen verboden wordt, besluiten ze het medicijn te testen door Alex zwanger te maken. Hij raakt echter zeer gehecht aan zijn ongeboren baby.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tarkus

Redelijke komedie die ik ooit al wel eens had gezien, maar toch leuk om eens opnieuw te bekijken.

Het verhaal is natuurlijk compleet over the top, maar het maakt het geheel des te leuker.

De cast bestaan uit de grote namen uit de jaren 90 en op DeVito na zijn het niet echt acteurs die hun sporen hebben verdiend in komedies, maar slecht brengen ze het er helemaal niet af.

Verstand op nul en genieten maar.

avatar van Metalfist

Metalfist

Let me shake hands with the man who would be Mom

Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij Junior. De combinatie Schwarzenegger - Ivan Reitman had wel gewerkt met Twins en ook aan Kindergarten Cop had ik wel vrij goede herinneringen maar komaan, Schwarzenegger die zwanger is? Zelfs het uitgangspunt leek me niet grappig maar bon, ik ben wel fan van Schwarzie en was al langer van plan om de film eens een kans te geven. Gisteren wist ik niet goed wat opzetten dus dan maar voor deze gegaan.

Maar jongens toch, wat had ik daar een spijt van. Zoals verwacht is het uitgangspunt niet komisch maar Reitman doet er ook werkelijk niets mee. Wanneer je iemand als Schwarzenegger ter beschikking hebt, dan moet je toch verder geraken dan een scène waarin hij zegt dat zijn tepels pijn doen. Vreemd dan ook dat de regisseur zelf dit als zijn favoriete samenwerking met Schwarzenegger ziet maar soit. Het grootste hekelpunt aan Junior is dus dat het gewoonweg niet grappig is. Een enorme dooddoener voor een komedie natuurlijk maar de film lijkt ook meer bedoeld te zijn als een drama met humoristische kantjes in plaats van een volbloed komedie op zich. Wanneer Reitman dan nog eens zijn eigen feelgood einde uit Twins gaat recupereren is de kous helemaal af. Voorspelbaar van het begin tot het einde dus en met een speelduur van 2 uur een vrij lastige film om uit te zitten.

Waar de Oostenrijkse eik in Twins nog een aantal leuke scènes had, zijn die hier ver te zoeken. Je moet het op zich ook maar durven trouwens om als actieheld opeens een zwangere man te gaan spelen. Vraag me dan ook af of er eigenlijk iemand van de productie/cast was die dit een goed idee vond, afgezonderd van Reitman blijkbaar. De enige reden waarom ik hier dan nog een halfje extra aan kwijt wil is vanwege de chemie met Danny DeVito. Ik weet niet juist waarom (is het het verschil in lengte?) maar ik vind het altijd wel leuk om hen met twee bezig te zien. Emma Thompson heeft hier voor de rest werkelijk niets te zoeken en heeft geen enkele meerwaarde. Leuk om Frank Langella nog eens in iets te zien maar is het niet waard om dit nog eens opnieuw te zien.

Neen, dit was het toch niet. Reitman heeft een aantal leukere films op zijn CV staan met onder andere Ghost Busters maar dit is echt waanzinnig slecht. Veruit het slechtste van Schwarzie dat ik ooit al gezien heb maar dankzij de samenwerking met DeVito nog enigszins doenbaar. Nu maar hopen dat mijn nostalgie naar Kindergarten Cop niet finaal de kop wordt ingedrukt bij een herziening.

avatar van DiDa

DiDa

Nog eens herzien afgelopen weekend. Blijft een aardige film, maar Twins is vele malen leuker! De film moet het meer hebben van het idee dat een stoere vent als Schwarzenegger zwanger is. De film mist te veel komische scenes. Het is gewoon een aardige film. 2.5

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Tegen verwachting in toch leuke film. Ben geen fan van Schwarzenegger maar diens "droge" rol vind ik vermakelijk. Ook DeVito, een kleine opdonder blaaskaak, die met de Taxi-serie van vroeger een nogal negatief imago bij me heeft weten op te bouwen en ook nog in een aantal films, doet het in deze film leuk, al vond ik dat in ook al in Johnny Dangerously (1984), dus kan ik het beeld van "vervelende kerel" ook weer wat afbouwen. Erg grappig om die twee naast elkaar te zien staan en Schwarzenegger die met zo'n rol als deze van typecasting probeert af te komen vind ik ook wel wat hebben.

Heb verder ook weer genoten van Pamela Reed, niets voor niets één van mijn favoriete actrices, maar zeer ondergewaardeerd en afgescheept met vaak kleine rollen. Alleen Emma Thompson vind ik minder.

Vermakelijke film, niet superleuk maar gewoon grappig, dat vind ik voldoende. 4.0

Absurde komedie die zoals ik vorige keer al schreef eerder grappig is dan komisch. De acteurs doen hun best om er een leuke film van te maken. Schwarzenegger komt toch erg goed over en DeVito eigenlijk ook. Zo'n tweede keer komt het wel weinig verrassend over en de speelduur is te lang voor een komedie maar verder niet slecht gedaan. 3.0

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ik heb nu Kindergarten Cop (3.5*), Twins (2.5*) en deze Junior (1.5*) na elkaar bekeken. Reitman is als regisseur nietszeggend en compleet inwisselbaar, maar Arnold maakt er het beste van. Las bij Kindergarten Cop dat hij een funny guy zoals DeVito naast hem mist, maar wat mij betreft is Arnold in alle gevallen zelf de funny guy. Dit is het meest absurde idee, maar ook meteen degene die het minst uit de verf komt. Toch enigszins blij dat ik klaar ben met de Reitman's uit het oeuvre van Schwarzenegger, al hoewel Kindergarten Cop (misschien wat nostalgisch) nog érg goed beviel.

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Tonypulp schreef:

Kindergarten Cop is ook bij mij nog steeds een guilty pleasure en heb ik een paar jaar terug nog herzien. Die andere twee ben ik wat huiverig voor; denk dat er bij een herziening weinig van de magie overblijft.

avatar van Metalfist

Metalfist

Twins en Kindergarten Cop vond ik eigenlijk nog verbazingwekkend goed (beide 3.5*), maar Junior is overduidelijk de grote misser van de drie.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Hmm ik denk dat ik Twins nog de minste van de drie vind maar het scoort nog steeds een voldoende of komt het door de absurde slechte videoband kwaliteit? En komt er nog eens bij dat de dvd beeldformaat op 4:3 is i.p.v. breedbeeld.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Lord Flashheart schreef:

Bij mij helpt het ook dat ik Kindergarten Cop vroeger wel eens heb gezien (of stukjes, in ieder geval). Nostalgie blijft behoorlijk doorslaggevend bij dit soort films. Dat had Twins ook wel kunnen gebruiken. Bij deze betwijfel ik of het iets had uitgemaakt..

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Wat een oerstom gedoe is dit. Schwarzenegger in Kindergarten Cop was al dubieus, maar dit slaat echt alles. Hij laat zich misbruiken voor een experiment om als eerste man ooit een kind te baren. Het concept is echt tenenkrommend stupide en wordt nergens echt goed uit de doeken gedaan. Het verhaal loopt van geen kanten lekker en de humor heb ik niet kunnen ontdekken. Bizarre misser...

scorsese

Tegenvallende film waarin door een medisch experiment een man zwanger wordt. Op zich een leuk idee voor een comedy, echter is het simpelweg niet grappig uitgewerkt. De wisselwerking tussen Arnold Schwarzenegger en Danny DeVito kwam beter tot zijn recht in de eveneens door Ivan Reitman geregisseerde Twins (1988).. Het is dan ook Emma Thompson die hier het grappigst uit de hoek komt. Net geen 2.5 sterren.

avatar van Black Math

Black Math

Onzinnig uitgangspunt, maar dat kan vaak tot een erg leuke film leiden, zeker met de ultieme actieheld in zo'n hoofdrol. Helaas niet in dit geval, want dit is gewoon niet grappig. Belangrijker nog, Schwarzenegger lijkt er zelf helemaal geen zin in te hebben. Het uitgangspunt is zo over de top, dat ik een hoofdrolspeler verwacht die het allemaal met een knipoog neemt (zoals Schwarzenegger ook doet in Batman & Robin), maar hij komt zo ontzettend vlak over. Een gemiste kans. 1* voor de My body, my choice grap, het enige leuke moment in de film.