ad

Oorspronkelijke taal: Portugees

Releasedatum: 23 februari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Pelé

Deze documentaire gaat over het leven van de Braziliaanse voetballer Edson Arantes do Nascimento - beter bekend als Pelé. Hij was de enige speler die drie wereldbekertitels won. De documentaire blikt terug op de buitengewone periode waarin hij van een jonge superster uitgroeide tot een nationale held, te midden van een radicaal en turbulent tijdperk in de Braziliaanse geschiedenis.

imageimage

avatar van Elchapo

Elchapo

Mooie docu maar die van Maradona was beter,net zoals Maradona ook een nóg betere voetballer was dan Pelé.

avatar van Walter S.

Walter S.

Elchapo schreef:

Dat is voor ons (vroege vijftigers) lastig beoordelen, we hebben Maradona veel zien spelen en Pelé niet of nauwelijks. Pelé werd gewoon 3 keer wereldkampioen, op zijn zeventiende al voor het eerst (en scoorde in de halve finale op 17de een hattrick). Won 2x de Copa Libertadores, twee keer de WK voor clubteams. Dat is een lijstje waar Maradona een flinke punt aan kan zuigen. Al was Pelé's inbreng bij de tweede WK titel niet zo groot. Bij de eerste en derde dan weer wel.

Ik zou het liever over twee onvergelijkbare grootheden hebben, maar ik neig er naar dat Pelé doordat hij veel meer gewonnen heeft op het hoogste podium toch groter en beter dan Maradona is.

avatar van Elchapo

Elchapo

Walter S. schreef:

dat mag jij vinden Walterik ben een MARADONA fan bij uitstek,Napoli Italiaans kampioen gemaakt(zeer middelmatig elftal destijds) Argentinië wereldkampioen gemaakt(óók niet echt een geweldig elftal destijds) Diego was een magiër en voetballer tegelijk.pelé werd inderdaad 3 keer wereldkampioen,maar in elftallen met vele grote spelers....niets ten nadele van Pelé, natuurlijk een geweldenaar maar zoals gezegd: niemand mag de schoenen poetsen van El Diego hij is, was,en blijft de grootste aller tijden.....,...