Junior (1994)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ivan Reitman
met Arnold Schwarzenegger, Danny DeVito en Emma Thompson

Alex Hesse en Larry Arbogast werken aan een nieuw medicijn dat er voor moet zorgen dat de kans op een miskraam bij vrouwen kleiner wordt. Wanneer de financiering voor het onderzoek wordt ingetrokken, en experimenten op mensen hen verboden wordt, besluiten ze het medicijn te testen door Alex zwanger te maken. Hij raakt echter zeer gehecht aan zijn ongeboren baby.

avatar van otherfool
Schwarzenegger en DeVito doen hun bevruchtingsgrapjes van Twins nog eens dunnetjes over in deze bijzonder lauwe film, waarin goede grappen ver te zoeken zijn. Blijkbaar dachten de makers dat een zwangere Arnie genoeg zou zijn voor een grappige film... nou, niet dus.

1,5*.

avatar van SilverGun
Zie niet echt in wat er zo waardeloos aan deze film is om een plek op in de flop 100 te verdienen. Vond het allemaal vrij onderhoudend. 2,5*

avatar van Ajax&Litmanen1
Bepaald geen geslaagde film, nee....

Vandaag heb ik Junior voor het eerst gezien en stiekem hoopte ik dat hij toch leuker was dan dat het gemiddelde aan gaf maar helaas. De makers slaan de plank mis door er teveel drama en emotie in te stoppen in plaats van humor. Eigenlijk vind ik het thema van de film niet interessant, maar als je er een film van maakt dan moet je toch meer en vooral grappigere momenten erin stoppen dan dat ze hebben gedaan. Over een zwangere man kan je best wat leuke grappen bedenken lijkt me.

Schwarzenegger en DeVito spelen gelukkig wel behoorlijk en de onderlinge chemie is net als in Twins gewoon prima. Met andere hoofdrolspelers was de film denk ik echt dramatisch geworden.

De film kent zo zijn aardige momenten maar ze zijn te kort en het gevoel dat de film gewoon niet best is blijft overheersen. Ook jammer dat ze het slot van Twins zo ongeveer ook weer in Junior hebben geplakt met die kids. Iets origineler had wel gemogen.

Tot nu toe duidelijk de minste Schwarzenegger-film die ik heb gezien.

avatar van movie acteurs
Middelmatige komedie met Schwarzenegger en DeVito. Erg flauw verzonnen en de film zijn grappen zijn nog redelijk maar komt niet helemaal goed uit de verf. Een 2,0 voor Arnold en Danny dan maar.

avatar van dutchtuga
Inderdaad een leuk uitgangspunt, maar ik vind dat met de middelen die er voor handen lagen er wel erg weinig is gedaan. Een zwangere man, in de vorm van Arnold Schwarzenegger! Daar kan je wel wat meer mee dan een grapje over gevoelige tepels o.i.d. Matigjes.

avatar van DonOswaldo
Lage score, maar ik kon me er wel mee vermaken voor een keertje. Geen toppertje, maar weet door het verhaaltje en de cast toch af en toe iets leuks te brengen.

avatar van Fran
Neeeee, ik vond dit helemaal niets. Ten eerste vind ik Schwarzenegger beter overkomen als actieheld maar in een komedie vind ik hem 10 keer niks. Ik vond iedereen trouwens veel te overdreven in deze film. Zelfs De Vitto die ik meestal wel leuk vind, vond ik niks aan.

avatar van Metalfist
Let me shake hands with the man who would be Mom

Ik heb altijd mijn twijfels gehad bij Junior. De combinatie Schwarzenegger - Ivan Reitman had wel gewerkt met Twins en ook aan Kindergarten Cop had ik wel vrij goede herinneringen maar komaan, Schwarzenegger die zwanger is? Zelfs het uitgangspunt leek me niet grappig maar bon, ik ben wel fan van Schwarzie en was al langer van plan om de film eens een kans te geven. Gisteren wist ik niet goed wat opzetten dus dan maar voor deze gegaan.

Maar jongens toch, wat had ik daar een spijt van. Zoals verwacht is het uitgangspunt niet komisch maar Reitman doet er ook werkelijk niets mee. Wanneer je iemand als Schwarzenegger ter beschikking hebt, dan moet je toch verder geraken dan een scène waarin hij zegt dat zijn tepels pijn doen. Vreemd dan ook dat de regisseur zelf dit als zijn favoriete samenwerking met Schwarzenegger ziet maar soit. Het grootste hekelpunt aan Junior is dus dat het gewoonweg niet grappig is. Een enorme dooddoener voor een komedie natuurlijk maar de film lijkt ook meer bedoeld te zijn als een drama met humoristische kantjes in plaats van een volbloed komedie op zich. Wanneer Reitman dan nog eens zijn eigen feelgood einde uit Twins gaat recupereren is de kous helemaal af. Voorspelbaar van het begin tot het einde dus en met een speelduur van 2 uur een vrij lastige film om uit te zitten.

Waar de Oostenrijkse eik in Twins nog een aantal leuke scènes had, zijn die hier ver te zoeken. Je moet het op zich ook maar durven trouwens om als actieheld opeens een zwangere man te gaan spelen. Vraag me dan ook af of er eigenlijk iemand van de productie/cast was die dit een goed idee vond, afgezonderd van Reitman blijkbaar. De enige reden waarom ik hier dan nog een halfje extra aan kwijt wil is vanwege de chemie met Danny DeVito. Ik weet niet juist waarom (is het het verschil in lengte?) maar ik vind het altijd wel leuk om hen met twee bezig te zien. Emma Thompson heeft hier voor de rest werkelijk niets te zoeken en heeft geen enkele meerwaarde. Leuk om Frank Langella nog eens in iets te zien maar is het niet waard om dit nog eens opnieuw te zien.

Neen, dit was het toch niet. Reitman heeft een aantal leukere films op zijn CV staan met onder andere Ghost Busters maar dit is echt waanzinnig slecht. Veruit het slechtste van Schwarzie dat ik ooit al gezien heb maar dankzij de samenwerking met DeVito nog enigszins doenbaar. Nu maar hopen dat mijn nostalgie naar Kindergarten Cop niet finaal de kop wordt ingedrukt bij een herziening.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik heb nu Kindergarten Cop (3.5*), Twins (2.5*) en deze Junior (1.5*) na elkaar bekeken. Reitman is als regisseur nietszeggend en compleet inwisselbaar, maar Arnold maakt er het beste van. Las bij Kindergarten Cop dat hij een funny guy zoals DeVito naast hem mist, maar wat mij betreft is Arnold in alle gevallen zelf de funny guy. Dit is het meest absurde idee, maar ook meteen degene die het minst uit de verf komt. Toch enigszins blij dat ik klaar ben met de Reitman's uit het oeuvre van Schwarzenegger, al hoewel Kindergarten Cop (misschien wat nostalgisch) nog érg goed beviel.

avatar van Vinokourov
Wat een oerstom gedoe is dit. Schwarzenegger in Kindergarten Cop was al dubieus, maar dit slaat echt alles. Hij laat zich misbruiken voor een experiment om als eerste man ooit een kind te baren. Het concept is echt tenenkrommend stupide en wordt nergens echt goed uit de doeken gedaan. Het verhaal loopt van geen kanten lekker en de humor heb ik niet kunnen ontdekken. Bizarre misser...

Tegenvallende film waarin door een medisch experiment een man zwanger wordt. Op zich een leuk idee voor een comedy, echter is het simpelweg niet grappig uitgewerkt. De wisselwerking tussen Arnold Schwarzenegger en Danny DeVito kwam beter tot zijn recht in de eveneens door Ivan Reitman geregisseerde Twins (1988).. Het is dan ook Emma Thompson die hier het grappigst uit de hoek komt. Net geen 2.5 sterren.