• 11.505 nieuwsartikelen

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Sabotage

"Leave no loose ends"

Een team van een elitekorps van de narcoticabrigade steelt miljoenen aan contant geld uit een beveiligd onderkomen van een drugskartel, tijdens het uitvoeren van een 'normale' operatie. Het lijkt er op dat de missie geslaagd is en het team wegkomt met de misdaad, totdat iemand de leden van het team één voor één begint te vermoorden.

John 'Breacher' Wharton

Bryce 'Tripod' McNeely

avatar van WillemC

WillemC

Flipman schreef:

Mijn vriendin en ik zijn het helemaal met elkaar eens; dit is één van de allerslechtste films die we ooit hebben gezien. Wat haar betreft valt Sabotage in de Top 3 van Grootste Bagger die Ooit Haar Netvliezen Bevuilde.

Dit zoveelste vehikel van Ayer blablablabla

En dan toch helemaal uitgekeken

avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

Nou Willem, we stoppen sowieso nooit als we een slechte film gaan kijken, al helemaal niet als we weten dat we er niet veel kwaliteit in zullen vinden. Vaak genoeg doen we dat juist expres, zodat we we er lekker op af kunnen geven.

Maar dit was echt een lijdensweg! Zelden zoiets meegemaakt en nee, da's niet overdreven.

avatar van des1

des1

"Een team van een elitekorps van de narcoticabrigade"... en daar dan een unit van *Zucht* De wereld zit vol met verhalen... en Hollywood blijft gewoon een doorsnee Amerikaanse supermarkt met cereal boxes en TV meals die er fleurig uitzien in de schappen... maar allemaal hetzelfde smaken. Gisteren een uitstekende docu gezien op NatGeo over Noriega. Nou dáár zit een mooie verfilming in!

avatar van Antinous

Antinous

Zeer matige film! maar tegenwoordig heb je teveel van die stomme kut films omdat het maken van goede films allang over het hoogtepunt heen is,

het zijn of matige remakes ,of de regisseurs weten niks beters te bedenken en dan krijg je dit.

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Fikse tegenvaller. Ik had hier meer van verwacht. Schwarzenegger kan maar beter met pensioen gaan. Het beste is er wel vanaf!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

"Is that a dick on your back?" Een sterk uitgangspunt : stoere mannen die lang niet allemaal sympathiek en zeker niet allemaal "goed" zijn komen in een lastig parket en belanden zo in een spiraal van onderling wantrouwen waarin alles mis gaat. Veel tegendraadse elementen zoals de extreem bloederige details (de teamleden in de camper en aan het plafond) en de onschuldige voorbijgangers op straat die duidelijk op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn zonder dat iemand daar excuus voor aanbiedt, zelfs niet de meest rechtschapene der hoofdpersonen, Detective Brentwood (de uitstekende Olivia Williams). Helaas ook veel melige pseudo-humoristische macho-dialogen plus een laatste scène die afbreuk doet aan het schimmige mysterie van de voorgaande plot (en merk op dat er in die kroeg vrouwen het vuur op Arnie openen, maar wanneer hij er zelf eentje neerschiet valt ze om zonder dat we bloed zien!), en samen roomt dat de score toch wel een beetje af. Al met al toch best vermakelijk, maar niet zo intens als ik in het begin hoopte en dacht. (Wat ik lees over het oorspronkelijke einde zou hier overigens wellicht een halve ster aan hebben toegevoegd.)

avatar van Flipman

Flipman (redacteur)

Roger Thornhill schreef:

Ja, misschien als je niet direct een gore rothekel krijgt aan AL die personages. Ze kunnen mekaar alleen maar afbekken en debiele, puberale grappen maken en het bloed onder m'n nagels vandaan halen. Als ik mogelijkerwijs mijn empathische vermogens kon aanspreken ten behoeve van al dat tuig, was Sabotage misschien nog enigszins interessant geweest.

avatar van JoeyKijktFilms

JoeyKijktFilms

Wel goede film. Goede actie en veel bloed. Soms werd het wat saaier en dan was er weer goede actie en dan weer wat saaier, dus was het wel wisselvallig. Schwarzenegger ziet er hier al best oud uit en zijn acteerprestaties zijn wat minder dan dat het eerst was, maar alsnog vind ik dat hij het nog wel redelijk doet.

avatar van Glacius

Glacius

Op zich qua idee best aardig, maar tering wat een slecht script. Zelfs de vrij aardige acteurs konden hier niets mee en leken daardoor ongelofelijke amateurs. Redelijk vermakelijk, maar nergens bijzonder.

avatar van AJK

AJK

Veel te warrig verhaal.Gaat alle kanten op.

Ook een harde film wat niet over komt.

Want de hele script gaat nergens over.

2.0

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Niet een al te beste film van Ayer. De beste man heeft bewezen veel beter te kunnen dan dit. Ook qua actie is er hier maar weinig te beleven, ondanks een enkele scene die wel leuk is. Schwarzenegger is wel een favo acteur van mij, en daarom dus ook een prettige verschijning.

Ook de andere mensen mochten er best zijn, o.a. William en Worthington deden het niet verkeerd. De moorden op de crew zijn bets leuk en dat weet wel te boeien. Jammer dat Enos een miscast is, want die komt hier niet echt tot haar recht.

Beetje een warrig verhaal maar in het algemeen best vermakelijk. Wel leuk om een keer gezien te hebben, maar je mist hier aan de andere kant ook vrij weinig aan.

Vond deze film heel goed. Niet recht toe, recht aan knallen, maar er zat ook een verhaal in. Goede personages en special effects. En het heeft me zeker verrast dat één van zijn team de verraadster is en haar team één voor één probeert om te brengen.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, deze film viel mij toch wat tegen na herziening.

Begin was vrij goed, veel actie en schietpartijen, daarna zakt hij wat in met soms wat saaie stukken.

Naarmate het einde word hij wel wat beter zeker ook met de achtervolging in de auto en de schietpartijen, veel bloed kwam er in voor.

Maar echt goed word hij nergens en vond het daarom ook een vrij lange zit.

al met al middelmatige film

avatar van roger queen

roger queen

waarde loze kut film slechtste film die ik gezien heb

avatar van Malick

Malick

Twee 'middelvingers' richting het publiek: *KLIK* + *KLIK*

avatar van ILDIB

ILDIB

Het verhaal is gewoon regelrecht kut. Echter boeit t wel. Alleen ontspoort het volledig in totale bullshit het laatste half uur. Qua logica of karakter technisch raakte t kant nog wal nog.

avatar van frans123

frans123

kleez schreef:
Prima film, behalve het einde / de clou. Ik vond de film echt enorm sterk, tot het laatste half uur als je er achter komt hoe het zit , wat ik om heel eerlijk te zijn meteen al vermoedde aan het begin van de film.

Dijk van een film, goed verhaal, goed acteerwerk,, goede actie, goede dialogen...6 *

avatar van Metalfist

Metalfist

Look at you, with your 48 percent body fat!

Arnold Schwarzenegger, ik blijf er toch goede herinneringen aan overhouden. Met één van mijn beste vrienden keek ik indertijd veel van zijn films (net zoals met Jackie Chan) maar in de loop der jaren is dat wat gesleten. De vriendschap is er nog maar het hele weekend samen gamen en film zien zit er niet meer in. Daardoor ben ik ook niet meer volledig mee met wat der Schwarzie in zijn latere jaren heeft gedaan en dan kom je dus opeens zo'n film tegen die je al die tijd hebt gemist. Sabotage is een film uit de periode waarin hij terug gouverneur af was en dat betekent dus een Schwarzenegger op leeftijd.

En dat is een beetje waar het schoentje knelt bij Sabotage, want de Oostenrijkse Eik lijkt niet altijd even goed mee te kunnen met al dit jong geweld. Het is echter maar een kleine smet op een voor de rest uitstekend geheel, want dit is verder van de eerste tot de laatste minuut genieten. Een leuk plotje over een groep DEA agenten die het niet al te nauw met de regels nemen en dat uiteindelijk met hun leven moeten bekopen. Regisseur David Ayer is goed gaan kijken naar verhalen zoals Ten Little Niggers van Agatha Christie en hoewel het op zich redelijk voorspelbaar is dat a) Lizzie degene is die iedereen afknalt en b) dat Breacher er ook voor iets tussen zit, kijkt het allemaal wel erg lekker weg. Geweldig momentje ook om Breacher in kostuum te zien terwijl hij zo'n bureaujob moet doen en wat data in de computer ingeeft. Het gaf net dat rustpuntje in de actie en vond het eigenlijk nog een komisch zicht.

Schwarzenegger mag zich dus van alle kanten laten zien (inclusief dikke sigaar) en komt goed tot zijn recht als oude rot in het vak. Fysiek oogt hij af en toe wat onfris ten opzichte van zijn teamleden (al twijfel ik er niet aan dat hij zelfs vandaag de dag mij nog altijd het pak rammel van mijn leven kan geven) maar die uitstraling maakt bijzonder veel goed. Toffe bijrollen ook met Joe Manganiello (Slade Wilson!) en Terrence Howard op kop. Mireille Enos vond ik wat op het randje van irritant zijn maar bon, ze komt er nog grotendeels mee weg. Tof ook om Olivia Williams nog eens in iets terug te zien, was alweer van het geweldige (doch vergruisde) Dollhouse geleden. Wat overblijft is nog flink wat actie en daar zit het ook wel goed. Een aantal lekker brute momenten die jammer genoeg wel afgewisseld worden met van die scènes waarvan je niet snapt hoe dat in het script is terecht gekomen. Lizzy ligt daar in die kofferbak en Breacher slaagt er maar niet in om vanop een paar meter haar neer te schieten.. Ach, ik bedek het met de mantel der (actie)liefde.

Tof! Ik heb David Ayer niet zo hoog zitten door dat Suicide Squad debacle maar dit is echt wel dik in orde. Blijkbaar ben ik wel maar één van de weinigen die hier volledig de fun inziet maar ach, dat is dan pech voor de rest. Schwarzenegger is heerlijk op dreef, de jonge garde bestaat uit een aantal fijne figureren (een zeldzaamheid in dit soort films) en het tempo is lekker moordend.

avatar van Phantasy

Phantasy

Not bad. Ik ging met een slechtere verwachting deze film in. Had eerlijk gezegd een standaard Hollywood actiefilm verwacht. Dit bleek dus gelukkig niet zo te zijn: bijna gedurende heel de film bleef de spanningsboog goed behouden. Daarnaast had ik niet de grote mate van gore verwacht, klasse! De chemie tussen de verschillende castleden was goed, Arnold Schwarzenegger in zijn rol van John 'Breacher' Wharton was tevens ook niet verkeerd.

3.5/5

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Vind de algemene waardering voor deze film aan de lage kant. Zeker geen slechte actiefilm met Arnold in goede doen. Uiteraard wordt hij ouder maar je moet ook de rol in acht nemen en geen Jason Statham verwachten. Heb me geen moment verveeld.