ad

Geregisseerd door: Antoine Fuqua

Met onder meer: Denzel Washington, Marton Csokas en Chloë Grace Moretz

Releasedatum: 25 september 2014

Over The Equalizer

"What do you see when you look at me?"

Een voormalig geheim agent, Robert McCall (Denzel Washington), heeft zijn eigen dood in scène gezet om een rustig leven te leiden in Boston. Maar wanneer hij een jonge prostituee (Chloë Grace Moretz) probeert te redden, krijgt hij problemen met de Russische maffia. Vanuit wraakgevoelens en om boete te doen voor de zonden uit zijn verleden, gaat hij als privédetective 'The Equalizer' te werk om recht te zetten wat krom is en bij te springen waar de wet tekortschiet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van AGE-411

AGE-411

Neen.

De film is simpel samen te vatten: Het hoofdpersonage ontketent een 'rampage' tegen de Russische maffia, en dit klaarblijkelijk zonder reden. Iemand die je een paar keer ontmoet hebt is in het ziekenhuis geslagen, en je vind het nodig om direct 5 mensen te doodden? Serieus, dan is er echt iets mis met je.

Reken daarbij nog eens dat de hoofdrolspeler met sprekend gemak meer mensen lijkt te doden dan Rambo. Dan weet je het wel: de film heeft absoluut geen geloofwaardigheid. Dit is gewoon goedkope actie op een zwak verhaaltje.

Een aantal doorsnee kartonnen personages (het hoertje, de dikke Mexicaanse vriend, gestoorde Russische huurmoordenaar, ...). Meer is er niet nodig om een film als deze tot een succes te maken.

Om de boel te redden: Een groot deel van de dialogen zijn wel leuk, en in het begin geloof ik er wel in. Had de actie iets subtieler geweest, had de eindscène half zo lang geduurt, en had het hoofdpersonage geloofwaardiger over gekomen, dan had dit best een goede actiefilm kunnen zijn.

avatar van Lavrot

Lavrot

Toch is dit gewoon de beste "bouwmarkt-film" die ik ooit gezien heb. En, die superheldenrol in een diep verborgen ingetogenheidsjasje is Denzel Washington op het lijf geschreven. Uiteraard is deze film totaal niet werkelijkheidsgetrouw maar dat zijn de Bourne-films net zomin. Blijft over: een aardig verhaal met veel over-de-top geweld. O ja, van het literaire dipsausje zou ook Hans Teeuwen best wel pap lusten.

avatar van DBTim

DBTim

Prima actiefilm. Denzel is altijd goed te doen! Leuk voor één en een prima tussendoortje.

avatar van TMP

TMP

Deze film begint nog best redelijk, maar valt uiteindelijk behoorlijk tegen. Het plot stelt weinig voor. McCall krijgt nauwelijks achtergrond mee, maar gaat om wat onduidelijke redenen achter een bende criminele Russen aan. Die Russen voldoen overigens aan alle mogelijke clichés. Het verloopt verder allemaal erg voorspelbaar en is weinig geloofwaardig. Probleem daarbij is dat de film zichzelf wel best serieus lijkt te nemen. Als het wat luchtiger was gebracht, was het wellicht wat beter te doen geweest.

avatar van Plexter22

Plexter22

AGE-411 schreef:

dit is een goeie film

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een vrij standaard wraakfilm zelfs met de retraite en de twijfel. Desalniettemin wel ervan genoten. Zeer vlotte film die de gehele speelduur boeiend blijft. Beetje overdreven natuurlijk wanneer een einzelgänger het opneemt tegen een bende criminelen, maar vermakelijk is het wel.

In de eerste plaats zeer behoorlijk omwille van Denzel Washington natuurlijk. In de meeste van zijn rollen heeft hij een soort natuurlijke flair om zich dit toe te meten. En ook Fuqua weet wel raad met dergelijke films.

Weinig op aan te merken, weinig over te zeggen ook. Gewoon hersencellen op nu en kijken maar!

avatar van Verkaazde

Verkaazde

Hele goede actiefilm! Ik snap sommige azijnreacties echt niet

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Dat snap ik ook niet, behalve dat hij misschien iets te lang duurt.

avatar van des1

des1

Vooral de Russen waren voortreffelijk gecast. Hollywood heeft z'n nationaliteiten gehad om daar helden tegenover te zetten. The Wild Bunch: Mexicanen. Indiana Jones: de moffen. Lethal Weapon 2: Zuidafrikanen. Austin Powers 3: "I hate the Dutch". Equalizer: Russen, hoewel het niet de eerste film zal zijn die met hen aan de haal gaat. Heb de film een half sterretje meer gegeven. Gewoon goed gemaakt. Denzel goed in z'n rol.

avatar van stratmans

stratmans

Goeie actie, goeie sound, deze russen hadden het zelf gezocht

avatar van Brabants

Brabants

AGE-411 schreef:

Neen.

Denk jij hier naar een tot in detail uitgewerkt Disney sprookje te kijken wat een onzin jouw bericht! Dit is in het genre een perfect uitgewerkt verhaal en Denzel is de man die dit als de beste kan. Verdiep je eens wat beter in dit genre man. Azijnzeikers begrijpen er echt helemaal niets van. De hoofdrolspeler is zwaar autistisch dat zie je hoe hij qua tijd en servet neerleggen alles in detail uitvoert. De logica van deze man is dan ook anders dan jij zou verwachten. Als hij een missie heeft dan is die voor hem logisch maar blijkbaar niet voor jou. Gemiste kans met jouw beoordeling.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Gewoon bam, bam, bam lekker wraak nemen op al die klootzakken. Niet zeuren over ongeloofwaardigheid en dat de held niet te verwoesten is. Dat is helemaal niet relevant. Ik wil gewoon die hufters stuk voor stuk afgemaakt zien worden. Prima film wat dat betreft.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Qua verhaal best wel aardig, de actie was wel het hoogtepunt van deze film. Denzel speelt zijn rol goed, maar de regisseur laat vooral met die slo-motion scenes als een soort van mij kun je niks maken personage en dat vond ik minder. Ook qua lengte vond ik hem te lang en het gaat traag dat pakte mij dus ook niet echt maar goed zie gewoon Training Day van beide, dat is en blijft hun beste samenwerking.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2078 stemmen

Best oké.

Denzel Washington kan hier een rolletje neerzetten dat hem wel aardig ligt. Met een regisseur als Antoine Fuqua is het ook wel duidelijk wat voor film je als kijker kan en mag verwachten. De actie is prima, hoewel het plotje niets voorstelt en het ook een tikje te lang duurt. Dik anderhalf uur lijkt me meestal wel voldoende voor dit soort wraakthrillers.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Gerlof1378 schreef:

Ik vind het alleen moeilijk te begrijpen dat jij een film als John Wick, 5 sterren geeft en deze film 1,5 ster. Ik bedoel het gaat allebei over eenlingen die wraak gaan nemen en beide even ongeloofwaardig met een hoop vechtscenes. Dacht toch wel dat de films aan elkaar gewaagd zijn, en dat blijkt ook uit de waarderingen die beide krijgen, ook op IMDb. Begrijp me niet verkeerd maar ik ben gewoon benieuwd waarom je 2 films van ongeveer hetzelfde niveau zo verschillend beoordeeld.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

mcdaktari schreef:

Het is meer omdat de 1e film mij wel pakte en de andere niet ook omdat die juist te lang duurde. Dus dat is eigenlijk wel waarom ik ze hoe dan ook gewaagd aan elkaar de 1e dus beter vind.

avatar van Rudeo

Rudeo

• 2013 stemmen

Actie goed, spanning goed, visueel goed, Denzel altijd goed. Het voelt alleen dat de film meer wil vertellen dan het eigenlijk doet. Het einde was voor mij een anti climax en dat doet het geheel geen goed.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Verhoging van 3,5* naar 4*, een heerlijk filmpje met een zoals bijna altijd voortreffelijke Washington, maar ook de Russen zijn zeer goed gecast. De film heeft weinig tot geen minpunten. Misschien dat sommige scenes niet echt realistisch zijn maar dat hoeft ook niet altijd in dit soort films. Van mij mag er veel meer van dit werk gemaakt worden. Vind dit eigenlijk wel één van de betere en leukere actiefilms samen met Jack Reacher en Rambo Last Blood van de laatste jaren.

avatar van Jackkie

Jackkie

Heb deze film al drie keer gezien en het verveeld nooit. Overigens is Denzel Washington mijn favoriete acteur. Zijn gezichtsuitdrukking is altijd zo memorabel zodat je meer films van hem wilt kijken. Het verhaal van de film is vrij simpel, maar door het goeie acteer werk gaat het geen moment vervelen. Had gehoopt dat ik deze film in de bioscoop kon zien.

avatar van pop

pop

Gerlof1378 schreef:

Indeed.

Ik kreeg er op een gegeven moment een Marvel achtig gevoel bij. Een soort van super hero die hoe onmogelijk ook het varkentje wel effe wast. En niet dat Washington er nix van bakt. Zoals altijd haalt hij een prima niveau.

avatar van Piem

Piem

Zeker al 5x gezien, maar blijft fantastisch.

Zeer boeiende film ,zeer goed gespeeld, mooi in elkaar gezet.

Ja van dit soort films hou ik van.

Vooral op het moment waarop je zit te wachten, juist het einde ,langzaam en zeer geraffineerd gaat hij te werk . Echt een aanrader .