The Equalizer 2 (2018)

Alternatieve titel: Eq2

Actie / Misdaad

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Pedro Pascal en Melissa Leo

Robert McCall is teruggekeerd als privédetective 'The Equalizer'. Hij dient een onwrikbare gerechtigheid voor de onderdrukten en uitgebuitenen, zodat zij hun stem kunnen laten horen. Maar de vraag is hoe ver hij zal gaan als het iemand betreft die hij lief heeft.

avatar van Noodless
Washington is altijd wel leuk om te zien en zijn films zijn vaak ook de moeite. Deze film is een vervolg en brengt eigenlijk weinig nieuws. Toch weet de film voldoende te entertainen door het charisma van Washington en de plotwendingen, al zijn die toch redelijk voorspelbaar te noemen. De shoot-out aan het einde wordt goed gebracht, maar mist de nodige spanningskracht. 6,5/10

avatar van Frankmaril
Knap dat het eigenlijk een totaal andere film is. Natuurlijk zijn er verhaal lijnen die doorgetrokken wordt maar de sfeer is anders. De bekende azijnspuwers op de site moet je als lezer negeren. De film is spannend en kun je bekijken zonder deel 1 te hebben gezien. Ik geef geen 5 omdat er te weinig plotwendingen in zitten. Maar ga er kijken. Je hebt een leuke avond.

Helaas een hele teleurstelling gezien Washington mijn favoriete acteur is en deel 1 in mijn film top 10 staat. Maar Denzel is dan ook de enige die dit vervolg nog een beetje niveau haalt. Je zit de hele film te wachten tot dan eindelijk die mooie actiescènes komen, maar die komen maar niet. Eerste 10 minuten waren de beste.

avatar van Rodger
Goed vervolg op deel 1.
vlotte ruwe actie. .. lekker voor de nachtdienst

avatar van Forrest001
Degelijke gemaakt. Denzel Washington maakt er altijd wel een film van die het bekijken waard is. Het verhaaltje is echter niet heel bijzonder, de vaart wordt er te vaak uitgehaald en er is erg veel tijd ingeruimd voor moralistische prietpraat. Erg weinig actie voor zo'n lange film. De corpsballen waren natuurlijk geen partij voor de Equalizer en ook de 'gangsters' stelden weinig voor. De tegenstand (vier! Meer niet) die wel wat voorstelde, was in omvang dan weer erg klein. Een dubbel aantal was overtuigender geweest.
Maar goed, ik heb er een avond mee gevuld.

avatar van snarfje5508
Kijkt zoals verwacht lekker weg. Geen pretenties, degelijk acteerwerk van Washington. Persoonlijk vond ik deel 1 een fractie beter maar ook nu heb ik me 2 uur geamuseerd.

avatar van Minique1967
Wat een teleurstelling. Ik verheugde me op lekkere actie en kreeg psychologisch gehneuzel. Dialogen gingen in mijn optiek nergens over, de verhaallijn was voor mij niet af en de weinige actiestukje miste spanningskracht. Voor mij een totale waste of time.

avatar van wimaroca
Kijk toch goed weg ,maar is toch wel wat minder dan deel 1, ik vind die Pedro Pascal wel een goed acteur, speelde ook in de serie Narcos

avatar van Captain Pervert
Filmkriebel schreef:
Ik wil ook nog even kwijt dat de wereldverbeteraar McCall die zo humaan betrokken is bij elk menselijk wezen op het einde enkele kinderen tot wezen maakt en een lieve echtgenote weduwe....

Precies dit idd!

avatar van Crook
Boring, next!

avatar van Skuller
Heerlijke actie film. Iets minder dan deel 1 maar nog steeds goed . Mag van mij best een derde deel komen evt .

avatar van MovieHolic
Prima vervolg! Wordt eigenlijk geen moment saai ondanks de duur van de film.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, ik vond hem iets minder dan het 1e deel.
Ook deze keer weer een beetje een herhaling van deel 1, de actie maakt het nog wel goed en vooral het einde vind ik prima net als het 1e deel.
Toch vind ik vooral door de lange speelduur dat de film te weinig actie heeft en teveel gepraat tussendoor.
Bij deel 1 vond ik het nog wel een leuk verhaal hebben, bij dit 2e deel vond ik dat ook minder, maar goed de actie die we zagen hier was wel goed.
Al met al een gemiddelde film, ik heb beter gezien.

Prima film met een uitstekende Denzel Washington, spanning blijft erin zitten tijdens de film, hopelijk komt er nog een derde deel.

Uitstekende opvolger van de eerste film, met alweer een uitmuntende Denzel Washington.
Ook het scenario is puik, het verhaal speelt zich af op verschillende locaties, waaronder Brussel.
Prima muziek ook weer, die zorgt voor de opbouwende spanning.
Ook deze film kan ik warm aanbevelen en ik hoop, samen met velen, dat er nog een deel komt...

avatar van DjFrankie
Vond deel 1 geweldig, deze toch wat minder. Miste toch de spanning, en vond hem zelf vrij voorspelbaar.

avatar van Anjin
Deel 1 was qua verhaal en acties beter dan deze..
Was wel oké, maar meer dramatisch, en weinig spectaculair dan deel 1..
Verder blijft het 1 van mijn topacteurs...

avatar van Mr Grey
Had er toch iets meer van verwacht toen hij besloot meer mensen te gaan helpen met zijn acties. Helaas ging het verhaal en aandacht al snel geheel uit naar z'n ex CIA collega. Het verhaal in deel 1 vind ik daardoor echt beter met meer diepgang.

avatar van Boneka
Tarkus schreef:
Prima muziek ook weer, die zorgt voor de opbouwende spanning.

Pff 5 sterren? Het was anders een heel matig filmpje.

avatar van Boneka
Onlangs heb ik bewust The Equalizer uit 2014 bekeken, zodat ik naadloos deze film kon oppikken. Maar behalve de naam en de rol zijn er geen overeenkomsten. Daarnaast is deze Equalizer 2 een heel stuk minder dan de eerst genoemde. Je zou bijna denken dat de regie is overgenomen door iemand anders.

Na de fantastische opening van de trein, wordt het allemaal een heel stuk minder. We zien zoals ze zelf in de film al veel benoemen losse eindjes. Het stikt ervan. Losse nietszeggende plotjes. Waar wil Antoine Fuqua in hemelsnaam naar toe in deze film. Hij lijkt de weg kwijt te zijn om heel veel plotjes te benoemen, maar die verder niet zoveel meer met de film te maken hebben. We zien Denzel ook in "diverse" rolletjes spelen. Prive detective. Taxichauffeur en hulpverlener met vele moralistische prietpraat waar Forrrest001 het hierboven al over had. De vele kleine plotjes krijgen een bizar einde met de twee herenigde oudjes pff. Why why why? Kon er geen touw meer aan vastknopen. De vele gesprekjes vooral in het begin in de taxi hebben verder geen doel. Het komt allemaal aanwaaien. Zoals heel veel zaken komen aanwaaien.

De rode draad in de film is dan ook maar moeilijk te vinden. Die begint eigenlijk pas nadat zijn beste vriendin wordt vermoord. De film zou na dit uur pas echt op gang moeten komen, maar helaas andere zaken komen weer aan bod zoals de muurschilderingen (pff) Ook het waarom deze losse eindjes uit de weg geruimd moeten worden is mij onbekend. Waarschijnlijk heb ik wat gemist in alle die losse eindjes. De autoscene in het midden slaat ook al nergens op. Heeft die auto geen rem? Op het eind moet de film dan als een soort militaire operatie in de storm Florence een passend einde krijgen. After the storm krijgen we dan nog een keer een prietpraat met die jongen die bespaard is gebleven van the gang en de onbegrijpelijke hereniging van the oldies.

Nee dit is een slecht vervolg van de eerste. We kunnen alleen genieten van de prachtige beelden, camerawerk en geluid. De acties zijn okay, maar daarmee is alles gezegd.

Film 3.0 (plot 2.5)
Beeld 4.5 (4K)
Geluid 4.5
Extra's 4.0

avatar van Gish
Geweldig vervolg op de eerste film. Script zit goed in elkaar, speelt op mooie locaties en de film is erg mooi qua afwerking en fotografie. Washington is weer geweldig op dreef als de coole strijder voor rechtvaardigheid. Volledig in balans. Wat een verademing in vergelijking met andere films binnen dit genre.

avatar van Davido
Heerlijk!! Ik kan niet wachten op deel 3 en 4 en 5 en 6 en ..... Gewoon fantastisch. De acteur, het script, de actie, omgeving, ..... Ach wat niet eigenlijk.

avatar van Broek
Tegen beter weten in opgezet.. ik had verwacht dat er ergens een element in zou zitten wat we niet al honderden keren voorgeschoteld hebben gekregen.. maar helaas weer hetzelfde riedeltje maar dan net iets anders. Voor sommige is repetitief en voorspelbaar heerlijk. Doe mij maar elke film iets nieuws.

Geen verkeerde actiefilm. Uiteraard is de gedurende gerechtigheid die te zien is altijd prettig. Helaas vond ik de hoofdlijn van de film erg matig en zelfs saai op het eind. Dat was in het eerste deel toch wel wat beter gedaan...

Langdradig, voorspelbaar en niet spannend.

Ik had non-stop actie verwacht maar kreeg een lang slepend verhaal met niets zeggende personages en dito uitstapjes. Geen drama maar typisch zo’n film die een dik half uur korter kan.

De actie die erin zit is vermakelijk en denzel is oke maar geen hoogstandje.

avatar van Bossxx
Ondanks weinig plotwisselingen een prima actiefilm die je geboeid blijft kijken.

redelijk vervolg ik vond deze iets te weinig verder meer naar het laatste komt er wat actie in

avatar van Jan met de pet
Minder dan deel 1, maar vermakelijke actie....3,5

Gisteren gezien,en moet zeggen heb weer genoten.wel iets minder dan deel 1.maar zat weer genoeg actie in.en een prima verhaal weer.maar het verhaal in deel 1 sprak me iets meer aan.prima cast verders.op naar deel 3 als die er komt.van mij mogen ze.

avatar van Vdk_Movie
Films van Denzel Washington zijn over het algemeen altijd vermakelijk om te zien. The Equalizer 2 is een prima vervolg op deel 1. Gewoon een goede actiethriller. Niets mis mee.

avatar van martijn011
Stukje minder dan het eerste deel, maar zeker geen slechte film.

Dit deel doet meer z'n best om wat aan karakter uitdieping te doen en het neemt uitgebreid de tijd om het verhaal te vertellen. Dat gaat mijns inziens ten koste van waar deel 1 goed in is, namelijk voor een hoop spanning en een aantal geweldige kills zorgen.
Daar bovenop komt nog dat ik het verhaal wel erg zwak vond. Veel plotlijnen zijn wat mij betreft totaal overbodig (muurschilderingen, oude mensen die elkaar weer treffen enz.). Was meer op de hoofdlijn blijven zitten zou ik zeggen.

Toch is Denzel Washington hier geweldig. Hij neemt moeiteloos het niveau van het eerste deel over, wat een charisma heeft deze man.
De eindscène in de storm is dan wel echt geweldig, zo had er meer van in de film mogen zitten.
Vermakelijke actiefilm, voldoende.

avatar van ForrestHanks
Voorspelbaar, saai, probeert een gevoelige snaar te raken....maar slaagde daar bij mij in ieder geval totaal niet in. Denzel Wachington speelde zijn standaard rol met zijn standaard gezichtsuitdrukking.