• 10.588 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Arabisch, Engels, Frans, Hebreeuws, Spaans en Turks

Releasedatum: 16 augustus 2018

Plot The Equalizer 2

"There is no equal."

Robert McCall is teruggekeerd als privédetective 'The Equalizer'. Hij dient een onwrikbare gerechtigheid voor de onderdrukten en uitgebuitenen, zodat zij hun stem kunnen laten horen. Maar de vraag is hoe ver hij zal gaan als het iemand betreft die hij lief heeft.

Social Media

avatar van frans123

frans123

Decec schreef:

Top actie film.

Heerlijk genoten.

Bekende acteur speelt zeer goed...

Denzel Washington heet de man...

avatar van frans123

frans123

SergioMalick schreef:

Eigenlijk is het doodzonde van het James Bond-plot. Film staat namelijk verder als een huis, maar verslikt zich toch echt in de bad guys. Film had als drama/misdaad veel indrukwekkender kunnen zijn, zonder de actie waar vanzelfsprekend naartoe wordt gewerkt in het genre actie. Vond juist het eerste uur heel fijn waarin Denzel als handhaver en sociaal werker veel voor elkaar krijgt.

Een zelfde soort rol voor Denzel als in Man on Fire, maar zonder goede actieregisseur zoals Tony Scott. Toch heeft Denzel het echt nog in zich om te spelen in zijn beste film die nog gemaakt moet worden, maar zal afscheid moeten nemen van dit genre of een betere regisseur moeten vinden. Heb nu een stuk of 5 films gezien van Fuqua, maar geen enkele film komt boven de drie sterren. Dat komt niet door zijn kunde, maar vooral doordat hij zijn films nooit uit de oppervlakte weet te trekken. Ook hier moet en zal er een afgezaagd actieplot in zitten.

Helemaal mee eens ; de film is sterk het eerste uur waarin Denzel optreedt als "plaatsvervangend geweten"..Vervolgens gaat de film de fout in door er een krakkemige wending aan te geven. Het wordt een goedkope b film , met als dieptepunt , de waardeloze actie op het eind.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Na het vermoorden van mensen op gruwelijke wijze was het voor mij genoeg... Genoeg ellende op de wereld van mensen zonder emoties, geblokkeerd

avatar van Alexjc

Alexjc

Ook net als het eerste deel een mooie aktie-film, waar ik zeer zeker heb van genoten. Bij het eerste deel kwam ik op een Moviemeter 4. Bij deel twee, deze film een mooie 3.5. lekiker genieten. Verheug mij op het derde deel.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Iets beter dan deel 1, maar het drama gedeelte hadden ze van mij mogen weglaten. Het blijft moeilijk om in Denzel Washington een actieheld te zien maar het acteren gaat hem wel beter af in dit tweede deel, bijvoorbeeld als hij de jonge Miles streng aanspreekt als hij zich inlaat met de verkeerde mensen.

Minique1967 schreef:
Wat een teleurstelling. Ik verheugde me op lekkere actie en kreeg psychologisch gehneuzel. Dialogen gingen in mijn optiek nergens over, de verhaallijn was voor mij niet af en de weinige actiestukje miste spanningskracht. Voor mij een totale waste of time.
Er zit inderdaad weinig spanning in omdat McCall gewoon onkwetsbaar is in deze films.

avatar van horizons

horizons

Het verwachtinsgpatroon werd netjes ingevuld. De actie op het einde was wel toffe locatie. Videogame achtig maar dat vond ik juist het leuke eraan.

avatar van blurp194

blurp194

Er is kennelijk een derde deel uit, dus dacht ik me voor te bereiden en het tweede deel te zien. Deel 1 viel indertijd niet zo heel goed, maar wellicht was dat het moment - en bovendien al een tijdje geleden, dus redelijk blank deze film in.

Vooraleerst is het wel wat wennen om Denzel Washington in dit soort rol te zien - wellicht was dat ook een van de dingen die me in deel 1 verkeerd schoot. Ik zie hem toch primair als iemand die denkt, en dan niet met zijn vuisten. Maar daarnaast ook wat confronterend hoe oud hij er alweer uitziet. Kijk dan eens in de spiegel, zou je denken, maar daar wordt het ook niet vrolijker van.

Narratief zit het prettig complex in elkaar - talloze bijlijntjes die fraai gevlochten worden. Washington doet het voortreffelijk in zijn hoofdrol, zonder daarbij de bijrollen teveel te overschaduwen en ook daar is mooi spel van te zien. Geen acteurs, maar karakters - al heb ik nog steeds wel wat moeite met de persoon van McCall, die toch wat al te vaak in het vat met toverdrank gevallen lijkt te zijn. Het hoort een beetje bij Hollywood, net als het schieten zonder dat de good guys ooit maar geraakt worden.

Wellicht is dat ook de grootste makke van de film. Het is wel duidelijk dat men geprobeerd heeft om iets van die sfeer over te nemen, maar toch komt het nergens in de buurt van zo'n narrige, cynische oude Franse policier, met, roep maar even, een Philippe Noiret of zo. En misschien is dat ook niet iets wat je zou moeten willen. Amerika heeft zijn eigen cinema.

avatar van panax

panax

warrig verhaal

veel goeie aktie op het einde van de film

denzel washington blijft een goeie acteur