The Equalizer 2 (2018)

Alternatieve titel: Eq2

Actie / Misdaad

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Pedro Pascal en Melissa Leo

Robert McCall is teruggekeerd als privédetective 'The Equalizer'. Hij dient een onwrikbare gerechtigheid voor de onderdrukten en uitgebuitenen, zodat zij hun stem kunnen laten horen. Maar de vraag is hoe ver hij zal gaan als het iemand betreft die hij lief heeft.

• vanaf 19 december te koop op blu-ray

avatar van JacoBaco
Het begint sterk, maar na een tijdje vond ik het saai worden. De film lijkt het contrast tussen de ijskoude killer die Robert McCall kan zijn en de vreedzame man nog eens extra te willen benadrukken. Wat mij betreft slaat de film hierin een beetje door en dat vind ik jammer.

Maar wanneer de film in actie komt, dan is het ongeremd bruut geweld. En met name de uitgebreide finale is erg goed. Hier en daar wat discutabele effecten, maar daadwerkelijk storend is het niet. Robert McCall is een variant op John Wick, maar de John Wick films vind ik iets beter.

7/10.

avatar van stefano
Waar ik de rustige aanpak van deel 1 heel erg kon waarderen, betrapte ik mijzelf nu dat ik het af en toe echt te traag vond. De actiescenes zaten prima in elkaar, maar het verhaal had mij niet in zijn greep.

avatar van Graaf Machine
Pffff..... Eerste deel niet gezien, maar dit vond ik niet best hoor. Eerst wat actie om de actie, om te laten zien hoe stoer en goed Washington is, en vervolgens een niet uitgewerkt verhaaltje waarin Washington veel te makkelijk de daders achterhaald, en ze ook veel te makkelijk uitschakeld. Dat laatste wel in een leuke winderige setting overigens.
Dan nog het lieve einde met die tekenende jongen, en als suikerklontje op de al mierzoete taart nog dat einde met die broer en zus.

Vond het niet best.

avatar van schumacher
1ste deel was de top voor mij, dit 2de deel die ik net in de cinema heb gezien kon de verwachtingen niet inlossen.
Kan dus absoluut niet tippen aan den 1sten.
Er zaten meerdere saaiere momenten in en daar houd ik nie zo van, aktiescenes waren wel goed en het einde was ook nog goed.
Het was ook veel hak op de tak, het vloeide niet allemaal mooi samen ook.
Film was idd te traag en who cares heel de tijd dat teken en schildergedoe ppff.

Vanwege de aktiescenes nog een 3.5 maar ik raad het niet aan om daar uw geld aan te geven. Is eerder eens goed om thuis te bekijken.

avatar van r0bske
De trailer beloofde veel goeds. Helaas was dat dan ook meteen alle goeds in de film. De actie die je in de trailer niet echt aan elkaar kab knopen, dat lukt in de film ook niet.
Mager sterretje, maar alleen omdat het Denzel is...

Flinter dun verhaaltje in een te lange film. Met een erg saai, niet boeiend, middenstuk.
Actie scenes waren prima. En daarvoor ga je hier heen.
Niet om een uur lang naar de gevoelige Denzel te kijken.

avatar van Phantasm
Sterk begin, maar na een tijdje vond ik het saai worden. Daarna wordt het wel iets beter, maar ik was er niet echt kapot van. Zijn voorganger was toch stukken beter.

avatar van Walter S.
Doet wat een actiefilm moet doen, geen probleem met het stuk waarin even gas terug genomen wordt, geen moment verveelt. Deel 1 heb ik nog nooit gezien, maar dit vond ik een prima actiefilm om op het grote doek te zien. Zal op tv wellicht niet zoveel indruk maken, maar dat heb ik wel bij meer films die ik in de bios kijk.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een stuk beter over te spreken dan deel 1, meer actie en ook vooral betere bad guys! Ook de band die Denzel opbouwt met Miles vond ik een stuk beter werken dan met Ralphie in het eerste deel.
Meestal zijn de eerste films de beste, maar in het geval van The Equalizer is het voor mij duidelijk deel 2.
De regisseur die eerder het geweldige Training Day regisseerde heeft duidelijk de verbeterpunten voor dit 2de deel gehouden.

Eerste deel 2,5, 2de deel 3,5.

avatar van bombario
Alle ingrediënten zijn er en van hoge kwaliteit. Maar het uiteindelijke brouwsel viel me tegen. Trage opbouw, dun verhaaltje en actiescènes die er bij de haren bij worden gesleept. Je proeft bij vlagen de kwaliteit maar het komt er nooit echt uit. En het mierzoete einde is over the top.

avatar van Elchapo
Veel mensen beoordelen deze film als traag en met weinig actieik heb het toch echt anders ervaren.de film is idd vergeleken met zijn voorganger minder "actionpacked" en toch juist door het diepere verhaal minstens zo goed.denzel Washington is zoals gewoonlijk weergaloos en pedro pascal(narcos) als bad guy goed gecast.laat EQ3 maar komen!!!!! 4stars.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Elchapo schreef:
de film is idd vergeleken met zijn voorganger minder "actionpacked"

Grappig, ik vond dit juist andersom. Had het idee dat de actie in deel 1 erg lang op zich liet wachten terwijl dit 2de deel al binnen de eerste minuten met een actiescène aankomt. Persoonlijk vind ik dit deel ook beter.

De originaliteit die in de eerste film aanwezig was, is hier ver te zoeken.
Al bij al geen slechte film, maar, zoals reeds aangehaald, er is gewoon voortgeborduurd op de eerste film.
Geen verrassingen en/of originele plotwendingen.
Losse eindjes...dat wel...sommige verhaallijnen stoppen abrupt of zijn er ingesmeten om de tijd te vullen.
Blijkbaar is Brussel" the place to be"...alleen spijtig dat er bitter weinig échte brusselse beelden inkomen.
Het merendeel van de beelden is volgens mij zelfs niet in België gemaakt.....zonde...

avatar van deRappe
Vergeleken met deel 1 vond ik dit ook maar een slap aftrekseltje....