The Equalizer 2 (2018)

Alternatieve titel: Eq2

Actie / Misdaad

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Pedro Pascal en Melissa Leo

Robert McCall is teruggekeerd als privédetective 'The Equalizer'. Hij dient een onwrikbare gerechtigheid voor de onderdrukten en uitgebuitenen, zodat zij hun stem kunnen laten horen. Maar de vraag is hoe ver hij zal gaan als het iemand betreft die hij lief heeft.

avatar van Noodless
Washington is altijd wel leuk om te zien en zijn films zijn vaak ook de moeite. Deze film is een vervolg en brengt eigenlijk weinig nieuws. Toch weet de film voldoende te entertainen door het charisma van Washington en de plotwendingen, al zijn die toch redelijk voorspelbaar te noemen. De shoot-out aan het einde wordt goed gebracht, maar mist de nodige spanningskracht. 6,5/10

avatar van Frankmaril
Knap dat het eigenlijk een totaal andere film is. Natuurlijk zijn er verhaal lijnen die doorgetrokken wordt maar de sfeer is anders. De bekende azijnspuwers op de site moet je als lezer negeren. De film is spannend en kun je bekijken zonder deel 1 te hebben gezien. Ik geef geen 5 omdat er te weinig plotwendingen in zitten. Maar ga er kijken. Je hebt een leuke avond.

Helaas een hele teleurstelling gezien Washington mijn favoriete acteur is en deel 1 in mijn film top 10 staat. Maar Denzel is dan ook de enige die dit vervolg nog een beetje niveau haalt. Je zit de hele film te wachten tot dan eindelijk die mooie actiescènes komen, maar die komen maar niet. Eerste 10 minuten waren de beste.

avatar van Rodger
Goed vervolg op deel 1.
vlotte ruwe actie. .. lekker voor de nachtdienst

avatar van Forrest001
Degelijke gemaakt. Denzel Washington maakt er altijd wel een film van die het bekijken waard is. Het verhaaltje is echter niet heel bijzonder, de vaart wordt er te vaak uitgehaald en er is erg veel tijd ingeruimd voor moralistische prietpraat. Erg weinig actie voor zo'n lange film. De corpsballen waren natuurlijk geen partij voor de Equalizer en ook de 'gangsters' stelden weinig voor. De tegenstand (vier! Meer niet) die wel wat voorstelde, was in omvang dan weer erg klein. Een dubbel aantal was overtuigender geweest.
Maar goed, ik heb er een avond mee gevuld.

avatar van snarfje5508
Kijkt zoals verwacht lekker weg. Geen pretenties, degelijk acteerwerk van Washington. Persoonlijk vond ik deel 1 een fractie beter maar ook nu heb ik me 2 uur geamuseerd.

avatar van Minique1967
Wat een teleurstelling. Ik verheugde me op lekkere actie en kreeg psychologisch gehneuzel. Dialogen gingen in mijn optiek nergens over, de verhaallijn was voor mij niet af en de weinige actiestukje miste spanningskracht. Voor mij een totale waste of time.

avatar van wimaroca
Kijk toch goed weg ,maar is toch wel wat minder dan deel 1, ik vind die Pedro Pascal wel een goed acteur, speelde ook in de serie Narcos

avatar van Captain Pervert
Filmkriebel schreef:
Ik wil ook nog even kwijt dat de wereldverbeteraar McCall die zo humaan betrokken is bij elk menselijk wezen op het einde enkele kinderen tot wezen maakt en een lieve echtgenote weduwe....

Precies dit idd!

avatar van Crook
Boring, next!

avatar van Skuller
Heerlijke actie film. Iets minder dan deel 1 maar nog steeds goed . Mag van mij best een derde deel komen evt .

avatar van MovieHolic
Prima vervolg! Wordt eigenlijk geen moment saai ondanks de duur van de film.

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, ik vond hem iets minder dan het 1e deel.
Ook deze keer weer een beetje een herhaling van deel 1, de actie maakt het nog wel goed en vooral het einde vind ik prima net als het 1e deel.
Toch vind ik vooral door de lange speelduur dat de film te weinig actie heeft en teveel gepraat tussendoor.
Bij deel 1 vond ik het nog wel een leuk verhaal hebben, bij dit 2e deel vond ik dat ook minder, maar goed de actie die we zagen hier was wel goed.
Al met al een gemiddelde film, ik heb beter gezien.

Prima film met een uitstekende Denzel Washington, spanning blijft erin zitten tijdens de film, hopelijk komt er nog een derde deel.

Uitstekende opvolger van de eerste film, met alweer een uitmuntende Denzel Washington.
Ook het scenario is puik, het verhaal speelt zich af op verschillende locaties, waaronder Brussel.
Prima muziek ook weer, die zorgt voor de opbouwende spanning.
Ook deze film kan ik warm aanbevelen en ik hoop, samen met velen, dat er nog een deel komt...

avatar van DjFrankie
Vond deel 1 geweldig, deze toch wat minder. Miste toch de spanning, en vond hem zelf vrij voorspelbaar.

avatar van Anjin
Deel 1 was qua verhaal en acties beter dan deze..
Was wel oké, maar meer dramatisch, en weinig spectaculair dan deel 1..
Verder blijft het 1 van mijn topacteurs...