ad

Releasedatum: 19 juli 2018

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Equalizer 2

"There is no equal."

Robert McCall is teruggekeerd als privédetective 'The Equalizer'. Hij dient een onwrikbare gerechtigheid voor de onderdrukten en uitgebuitenen, zodat zij hun stem kunnen laten horen. Maar de vraag is hoe ver hij zal gaan als het iemand betreft die hij lief heeft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van martijn011

martijn011

Stukje minder dan het eerste deel, maar zeker geen slechte film.

Dit deel doet meer z'n best om wat aan karakter uitdieping te doen en het neemt uitgebreid de tijd om het verhaal te vertellen. Dat gaat mijns inziens ten koste van waar deel 1 goed in is, namelijk voor een hoop spanning en een aantal geweldige kills zorgen.

Daar bovenop komt nog dat ik het verhaal wel erg zwak vond. Veel plotlijnen zijn wat mij betreft totaal overbodig (muurschilderingen, oude mensen die elkaar weer treffen enz.). Was meer op de hoofdlijn blijven zitten zou ik zeggen.

Toch is Denzel Washington hier geweldig. Hij neemt moeiteloos het niveau van het eerste deel over, wat een charisma heeft deze man.

De eindscène in de storm is dan wel echt geweldig, zo had er meer van in de film mogen zitten.

Vermakelijke actiefilm, voldoende.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Voorspelbaar, saai, probeert een gevoelige snaar te raken....maar slaagde daar bij mij in ieder geval totaal niet in. Denzel Wachington speelde zijn standaard rol met zijn standaard gezichtsuitdrukking.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Een stuk minder dan deel 1. Verhaal is minder interessant dan deel 1 en het komt ook allemaal wat moeizamer op gang. Denzel Washington speelt zn rol uiteraard wel weer overtuigend. Drie sterren voor deze film maar dan wel een krappe drie sterren.

avatar van Decec

Decec

Top actie film.

Heerlijk genoten.

Bekende acteur speelt zeer goed...

avatar van boemboem27

boemboem27

vond deel 1 beter,maar dit was zeker geen slechte film.

in een heerlijk tempo gaat deze film door.

in de film lijkt hij weer o zo'n rustige man maar o wee als het er op aan komt,

en er is ongerechtigheid komt ie op op voor een ieder.

opzijn tijd goede actie.

gewoon een heerlijke film.

Denzel Washington speelt hier weer gewoon fantastisch zoals hij eigenlijk altijd wel doet

avatar van Marcel020

Marcel020

Mensen die vinden dat dit geen goeie film is kunne zich beter laten opsluiten heb hem nu 12 keer gezien en elke keer verbaas ik me weer over zijn acteer werk je leest verdriet uit zijn ogen woede alles en de film kwa verhaal lijn is niks mis mee goeie vechts scene.s dingen die in het echt gebeuren met jonge kinderen die worden verleid de criminaliteit in tegaan ouderen die een hoop hebben verloren meisjes/jongens die in aanraking komen met rijke stinkerd als ouders die denken dat ze boven alles en iedereen kunne staan omdat ze rijk zijn deze film geeft zoveel dingen weer die mensen in het echt ook me maken voor mijn een dikke 10 voor acteer werk voor denzel en alle andere die je gewoon haat omdat ze hun rol zo goed spelen

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

The Equalizer is zo'n film die ik keer op keer kan bekijken. Daar zit nog enige verhaallijn in. Echter, deze film had een verhaallijn van een doperwt. Het was gewoon wraak, actie, wraak en dan weer actie. Waarom dan toch een quotering van ***....vanwege Denzel Washington. De man is een top acteur en was voor mij de enige reden om deze film af te kijken. Snel vergeten deze film en vooral deel 1 bekijken, die is kwalitatief een stuk beter. Laten we hopen dat er geen deel 3 komt en dat Denzel zich met andere projecten bezig houdt.

Theunissen

Bij het zien van het tweede deel van "The Equalizer", moest ik al snel denken aan het tweede deel van "Jack Reacher", want ook dit vervolg is inspiratieloos en het dertien in dozijn verhaal is gewoon flut. Maar dankzij Denzel Washington wordt het gelukkig niet zo slecht als "Jack Reacher: Never Go Back", want hij speelt zijn rol meer dan degelijk en dit soort rollen speelt de ervaren Oscarwinnaar met zijn ogen dicht.

In dit vervolg neemt Robert McCall (Denzel Washington) wederom het recht in eigen handen en komt hij op keiharde wijze op voor mensen die het slachtoffer zijn van een misdrijf. Wanneer iemand van wie hij houdt slachtoffer wordt, reist hij de halve wereld rond om de balans te herstellen.

Hoewel Denzel Washington weer de hoofdrol vertolkt en Antoine Fuqua weer de regisseur is, voelt dit vervolg toch anders aan. Het eigen karakter van het eerste deel is namelijk ingeruild voor een standaard actiefilm vol met clichés. Werkte Robert McCall in de eerste film nog in een doe-het-zelfzaak, in dit vervolg heeft hij dat baantje ingeruild voor een job als taxichauffeur. Dat is natuurlijk puur een dekmantel, want tussen de ritjes door hangt McCall nog altijd de moraalridder uit en dat weten we nou wel op een gegeven moment (dat had allemaal wel wat subtieler gekund en gemoeten in dit vervolg).

De stopwatch wordt wel weer gebruikt (weliswaar alleen in de openingsscène, wanneer hij in een Turkse trein een man, die zijn dochter bij haar moeder heeft weggehaald, een keiharde les leert) en Robert McCall rekent ook weer subliem af met slechteriken (voor de liefhebbers van het keiharde actiegeweld is het op een handvol scènes na, wel afzien). Want met Robert McCall valt niet te sollen, het is echter het persoonlijke verhaal wat niet werkt.

McCall is een persoon zonder vrienden, familie of naasten. Een einzelgänger die anoniem de wereld steeds een beetje beter maakt. Buurjongen Miles Whittaker (Ashton Sanders) is een goed project voor McCall, maar Susan Plummer (Melissa Leo) niet, die overigens ook maar weinig in beeld komt (wordt uiteindelijk afgeslacht). En de intrede van zijn oude oorlogsbuddy, te weten Dave York (Pedro Pascal), is al helemaal zwak te noemen en hun eindgevecht (dat zich afspeelt in een door een orkaan geteisterd havenstadje) is weinig vernieuwend en ronduit saai. Hier en daar zitten er wel wat spannende scènes in, met als hoogtepunt als buurjongen Miles zijn belagers van zich moet zien af te schudden in het appartement van McCall, welke hij aan het schilderen is.

"The Equalizer 2" biedt binnen zijn speelduur van bijna twee uur te weinig actie en de expliciete beelden missen helaas ook, waardoor dit tweede deel niet meer is dan een zeer mager vervolg. Voor mij hoeft er dan ook geen derde deel meer te komen.

avatar van Noud

Noud

Om te kotsen weer. Vooral de eerste 30 minuten. Die passagiers in de Ubertaxi van Mccall en hun linkse verhalen. Verder saai. Voorspelbaar.

Echt hoe is het mogelijk dat mensen hier een 5/5 cijfer voorgeven!

avatar van mjk87

mjk87

Beter dan het eerste deel, vooral omdat ik het verhaal net wat beter vond (hoewel het aan elkaar hangt van clichés), Washington prima in zijn rol zit en de gevechten net iets beter zijn (in deel 1 was het wel erg mak allemaal). Maar goed, als geheel begint de film op momenten wel te slepen met te veel zijpaden die minder interessant zijn en hoewel de finale een leuke set piece is, duurde ook dit te lang. 2,5*.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Prima vervolg, met ietsje meer kogels.

Denzel Washington blijft op oude kracht doorgaan in zijn vierde samenwerking met Antoine Fuqua en keert terug als McCall. Zijn drang naar gerechtigheid tegen onrecht is nog lang niet vervaagt en hij lijkt zijn pret in dat geval ook hier niet op te kunnen. In dit geval krijgt hij het aan de stok met, onderandere, de Belgische maffia.

Hij is op zoek naar wraak nadat zijn vriendin vermoord is in Brussel. Hierbij komt hij weer in de typische situaties terecht en moet hij wat schorremorrie een lesje leren. Ook zijn buurjongen lijkt een interessepunt te worden van zijn rivalen en natuurlijk belanden we hier wederom in een kwestie dat je niemand moet vertrouwen.

De stealth en actie-scene's zijn weer prima en vakkundig in elkaar gezet en de kills zijn lekker grof. De intuïtie van McCall zorgt ook voor een paar mooie oneliners en ook het climax tijdens de orkaan is fraai geschoten. Wat wel erg jammer is is dat, zoals de Grote Markt op de dvd hoes je er in laat trappen, McCall niet zelf naar Brussel afreist voor een missie.

Het feel good einde was ook helemaal geen verkeerde keuze.

Ik heb me weer vermaakt met dit vervolg. Denzel blijft in vorm.

avatar van K.A.N. de Laar

K.A.N. de Laar

Noud schreef:

Echt hoe is het mogelijk dat mensen hier een 5/5 cijfer voorgeven!

Mooi he, hoe smaken kunnen verschillen! Voor mij 4/5, ik vind dit heerlijke films!

avatar van princesspeach

princesspeach

Spannend.

Goede film dat nergens saai werd. Alleen het gedoe met voor iedereen opkomen en de ‘ good Guy’ uithangen vond ik overdreven. Actie zat er goed in vooral in de scène waarin z’n vriendin wordt vermoord en dat de Buurjongen in z’n kast verstopt

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2012 stemmen

Best oké.

Van de eerste film kan ik mij niet bijster veel herinneren, maar de drie sterren die ik het gaf, lijken mij ook een faire score voor deze sequel. Denzel Washington mag immers z'n ding doen als actiester, hetgeen hem in deze setting wel goed af gaat. Antoine Fuqua zorgt immers voor een redelijk kil aandoend sfeertje, iets wat net genoeg ondersteuning biedt voor het magere plot, wat een bijna gênant zijsprongetje maakt met de band tussen McCall en Miles. De bijwijlen lelijke CGI doet uiteindelijk niet zo veel af van de degelijke actiefilm die The Equalizer 2 wilt zijn en ook gewoon is. Wat mij betreft een prima tussendoortje.

avatar van TMP

TMP

Vond The Equalizer niet al te best, dus voor dit vervolg had ik geen al te hoge verwachtingen. Uiteindelijk meer van hetzelfde. Een zwak plot, dat met name dient om veel actiescènes de revue te kunnen laten passeren. Er zitten best wel wat geslaagde actiescènes in deze film, maar dat is het dan ook wel. De aanwezigheid van Denzel Washington was zowat de enige reden om deze film op te zetten. Hij kan echter (veel) beter en weet dit ook niet echt naar een hoger niveau te tillen.

avatar van RobertKR

RobertKR

Vandaag was ie op TV. Had hem nooit gezien wegens gebrek aan interesse. Vond de eerste namelijk nogal tegenvallen, had meer verwacht van de samenwerking tussen Fuqua en Washington. Zaten wel wat leuke momenten in en Washington deed het gewoon aardig maar de film kwam nooit lekker op gang.

Dat is met deel 2 eigenlijk ook weer zo. Het is exact hetzelfde als de eerste, waarbij Miles de vervanger is van Moretz. Alleen zitten er in deel 2 wel teveel subplots. Dat met die oudjes, en met dat kind, en dat schilderen... het was allemaal net teveel. Toch vond ik 2 wat fijner wegkijken dan 1. Ik vond Pedro Pascal het niet onaardig doen en de actie scenes vond ik wat beter eigenlijk.

McCall is onoverwinnelijk, dat zagen we in de 1e film al. Je weet dat hij makkelijk gaat winnen. En dat doet ie nu ook weer. Maar die special forces hadden wel iets meer tegenstand mogen bieden. en hij weet ook weer precies hoe het verloopt he. Hij scheurt zakken bloem open, zet de ventilatoren erop en weet dus dat die gozer een stun gaat gooien en zichzelf ermee verschroeid. Pascal biedt dan nog wel leuk tegenstand, meer dan die kerel van de eerste film.Maar toch wel sterke finale in een leuke setting.

avatar van sportfan27

sportfan27

Minder dan deel 1...

Een paar weken terug deel 1 gezien en zeer aangenaam verrast. Ik had wel van The Equalizer films gehoord maar op voorhand geen hoge pet van op. Verkeerde inschatting zo bleek. Waar deel 1 het verhaal simpel houd (keiharde wraak film) met de Russische maffia als tegenstanders vliegt deel 2 uit de bocht met teveel subplots die niet goed uitgewerkt worden. Kreeg het idee dat men niet kon kiezen tussen deel 2 en een eventueel 3e deel en dat samen maar in 1 film gepropt hebben. Zonde wat mij betreft...

Het subplot met de oude man had er helemaal uit gemogen, dit voegde niets toe.

Het subplot met de buurjongen vond ik wel erg sterk (wel erg cliché allemaal uiteraard) maar vond de rol van de buurjongen sterk geacteerd, een goede chemie tussen Washington en Sanders. Dat had al genoeg voor een op zichzelf staand deel kunnen zijn wat mij betreft. Zelfde geld voor het hoofdplot met Melissa Leo en Pedro Pascal.

Wat deel 2 voornamelijk een stuk minder maakt dan deel 1 is de rol van Pascal:

Marton Csokas heeft in deel 1 meer charisma in zijn linker pink dan Pascal in zijn hele lijf.

De hele Russische maffia afdeling in deel 1 kwam veel dreigender over dan het clubje van Pascal in deel 2. Ook de lelijke toegevoegde CGI (o.a. de trein en storm) passen niet bij de film.

Daarbij word mijn inziens niet verder uitgelegd wat de reden van de gezinsmoord van het CIA lid in Brussel nu was of ik heb dat gemist...

Er zitten wel meer lollige momenten in deel 2 waarbij je op voorhand al medelijden krijgt met de kansloze "tegenstanders" van Washington: de scène met het bezoek aan de gang van Sanders en de doorgesnoven snelle jongens die de stagiaire bij Washington in de taxi dumpen... Foutje bedankt.

Het karakter (wie is ie?) en geschiedenis van Washington komt iets meer aan bod in deel 2 (iets wat hem in deel 1 zo mysterieus maakte) maar iets te gehaast, ook hier had meer ingezeten.

Al met al net voldoende maar deel 1 wat mij betreft stukken beter qua sfeer en cast.

avatar van eddy kiprich

eddy kiprich

Haalt het niveau van deel 1 op geen enkel moment. Film was vaak saai, traag en vooral niet boeiend als je het topdeel 1 gewend bent.