• 8.234.041 stemmen

Out of the Furnace (2013)

Drama / Misdaad | 116 minuten
3,43 1.277 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Scott Cooper

Met onder meer: Christian Bale, Woody Harrelson en Casey Affleck

Releasedatum: 30 januari 2014

Over Out of the Furnace

"Sometimes your battles choose you."

Russell en zijn jongere broer Rodney wonen in Braddock, een dorpje gelegen in de economisch verpauperde Rust Belt in het noorden van Amerika. Russell is de noeste werker van de twee, die net als zijn pa tevreden is met zijn leven als fabrieksarbeider. Rodney daarentegen, als militair geplaagd door oorlogstrauma's, probeert rond te komen van gokgeld en prijzengeld dat hij wint met illegale boksgevechten. Hij werkt zich in de schulden en komt uit noodzaak in contact met een groep rednecks uit het berggebied dat boven Braddock ligt. Zij hebben hun eigen wetten en regels. Aan Russell om zijn broertje uit de oven te houden.

imageimageimageimageimage

Bergen County Officer

avatar van de grunt

de grunt

Zwolle84 schreef:

Vrijwel ongeëvenaard in zijn rauwe, mistroostige, broeierige sfeerschepping.

Nou nou jij doet net alsof we het over een waagstuk van Terrence Malick hebben

avatar van Zwolle84

Zwolle84

de grunt schreef:

Nou nou jij doet net alsof we het over een waagstuk van Terrence Malick hebben

Dat vind ik nou niet bepaald woorden die bij Malick passen. Zijn beste films zijn eerder luchtig en helder qua uitstraling.

Maar nee, Malick vind ik geweldig maar het niveau OOTF heeft hij voor mij nog niet aangetikt.

avatar van John Milton

John Milton

Nu ben ik benieuwd waar ik ga vallen.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Leuke thriller met goede acteurs een minpunt.Het verhaal bouwde enorm langzaam op van de 1 uur en 53 min film is er 1 uur en 10 minuten opbouw en dat vind ik bijzonder veel. Langs de andere kant zo zie je de broers hun emotie's en kruip je in het personage en de pijn ellende dat dat personage voelt bijvoorbeeld Wanneer Christian Bale een ongeluk doet met die auto en hij het kind dood op de achterbank vind en gewoon beseft dat hij naar de gevangenis moet Ook dikke pluim voor Woody hareldson als antagonist vond ik hem een puike prestatie neerzetten en de bijrol van zowel Zoë Saldana en Forest Witheaker warren ondanks hun kleine rollen in het verhaal van een zeer goede kwaliteit. Christian bale speelt zoals gewoonlijk op auto modus. maar Casey aflleck bewijst hier toch een stuk te kunnen acteren. Sam shaperd en co vond ik iets zwakker maar gelukkig was hun rol niet al te groot

dus al bij al een 3.5 mede dankzij de sfeer

avatar van matthieu1204

matthieu1204

Ik moest elke keer aan Trevor denken van GTA 5 als ik Woody zag

avatar van Alathir

Alathir

Prima film die voornamelijk gaat over twee broers gespeeld door een weergaloze Christian Bale (hoewel hij hier misschien wat op de autopiloot speelt) en de in mijn ogen iets mindere acteur Casey Affleck. Er zijn misschien een aantal subplots die niet al te veel toevoegen maar het zorgt wel voor een betere karakterontwikkeling. Hier en daar gaat het een beetje te snel misschien zoals wanneer Bale in de gevangenis belandt. Toch heb je nog hoop voor zijn relatie met Lena hoewel ze hem niet bezocht heeft in de gevangenis. Over zijn broer Rodney missen we een visuele achtergrond van wat hij heeft doorstaan tijdens zijn legerdienst in Irak. Al wordt het wel goed verwoord en is dat misschien al bij al een goede keuze geweest in de film.

De acteerprestaties zorgen er mede voor dat deze film boven de middelmaat uitstijgt en in mijn ogen een subtopper is. De beste acteerprestatie is misschien wel die van Woody Harrelson die uitstekend in zijn rol kruipt. Grauw, grillig en ingetogen. Out of the Furnace heeft me niet teleurgesteld en was zelfs beter dan verwacht.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Bijzonder stemmig drama. De mensen met issues, rugzakjes en slechte keuzes spatten van het scherm. Een aaneenschakeling van triestheid en mensen die maar amper het hoofd boven water kunnen houden. Dit in een voor de hand liggend sombere streek met schoorstenen die het eveneens trieste landschap domineren, begeleid door de trieste stem van Eddie Vedder en zijn ukelele.

Fijne acteerprestaties van zowel Harrelson, Bale als Affleck. Bijzonder eng mannetje is die Woody Harrelson in deze film.

Het verhaal verderja eigenlijk gebeurt er niet zoveel maar dat beklijvende beeld van Bale die daar op die splitsing staat en overdenkt hoe daar alles in de soep liep, dat hij alles verloren heeft en uiteindelijk ook nog zijn broer, en uiteindelijk is wraaknemen voor ogen van de politie als je toch niets meer hebt wellicht het enige wat hem rest.

Uiteindelijk zwaarmoedig en sfeervol drama.

avatar van eempag

eempag

Wat een geweldige film.

Zo zie ik ze graag.

Lekker traag met een langzame maar gestage spanningsopbouw waarin je constant aanvoelt dat het helemaal mis gaat lopen.

En dan tot slot een prachtig einde dat mij in ieder geval een soort genoegdoening gaf.

avatar van darlynhailey

darlynhailey

geweldig goede triller met mooi acteerwerk

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Haha als ik voorgaande berichten lees, spoor ik niet vond er namelijk niet veel aan.

Het eerste uur vond ik echt doorworstelen maar blijf dan altijd wel tot het end kijken en uiteindelijk een beetje aktie.

Van mij mag de trage spanningsopbouw iets meer diesel hebben

Maarja das mijn mening en gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde

avatar van trebremmit

trebremmit

Dat laatste shot begrijp ik de bedoeling niet helemaal van, als hij daar in zijn huis aan tafel zit, kan iemand dat misschien uitleggen?

Verder wel een aardige film, maar ik zie liever een Hell or High Water of Wind River.

avatar van toinie

toinie

trebremmit schreef:

wil zeggen dat hij toch niet de gevangenis terug in moet. Het personage van Forest Whitaker heeft hem geholpen om het zaakje te verdoezelen. Dat is althans mijn visie

avatar van missl

missl

Onderhoudende misdaadfilm met veel bekende 'koppen'.

avatar van marantz

marantz

prachtige film soms lijkt het alsof je een docu kijkt zo puur uit het amerikaanse leven gehaald. ik vind de relatie tussen de 2 broers mooi en christian bale laat wat mij betreft zich weer eens zien van ze beste kant wat een goede acteur!! mooie verhaal lijn ook over het dienen in het leger en de problematiek en geld problematiek veel dingen echt uit het leven gegrepen. woody harrilson als pure neandertaler ook goede rol neergezet wat mij befreft een klein juweeltje van een film rauw eerlijk puur en meeslepend een film met een volwassen toon!

avatar van Capablanca

Capablanca

Film is oké, maar het verhaal is weinig opzienbarend. Bovendien stond de overkill aan bekende hoofden me wat tegen.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Best een sterk begin, met een sfeervol portret van het uitzichtloze bestaan van twee broers in een mistroostig Amerikaans gehucht waar niet veel anders is dan drank en de fabriek. Maar dan komt er een punt waarop het script er vooral voor lijkt te zorgen dat alle banden van het personage van Christian Bale met de personen die hem na staan (vriendin, vader, broer) worden doorgesneden zodat hij zijn handen vrij heeft om de schurk van het verhaal op bijna rituele wijze te executeren, en zo wordt een extreem indrukwekkende cast geofferd op het altaar van een doodlopend script. Bale's werk in de staalfabriek doet mij overigens meteen denken aan The deer hunter, en dan is het des te merkwaardiger dat een andere en bijna symbolische scène in het bos eveneens aan die film lijkt te refereren.

avatar van Elchapo

Elchapo

Herzien vanavond....3.5 stars.blijft een sterke film.

avatar van des1

des1

Inderdaad een hoop verspild talent in een behoorlijk clichematig verhaal. De te sluiten hoogovens omdat importstaal uit China goedkoper is, de meegenomen ellende uit Irak (hoewel een gemiddelde van maar liefst 20 veteranen per dag zelfmoord plegen), relatie trouble... Bale was goed. Affleck ook. Harrelson exceleerde.

avatar van umbra

umbra

Uiterst zalige cast...iet of wat teleurstellende film...Ben enorme fan van Christian Bale, al zijn films vind ik zeer goed tot uitmuntend. En Woody Harrelson die blijf ik steeds linken en waarderen vr zijn rol in 'Natural Born Killers'. Tja dan is dit toch allemaal wat afgezaagder en laat het je toch wel op u honger zitten. Nee deze komt er niet volledig uit.

avatar van ILDIB

ILDIB

Lekkere sfeer en goed acteren. Film is wat traag maar niet hinderlijk. Wel tikkie voorspelbaar.

waarom rijdt Wesley zijn politiewagen niet gewoon tot aan degroat? Wellicht omdat ieder m ook dood wilde?

avatar van Robi

Robi

Film over twee broers die het allemaal weliswaar goed bedoelen maar toch altijd weer in de problemen komen. In het begin gaat het nog wel met de film. Het is een saaie observatie waarbij we de twee broertjes en hun achtergronden wat beter leren kennen. Een beetje artie maar ondanks dat het maar voortkabbelt nog wel enigszins te genieten. Pas als in de tweede helft van de film het wraakmotief wordt opgevoerd vergezeld van allerlei dubieuze sentimenten, zakt de film pas echt naar een bedenkelijk gehalte. Daarnaast zitten er ook nog vele ongeloofwaardigheden in de film. Vooral als het gaat om de rol van de politie.

avatar van panax

panax

prima film

met prima acteurs

mooi sfeerbeeld van een industriestad

prima in orde,maar geen topper!!

avatar van Kooiker

Kooiker

Prachtig. Het verhaal is niet echt belangrijk en ook voorspelbaar. Het gaat om de sfeer en het beeld van een troosteloos gebied . Geweldige acteurs. Het slot is te voorspelbaar. Geweldig zoals Woody een schoft weet neer te zetten.

avatar van max cady

max cady

Eens met veel reacties hierboven maar het was mij allemaal wat te traag en weinig verhaal ook. De sfeer was goed en het acteren ook. Had niet zo lang hoeven duren ..

avatar van trebremmit

trebremmit

Gisteravond weer eens bekeken en deze is toch beter dan ik dacht, de sfeer, het camerawerk, het maatschappijkritische en het boeiende verhaal maken dit wel tot een prima film. Bovendien is de cast ook nog eens ijzersterk.

Verhoogd naar vier sterren.

Hier legt Cooper trouwens nog het einde uit.

What Really Happens At The End Of 'Out Of The Furnace'? | HuffPost

avatar van Timk

Timk

Als je hem eenmaal uit gekeken heb, heb je achteraf een erg mooie, maar heftige film gekeken, alleen duurt het hele intro toch wel 15 tot 30 minuten te lang. Goede Bale, en evengoed blij hem afgekeken te hebben. Nog steeds ruime voldoende.