• 8.352.368 stemmen

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Arnold Schwarzenegger, Jamie Lee Curtis en Tom Arnold

Releasedatum: 13 oktober 1994

Plot True Lies

"When he said I do, he never said what he did."

Overdag is Harry Tasker een geheim agent, die feilloos alle spionage-technieken beheerst. Maar 's avonds is hij een brave huisman en Harry's vrouw Hellen weet niets van zijn gevaarlijke werk. In haar ogen is hij een doodeerlijke, maar saaie vertegenwoordiger in computers. Na vijftien jaar huwelijk, heeft Helen genoeg van haar leventje en stort zij zich in het avontuur. Harry moet, gezegend met alle capaciteiten om de wereld van een nucleaire ramp te behoeden, alle zeilen bijzetten om z'n huwelijk te redden. En daar is hij niet voor opgeleid. Remake van La Totale! uit 1991.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van bart007bond

bart007bond

Ik kan haar echt niet aantrekkelijk vinden.

bart007bond schreef:

Hoop dat deze ooit op blu-ray komt....

Binnenkort (Om precies te zijn 17 Juni a.s) komt deze uit op Blu-ray in Spanje, welke regio B is en dus hier afspeelbaar is.

Hier wat info over de desbetreffende Blu-ray release:

Blu-ray Disc

Single disc (1 BD)

Playback:

Region B

Bron: True Lies Blu-ray Release Date June 17, 2020 (Spain)

avatar van stratmans

stratmans

beetje overdreven goede aktie goede sound

avatar van Basto

Blu-ray Disc

Single disc (1 BD)

Playback:

Region B

Bron: True Lies Blu-ray Release Date June 17, 2020 (Spain)

Besteld, benieuwd of het een goede editie is. Vanwege het terrorisme plot is een US release of verdere upgrade niet te verwachten heb ik begrepen.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Basto schreef:

Ik lees tussen de recensies dat dit een bootleg betreft. Zelf heb ik Spaanse bootleg blurays van o.a. Sleepaway Camp en de kwaliteit is te doen.

dutchtuga schreef:

Het is een Bootleg, maar Kwaliteit schijnt goed te zijn. Mijne krijg ik dinsdag binnen.

Ray1976

Jammer dat ze deze poster niet als de filmposter hebben gebruikt:

True Lies (1994) - Alternative Poster

Deze vind ik namelijk erg mooi.

avatar van Quentin

Quentin

Ray1976 schreef:

Op enkele donkere scènes na is de kwaliteit uitstekend, vergelijkbaar met een bluray van 10/15 jaar geleden. Geen foutloze transfer, maar een revelatie vergeleken met de dvd. Inmiddels ook weer leverbaar voor een normale prijs overigens.

avatar van domingotol

domingotol

Battery Aziz!

avatar van Basto

Basto

De film is enkel in Spanje uitgebracht op blu ray. Had m een tijd geleden aangeschaft en vandaag wel zin in herziening.

Het blijft een ontzettend leuke film met een goede mix van actie en humor. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar Arnold is echt een fantastisch acteur met briljante komische timing. Heb ook meermaals weer hard moeten lachen om zijn blikken en grimassen. Bij Cameron ben je in goede handen op het gebied van actie. Het is spectaculair en altijd helder in beeld gebracht. Leuke knipoog ook naar de Terminator in de wc shoot-out (de bad guy draagt dezelfde jas)

Al met al dus een fijne herziening. De transfer van de Spaanse blu ray is de beste versie voor handen, maar doet je wel verlangen naar een goede nieuwe transfer of het liefst natuurlijk 4K. Al heb ik begrepen dat die er waarschijnlijk niet van gaat komen. Sinds 9-11 ligt het onderwerp te gevoelig.

4,5 blijft staan.

avatar van Glacius

Glacius

bart007bond schreef:

Hoop dat deze ooit op blu-ray komt.

Superlekkere dame, en dan bedoel ik niet dat spook van curtis.

Haar strip act, maakte me bijna dat ik op mannen wilde vallen.

Wat een lelijke vrouw, verder leuke film.

Ze heeft een zeer goed lijf, alleen haar kop is niets voor mij.

avatar van bart007bond

bart007bond

Had liever een striptease gezien van tia carrera.

Dat word een heel ander verhaal

avatar van feyenoordfan01

feyenoordfan01

1 van de beste van Arnie!!

topamusement met mooie effecten en een dikke laag humor

dikke 5 sterren

avatar van Zwaagje

Zwaagje

feyenoordfan01 schreef:

1 van de beste van Arnie!!

topamusement met mooie effecten en een dikke laag humor

dikke 5 sterren

Vanavond weer eens op tv. Ik heb de film vele malen gezien. Ik neem hem desondanks op, ik vind het een hele geslaagde mix tussen humor en actie. Fijne film!

avatar van Zwaagje

Zwaagje

henrygreenways schreef:

dit is wat men wil zien ???

Is daar wat mis mee dan? En fijn dat je zo'n duidelijke bijdrage levert aan dit forum.

avatar van Don Homer

Don Homer

De film opent met een geweldige openingsscène. Je zit meteen in de film, goede muziek en wat humor. Daarna gaat het helaas snel bergafwaarts. Wendingen die nergens over gaan en totaal ongeloofwaardige over the top actie. Arnie is goed maar de rest imponeert allerminst, niet in de laatste plaats de scriptschrijver... Film eindigt wel weer aardig.

avatar van RobertKR

RobertKR

Gisteren weer gezien, hele toffe film. Iets te campy (wat wil je ook met Tom Arnold als spion), maar toch nog vrij hard en er is een behoorlijke bodycount. Film wordt wel wat minder zodra de plot afdwaalt naar de huwelijksproblemen, maar in dat plot zit wel een geweldige Bill Paxton.

Arnold Schwarzenegger was gewoon echt een goede actie acteur. Er is niemand anders in actiefilms met een dergelijk screen presence en die met zulke one liners weg kwam als hij. The Rock bijvoorbeeld heeft ook veel charisma, maar haalt het gewoon niet bij Arnold in zijn top jaren. 'you're fired', iedere keer als ik deze film zie, kijk ik weer uit naar die one liner.

Eigenlijk vind ik True Lies wel een unieke Cameron film. De rest is allemaal vrij rechttoe recht aan, ook T2 die wel veel milder was dan T1. True Lies is volgens mij zijn enige komedie, maar toch wel met de kenmerkende harde actie scenes.

avatar van El ralpho

El ralpho

You're fired!

Wat een heerlijke film. Een aangename mix van actie en komedie die goed in balans is. Ik heb deze heel lang geleden gezien maar kon mij er nog maar weinig van herinneren. Hierdoor was het op een paar herkenningspunten na, weer net alsof ik deze voor de eerste keer zag. Aanvankelijk maakte ik mij zorgen dat het verhaal vol zou zitten met hulpeloos verouderde scènes, zoals het hacken van een systeem in Windows 95, maar dit bleek verassend genoeg mee te vallen. Ook de actie ziet er voor 90% nog steeds top uit. Sterker nog: soms zelfs beter dan moderne actiefilms die veel te sterk op CGI gebruik leunen.

Het slotakkoord gaat alle grenzen van de verbeelding voorbij en is volstrekt ongeloofwaardig, maar de regisseur komt er net mee weg omdat hij het hele gebeuren met een dikke knipoog in beeld brengt. Ik stoorde mij meer aan twee momenten waar de regisseur net iets beter over na had moeten denken. Ik doel hiermee op het waarheidsserum wat Harry toegediend krijgt en waarvan hij van het ene op het andere moment praktisch niks meer van blijkt te voelen, en hoe de terroristen Harry en Helen in de hotelkamer vonden was voor mij een beetje vaag (of ik heb niet goed opgelet). Ben je een fan van over de top actie knallers in lijn met de jaren 80 klassiekers? Dan is True Lies vandaag de dag nog steeds een van de beste titels die je op dit gebied kunt zien.

avatar van Brabants

Brabants

• 2026 berichten

True Lies is een heerlijke actiefilm met de nodige zeer geslaagde komedie. Deze twee genres komen hier prima samen. De twee hoofdrolspelers hebben ook een goede chemie wat zeker zo zijn invloed heeft. De actie is verbluffend voor de tijd. Zeker de scene met de straaljager echt krankzinnig.