- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
oup
-
- 588 berichten
- 3195 stemmen
19. La Maschera del Demonio (1960)
87 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 38
Subgenre: 46. Gothic Horror/Urban Gothic Horror
Themaklassement: 19 punten (complete subgenres 2, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 27, 31, 35, 39, 46, 57, 64, 77, 79, 98, 100)
Eigen rating: 3,5*
La Maschera del Demonio, of neem een van de andere tien (!) alternatieve titels, is één van de 1001 films die je gezien moet hebben voor je kassiewijle bent. Daarnaast staat 'ie in nog 7 ICM-lists én dook hij ineens op in de laatste editie van de MM top 1000 op plek 988. Genoeg aanbevelingen dus om deze film van Mario Bava aan een kijkbeurt te onderwerpen.
Black Sunday, laat ik voor het gemak die titel even aanhouden, is een zeer sfeervolle film. De zwartwitbeelden zijn vrij vaak een lust voor het oog. Erg mooi gedaan! Het acteerwerk kan gerust houterig worden genoemd en het verhaal is op zich ook niet al te verheffend. Met slechts 87 minuutjes op de teller bleef de film wel de gehele duur onderhoudend. De echte topper zag ik hier niet in.
shugenja
-
- 647 berichten
- 1605 stemmen
A night of horror: nightmare radio A Night of Horror: Nightmare Radio (Film, 2019)
Leuke anthologie griezelfilm gepresenteerd door de Onetti broeders. Een bekende naam in dit genre maar andere makers zijn dit niet. Narratief gezien zijn alle korte films minimalistisch met nauwelijks dialogen maar wel veel monster effecten. Dit is bijna allemaal praktisch gemaakt en ziet er geloofwaardig uit
Sowieso is de productie waarde hoog.
De kracht van de film is tegelijk de zwakte. Ik mis toch een beetje diepgang, karakters etc. Ook de DJ van de radio show die de filmpjes aan elkaar praat brengt niks in dit opzicht. Daar zit de gemiste kans die deze film onvergetelijk had gemaakt. Nu is het "slechts" een knap staaltje sfeer horror 3.5/4
Han Solo 420
-
- 250 berichten
- 1697 stemmen
19. Gerald's Game (Film, 2017)
20. Ernest Scared Stupid (Film, 1991)
Beide FTV
Puntentotaal: 36 + 4 = 40
Gerald's Game: Werk van Mike Flanagan zie ik graag. Zo ook deze film. Enkele acteurs die hierin speelde ken ik ook van andere films/series van Flanagan. Dat deze film gebaseerd is op een boek van Steven King, leerde ik pas tijdens de intro. Ik was voor de film onbekend met dit verhaal.
De film heeft wat mij betreft was opstart problemen. Tijdens het eerste kwartier vroeg ik me af of deze film aan mij besteed was; een stel dat opzoek is naar componenten om hun seksleven een nieuw leven in te blazen doet mij al snel denken aan Fifty Shades of Grey. Wel zien we al een hond die later een symbolische betekenis in het verhaal krijgt. Zodra Gerald een hartaanval krijgt, begint de film meer vorm te krijgen.
De horrorfilm die er dan volgt bestaat uit twee componenten. Enerzijds moet ze zien te overleven, anderzijds spelen en psychologische onderdelen. Tijdens het eerste kwartier reageert het hoofdpersonage heftig op het woord 'Daddy'. Een woord dat ik zelf ook niet serieus kan nemen (vooral niet in deze context). Later leren we dat hier een traumatische gebeurtenis aan ten grondslag ligt. Het heden, de herinneringen, en de hallucinaties gaan door elkaar heen spelen hetgeen het psychologie horror aspect versterkt. Meer gerelateerd aan het overlevingsaspect, is het omgaan met de beperkte hoeveelheid water. Ook wanneer ze later haar hand opensnijd om te ontsnappen valt onder deze noemer. Auw, die voelde ik!
Niet mijn meest favoriete werk van Flanagan, maar zeker niet verkeerd. Dikke voldoende. 3*
Ernest Scared Stupid: Na allemaal die akelige films van de afgelopen periode was ik toe aan iets luchtigs. Tijdens mijn zoektocht heb ik door de flop 100 gescrold. Zo ben ik bij deze kinderfilm uitgekomen. Vervolgens heb ik de IMDb-pagina gecontroleerd of deze het label 'horror' heeft. Tot mijn verbazing was dat het geval.
Het is me allemaal reuze meegevallen eigenlijk. Ja, de kinderen zijn irritant. Ja, Ernest is ook niet altijd even tof. Ja, de grappen zijn afgezaagd. Maar ik moet toegeven dat ze hier hun best hebben gedaan om een griezelfilm voor kinderen te maken. Er is best veel aandacht besteed aan de decors en kostuums. Zelf heb ik een grote angst voor poppen. Daarom denk ik dat ik deze film vroeger eng had gevonden.
Goed vind ik de film zeker niet, maar nummertje 12 in de flop 100 vind ik wat overdreven. Ik ken genoeg Seagal films waar veel minder moeite in is gestoken. Ik vind deze film beter dan 'Ernest Goes to Jail'. Dat was wel weer genoeg Ernest voor de komende tijd. 2*
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
22. Village Of The Damned (1960)
Speelduur : 77 minuten
FTV, totaal : 43 punten
Subgenre: 05. 1960s Horror
Prima science fiction / horror. Zwart-wit draagt natuurlijk altijd bij aan de sfeer. Wat een creepy kids zoals ze daar in dezelfde kleding over straat lopen. Gelukkig wordt niet alles uit de doeken gedaan, maar dat het niet pluis is, staat buiten kijf. Misschien ook eens de 1995 remake opsnorren.
3.5 *
23. The Incredible Shrinking Man (1957)
Speelduur : 81 minuten
FTV, totaal : 45 punten
Subgenre: 04. 1950s Horror
Deze film schaar ik ook onder sci-fi / horror. Leuk qua tijdsbeeld: de 'angst voor het onbekende' ( hier de gevolgen van radioactiviteit ) als reden voor zo'n film. De special effects werken vandaag de dag nog steeds prima, al kon ik ook een lach hier en daar niet onderdrukken, b.v. als Scott de telefoon opneemt
.
3.5 *
Subgenres 04 - 05 - 17 - 24 - 27 - 30 - 33 - 34 - 35 - 45 - 48 - 49 - 50 - 54 - 55 - 57 - 70 - 79 - 80 - 82 - 86 - 88 - 93
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
RW
https://territorystudio.com/wp-content/uploads/2019/05/MA1_Clip_35_MaFireStairs.gif
99 minuten.
subgenre : psychologische .
Nog steeds best leuk om te zien paar jaar later , meer konden ze er niet uit halen blijkbaar want voor een horror film is het veel te braaf . Octavia Spencer zit geweldig in haar rol . De kids spelen erg naturel .
Verder is het niet heel indrukwekkend ,maar absoluut geen vervelende zit ..
shugenja
-
- 647 berichten
- 1605 stemmen
10. Cuckoo Cuckoo (Film, 2024)
Tja ik had toch iets meer van deze film verwacht. Het verhaal is vrij eenvoudig en de schrik effecten schaars. De unheimische sfeer, dat is vooral wat er langzaam in brand. Leuke film en prima acteerwerk maar het miste voor mijn gevoel een beetje meer algemene gruwelijkheid. 3/5
oup
-
- 588 berichten
- 3195 stemmen
20. Hausu (1977)
87 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 20
Subgenre: 47. Haunted House Horror
Themaklassement: 20 punten (complete subgenres 2, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 27, 31, 35, 39, 46, 47, 57, 64, 77, 79, 98, 100)
Eigen rating: 2,5*
Zo dan. Wat was dit. Ik moet oprecht ff bijkomen. Wat een gigantisch drukke film. Het vliegt van de hak op de tak. Wat een chaos zeg. Heel soms intrigerend, maar de meeste tijd was het vrij vervelend, kinderachtig gedoe. Ik had qua drukte een beetje Sedmikrásky (1966) vibes bij deze film.
Gillende, irritante Japanse tienermeisjes die de meest gekke onzin beleven in een huis (de piano die één van de meisjes 'opeet' was wel geinig gedaan). We hebben een constant terugkerende miauwende kat met groen oplichtende ogen. En een achtergrondmuziekje waar geen eind aan lijkt te komen. Net als aan de film zelf. Na een uurtje had ik wel gehad, maar dan wacht je nog een klein halfuur aan de gekste grappen en grollen.
Spannend gaat het geen seconde worden. Maar soms, soms vang je een glimp op. Zie je, bij een spaarzaam rustmomentje, een fraai uitgewerkte scène en ben je ineens patsboem weer bij de les. En het kan niet anders of de actrices hebben hier ontzettend veel lol aan beleefd toentertijd.
Zeer lastig te beoordelen derhalve. Voor nu parkeer ik 'm op een kleine 2,5.
Sanderkeuh
-
- 582 berichten
- 2953 stemmen
13. Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)
71 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 24 + 2 = 26
Subgenre: 01. 1920s Horror
Themaklassement: 12 + 1 = 13 punten
https://zengyinzi.wordpress.com/wp-content/uploads/2015/10/5.png
3/5
Gek om een film te kijken die meer dan 100 jaar oud is. Overdreven expressief en toch ook houterig.
Wel fan van de set designs en als film op de achtergrond was dit wel oké.
Wat moeilijk om aandacht bij te houden wel, deed me soms denken aan Nightmare Before Christmas maar ook aan Poor Things (2023) en zelfs Ik Mik Loreland.
Leuk voor een keer maar nodigt niet direct uit om gelijkaardige films te kijken, al staat Nosferatu (1922) ook nog op m'n lijstje.
Op vlak van horror.. Opnieuw: film van meer dan 100 jaar oud. Verwacht niet om hier rillingen of nachtmerries van te krijgen.
*
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 26 + 2 = 28
Subgenre: 81. Superhero Horror
Themaklassement: 13 + 1 = 14 punten
https://imgix.bustle.com/uploads/image/2023/8/8/0fca489d-7dc0-46c6-8f8c-20487420ace1-1.jpg
2.5/5
Tegenvaller. Weinig boeiend verhaal, irritante personages, pover geacteerd, matige kostuums.
Keek op zich nog vlot weg en soms zitten er wel sfeervolle shots in, maar al bij al wegen de negatieve punten hier te zwaar door.
Misschien beetje body horror maar totaal niet eng natuurlijk.
*
15. Deliria (1987)
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28 + 2 = 30
Subgenre: 79. Slasher Horror
Themaklassement: 14 + 1 = 15 punten
https://warped-perspective.com/wp-content/uploads/2021/12/stagefright-feature.jpg
2.75/5 (afgerond naar boven dus 3***)
Slasher in theaterzaal.
Begint goed, bouwt mooi spanning op, maar sleept dan wat aan... Jammer want begon zeker niet slecht.
Over algemeen wel leuke film waar de muziek veel bijdraagt.
Voorlopig afgevinkte subgenres: 01; 06; 14; 15; 18; 22; 47; 49; 75; 79; 80; 81; 83; 84; 86
2 oktober en nu al 15 films, doel was 31 tegen eind oktober dus ben goed op weg.. 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
FTV: 2 punten
Totaal: 16 punten
Eigen score: 1,0*
Tragisch slechte film. Als je een doorsnee middelbare scholier met meer passie voor frikandelbroodjes dan voor film een screenplay laat schrijven stel ik mij zo voor dat dit het resultaat is.
Onthutsend slechte scènes. Slecht acteerwerk. Verhaaltje slaat als kut op dirk. Lelijk gefilmd. Wil shocking en twisted zijn maar is dat letterlijk nooit. Snoozefest van heb ik me jou daar.
2 lichtpuntjes zijn het knappe koppie van Ashley Greene en de vader, Stephen McHattie (met baseball cap op zn IMDB foto, what's in a name) die zn rolletje nog met enige verve brengt. Other than that is dit echt complete shit.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2742 stemmen
28. Final Destination 5 (2011)
92 min
RW (1 punt)
Puntentotaal: 51
Subgenre: 10. 2010s Horror
Themaklassement: 28 punten
(9-10-14-18-20-25-27-28-30-32-33-39-40-56-57-60-64-65-67-68-71-73-76-78-80-83–84-95)
Zo, die reeks zit er weer op.
En best blij toe, want hoewel dit deel beter is dan deel 4, lijkt de koek toch wel op. Inherent aan de formule is de mate van herhaling natuurlijk maar zeker als per moord de inventiviteit meer en meer verruild wordt voor randomness - die scene in de massagekamer lijkt grappig bedoeld maar is dat verre van - dan is het ook maar goed dat ze het cirkeltje rond maken.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjg4NTE5ODctYzljMy00NGE0LTk3NmQtNzE4OTY1OWY1MTBiXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg
Verbeterpunten na deel 4: de beginramp mag er wezen, het acteerwerk is minder abominabel, de turner- en ooglaserscenes zijn redelijk geinig en het einde is een charmante call-back.
Jammer dat de personages, afgezien van een cosmetisch laagje diepgang, nog altijd weinig bagage meekrijgen. Het kill-or-be-killed-element is een nieuw streepje in de formule maar maakt het verloop ironisch genoeg juist generieker met Miles Fisher, die vastgelopen morph tussen Tom Cruise en Christian Bale, als menselijke bad guy. 2,5*
Zo, afgerond en nu deze challenge weer aanwenden om wat leukere, inventievere werkjes op te duiken.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2742 stemmen
29. Last Straw (2023)
83 min
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 53
Subgenre: 50. Home Invasion Horror
Themaklassement: 29 punten
(9-10-14-18-20-25-27-28-30-32-33-39-40-56-57-60-64-65-67-68-71-73-76-78-80-83–84-95)
Beetje een vreemde structuur, deze film. Wilt net iets te graag apart zijn maar gooit er ook een beetje zijn eigen ruiten mee in. De filmt opent namelijk met een belletje naar hulpdiensten, om vervolgens terug te springen naar wat eraan vooraf ging:
Wanneer hoofdpersoon Nancy ‘s avonds als enige werkzaam is in een diner ergens in ruraal Amerika, wordt ze belaagd door enkele gemaskerde jongeren. Wanneer ze in paniek de politie belt, vervalt de situatie al snel van kwaad tot erger.
https://variety.com/wp-content/uploads/2023/09/Last-Straw.jpg?w=1000&h=563&crop=1
Het “home”-invasion stukje wat volgt is het sterkst. Maar wanneer het eerste masker afgaat, draait de vertelling om en krijgen we dezelfde gebeurtenissen nogmaals te zien maar vanuit een ander perspectief. Iets vergelijkbaars gebeurde onlangs in I See You (2019) en net als daar het geval was, staat ook deze film vanaf dat punt eigenlijk in zijn hemd: met de clou onthuld is het wachten tot de film (beroofd van spanning) zichzelf ingehaald heeft en het verhaal weer verder kan (vanaf de gespoilde scene uit de opening welteverstaan). De film krijgt dan weliswaar nog een staartje, maar echte verrassingen heeft het niet in petto.
Probeer je tussendoor ook niet te ergeren aan het wisselvallige acteerwerk of de dialogen die wel érg geschreven aandoen; er zitten namelijk best wat aardige shots tussen en ook qua belichting en geluid weet het soms verrassend sfeervol uit de hoek te komen. Bescheiden synthy soundtrack doet het het ook niet verkeerd, wat dat betreft. Jammer dat de slechte punten opgeteld wat zwaarder wegen.
Krappe, krappe voldoende 2,5*
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
85 minuten
FTV - Totaal 16 punten
Subgenre: 82. Survival Horror
Themaklassement: 8 punten
Regisseur en schrijver John Rosman ensceneert het achtervolgingsdrama in een rustig en bedachtzaam tempo. Jessica’s vlucht door het midwesten van de Verenigde Staten is in koele kleuren gevat en voert door prachtige landschappen. De sfeer is beklemmend. Troosteloos. Daartussendoor kille beelden afkomstig uit controlekamers met mensen die op een digitale manier bezig zijn Jessica te lokaliseren. De desbetreffende scènes zijn afstandelijk, veelal in close-up en voegen een brokje claustrofobie toe aan de onheilspellende sfeer.
De film volgt Jessica’s reis naar het Noorden. Spannend, fascinerend. Middels effectieve terugblikken krijgt de kijker steeds meer inzicht in het waarom achter Jessica’s vlucht en vervolging door een agente van de FBI. New Life draagt het horrorlabel. Dat is niet voor niets en heeft alles met het waarom te maken. De effecten zijn smerig en goed. New Life is echter geen volbloedhorror. Onder de spanning roert de film interessante thema’s aan die de beklemmende sfeer versterken zonder veel met horror te maken te hebben. De neiging van beide personages om afstand te nemen, om een geïsoleerde positie in te nemen bijvoorbeeld. Die houding wekt bevreemding op. Of neem de fragiliteit van het menselijke bestaan die in de film aan de orde wordt gesteld en waarvan de bewustwording bij de personages angstgevoelens oproept. Het zijn interessante onderlagen die worden aangeboord.
Zowel Jessica als de agente zijn vluchtelingen. Vluchtelingen die zich niet willen conformeren aan de situatie waarin ze verkeren. Beiden komen tot de conclusie dat de mens niet zonder persoonlijke bindingen kan. Hij moet uitreiken naar anderen. Die menselijke eigenschap maakt hem ook kwetsbaar. New Life is een ingetogen drama dat zich richt op een spannende vlucht maar daarnaast door zijn bedachtzame enscenering ruimte biedt aan dergelijke overpeinzingen. Fijne film die zowel op MM als op IMDB bescheiden scoort. Ik doe daar niet aan mee.
3.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4899 stemmen
41. House of the Long Shadows (1983)
100 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 96
Subgenre: 32. Comedy / Parody Horror
(Voltooide subgenres 1 t/m 20,23,28,29,32,42,46,54,55,58,63,65,66,68,77,80,83,86,91,100)
Themaklassement: 39 punten
Eigen rating : 3*
Deze had ik in de eerste plaats gekozen voor het thema "Haunted house horror". Maar dat vond ik dan toch niet het geschikte thema. Echt sprake van een bezeten huis is er hier niet. Dan maar de komedie-kaart trekken. Tja, hier op MM heeft deze film wel dat label gekregen, maar van humor is hier in deze film ook niet veel te bespeuren. Soit, ik vond deze horror-mysterie wel de moeite om te kijken. En dat vanwege de aanwezigheid van zowel Vincent Price als Peter Cushing, Christopher Lee en John Carradine. Vier megasterren die in de jaren 60 het horror-genre inpalmden. Al bij al is het een onderhoudende, luchtige film. Maar zeker niet de beste film van deze 4 steracteurs.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4899 stemmen
Zo, nog eventjes het lijstje met gekeken films bijgewerkt.
We zitten al aan 882 films. Zelf heb ik hiervan 358 films gezien (40%)
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
53. All Cheerleaders Die (Film, 2013)
90 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 105 punten
Subgenre: 32. comedy horror
Themaklassement: 52 punten
Eigen score: 3*
https://images.mubicdn.net/images/film/108446/cache-83159-1525421104/image-w1280.jpg
Kckee is een boeiend regisseur enkel had ik hier wel iets anders van verwacht eigenlijk. Misschien ook te naïef van mij bij Mckee, maar had vanwege de titel een veel meer over the top bloodfest verwacht. De film is denk te verdelen in 2 stukken, de eerste 45 minuten is het een high school flick en de laatste 45 minuten is het een occulte film met vooral bovennatuurlijke dingen. Geen splatter/gore dus zoals ik had verwacht. Alsnog is het allemaal prima vermaak overigens, maar de echte humor mistte ik wel een beetje. Als Nina Dobrev fan kon ik overigens Caitlin Stasey wel waarderen.
54. Hermana Muerte (Film, 2023)
89 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 107 punten
Subgenre: 39. European horror
Themaklassement: 53 punten
Bron: Netflix
https://img.europapress.es/fotoweb/fotonoticia_20231102174525_1200.jpg
Horrorfilm van Spaanse bodem. Het is redelijk vergelijkbaar met het recente The First Omen (Film, 2024) denk. De opbouw is vergelijkbaar 'traag' (alsin weinig horror) en de climax is best behoorlijk. Enige minpuntje hier was dat het me niet echt wist te pakken en het zodoende een iets minder bevredigende climax was. Sfeer zat op zich goed, maar mistte net dat beetje extra denk. Ook de geluidsband vond ik in dat opzicht wat beperkt.
55. Don't Breathe (Film, 2016)
88 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 109 punten
Subgenre: 50. Home invasion
Themaklassement: 54 punten
Eigen score: 3.5*
Best intens filmpje. Kreeg er een beetje dezelfde vibe bij als bij A Quiet Place (Film, 2018) . Gezien er vrijwel geen geluid gemaakt mag worden is de spanning behoorlijk want elke misstap kan het einde betekenen. Op zich wel knap gedaan want onze hoofdpersonen zijn eigenlijk gewoon de bad guys. Al met al behoorlijk vermakelijk met een flinke dosis spanning. Ook leuk om Dylan Minnette in deze rol te zien, ik ken hem zelf vooral van 13 reasons why.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
25. Konferensen (Film, 2023) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 49 punten.
Leuk filmpje hoor. De horror en humor zijn goed in balans en het tempo ligt lekker hoog. Katia Winter draagt de film ook op prima wijze, en ondanks dat het meer mysterieus dan spannend is blijft het vermakelijk om naar te kijken. Laat het maar aan onze Zweedse vrienden over om een horrorfilm te maken vol donkere en zwartgallige humor.
3*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
16.Das Cabinet des Dr. Caligari 1920
FTV
71 minuten
Subgenre : 20's horror .
ja , deze categorie wilde ik een keer afstrepen , maar ik heb er niet heel erg van genoten , Wel heel erg onder de indruk van de full-HD restoratie van een film van 100 jaar oud . Ik bedoel een fragment is al bijzonder maar de stokoude film in zijn geheel in Blu-ray kwaliteit is en blijft toch bijzonder .
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
17. Maniac Cop 3: Badge of Silence 1993
FTV.
https://64.media.tumblr.com/808c1123f0b444796e53dada0b79afad/tumblr_p1wcd8u3Qp1ukwh7so1_640.gif
85 minuten
Subgenre : Actie/horror .
https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2021/09/maniac-cop3-Featured-1280x720.jpg
Wat een fantastische reeks is dit toch . Ik had de andere delen paar keer gezien , maar dit deel nog nooit .
De hele look , de manier waarop het geschoten is , daar kan de gemiddelde actie flick op netflix nog best wat van leren.
Echt zo'n jaren 90 cinema actie look . En ook zo heerlijk ongegeneerd. Botte bijl . Love it .
Maar wel overduidelijk de minste in de reeks . Het moet het echt hebben van de actie , want het verhaal was altijd al mager maar dit slaat wel echt alles .Het einde liet er geen twijfel over bestaan dat het het laatste deel van de reeks is . En netjes dat de makers zich daar aan hielden .
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
56. I Am the Pretty Thing That Lives in the House (Film, 2016)
89 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 111 punten
Subgenre: 47. haunted house horror
Themaklassement: 55 punten
Eigen score: 3.5*
Interessante variatie op het haunted house genre. Het is wel behoorlijke slow cinema dus daar moet je wel een beetje van houden om dit überhaupt te kunnen waarderen. Zo zijn de reviews ook behoorlijk verdeeld. Gelukkig wist ik dat het om een behoorlijk trage film zou gaan dus dat was geen probleem. Mja, zulk tempo werkt wat mij betreft vooral goed als het dialoog beperkt is en vooral de soundscapes en visuals voor een bijna hypnotiserend effect zorgen. Deze film zit bomvol dialoog en de visuals zijn oke, maar helaas lang niet mooi genoeg om echt lang van te kunnen genieten.
Ook de geluidsband kon een stuk beter waar veel geluiden toch wat zachtjes waren zoals bijvoorbeeld het kammen van het haar. Dat allemaal gezegd hebbende was het alsnog een behoorlijk fijne film, het deed me met die voice over ook geregeld denken aan Container (Film, 2006). Dus hoewel er (te) veel dialoog in de film zat, was het wel fijn om naar te luisteren. Ook al was het imo ook iets te filosofisch. Verder was ik er eigenlijk de hele film van overtuigd dat ik naar Taryn Manning ookwel Tiffy Pennsatucky uit Orange is the New Black zat te kijken. Hoe dan ook een compliment want Ruth Wilson speelde het goed. Daarnaast altijd leuk om Bob Balaban te zien.
57. Cat Sick Blues (Film, 2015)
101 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 113 punten
Subgenre: 10 2010s horror
Themaklassement: 56 punten
Eigen score: 4*
https://www.film-rezensionen.de/wp-content/uploads/2021/08/Cat-Sick-Blues-Frontpage.jpg
https://severed-cinema.com/wp-content/gallery/cat-sick-blues/cat-sick-blues-00024.jpg
lmao, krankzinnige film. Het is inderdaad zoals joolstein bij de film beschrijft een behoorlijk brute slasher film maar dan in een feelgood jasje. Het gaat over een dude die denkt dat hij een kat is/zijn overleden kat wil eren door in elk geval 9 mensen te vermoorden. Hij fixt klauwen, een katten penis want why not en heeft de grootste moeite zich in te houden om geen katten geluiden te maken. Het is een behoorlijk uniek gegeven met een behoorlijk unieke uitwerking. De film kan behoorlijk gruwelijk en expliciet zijn, de film kan gortdroog zijn, maar de film zet ook alles op alles om tegelijkertijd een feelgood movie te zijn.
Dit maakt het soms dat je echt ff flink moet schakelen, en zeker tegen het einde wisselt de film continue van vibe. Zodoende absoluut een one of a kind filmpje dat je niet snel zal vergeten of je het nu leuk vond of niet. Film krijgt maar liefst 4.5 van joolstein, maar ook 4 sterren van John Milton, McSavah, Beavis, en Woland om maar een paar namen te noemen. Al was Alexspy dan weer totaal niet te spreken over de film en gaf het maar liefst 0,5. Zo'n uiterste is denk ook niet heel gek bij een film als deze, maar ik kon het in ieder geval erg waarderen. wtf. 
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 11:
Vampire Hunter D: Bloodlust (Film, 2000)
Speelduur: 103 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 16. Animated Horror
Themaklassement: 1 punt
Puntentotaal: 33
Aanrader voor andere horror challengers:
Een prachtige geanimeerde film waarin een bounty hunter die een halfbloed vampier is, een ontvoerde dochter zien terug te krijgen van een vampier. Past ook zeker onder romantic horror of gotische horror als dat nog op je lijstje staat want het is een zeer tragische liefdes verhaal. Waar de horror in voorkomt, zie je toch echt terug in de tekenstijl en de side karakters van deze film.
Zeker kijkwaardig! Er is dus ook een oudere versie van deze film alleen de tekenstijl van deze versie heeft mij overwonnen.
Horrorchallenge Film 12:
Speelduur: 100 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 17. Anthology Horror
Puntentotaal: 36
Een leuke film die echt over halloween gaat. Er lopen verschillende verhalen door elkaar waar sam, een jongetje met een jutezak over zijn hoofd, langskomt als er een traditie wordt verbroken.
Zeker een leuke aanrader, de verhalen zijn niet allemaal even goed maar bij elkaar vermakelijk.
Andere leuke filmtip voor deze genre is Cat’s eye van Stephen King wat ik zowaar ook een beetje eng vond. Die troll vergeet niet snel meer.
Horrorchallenge Film 13:
https://featurefirst.net/wp-content/uploads/2024/08/A-screenshot-from-the-trailer-of-The-Trap.webp
Speelduur: 105 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 12. Action Horror
Puntentotaal: 39
Het verhaal begon heel sterk waarin een vader zijn dochter naar een concert neemt waar ze ontzettend fan van is. De vader ziet en doet vrij afwezig tijdens het concert maar kan ook voor zijn dochter erg goed liegen en krijgt steeds meer voor elkaar om zijn dochter het beste van de avond te maken. Tegelijkertijd zie je vanuit de viewer dat er steeds meer politie en bewaking zich omringen in en om het concertgebouw. Wat is er aan de hand?
Waar ik mij steeds meer aan ergerde is de artieste. De film laat ontzettend veel scenes zien van haar concert en ik dacht om de viewer en ook de dochter af te leiden wat er gebeurden en om de spanning erin te houden. Toen ze daarna de held probeerden uit te hangen, werd de film best slecht. Ze is gewoon geen goede actrice. En wat blijkt achteraf? Het is de dochter van de regisseur! Nee dank je wel. Dit was duidelijk een promotiefilm voor haar dus ik vind dit geen aanrader. Uiteindelijk vond ik de vader, dezelfde acteur van Lucky Number Slevin, ook best slecht worden.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 14:
Speelduur: 61 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 24. Benelux / Nederhorror
Puntentotaal: 42
Toen ik hoorden dat er een film kwam over de witte wieven, stond deze op mijn verlanglijst. Vroeger vertelde mijn tante er wel eens over ik was benieuwd naar de uitkomst. Dit verhaal een van de uitgekozen projecten die martin Koolhoven voor het programma ‘ Koolhoven presenteert’ om als doel meer genre films te produceren.
De film gaat over een onvruchtbare vrouw die wordt verbannen uit het dorp en wordt misbruikt door een slager. Als ze door hem in het bos wordt verjaagd, komt ze uiteindelijk maar alleen terug. Is zij een heks?
Ik vond de film wel heel mooi neergezet en gefilmd. Een prachtige locatie met blauwachtige tinten als het najaar in Nederland. De afgunst en emotionele geweld, vond ik zeer goed gespeeld en de oude Nederlandse taal maakt het middeleeuws geloofwaardig. Ik vond de uiteindelijke witte wieven niets doen aan de film. Het voelde leeg en niet inspirerend. De film ging uiteindelijk ook nergens naartoe. Misschien was het toch te kort.
Horrorchallenge Film 15:
https://www.rogerebert.com/wp-content/uploads/2024/07/Before-I-Wake.jpg
Speelduur: 97 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 42. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror
Puntentotaal: 45
Nadat pleegouders Cody verwelkomen in hun huis, zien ze al gauw dat hij een bijzonder jongetje is met veel fantasie. Als zij dan ontdekken dat hij niet durft te slapen, proberen ze uit te vogelen wat er dan gebeurd en kunnen ze het aan als ze hun eigen trauma nog niet hebben kunnen verwerken?
De CGI kan iets beter maar ik was zeer verrast over het verhaal en de bijzondere twist die eraan zat. Ja ik vind het kijken waard.
Horrorchallenge Film 16:
The Dark and the Wicked (Film, 2020)
Speelduur: 95 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 43. Folk Horror
Puntentotaal: 48
Een griezelige demonische film waarin broer en zus naar hun oude boerderij terugkeren nadat vader doodziek op bed ligt. Bij aankomst worden ze niet met open armen ontvangen door moeder duidelijk niet wilt dat ze er zijn. In de loop der dagen worden komen ze steeds lastiger positie terecht waarin ze nergens meer veiliger voelen en niemand meer kunnen vertrouwen.
Aardig goede film met flinke schrikmomenten erin.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
85 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 112 + 2= 114
05. 1960s Horror
Themaklassement: 1 punt = 57 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 4*
https://www.framerated.co.uk/frwpcontent/uploads/2017/09/killbabykill02.jpg Regisseur Mario Bava wordt wel de Maestro van het Macabre genoemd; de betekenisomschrijving van macaber in Van Dale is; behorend bij de sfeer van de dood, griezelig. En met deze Italiaanse Gothic horrorfilm bewijs hij dat dit woord meer dan verdiend is! Wat een sfeervol spookverhaal! Stille dorpsstraatjes, een duister landhuis, lange gangen, de wind die om de muren huilt, mistnevels, schaduwen, een begraafplaats, kelders, ruïnes... alles draagt bij aan een huiveringwekkend sfeer
Een dokter komt naar de stad om een sterfgeval te onderzoeken, een waarschuwing van een koetsier, er is duidelijk iets loos in het Karpatische dorp Karmingam. Een vreselijk familiegeheim en een jong meisje met een bal, zijn de oorzaak an een reeks mysterieuze sterfgevallen. Hoe dichter de dokter bij de oplossing van het mysterie komt, hoe minder de gebeurtenissen aan logica en realiteit gebonden zijn.
Met spookachtige beelden, bijna psychedelische belichting, verbluffende en inventieve camerahoeken weet de cinematografie dit alles heerlijk unheimisch over te laten komen en ouderwetse rillingen op te wekken. Er zijn een paar goede scenes waarin bloed vloeit maar deze film draait eigenlijk alleen op angst, een groeiende gevoel van angst. Horror en romantiek is gotiek
Aangezien de film meer een beleving is, waar je niet al teveel over moet schrijven en veel er toch al over is gezegd nog wat Trivia: Volgens de verhalen kwam de producer tijdens het filmen zonder geld te zitten, wat de cast en crew ertoe aanzette de film af te maken in de wetenschap dat ze niet al hun werk zouden worden betaald. Ook bijzonder is hoewel er honderden meisjes auditie deden om Melissa Graps te spelen, de keuze uiteindelijk viel op jongen...Om te zien hoe goed deze film is gemaakt.. in 1973 kwam Lisa e il Diavolvo uit en in die film is er een scene die ook in Operazione Paura is te zien
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
81 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 114 + 2= 116
55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror
Themaklassement: 1 punt = 58 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTVmMzgyNjAtYzQwMC00YzUyLWIwN2EtNjk3Njk1MDdiNjdhXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Curiosa uit de jaren '80. Als film ons iets heeft geleerd, is het wel dat meteoren niets dan problemen zijn...staan zen iet op het punt om de aarde te vernietigen, bezitten ze wel een vervelende bezoeker uit een donkere uithoek van de ruimte. Aan Charles, een tienerjongen en fan van monster en horrorfilms, om de dag te redden van het monster als alle anderen falen. Het komt uit de tijd waarin amateurfilmers met camcorders zelf aan de gang gingen. Dit is ook zo'n amateurfilm maar is vrij uitzonderlijk door het feit dat het ontwerp van het wezen en gore-effecten Om een idee te geven; 14 minuten in de film en iedereen is bloederig in stukken gescheurd of opengereten...dood. Hierna ga je lekker ongedwongen vooruit, met de dagelijkse bezigheden van de personages aka potentiele snacks voor een hongerige Alien. Dit is onmiskenbaar een goedkoop gemaakte, low-budget film. Er zijn geen opvallende acteurs, (maar het acteerwerk weet daadwerkelijk bekwaam te zijn) heel weinig locaties en een vrij eenvoudig verhaal. Het is geen geweldige film maar het is met veel liefde gemaakt en de effecten zien er geweldig uit. Alleen de grootste kniesoor zal bij deze film over van alles vallen, een ieder ander heeft een zeer vermakelijk tijd!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
59 Metamorphosis: The Alien Factor (1990)
98 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 116 + 2= 118
08. 1990s Horror
Themaklassement: 1 punt = 59 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 3,5*
https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/k_W4cJi5n_Lt_FJ2aTTYSg/1200x675.jpg
Na het (bescheiden) succes van The Deadly Spawn (1983) ging men voor een vervolg. Maar met een iets groter budget muteerde de verhaallijn echter naar iets anders. Zoals het hoort houden ze het plot simpel; Wetenschappelijke experimenten met buitenaards genetisch materiaal...wat zou er mis kunnen gaan in een afgelegen en geheime faciliteit... twee (ver over de datum) tienermeisjes kunnen dit alleen maar stoppen. Heerlijke jaren '80/'90 onzin!
Sciencefiction -schlock met een enorm wormachtig, vlees-werpende monster dus van de bovenste plank! Een ontzettend vermakelijke, creatieve film die speciale make-upeffecten, en vooral heerlijke stop-motionanimatie (animatronic) op de meest charmante manier combineert. En dat weerzinwekkende wezen wordt gewoon losgelaten in goed verlichte gangen van een onderzoekslaboratorium. (low-budget film hebben nogal eens de neiging om het licht uit te doen) Gaaf!
De film zal ook al in 1987 zijn opgenomen waarna ze nog een tijdje aan de stop-motioneffecten sleutelde en ondertussen een distributeur zochten. Grotendeels tevergeefs dus in 1993 deed het een paar filmfestivals aan en werd in 1993 rechtstreeks op video uitgebracht. Oké critici noemen het misschien "trash" maar dat wil niet zeggen dat het ook slecht is. In ieder geval niet volgens de normen van direct-to-video sciencefiction-horror uit de jaren 90.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
60 The Man with the Screaming Brain (2005)
90 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 118 + 2= 120
54. Mad Scientist Horror
Themaklassement: 1 punt = 59 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 1,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOGMzMDA2NDUtZjI0MC00NWUxLTg5ODMtMTk5MDVlZWQ3NGNjXkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_.jpg Bruce Campbell, de acteur, die door zijn rollen in Within the Woods en Evil Dead van zijn jeugdvriend Sam Raimi een fenomeen werd, maakt zijn regiedebuut. Maar naar mijn mening is het een verschrikkelijke drol. Al kan dat ook te maken hebben met dat de film vol zit met slapstick-komedie zit en...ach je ziet het aan mijn waardering...Een zakenman ontwaakt na dodelijk hoofdletsel met aan één kant de hersenen van een Russische taxichauffeur. Tja...uiteraard gaan ze kolderiek over de controle van het lichaam strijden. Daarnaast is er flauwekul over de professor en diens hulpje Ted Raimi (de broer van de regisseur) Bizarre personages in overvloed maar effectief was het voor mij niet echt. Als ‘toffe jongens onder elkaar’ (Campbell, Raimi, Goodman) was het ongetwijfeld een en al lol Maar een goede film...? Tja als je films uit de jaren 50 houd waarin mensen elkaar achterna zitten als bij wijze van grap misschien...Anders niet veel meer dan Schlocky vreselijke onzin.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 17:
https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/10/deadstream-3.jpg
Speelduur: 87 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 44. Found Footage Horror
Puntentotaal: 51
De ooit populaire concert creator wiens carrière flink op de slop is geraakt, besluit het ultieme stuntje uit te halen om volgers terug te winnen. Hij gaat live streamen terwijl hij een nacht doorbrengt in een spookhuis waar niemand ooit levend(of geestelijk gezond) uit is gekomen. Met elke klik, like en geluid in de nacht stijgt de spanning…
Dit is echt geweldig. Zo’n herkenbaar persoon die je zo kan vinden op YouTube. Luidruchtig, irritant en in voor de views. Prachtig neergezet door een acteur die ook deze low budget horror film ook regisseert.
Ik vond het super entertaining en er zitten ook wat goede schrikmomenten in.
Horrorchallenge Film 18:
Speelduur: 93 minuten
FTV (2 punten)
Subgenre: 47. Haunted House Horror
Puntentotaal: 54
Deze mockumentary is de eerste van de reeks Hell house LLC waarbij er een documentaire wordt gemaakt over de gebeurtenis waarbij er slachtoffers zijn gevallen toen er een spookhuis was gemaakt van een oud hotel jaren geleden.
Ik moet altijd even wennen aan dit soort films. De camerawerk is dan expres slecht en overal zijn dit soort films rommelig om het te laten lijken als een documentaire maar dan zie je sommige cruciale stukjes voor het verhaal niet.
Het was een aardige film, niet heel bijzonder. Maar als je het wel gaat kijken is mijn tip, goed opletten:)
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2058 stemmen
28. https://www.moviemeter.nl/film/1121862]Bird Box (Film, 2018) [🇺🇸]
Speelduur: 123 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 56
Subgenre: 66 - Post Apocalyptic & Dystopian Horror
Themaklassement: 28/100 (1, 2, 7-11, 15, 19-21, 23, 32, 36-39, 49, 53, 60, 66, 69, 72, 78, 77, 87, 90, 92 )
[url=https://ibb.co/KLQs6Qw[/url]
Best een hype toen hij uitkwam op Netflix weet ik nog, maar nooit bekeken. De meeste Netflix films vind ik niet heel denderend. Deze is echter best aardig, het verhaaltje is spannend en onderhoudend, de hele twee uur lang zelfs. Voldoende twists en onthullingen om het leuk te houden. Het einde is dan helaas wel weer typisch Netflix, maar goed, dat zie ik voor deze keer door de vingers. Een onverwachte 3.5* voor Bird Box.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8938 stemmen
61 The House on Sorority Row (F1982)
91 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 120 + 2= 122
31. Clown / Coulrophobia Horror John Milton zijn wat poppen en aan het einde de clown voldoende?
Themaklassement: 1 punt = 61 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 31 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -94- 95- 97 -98 - 100
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/08/The-House-on-Sorority-Row-Jester.jpg Het is een behoorlijk solide slasher. Van de score tot de vrouwen en het uiterlijk. Geen kamp-slasher maar een campus-slasher. Het plot is uiteraard simpel; Zes of zeven meisjesstudenten die met een pistool een vreselijke grap uithalen met de chagrijnige hospita Slater, krijgen te maken met wraak van een moordenaar. De regisseur heeft wat ik las meegelopen met Brian De Palma...
Het slashen is redelijk standaard en het bloed en naaktheid is behoorlijk maar in veel scènes afgezwakt. Er is een langere opbouw tot het besje het loodje lag. Tja en als de onzichtbare moordenaar mensen gaat vermoorden krijg je regelmatig beelden van een optreden van een powerpop-bandje waar je niet op zit te wachten. Het is totaal geen mysterie wie de moordenaar is en ook het laatste meisje weet je direct bij het zien van de dames.
Wat wel ook opvalt is het ontbreken van een gemaskerde maniak totdat je einde naderde want toen was daar een harlekijnoutfit. Het voelt soms een beetje qua stijl als een giallo. Het was absoluut niet slecht met, door de hele film heen zijn gemoedelijkheid en ook wat bloederigheid plus een aardig trippy-einde maar er is geen iconische moordenaar Voor slasherfans (en dat ben ik) is het zeker genieten geblazen!
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2058 stemmen
29. https://www.moviemeter.nl/film/4369]The Toxic Avenger (Film, 1984) [🇺🇸]
Speelduur: 91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 58
Subgenre: 89 - Troma Horror
Themaklassement: 29/100 (1, 2, 7-11, 15, 19-21, 23, 32, 36-39, 49, 53, 60, 66, 69, 72, 78, 77, 87, 89, 90, 92 )
[url=https://ibb.co/vHWyySN[/url]
Troma Horror, ik had er nog nooit van gehoord. Het bleek voornamelijk om B-films te gaan op het eerste oog. Dat is deze film ook zeker, maar wel een behoorlijke vermakelijke moet ik zeggen. Het is echt heel slecht bij vlagen, maar wel op zo'n manier dat ik er om kon lachen en dat gebeurt niet heel vaak. Zo kom je nog eens wat tegen. 
3.7*
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
56. Cuckoo (Film, 2024)
102 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 112
subgenre= 11 2020's horror
themaklassement=56 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
2,5* Door de vele positieve reviews keek ik hier al een tijdje naar uit, maar helaas viel het me toch wat tegen. Gretchen verhuist met haar gezin naar een resort in de Alpen en is daar doodongelukkig. Wat niet helpt is dat er allemaal rare dingen gebeuren. Veel van die rare dingen zijn vaag en worden nergens echt uitgelegd waardoor de film onbevredigend eindigt. Zo snapte ik bv de deja vu momenten niet. En wat was nou het doel van alles? Begreep de regisseur zelf welke richting hij ermee op wou? Ik heb daar zo mijn twijfels over. Ik was wel erg onder de indruk van Hunter Schafer, een actrice die ik hoop nog veel vaker te zien. Al met al toch 2,5*
57. Fear the Night (Film, 2023)
92 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 114
subgenre= 12 action horror
themaklassement=57 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
2* Niet zo'n hele goede film over een stel vrouwen die worden lastig gevallen tijdens een bacholerette feest door een stel rednecks. Geen nood echter, want daar hebben we Tess, zus van de bruid. Ze wou eigenlijk niet op het feest zijn, maar gelukkig was ze er wel, want wie moet anders de vrouwen redden? Aan clichés geen tekort in deze film met Maggie Q die zich met een onverschillig gezicht door de film heen worstelt. Jammer dat ze niet kan acteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.