Trick 'r Treat (2007)

Canada / Verenigde Staten
Thriller / Horror

geregisseerd door Michael Dougherty
met Brian Cox, Dylan Baker en Leslie Bibb

Vier verhalen die plaatsvinden in een stadje tijdens Halloween: we zien een seriemoordenaar die vergiftigd snoep produceert, een groep kinderen die een geheim ontdekken over het stadje, een jonge vrouw die achtervolgd wordt door een gemaskerde stalker en een bejaarde die maar niet afkomt van een duivelse trick-or-treater.

avatar van jipt
Spannend sfeervol filmpje. Leuke wendingen en erg komisch. Jammer van de te korte speelduur. Zie graag meer van Dougherty. 3,5*

avatar van FillumGek
Vier jaar geleden eens gezien en was niet blijven hangen. Niet zo heel gek, aangezien de film nergens echt in uitblinkt, maar die daarentegen wel op een constant goed niveau zit. Trick 'r Treat is inderdaad niet echt eng, en neigt soms zelfs naar een kinderhorror, maar ik vind het zeker wel de sfeervolste Halloween film die er is.

Ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het weer; een genot om het Halloweenfeest als horrorsetting te gebruiken. Ik kan er geen genoeg van die gezellige sfeer krijgen. Het leuke is ook dat de vier verhaaltjes niet op zichzelf staan, maar in elkaar worden verweven. Dougherty mixt op uitstekende wijze spanning met humor en een beetje gore.

Elk verhaaltje had wel zijn leukigheid. De evil meneer Wilkinson die steeds door zijn zoontje werd gestoord was grappig. De weerwolven-act was tof en zeker niet lelijk uitgevoerd. De vergane schoolbus was dan weer het spannendst, doet het altijd goed compleet met achtergrondverhaaltje. De kwade buurman was het minst, maar de creepy pompoen die daarin opdraaft, en gedurende de film over en weer loopt, is geslaagd. Vooral omdat ie zo klein is, als ware een kind, de onschuld zelve. Totdat zijn masker wordt afgescheurd, wat ik een jammerlijke keuze vind. Belachelijk lage score, maar gelukkig komt er wel een tweede deel.

avatar van Saving Pvt. Pyle
galaxydriver32 schreef:
Veel te laag gemiddelde! Weet nog wel dat deze film is op Tv verscheen, alleen had maar een kort stukje gezien maar dat stukje wat ik zag is me heel goed bijgebleven. Ik was echt lang op zoek naar deze film. Gelukkig heb ik hem gevonden en gelijk maar gezien. Wordt nergens echt eng, zoals wel vaker is gezegd in bovenstaand commentaar. Maar eigenlijk kan me dat gewoon niks schelen, want de sfeer is zo goed! De vier verhaaltjes zijn op een heel leuke manier naast elkaar afgespeeld. Bij deze film ontbreekt het niet zo zeer aan originaliteit. Voor de horror liefhebber die is iets anders is dit de perfecte film!

Inderdaad. Een zeer behoorlijk leuk filmpje en een veel te laag gemiddelde.
Een soort jaren 80 vibe kreeg ik erbij zoals Tales from the crypt of Creepshow.
Ga vanavond weer lekker kijken.

Een deel 2 staat trouwens in de planning.

avatar van galaxydriver32
Cool! Ik heb wel zin in een deel 2!

avatar van mikey
FillumGek schreef:
maar ik vind het zeker wel de sfeervolste Halloween film die er is..
halloween nog niet gezien?

avatar van FillumGek
mikey schreef:
halloween nog niet gezien?
Ik vind Halloween als slasher zeker sfeervol, maar als ik puur kijk naar de manier waarop het feest centraal staat geniet ik hier meer van. Al moet ik Halloween dringend weer eens herzien...

avatar van mikey
Okay deze film gaat dieper in op het feest en de grollen die je eruit kan halen.

Het ene verhaal iets beter uitgewerkt als het andere (en een leuke poging om de verhaallijnen samen te brengen), maar over het algemeen te middelmatig; zelfs op een halloweenavondje... 2.5*

avatar van Corcicus
Dit jaar komt er eindelijk iets nieuws uit van Michael Dougherty: Krampus.

avatar van BlueJudaskiss
Jaren geleden gezien en ik had er nu weer een keer een bui voor. Waar het gemiddelde van 2,76* vandaan komt - geen idee, want deze film is op alle fronten zo perfect en kippenvelbezorgend dat ik betwijfel of er buiten Halloween van Carpenter nog andere films rond het thema zijn die zo goed zijn als dit. Sfeervol - die parade! - spannend, prachtige muziek, goed gespeeld, camerawerk dat van het beeld afspat en voor horrorliefhebbers en niet-liefhebbers allebei geschikt. Ik kom weer even woorden te kort. Halve punt omhoog naar 4,5*.

avatar van Alexander1900
Trick 'r Treat heb ik inmiddels twee keer gezien en ik blijf erbij dat dit geen topper is. De sfeer blijft altijd wel goed, maar op de een of andere manier heeft de film 'het' niet. Misschien mist de film wel gewoon spanning. De eerste 20 minuten en de laatste 15 minuten zijn wel leuk en goed gedaan en bevat ook spanning. Daartussenin vind ik het niet zo interessant maar de sfeer is er op zich wel.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van Corcicus
Wanneer wordt deze eens eindelijk toegevoegd? Ik heb er al verscheidene pogingen opzitten. The Trick or Treaters

avatar van Mr-Mcmovie
Mijn derde halloween film deze week

Was zeker een vijf jaar geleden dat ik deze voor de eerste keer heb gezien dus wou aan een tweede keer beginnen, en dan zeker deze tijd van het jaar

Leuke verhaaltjes dat goed elkaar kruisen over de hele film

De zwarte humor kon ik goed waarderen, vooral in het begin vond ik die zo geweldig in het eerste verhaal met de directeur en die dikke jongen

Cox was leuk om tegen te komen in deze film en dat geld ook voor Paquin

Nergens echt eng of echte horror gewoon goede lekkere oude ode aan de halloween tijd.

avatar van Actarus
Diegene die hem nog niet gezien hebben, kijken met Halloween is de boodschap.
Buiten de klassieker van Carpenter heeft geen enkele andere film zo'n Halloween-gevoel overgebracht dan deze. Ik blijf het een klein meesterwerkje vinden...soms geestig, dan weer wat eng, heerlijke typische soundtrack en uitstekend camerawerk!

avatar van BlueJudaskiss
Actarus schreef:
Diegene die hem nog niet gezien hebben, kijken met Halloween is de boodschap.

Volledig mee eens!

avatar van Proeneke
Ech, had er nog nooit van gehoord, maar vond m super!

avatar van Sherrytjuh
Wat een vreselijke film! Ik verveelde me dood!
De verhaaltjes zijn niet eens spannend, laat staan eng.
Grappig was het ook niet, was nogal voorspelbaar en compleet cliché.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Trick 'r Treat (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Trick ‘r Treat is een collectie van vier griezelige en komische halloweenverhaaltjes. Regisseur Michael Dougherty is geniaal in het creëren van de juiste macabere sfeer voor films in dit genre, spijtig genoeg is elk verhaal zo kort dat je weinig diepgang kan creëren voor elk personage en situatie. De verschillende verhaaltjes zijn enorm leuk bedacht en goed verbonden met elkaar, maar deze verhaaltjes zijn zo vergezocht en ongeloofwaardig dat het soms moeilijk is om deze griezelige momenten echt griezelig te noemen. Trick ‘r Treat is een creatieve mengelmoes van prachtig gefilmde horrorverhalen dat je onmiddellijk in de halloweensfeer zal brengen.

avatar van john mcclane 2
Was leuk hoe de verhalen door elkaar liepen.
Goede horror music score.
Niet super goed .maar te doen

avatar van dirk-dv
Het kon mijn aandacht niet echt vast houden totaal niet spannend meer een horror filmpje voor kinderen

avatar van Kondoro0614
Trick 'r Treat

Het is alweer even geleden dat ik Trick 'r Treat heb gezien. Dat was met een kameraad van mij, ook ergens in november op een koude, donkere avond, dat weet ik nog erg goed met als eerste plan een Halloween film te gaan zien maar, we hadden toen toch maar besloten om Trick 'r Treat te gaan kijken. Nu hebben we gister (Vrijdag) maar eens besloten (met een ander groepje) om weer eens Trick 'r Treat te gaan zien wat tot mijn verbazing nog aardig leuk was, het was geen topper maar, het was zeker geen waardeloze B-film.

Hoewel ik bijna nooit films opnieuw bekijk, dit komt gewoon omdat ik films onthoud dus ik kan vaak films helemaal vertellen hoe en wat er gebeurd, toch is dat bij Trick ‘r Treat minder geweest, veel stukken uit de film herkende ik meteen maar er zaten ook stukken tussen waarvan ik zelfs even begon te fronsen, dat maakt het er uiteraard wel leuker om.

Trick 'r Treat verteld een heel erg leuk verhaal. We volgen een film waar vier verhaaltjes gescheiden worden van elkaar. Het is in het begin allemaal ietwat onduidelijk, je krijgt namelijk in het begin al gelijk een horror scene waarvan je eigenlijk heel goed moet nadenken wat er precies gebeurd maar, dat word je verteld aan het einde van de film, althans dat krijg je wel te zien. Niks groots maar altijd leuk. Je komt daarna uit bij een gestoorde seriemoordenaar wat een schoolhoofd blijkt te zijn, dat zegt hij tenminste. Met halloween heeft hij snoepjes vergiftigd en geeft dit rond, hij krijgt uiteindelijk een wat dikke jongetje op bezoek, die uiteraard zijn candy bar opeet. Hij begint te kotsen en gaat uiteindelijk dood, en uiteraard is het halloween dus iedereen denkt dat het nep-bloed is. Wanneer hij het jongetje probeert te begraven zit zijn zoontje te zeuren en is zijn buurman weer te nieuwsgierig. Met hier en daar wat komische momenten toch een leuke start. Vooral dat het jongetje weer begint te bewegen.

Daarna volg je een groepje kids. Die hebben met zijn allen een leuk idee om naar een vijver te gaan waar ooit een bus in gevallen zou zijn, en ze willen de waarheid overzien. Ze nemen een meisje mee, waarvan ik de naam kwijt ben geraakt maar, ze word niet echt geliefd in de wereld, dat had ik wel door. Onder het Trick 'r Treaten pikken ze haar op en nemen ze haar mee naar de plek des onheils. Wanneer ze naar beneden gaan word het meisjes door het groepje kinderen in de zeik genomen, het is allemaal maar een grapje. Wat ze niet weten is dat ze de laatste pompoen kapot getrapt heeft, wat er voor gezorgd heeft dat er kinderen, die overleden waren in de bus, tot leven kwamen en zo hun vermoorde, terwijl het meisje rustig weg liep.

Daarna kom je uit op een soort vampier die in een batman pak slachtoffers maakt, wat ik overigens het minste verhaal van de vier vond, hier kon ik mijn aandacht ook niet bij houden en werd de films alsmaar saaier. Wat je dan vooral krijgt is dat ik dit verhaal voor de helft mee kreeg. Ik weet nog wel dat hij iemand achtervolgde en probeerde te vermoorden, toen hij dat deed switchte je snel over naar een andere scene met een paar mooie meiden. Toen er een lijk in een roodkapje outfit naar beneden viel dacht ik ook eerst dat het, dat meisje was. Toen ik die vent er in zag dacht ik: oh oh. De hele groep dames bleken vampiers en weerwolven te zijn die met halloween hun ritueel deden, waar ik nou niet warmer of kouder van werd, mislukking deze.

Je komt daarna snel bij de oude man uit, wat overigens zijn buurman is. Deze buurman is ooit bus chauffeur geweest en tegen betaling heeft hij er voor gezorgd dat er een aantal geestelijk zieke mensen in een vijver terecht is gekomen waardoor ze allemaal overlijden. Hij word op een avond bestookt door de Trick 'r Treat mannetje, zijn naam weet ik echt niet. Na een heel gevecht en hier en daar overwint hij het door een snoepje. En dan het mooie afsluiting: de kinderen van de bus komen eventjes lang haha! Prachtig!!

Ik heb er spijt van dat ik deze film niet onder halloween gezien heb, dat zou het sfeertje gelijk een stuk anders maken. Toch heb ik genoten van de film en is het zeker wel de moeite waard om te kijken, vooral voor de horror liefhebbers kan deze nog wel een toppertje zijn. Het concept was prima en het verhaal was gewoon prima. Acteerwerk was redelijk had af en toe wel wat beter gekund, al om al, leuk avondje.

avatar van alexspyforever
Ok het leuke is inderdaad dat er hier verschillende verhalen zijn die door elkaar lopen en soms samen komen. Lijkt een perfect filmpje voor Halloween en ik vond deze vrij vermakelijk, althans beter dan het onding The Final Girls dat ik ervoor heb gezien maar dat was niet erg moeilijk. Niet alle verhalen zijn even sterk. Dat met die dames was nogal flauwtjes (denk dat ik daaronder Anna Paquin herkende) en ook die buurman met zijn irritant roepend zoontje vond ik ook niet zo denderend. De verhalen betreffende de kinderen met de schoolbus was veruit het beste. Was leuk voor een keertje.

avatar van joolstein
Goed gemaakte horrorfilm die de ouderwetse charme van de cult-serie Tales from the Crypt of Creepshow oproept. De film is een bloemlezing van verschillende verhalen die zich op dezelfde avond afspelen. En in die verhalen zien we;
1.) Een jong stel leert op de harde manier dat je niet moet tornen aan de regels van Halloween
2.) Een groepje mooie meiden dat onderweg naar een feest is en is op het laatste moment nog zoek naar jongemannen om hen te vergezellen. Voor één van de dames is dit de avond waarop ze haar eerste keer gaat beleven.
3.) Een dikke jongen steelt snoep van de veranda van zijn docent met grote gevolgen.
4.) Een groepje tieners gaat op onderzoek uit naar de waarheid achter “The Halloween School Bus Massacre”. Een bus gehandicapte kinderen is dertig jaar geleden een ravijn ingereden, maar die bus is nooit terug gevonden.
5.) De buurman van de docent (tweede verhaaltje) is een oude knorrepot. Hij krijgt deze avond bijzonder bezoek.
De personages van het ene filmpje kan voorbij komen in een ander filmpjes en zo komt het dat we regelmatig een kind in een oranje pyjama met een jutezak over zijn hoofd door het beeld zien lopen. Het is juist die manier waarop de verschillende verhalen met elkaar worden verweven, wat het zeer intrigerend maakt. Hierdoor blijft de wisselwerking tussen mindere en sterkere verhalen goed in balans. Het wordt nergens voorspelbaar en de wendingen zijn verrassend. De film heeft comic-invloeden die de goede sfeer nog meer verhogen. De visuele effecten zijn goed en de cast is sterk, met toppers als Anna Paquin(het meisje), Dylan Baker(de docent) en Brian Cox (de knorrepot).
De film heeft nooit in de bioscoop gedraaid maar is een toch een zeer grote succes onder echte horror-fans geworden. (bloed kruipt waar het niet gaan kan hé?) Veel geslaagde film-odes aan Halloween zijn er niet maar deze Trick ‘r Treat’ is één prachtige ode aan zo'n beetje alles wat bij Halloween hoort!

avatar van Collins
Leuk hoor, deze omnibus aan vertellingen die zich afspeelt tijdens Halloween.
Een klein slaperig stadje waar het tijdens Halloween helemaal los gaat, vormt de fijne sfeervolle setting. Een vijftal verhaaltjes spelen zich er af en het aardige is dat al deze verhaaltjes met elkaar verbonden zijn en door elkaar lopen. Leuk opvallend detail daarbij is dat de personages van de ene vertelling figureren in de andere vertellingen en andersom. Er ontstaat op deze manier een levendige dynamiek in de afzonderlijke hoofdstukken en in de film als geheel.
Een klein wezentje gekleed in een viezig oranje huispakje en getooid met een juten zak speelt de verbindende factor. Hij is de kwade genius of misschien de goede. Het is maar hoe je het bekijkt.
Het wezentje voedt in ieder geval gevoelens van ongemak en creëert (deels) de benarde situaties waarin de personages terecht komen. Zijn verschijning roept een onheilspellende sfeer op en dat werkt aangenaam als onderlaag bij de verhaaltjes.
De film is met name vermakelijk. De verhaaltjes steken geraffineerd genoeg in elkaar om geconcentreerd te blijven kijken. Ze zijn lichtelijk humoristisch en kennen een spannende opbouw. Ze zijn niet heel eng. Het is geen harde horror. Hoogstens veroorzaken ze een gevoel van verontrusting. Zonder uitzondering zijn de twists en de pointes in elk verhaal bijzonder aardig.
Ook met heel behoorlijke sfx en goed acteerwerk.
Leuke film.

avatar van Alathir
Ik heb me goed vermaakt met Trick 'r Treat dat een anthology horror film is waarin 5 korte verhaaltjes worden verteld en er zelfs een aantal samenkomen. Uiteindelijk wilt de film niet eng of echt bloederig zijn, maar het geeft wel een beetje de essentie van hoe een echte Halloween gevierd moet worden. Vooral het verhaal met de bus en de prank daar was erg geslaagd. Ook dat ventje met die patattenzak op zijn kop die het opnam tegen Brian Cox was een leuke.
Dat verhaaltje van Anna Paquin was veruit het zwakste, maar ok die andere meiden zagen er wel leuk uit. Wat daarop volgende vond ik best belachelijk.

avatar van arno74
Redelijk vermakelijk tussendoortje, zeker om het tijdens Halloween te bekijken, al had ik wel wat meer van verwacht. Op basis van de plotomschrijving zat ik te denken aan een film met vier korte horrorverhaaltjes, maar de (ik telde ook 5) verhalen zitten wel aan elkaar vast, waarbij ik die over de schoolbus het meest geslaagd vond, gevolgd door "roodkapje". Begin en einde konden beter. 2,5*

avatar van John Milton
Leuk! Prima mee vermaakt, moet ik zeggen. Dat deze destijds compleet langs me heen is gegaan, snap ik echt niet.

avatar van DjFrankie
Ik vond dit niet zo'n goeie film. Verschillende verhaallijnen die langs en door elkaar liepen wat ik juist erg verwarrend vond. Ook niet eng, en ik had ook moeite gedachte erbij te houden. De Halloween cyclus vind ik toch stukken beter en spannender. Pluspunt het pompoen monstertje