Ernest Scared Stupid (1991)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Eartha Kitt en Jonas Moscartolo

Op de avond voor Halloween maakt Ernest P. Worrell per ongeluk de gruwelijke trol Trantor wakker. Deze trol gaat op jacht naar kinderen en verandert ze in kleine houten poppen. Het is nu aan de vriendelijke schlemiel Ernest en zijn kleine hondje Rimshot om de trol tegen te houden. Maar dan moeten ze wel snel zijn, want als Trantor vijf kinderen heeft verzameld, kan hij een leger van monsters laten ontwaken.

avatar van Peojuzi
ingmarz schreef:
the matrix zuigt zwaarder dan deze film , ik vind de matrix echt geen rruk aan, aan deze film zit tenminste nog een verhaal , de matrix is gewoon dom gelul

Ja man, verschil is alleen dat deze film op nr. 3 in de flop 100 staat en de matrix niet... Hoe komt dat? Volgens mij ben jij ook de enige die vindt dat er een verhaal zit in deze film.. :S

avatar van Uier
5.0* voor dit hilarische deel van een sowieso al geniale serie.

avatar van marb
Godzijdank dat Ernest dood is, anders hadden we nu nog meer van deze kluchten mogen vinden. Slechte film met een gozer die denkt dat ie de beste komiek op aarde is. 0.5* omdat ik niet nog lager kan geven.

avatar van jumpstylemovie
tis lullig om te zeggen dat ik blij vben dat ie dood is , maar dit is gewoon afgrijselijk

0.5***

avatar van Ace Hanlon
Ik vond Jim Varney als Broom in "Operation Petticoat" best wel geinig, maar daarna had hij zich nóóóít meer voor een camera moeten vertonen.

0,5* (lager kan helaas niet)

avatar van tommykonijn
Het is niet zo dat ik blij ben dat hij dood is maar ik vind de Film echt kei en kei slecht nogal Flauwe Humor hoewel de Poster er veel belovend uitzag is het een echte Flopfilm en dus géén aanrader .

avatar van Die Hard,Willis
Flauw,flauw en nog eens flauw.De film is gewoon bagger!

avatar van timburton
ingmarz schreef:

Zeg dan gewoon dat je niet zo snugger bent en het verhaal van The Matrix simpelweg niet snapt. Sinterklaas bestaat niet, Matrix hééft een verhaal. Dat zijn gewoon feiten. Maar ja, ga me natuurlijk niet verlagen naar jouw filmsmaak aangezien jij films uit de Ernest reeks een verhaal vindt hebben...

avatar van CTK
CTK
Vroeger vond ik deze leuk, maar nu is hij echt te slecht.

avatar van Wolfenstein
Zeer trieste film. Pure bagger.

avatar van White Trash
Haha ik vond deze nog wel grappig vroeger ging helemaal nergens over!!

saw_lover
Wow, met Mr. Ernest heb je zelfs geen XTC meer nodig. Kijk gewoon en de stuipen komen vanzelf wel.

In de wat jongere jaren vond ik deze films hilarisch, hij hoort niet in de flop 150 te staan, deze films zijn geweldig voor de kids.

avatar van Charlie Cheese
Vroeger vond ik het hilarisch, als ik er nu terugkijk denk ik: Charlie? WTF?

avatar van Legan
Varney is nog steeds amusant, maar helaas hebben de kinderen hun rentree gemaakt in de reeks, na weg te zijn gebleven uit deel 2 en 3. Ook jammer dat van het vermakelijke duo Bobby & Chuck alleen Bobby over is en die krijgt superweinig screen-time. Zijn nieuwe partner Tom is toch stukken minder grappig (eigenlijk helemaal niet). Toch weer lekker druk en chaotisch hoewel tegelijkertijd ook een stuk flauwer.

korp
Heb me wel vermaakt met deze film. Is wel al heel wat jaartjes terug. De lage rating is wel te begrijpen

avatar van xentos
Charlie Cheese schreef:
Vroeger vond ik het hilarisch, als ik er nu terugkijk denk ik: Charlie? WTF?

waarom staat de film in je top 10 als je hem een 0.5 geeft? :S

vroeger waren deze films echt hilarisch. kan echt niet begrijpen dat films van ernest zo in een flop top kunnen komen. ik geef toe verhaal kan beter maar je kunt er echt mee lache dus wel een goede komedie die zeker boven de 1.5 á 2 sterren moet scoren.

avatar van maxwevalli
k vond die vroeger wel vet.! dus beoordeel hem ook met de gedachte als toen ik jonger was

avatar van ( J )
hehe..volgens mij staan zo'n beetje alle films van ernest in de flop 100...
ook een hele prestatie

avatar van jansma
Dit is echt een flop!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na Ernest saves Christmas moest ook die andere Amerikaanse gecomercialiseerde feestdag er aan geloven: Halloween. Je moet het wel aangeven dat hij blijft volhouden met de filmreeks. Het eerste gedacht was om uit compassie de makers hiervan een euro toe te steken, maar na het kijken van de film kan je die beter naar hun kop gooien. Triestig gewoon...

avatar van JSPR_G
jansma schreef:
Dit is echt een flop!

Goede flop dan blijkbaar, als je hem 5* geeft.

avatar van wess16
Wat een vervelende films waren dit. Geen flauw idee welke heb gezien en waarom. Zal maar geen beoordeling geven...

avatar van marcjeb
jumpstylemovie schreef:

0.5***

Misschien ben jij niet helemaal lekker in die kop van je ?

Mensen oordelen deze film, en zetten erbij ik ben blij dat deze man(acteur) dood is.
Dan zit er toch een steekje los.

Vroeger als kind vond ik zijn films altijd erg grappig, flauwe domme humor.
Nu zou ik zeggen wat kinderachtig. Dat sommige mensen hem gaan oordelen op de persoon zelf, hij speelt een typtje in die films, misschien ooit gedacht dat hij ook een leven daarnaast heeft/had?

avatar van UltraMovieKiller
Je moet de film ook niet gaan gekijken als je ouder dan 12 bent. Het is bedoeld voor de kids en vond het vroeger een erg leuke film weet ik nog.

Ik beoordeel hem zoals ik hem in de tijd toen ik tot de doelgroep behoorde vond.

avatar van supadragon8
Xadyu schreef:

Na rewiews te zien merk ik dat kinderen dit idd vroeger geweldig vonden

avatar van Xtrickz
Dit was mijn favo uit de Ernest serie! Scheet in mn broek vroeger voor die trol!
Ging in het begin van de film altijd al dood van lachen als hij die ottomanen enz na deed. Prachtig!

avatar van Lord Flashheart
Muf en belegen.

Vond Ernest Scared Stupid als kind geweldig en op basis van die herinnering had ik de film een kleine voldoende gegeven. Hoe anders is dat 20 jaar later!

Het begin is nog wel aardig, met de introductie van de kluns Ernest en de andere personages. Ik kan best even lachen om die flauwe grappen. Maar het wordt al snel een herhaling van zetten. Na een tijdje begint het gewoon zwaar irritant te worden.

Verder is het acteerwerk echt afschuwelijk slecht, met name van die kinderen. Zelden kinderen zo on-naturel en geforceerd zinnen zien uitspreken. Eén blik op IMdB leert ook dat geen van hen ooit een verdere filmcarrière is begonnen; iets wat bij de betere kindacteurs doorgaans wel het geval is.

Het verhaal is uiteraard vrij dom, dat weet je van te voren. Wat ik echter niet meer wist was de vreselijk uitgesponnen finale. We zien een soort 'dans' van uitermate slecht gekostumeerde trollen, kinderen en hun ouders in Halloween outfit. Niet grappig, niet spannend maar gewoon plain stupid. Ging ook weer eindeloos lang door. Over camerawerk of effecten zal ik niet eens beginnen.

Goede jeugdfilms blijven goed, ook op latere leeftijd (denk aan Labyrinth of The Never Ending Story). Maar Ernest is definitief van zijn voetstuk gevallen en ik voel geen enkele behoefte om zijn overige werk nog te gaan bekijken. 2** (een laatste restje jeugdsentiment)

avatar van galaxydriver32
weer zo'n verschrikkelijke achterbakse poster als bij ernest goes to school

Afgrijselijke acteur pffff

Ernest series waren echt geweldig als kind, ik heb dubbel gelegen en deze reeks is me altijd bijgebleven.
Ik snap ook echt al die belachelijke opmerkingen hierboven niet..... Dit zijn geen films die je als volwassen persoon moet beoordelen maar als kind uit de jaren 80