Ernest Goes to Camp (1987)

Familie / Komedie

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Victoria Racimo en John Vernon

Een groep jonge criminelen wordt voor straf naar Camp Krikakee gestuurd. De onhandige Ernest P. Worrell moet daar voor ze zorgen, alhoewel hij nauwelijks voor zichzelf kan zorgen. Wanneer een mijn-organisatie het Camp af wil breken helpen zij de Indiaanse eigenaar van het Camp om dit te voorkomen.

avatar van marcjeb
ik vond dit vroeger heerlijke slappe humor... hoort cker niet in het rijtje van top 100 flop thuis...

avatar van dave
Laat ons duideijk wezen: dit is een slechte film. Maar zo'n hoge plaats in de flop 100 verdient hij niet.

De rol van Ernest is twijfelachtig. Moet ik er mee lachen of om huilen? Zijn idiote gedrag gaat snel vervelen. Wat me het meest stoorde is dat hij constant de muur tussen hem en het publiek doorbrak door ofwel luidop tegen zichzelf te lullen, ofwel rechtstreeks in de camera te kijken.

Flauwe humor zoals op een ladder staan die achterover valt wordt hier gezien als een fantastische grap. Ik heb echter weinig gelachen, gegiert en gebruld. Situaties zoals dat kleine witte wagentje dat steeds voort blijft rijden worden op den duur gewoon irritant.

Er komen daarnaast nog een heleboel ridicule scènes in voor. Vooral op het einde. Schildpadden aan parachutes? Een ontploffend toilet? Bizar.
Ook was de enige manier om hun kamp te redden blijkbaar het helemaal op te blazen. Wat de rol van die malle kok hierin was is me nog steeds een raadsel. Het besmeuren van kleren door er vermalen etenswaren op te schieten is misschien een oude indiaanse oorlogstechniek.

Al bij al is dit dus niet bepaald een meesterwerk. Eerder een aanvaardbare miskleun. Jammer dat het hierna zo uitgemolken is.

1 1/2

avatar van niethie
Deed in het begin aan als een van de zoveelste campy 80's kampeerfilms, weinig opvallends in ieder geval, en ook Ernest was een minder grote sukkel als dat ik me hem had voorgestelt. Wat doet hij dan zo hoog in de floplijst begon ik me al af te vragen? Naarmate het een beetje opgang kwam begon dat toch langzaam tot me door te dringen. De film moet doorgaan voor komedie maar wat we te zien krijgen is kinderspel, lullige geintjes die zo pijnlijk flauw zijn dat het bijna weer grappig zou worden. Al die stukjes met Varney tussendoor, waar die van/door een ladder/raam af/heenpleurt of bij constant gekke bekken trekt en meerdere malen recht in de camera kijkt, vreselijk! Ondertussen wordt er werkelijk van alles bijgehaalt om de screentijd te vullen, een paar deliquente rotjochies die een moraal leren, wijze lessen van oude indianen en twee smerige koks die..ja wat doen ze eigenlijk? Toen Ernest ook nog eens een liedje begon te zingen was de ellende compleet. Dit alles leid naar de finale die op het gebied van foute films van Apocalyptische proporties is. Werkelijk niet te geloven, alleen die vliegende schildpadden al! Dit gaat menig B-productie voorbij in zijn dommigheid, toch heeft het ook wel iets charmants, dat onbedoeld slechte. Bovendien wil ik niet meteen te laag gaan zitten met al die andere delen nog voor de boeg...

1,5 sterren

(verwijderd)
Jim Varney samen met pennywise de engste clown allertijden

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Vroeger iemand gekend die wel een zwak had voor dit soort films. Hij hielt ook wel van de reeks rond Revenge of the nerds. Wat al genoeg zegt waarschijnlijk. Visueel ingestelde humor waar verhaal niet meer toe doet. Alleen werkt die humor niet en werkt het zelfs op den duur op de zenuwen. Na verschillende films van Ernest te hebben gezien krijg ik al de kriebels als ik het woordje 'Ernest' in de titel zie staan...

avatar van psycholamp
Wel sneu, als je Jim Varney googlet, krijg je dit te zien.

avatar van DwarreI
Helaas heb ik dan weer niet veel medelijden met deze man, als je je leven wijdt aan het maken van de meest inhoudsloze troep die er bestaat dan hoef je wat mij betreft ook niet lang te leven. Als zware roker ben je ook niet echt een goed voorbeeld voor kleine kinderen vind ik zelf..

avatar van f2sputnik
Heb even op advies van psycholamp gegooglet, als ik me de film nog herinner is hij drie keer dood geschoten, twee keer van een ladder gevallen, 1 keer gebeten door een schildpad en een keer behoorlijk in elkaar geslagen.
Tja, dan eindig je inderdaad zo .

Wat een trieste film, heb hem afgekeken, maar de andere films van hem laat ik zeer zeker links liggen.

Geef hem 0,5* voor de moeite en de verspilling van videotape.

avatar van REDnas X
Toen ik 8 was cker een aardige film. Blijft een kinderfilm, of je hem irritant , leuk of gewoon niet leuk vond. Een flop kan ik het niet noemen.

avatar van Spetie
Samen met Ernest Saves Christmas behoort deze film tot de twee films die ik gezien hebt van Ernest en hoewel je het natuurlijk nooit helemaal zeker kunt zeggen, verwacht ik wel dat het hierbij blijft.

Dit deel heeft net als de kerstfilm één groot irritatiepunt, en dat is Ernest zelf. Ook in deze film is zijn rol en gedrag op een gegeven moment gewoon echt te stupide voor woorden, zonder dat het ook maar enigszins grappig wil worden. Ongelooflijk trouwens dat ze hier zoveel delen van gemaakt hebben. Blijkbaar sloeg het toch op de een of andere manier aan bij bepaalde mensen.

Wederom deel ik de laagst mogelijke score denkbaar uit aan een Ernest film.

Dick2008
Spetie schreef:

Als je IMDb mag geloven en dat doe ik wel, doen familiefilms het heel goed, ze worden met een laag budget gemaakt maar leveren heel veel geld op. Dit is volgens mij altijd al het geval geweest. Deze film leverde het eerste weekend al het dubbele op.

avatar van Spetie
Dat is inderdaad verbazingwekkend, maar ongetwijfeld de reden voor de vervolgen. Ach ja iets uitmelken is ook niet bepaald iets nieuws natuurlijk. Alles draait daar om geld.