Ernest Saves Christmas (1988)

Familie / Komedie

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Douglas Seale en Oliver Clark

Ernest Worrel, een taxichauffeur uit Orlando, haalt op de luchthaven een aardige oude man op die hem erg aan de kerstman doet denken. Het blijkt ook effectief om de kerstman te gaan! Hij is in feite op zoek naar een opvolger, want na een carrière van een eeuw, kijkt hij nu toch wel reikhalzend uit naar zijn pensioen. Mocht de kerstman echter geen opvolger vinden, betekent dit het einde van het kerstfeest.

avatar van jumpstylemovie
De enige film van ernest die best wel te pruimen is!
3.0*** want deze was gewoon aan de leuke kant!

avatar van tommykonijn
Alweer een zeer slechte Film van Ernest maar niet de aller slechtste naar mijn mening maar jammer genoeg redt dat de Film niet van een 0.5* .

avatar van Legan
Het verhaal is wat dunner, maar de heerlijke onzinnige humor, de avontuur... Heerlijk onschuldig vermaak. Heerlijk feelgood. En met die heerlijke typetjes. Heerlijk chaotisch en in een lekker strak tempo. Voor mij persoonlijk beter dan het eerste deel. Hartverwarmend en met enkele leuke personages, situaties en dialogen.
Goh, ik tel 5 x het woord heerlijk. Zegt genoeg over mijn belevenis ervan lijkt mij. Een van de beste scènes is het stukje bij de douane. Echt hilarisch .

Ondergronds
Legan, respect voor je en ik ben het nu al voor de tweede keer in een week voor de volle honderd procent met je eens!

Waarom dit zo hoog in de flop-100 staat, geen idee. Ernest was vroeger, toen ik een kind van rond de 10 jaar ofzo was, één van mijn favoriete acteurs. Hij was mijn idool! Zijn films, die toen vaak opkwamen, verslond ik. Zalig jeugdsentiment!

Velen lijken hier te vergeten dat de films ook vooral bedoeld zijn voor de jongeren onder ons. Vraag me echt af waarom je hier een 0,5 ster voor geeft. Te oud? Verder kijken dan je neus lang is zou veel kunnen helpen in het realistisch stemmen.

Maar bon, juist in de namiddag, tijdens het zappen, kom ik op deze film uit. En echt, Ernest zijn blik had ik al lang niet meer gezien, maar toen ik deze voor de eerste keer terug zag, schoot ik plotseling terug in de lach. Hilarische bekken dat die kerel kan trekken, net zoals Leslie Nielsen het ook zo goed kan.
Ik dacht van, laat me eens 5 minuten verder kijken, maar het duurde veel langer dan dat. Ik had nooit durven verwachten dat deze film me op deze leeftijd nog zou kunnen boeien. Maar dat deed het dus wel! Meer zelfs, bepaalde scenes zijn gewoonweg echt grappig. Zoals inderdaad die scene bij de douane. Heerlijk gevonden!

Besluit:
Ernest Saves Christmas is en blijft een film die me doet denken aan mijn jonge, jeugdige jaren. Maar het verraste me vandaag hard dat het eigenlijk wel degelijk een grappige film is bij momenten. Bepaalde scenes werken goed op de lachspieren. Het is zeker geen flopfilm! 3 sterren, met zelfs de neiging naar 3,5 sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Sommigen noemen dit één van de betere films van Ernest. Tja, slechtere filmreeksen zijn er ook bijna niet. De combinatie van Ernest met kerstmis is gewoon dodelijk. Ik ben al geen liefhebber van de melige kerstfilms uit Amerika met een hoop 'ho ho ho' en rendierhumor. Ernest Saves Christmas... Who saves us?

avatar van Xtrickz
Ernest is gewoon grappig! Die stem, die bekken, zn imitaties.
Nostalgie ten top. Snap echt de lage cijfers niet.

avatar van kalehein
In mijn herinnering is dit toch altijd wel een leuke film geweest... tijd voor een review denk ik zo

avatar van Spetie
Waarom een film als deze in de Floplijst staat is niet zo verwonderlijk. Ernest P. Worrel moet samen met dat vervelende joch uit Problem Child toch haast wel een van de meest irritante personages zijn die er ooit heeft bestaan.

Een hoop blij gedoe in deze film en een uiterst vervelende Ernest, wiens pogingen tot humor allemaal zonder uitzondering falen, maken dit terecht een van de allerslechtste films aller tijden.

Respect voor de mensen die dit leuk vinden.

avatar van SSeagal
Ik moet zeggen, mijn zoontje van 10 vindt het prachtig, lacht zich krom. Ik gedoog het maar lol. Enige scene die ik dan nog grappig vond was als hij op bezoek bij zijn vriend gaat en de hele kamer sloopt.

avatar van Donkerwoud
Hoe ik mijn hele jeugd Ernest-trailers op televisie voorbij heb zien komen, maar er nog nooit eentje van begin tot eind heb gezien!? De voornaamste gimmick is dat Jim Varney met zijn plastieken gezicht in de camera staart, met steeds dezelfde lichtelijk gepanikeerde of opgefokte blik. Ergens is het geestigste dat Varney - ondanks zijn iconische typetje als spraakwaterval van een redneck - in werkelijkheid een talentvolle Shakespeare-acteur bleek te zijn. 'Ernest saves Christmas' (1988) is precies de foute kerstfilm die ik nodig heb na een verplichte kerstavond met familie. Al is het maar om de vele grapjes rond de magische zak van Santa Claus.