Ernest Goes to School (1994)

Familie / Komedie

geregisseerd door Coke Sams
met Jim Varney, Linda Kash en Bill Byrge

Als blijkt dat Ernest P. Worrell zijn diploma nog niet gehaald heeft, moet hij terug naar school om deze alsnog te halen. Maar als blijkt dat Ernest het veel te moeilijk heeft om te kunnen leren, besluiten twee wetenschappers hem te helpen en maken hem met behulp van hun machine tijdelijk slim. Maar alles loopt uit de hand als de slimme Ernest naast zijn schoenen gaat lopen.

Jessu123
uiteindelijk heb ik hem gezien. en ik vindt het best mee vallen

avatar van jumpstylemovie
Uier schreef:
Herzien. 5* voor dit pareltje.

Vandernagel
Is Ernest dood? Zonde. Ik heb ze vroeger allemaal gezien van hem. Sommigen waren echt leuk. Echter nog niet aan toegekomen om op ze te stemmen.

Ik vind het altijd prachtig hoe mensen films waardeloos vinden maar wel de gehele reeks films hebben gezien (toch!?). Kan iemand dit uitleggen!? Of laat maar zitten eigenlijk.

En jumpstylemovie, jij bent heel makkelijk in het geven van 0,5 aan vele films heb ik gezien. Waarom heb je er dan problemen mee als iemand hetzelfde doet maar dan omgekeerd? Films een cijfer geven blijft nog steeds grotendeels een gevoelskwestie.

Deze film hoort zeker niet thuis in de flop 100. Het is stukken beter dan bijvoorbeeld de laatste paar delen van Police Academy alleen al gekeken naar de acteerprestaties. En hoewel ik de film eigenlijk geen 4,5 of 5 sterren waard vind, ga ik het misschien toch doen om mijn bijdrage te geven t.b.v. verwijdering uit de lijst van flop 100.

Driver_hhg
Altijd genoten van zijn films in mijn jeugd. Als de films nog op tv zijn wil ik ze nog wel eens bekijken. Gewoon heerlijke humor...

avatar van tommykonijn
Ik kan me niet meer zoveel herinneren van deze Film maar ik heb hem wel ooit eens ergens gezien en ik moet wel zeggen dat ik hem niet zo grappig vond eerlijk gezegd maar ja je weet maar nooit of mensen het grappig vinden hè .

deTuinman
jumpstylemovie schreef:

asjeblieft zeg

uhnm wij hebben de film in onze tijd meegemaakt, toen was het nog uniek, jij vind jumpstyle mooi, dat zegt genoeg over de smaak van toen en nu

damn wat ben ik blij dat ik in 1985 geboren ben (toen beeld en geluid nog diepgang had)

avatar van FreddyK
Heerlijke film, zoals (bijna) alle fims van Jim Varney. Verstand op nul en lachen geblazen. En inderdaad, film uit eind jaren 80 en begin jaren 90 is gewoon al leuk als jeugdsentiment

sta versteld van dat ik ernest tegen kom in de flop 100. Heb hier echt om dubbel gelegen. Dit is echt zo'n geweldige familie film, kan me echt herinneren dat we hier met de hele familie naar keken op een zondag middag Heb een Skippy in de kast staan op de onderste plank die Ernest na wil doen maar de plank totaal mis slaat.

Ik geef hem een 3* Heerlijke Domme humor Geweldige herinneringen aan vroeger... Top.

avatar van Legan
Nog steeds flauw, maar in ieder geval een stuk beter dan het vorige deel. Jammer dat vele grappen gewoon flauw zijn en vaak de plank missen. Ook de overdreven reacties van de rest van de cast (zoals het lachen) werkt tegen de film. Dom. In ieder geval erg aangenaam om de terugkeer van Bill Byrge te zien. Een heerlijke kop. Zijn vrouwelijke partner in crime is zozo. En waarom zowat de gehele cast nu weer lipstick moet hebben

avatar van clockwork72
Ik vondt deze film zóóó leuk heb zóóó hard gelachen gegierd en gebruld. Echt een ware Topper in het comedygenre. Ik snap echt niet dat al deze films in de flop 100 staan want dit is echt comedy ten top! Alleen dat gezicht van die gozer al.

avatar van dave
Vreselijk.

Dit moet wel een van de slechtst geregisseerde films zijn die ik ooit heb gezien. Amateuristisch tot en met, ongelooflijk.
De scènes die versneld worden afgespeeld zijn misschien wel het ergste. Te ridicuul voor woorden en absoluut niet grappig.
Ook de 'extreme close-ups', zoals Wayne en Garth zouden zeggen, maken deze film nog erger dan hij al is. We weten dat Varney een paar gekke muilen kan trekken, maar daar moeten we niet om de vijf minuten aan herinnerd worden door de camera haast tegen zijn neus te duwen. Het is spijtig om zien dat er zo weinig moeite in is gestoken, alsof de makers de moed vooraf al hadden opgegeven.

Waar ze de acteurs vandaan blijven halen, het is me een raadsel.
Als ik zeg dat Varney de beste acteur is uit deze prent, wil dat veel zeggen. De twee gekke wetenschappers bijvoorbeeld zijn zo triest om aan het werk te zien. Ze bakken er gewoon niets van, net als de klasgenoten. Vooral de pestkoppen enerveerden me dood met hun dwaas gegier en gebrul.

Over het verhaal kan ik al helemaal niets goed kwijt. Achterlijk en allesbehalve origineel. Waarom wil die inspecteur zo wanhopig die school opdoeken? We zullen het wel nooit weten.
De structuur is ook vrij merkwaardig. Nadat Ernest zijn optreden met de band heeft verknald komt hij tot inkeer, maar dan moet de school nog gered worden, iets wat eigenlijk op de achtergrond is gesukkeld. In plaats van op de een of andere manier die twee verhaallijnen samen te laten vloeien op het eind..
Nu bestaat de film in feite uit twee delen.

Dit is beslist de laatste 'Ernest' die ik gezien heb, ik ben de man meer dan beu.

avatar van jansma
Vondt deze super lachen voor als je avond lekker zonder na te denken wilt lachen.. ik begrijp niet dat de meesten deze zo laag waarderen. Hij was goed te doen en lag bij vlagen dubbel

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het werd tijd: Ernest gaat naar school. Maar blijkbaar was het vakantie, want hij leert het niet om te stoppen met de reeks. Je moet wel aangeven dat hij karakter heeft. Ik heb het opgegeven. Dit was (gelukkig) de laatste film die ik van Ernest gezien heb. Niet echt mijn keuze, maar een vriend van vroeger zag dit graag en dan geef je wel eens een keer toe.

avatar van DwarreI
Dit vond ik als kind al niet erg grappig, zegt niet veel goeds dus..

avatar van galaxydriver32
OMG!! are you kidding me moet je die achterlijke asshole op de poster nou dat trekt veel kijkers aan wie gaat er nou naar zo'n baby film kijken

Dick2008
galaxydriver32 schreef:
wie gaat er nou naar zo'n baby film kijken

Dat zie je toch onder de poster. 305 stemmen is nou niet bepaald weinig.

avatar van Kondoro0614
jumpstylemovie schreef:

asjeblieft zeg

Toch vinden elf mensen deze film een 5.0* waard Ik begin al te slapen als ik poster zie