Paulie (1998)

Alternatieve titels: Paulie, de Eigenwijze Papegaai | Paulie: Een Eigenzinnige Vogel

Familie / Komedie

geregisseerd door John Roberts
met Gena Rowlands, Tony Shalhoub en de stem van Jay Mohr

Paulie, een intelligente en pratende papegaai, vertelt zijn levensverhaal aan een Russische immigrant die werkzaam is in het onderzoekscentrum waar hij ondergebracht is. Hij vertelt over het stotterende meisje waar die hem als cadeau kreeg en die hij correct leerde praten. Hij werd echter door de vader weggehaald van het meisje. Via een winkelier, een oude weduwe en een Mexicaan kwam hij uiteindelijk terecht waar hij nu is.

avatar van 606
Theunissen schreef:
Jezus wat een laag gemiddelde heeft deze film terwijl het gewoon prachtig en ook best aangrijpende film is (tenminste als je van dieren houdt). Zeker het einde was best emotioneel.
Deze verdiend veel meer dan dit

avatar van arveladze
Inderdaad een laag gemiddelde! Minstens *** waard maar ik doe er een half sterretje bij. Leuke film!

avatar van alexspyforever
Vermakelijk, maar bij een tweede kijkbeurt vond ik em toch wat langdradig overkomen. Het blijft natuurlijk in de eerste plaats een feel-good film die vooral gericht is op kinderen. Blijkbaar is ie toch niet zo bekend bij het grote publiek aan het aantal reacties te zien hier.

ik blijf hem ongemeen schattig vinden en krijg toch nog steeds die krop met Ivy toen "de kat haar te pakken kreeg" en op het einde. ik vind de voiceover van Jay Mohr toch geslaagd. als het een papegaaienstemmetje moest zijn denk ik dat het snel op de sneppekes gaat werken. ik zie hem nog vaak samen met mijn kinderen, al vind ik hem gedubt in Nl toch minder...
voor mij 4,5*

Dick2008
Dit is toch wel weer een fikse tegenvaller. Een film van DreamWorks. Hij begint wel leuk als een soort van variant van Mister Ed. Maar daarna volgt er weer zo'n traditioneel verhaal, waarin in het dier van de ene bij de andere eigenaar belandt. Misschien ben ik er al te oud voor en vooral te nuchter voor dit soort (sentimentele) films. Op zich heel leuk gedaan met i.p.v. een hond of een kat nu een papegaai maar verder vind ik het zo afgezaagd maar een nieuwe generatie zal er wel anders tegenaan kijken. 2.0

avatar van Rico120
ah wat een mooie film is dit

avatar van SmackItUp
Oeh, dit was vroeger een van mijn favoriete films!