Mousehunt (1997)

Alternatieve titels: Mouse Hunt | Muizenjacht

Komedie / Familie

geregisseerd door Gore Verbinski
met Nathan Lane, Lee Evans en Christopher Walken

Bij het overlijden van hun vader erven Ernie en Lars Smuntz een keramisch ei, een bijna lege kist Cubaanse sigaren, wat verbleekte zilveren lepels, een oude koordenfabriek en een bouwvallig huis dat er plompverloren bij ligt op een schier onmetelijke vlakte. Enkele dagen later verliest Ernie alles wat hem nog restte, zijn Franse restaurant en Lars moet lijdzaam en platzak toezien hoe zijn fabriek wordt overgenomen door muitende arbeiders. De twee broers die noodgedwongen hun toevlucht zoeken in het ouderlijke krot, vernemen dat dit één van de laatste pareltjes is van de negentiende-eeuwse architectuur. Het 'krot' kan hen, mits restauratie, tien tot twintig miljoen dollar opbrengen. Maar de Smuntzen zijn echter niet de enige bewoners van het pand.

avatar van movie acteurs
Vermakelijke/leutige familie film waar je zeker om kunt lachen. De film is bedoeld zoals het bedoeld is, en is goed geslaagd ook. Bij sommige scene's moest ik zeker wel lachen. Dit was dus best een fijne kijk ervaring. Leuke film dus goed voor een 3,5.

maffiosomontana
Redelijke komedie met een paar hilarische momenten.

2,5 ***

casualjaantje
Vooral flauwe grappen (neem nou die beginscène als een goed voorbeeld), maar ondanks dat toch ook enigzins vermakelijk.

Matig.

avatar van sofripa
Slapstick met een muis. Melig en stiekem best een aardige middagvuller. Met een paar aardige grappen. Ook fun for kids.

avatar van Shinobi
Soort van Tom & Jerry in het echt, alleen moet Tom de twee broers voorstellen.
Zitten wel wat leuke dingen.

3,0 Sterren.

avatar van TragieStar.*
Heb het vroeger altijd een vreselijke film gevonden, misschien binnenkort een herziening.

avatar van namingway24
Een soort live action Tom & Jerry, maar net niet zo leuk.

Ik vond het druilerige donkere sfeertje wel erg leuk, en het voelde niet altijd aan als een typische kindefilm; het was af en toe bijna een zwarte komedie. Die muis was best wel cool en die enge kat was best leuk gedaan.

Lane en Evans zijn wel een leuk komisch duo, en ze hebben een aardige chemistry. Christoper Walken is hier natuurlijk een enigszins vreemde eend in de bijt, maar zijn scènes waren dan wel weer de grappigste van de hele film.

Niet onaardig voor een zondagmiddag.

avatar van Hip-Hop Drunkie
Typisch voorbeeld van jeugdsentiment , ben deze destijds nog in de bioscoop gaan kijken en vond het toen helemaal geweldig, al zou ik hem waarschijnlijk nu vast wel minder kennen smaken.

avatar van K. V.
De film past qua genre perfect bij de Home Alone reeks.
Hij bevat heel wat humor: Slapstick, maar ook veel situatiehumor. Ook de cast was perfect gekozen en het schattige muisje maakte het af.
Visueel was de film ook af. Vooral voor een familiefilm zag het er erg goed uit. Voor de rest was het verhaal niet zo bijzonder, maar toch vermakelijk om je een kleine 100 min aan je scherm gekluisterd te houden.
'k heb er alvast van genoten, een aanrader voor jong en oud

avatar van Tun-89
inderdaad past het in de rijtje van home alone qua humor.
erg leuk bedacht dit en uitgewerkt.
heb er veel om kunnen lachen!
zeer leuke familie film.

3,5 *

avatar van alexspyforever
Dit is een film om te kijken als je eens goed wil lachen. Zoals sommige mensen al hebben opgemerkt lijkt het qua stijl en humor veel op Home Alone. Voor mij zat er niet meteen veel moraal in, buiten het feit dat op het laatste de twee broers dan toch een manier vinden om samen te werken met de muis. Erg bizar allemaal maar leuk om af en toe eens te bekijken.

avatar van Ebenezer Scrooge
Ik snap de lage score niet. Mouse Hunt is denk ik het best te omschrijven als Tim Burton meets Laurel & Hardy meets Home Alone meets Roald Dahl meets Tom & Jerry. Ik vind het een geweldige film en om veel fragmenten heb ik me rot moeten lachen. Een klein rolletje voor Christopher Walken als ongediertebestrijder; let eens op dat grappige busje van hem met die enorme kakkerlak op het dak. Hilarisch is het fragment wanneer één van de broers aan komt zetten met een psychisch gestoorde kat genaamd 'Catzilla'..

He's Hitler with a tail. He's "The Omen" with whiskers. Even Nostradamus didn't see him coming.

Ebenezer Scrooge schreef:

Een kinderfilm wordt hier over het algemeen nogal laag gewaardeerd. Ik vind dat ook jammer, maar blijkbaar houden ze hier liever van andere genres. Ik kan dit soort films wel goed smaken. Wat hier in de toplijstjes komt kan ik over het algemeen minder goed pruimen en soms zelfs helemaal niet.
Vind het anderzijds ook wel heel raar dat Minoes een halve ster hoger scoort dan deze terwijl ik daar niet een keer heb moeten lachen.

avatar van Ebenezer Scrooge
Nu je het zegt. Merkwaardig eigenlijk.

Die oude Disneyfilms krijgen ook maar lage waarderingscijfers hier. Snow White and The Seven Dwarfs *3,43, Dumbo *3,23, Bambi *3,34, Cinderella *3,26

avatar van Pasquinel
Ebenezer Scrooge schreef:
Nu je het zegt. Merkwaardig eigenlijk.

Het is waarschijnlijk het genre waar mensen niet van houden en daardoor lage cijfers geven. Beter zou het zijn dat deze mensen gewoon niet reageren op dit soort films, want hun beoordeling geeft uiteindelijk een vertekend beeld. Mousehunt is in zijn genre gewoon een topfilm. Vooral als familiefilm een echte aanrader.

Pasquinel schreef:

Ben wel akkoord dat het in zijn genre heel goed is maar dat is dan onze subjectieve mening. Je kan Home Alone 3 bijvoorbeeld ook een topper in zijn genre noemen maar zelfs liefhebbers van het genre en van Home Alone 1 en 2 zouden deze film een lage rating geven omdat ze het de film teveel of het niet leuk vinden dat er een ander jongetje in de hoofdrol zit. Ik vond Home Alone 3 qua humor even goed als de voorgaande films.
Er zijn zoveel aspecten waarom een mens een hoge of een lage rating geeft. Je kan echter niet verwachten dat als mensen een film hebben gezien die ze vonden tegenvallen dat ze geen rating mogen geven want dat zou ook een vertekend beeld geven. Wat ik eerder denk is dat mensen soms te hoge verwachtingen hebben bij dit genre.
Ik snap bijvoorbeeld de hoge ratings niet bij veel films in de top 250 want veel ervan liggen mij niet. Goed binnen hun genre misschien maar het zal mij niet overtuigen om ze te kijken of herbekijken. Maar blijkbaar hebben bepaalde genres meer fans dan andere en familiefilm/comedy is precies niet zo geliefd hier.

avatar van DragQueen
Vermakelijke Komedie, met een aantal zeer geslaagde grappen. Het verhaal steekt leuk in elkaar, en er wordt aangenaam geacteerd. 3 Sterren.

avatar van qwatje
wat deze film zo bijzonder maakt is dat het echt leuk vermaak voor jong en oud is. deze film deze vakantie voor wellicht de 8e keer gezien met mijn nu jongste nichtje. en wederom beide krom gelegen van het lachen. De film begint heerlijk bizar, waardoor de ouders die de film ook nog niet gezien hadden dachten 'wat voor een film zitten we nu te kijken', maar dat sloeg snel om. werkelijk briljant vermaak! dat ie naar al die jaren nog steeds top is en niet verveeld heeft mijn rating doen verhogen naar 5*

avatar van Richard_Voorhees
Ik dacht tijdens het kijken dat deze film al van een later datum was en was al verbaasd dat Walken er nog zo jong uit leek te zien.
Maar goed, dit werd inmiddels 18 jaar geleden uitgebracht, dus is het niet te verwonderen dat bovenstaande er nog wat jonger uitzag.
Bovenstaande wist trouwens ook het (naar mijn mening) meest vermakelijke personage van de film neer te zetten, al bleek zijn rol niet heel groot te zijn.
Verder weten de twee broers vooral te vermaken op de momenten dat ze dus op muizenjacht zijn. Zo vond ik de scene met het spijkerpistool wel leuk en vond ik de scene met de stofzuiger extra grappig. Dit laatste kwam mede door een verhaal dat ik vrij kort daarvoor gehoord had dat ook betrekking had op een muis en de jacht met de stofzuiger. Erg toevallig en geinig dat ze dit ook in deze film verwerkt hadden.
Verder maakt het plot de film wel ietwat voorspelbaar, maar bij een dergelijke film vind ik dit niet meteen een ramp.
Geinig voor een keer.

avatar van hijman1946
alexspyforever schreef:

heb er van genoten ,deze film is het waard wat hoger in de waarderiring te komen,vandaar een 5

kappeuter (moderator)
hijman1946 schreef:

Hogere stem plaatsen om zodoende het gemiddelde te beïnvloeden is niet toegestaan. Svp gewoon stemmen wat je aanvankelijk zelf had gegeven.

Dick2008
Het leek me al niks deze film en daarom niet eerder gezien. Al heb ik van Nathan Lane ook wel wat leuke rollen gezien, dus laat maar weer proberen. Het is een film van DreamWorks (hun eerste familiefilm). Visueel goed gemaakt maar dat is het ook.
Lane doet wat hij moet doen. De film start nog wel grappig. De muis laat op zich wachten. Het is allemaal weer veel te leuk en daarom niet leuk. Ik had het eigenlijk al heel gauw gezien. Walken komt later ook nog in de film, maar zo'n grote rol heeft die niet (om die als derde acteur te noemen). 2.0