Kidulthood (2006)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Menhaj Huda
met Aml Ameen, Red Madrell en Noel Clarke

Voor Trife, een 15 jarige jongen uit Westend in Londen, is het leven elke dag een strijd. Gevangen tussen de wereld van zijn vrienden op school, het meisje waar hij van houdt en zijn sterke en gevaarlijke oom, moet Trife kiezen tussen het pad waarvan hij weet dat het goed is of een leven met wapens, drugs en geweld, wat hij al te goed kent.

orbit
Mooi portret van randjongeren in London.. wat een ellende en misery en wat een kopieerdrift van de zielige hiphopcultuur uit de VS. Maar de directe en in your face benadering van deze Britse film maakt het net wat beter dan een VS equivalent zou zijn.

avatar van canciser
Knappe film over de (overdreven) realiteit van probleemjongeren in London. Mooi in beeld gebracht en een verrassend einde, met een goede boodschap. 3.5*

avatar van ewalk
Sombere maar op zich wel realistische benadering van de jeugdcultuur in downtown london. Lijkt misschien een kopie van de hiphopkultuur in de VS, maar laat juist zien hoe de Britse hangjeugd Amerikaans ghettogedrag overneemt. Wel wat voorspelbaar. Het onvermijdelijke gebeurt en hing al lang in de luchtzoals verwacht gaat Trife dood

avatar van yeyo
Deze film heeft geen Nederlandse dvd release gekregen, maar het vervolg Adulthood dan weer wel. Bizar hoor..

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onevenwichtig drama.

Want niet alle plotjes zijn even sterk, sommige zelfs ronduit zwak. Qua camera vrij standaard en qua soundtrack leuk, maar ook de acteerprestaties schommelen.

Het verhaal kent gelukkig enige vaart en weet, ondanks het lage budget, wel te boeien.

Redelijk.

lambf
Erg jammer dat de film in de tweede helft metersdiep inzakt en niet zich niet meer weet te redden.

stoere film....mogelijk wel wat overdreven...maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe het er daar aan toegaat, ik weet zelfs niet hoe het er hier aan toegaat...het was wel prima om te kijken en de scheldende humor vond ik ook wel leuk....ben benieuwd naar adulthood......mooi hoe het in londonstad gefilmd werd en het leek erop dat ze gewoon zomaar onaangekondigd op straat hebben gefilmd...je zag iedereen kijken, maar dat geeft wel een heel realistisch gevoel omdat het op straat echt zo gaat, iedereen kijkt en loopt door...misschien wel het meest realistische van de film....de muziek was ook goed gekozen....lekker engels en gaf ook best goed de sfeer weer....3,5 sterren

avatar van Zandadder
artwarrior schreef:
....ben benieuwd naar adulthood......

Die heb ik gister gezien en vind ik nog wat beter als deze film. Spannender en niveau zakt ook niet weg.

Prima film, laat zien hoe het is in de ghetto's van London. Een beetje overdreven maar dat maakt dit film juist tot wat het is. En oh, iedereen die zegt dat dit een kopie moet voorstellen van de hiphopultuur uit de VS, ga eens research doen voor je onzinnige dingen begint te lullen.

Cliches, ultra domme personages, ongeloofwaardig, overdreven, HEEL slecht geacteerd.

Laten we eerlijk zijn: dit is toch gewoon SLECHT!

orbit
durra072 schreef:

Wat nou onzinnig? Die gasten gedragen zich identiek, dragen dezelfde zielige kleertjes, maken dezelfde gebaartjes en proberen net zo stoer over te komen.. niets research voor nodig

avatar van henrygreenway
Wat een rotzooi hoe kan men dit op de markt brengen!!

avatar van Fortune
Verklaar je nader Henry!!

Reinbo
Fijn rauw drama. Realistische performances, fijne soundtrack en een mooi portret aan de zelfkant van de jongeren maatschappij.

Kleine 4*

avatar van Askikker
durra072 schreef:
Prima film, laat zien hoe het is in de ghetto's van London. .

Ghetto''s van London?????
In de hele film komt geen ghetto voor hoor, alleen het centrum en wat betere buitenwijken.

avatar van leatherhead
Toch nog net een kleine 3*. Vooral qua sfeer erg sterk, soms best grimmig en de soundtrack past perfect in het plaatje. Ook een aantal visueel opvallende scenes, zoals wanneer Trife wegrent uit het huis van die crimelord. Het plotverloop is verder wel best voorspelbaar en de opeenstapeling van misère is uiteraard geenszins realistisch. Maar gelukkig is hetgeen waar de film vooral zijn troeven op richt redelijk goed uitgewerkt.