Wild Bill (2011)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Dexter Fletcher
met Charlie Creed-Miles, Will Poulter en Liz White

Na een gevangenisstraf van acht jaar wordt Bill Hayward voorwaardelijk vrij gelaten. Hij keert terug naar huis, naar zijn zoons van elf en vijftien jaar oud, die zijn verlaten door hun moeder en volledig op hun zelf zijn aangewezen. Onwillig om vader te spelen, is een liefdeloze Bill vastbesloten om verder te gaan met zijn nieuwe leven. Hoewel Dean, de oudste jongen, een baan heeft weten te vinden en een vader probeert te zijn voor zijn jongere broer, komen ze door de komst van Bill toch onder de aandacht van de sociale dienst. Dean dwingt zijn lamlendige vader om te blijven en zo te voorkomen dat de jongens uit huis en onder toezicht worden geplaatst. Bill besluit met tegenzin één week te blijven. Ondanks dat hij zelf nooit door iemand is grootgebracht sluit hij snel vriendschap met zijn zoon Jimmy. Door deze nieuwe band begint Bill te beseffen wat hij gemist heeft.

avatar van schram101

YouTube - Wild Bill Official Trailer #1 - Andy Serkis Movie (2012) HD

Trailer en poster zien en er leuk uit. Komt op de lijst deze prent.

avatar van Movie-Addicted
Grappig om een keer gezien te hebben, veel bekende koppen. Verder vond ik hem mwah tja.. meer een komedie dan drama (vooral int begin) later werd ie wel wat sterker.

avatar van Smi
Smi
Zeer vermakelijk. Sterke bezetting en nog betere performance. Ik raad 'm zeker aan voor een goede film avond.

avatar van Kakihara
Prima drama film,goed geacteerd en vet einde.De moeite om eens te zien.

avatar van james_cameron
Prima regiedebuut van akteur Dexter Fletcher, die heel wat oude bekenden optrommelt voor dit sobere misdaaddrama. Het naargeestige mileu is raak getroffen en het akteerwerk uitstekend; vooral Will Poulter is sterk als de oudste zoon van het titelpersonage, ex-bajesklant 'Wild' Bill Hayward. Het verhaaltje is wat aan de voorspelbare kant, dit hebben we eerder gezien, maar de uitwerking van het gegeven is levendig en de personages zijn sympathiek. Fletcher heeft weinig tijd nodig om mensen van vlees en bloed neer te zetten. Visueel weet hij ook te imponeren. De grauwe buitenwijken waar de film zich afspeelt worden indrukwekkend in beeld gebracht. Gelukkig valt er hier en daar ook wel wat te lachen en beschikt de film over een slim gekozen soundtrack, die de beelden perfect weet te ondersteunen.

avatar van aSMoDeuS
Laat je niet misleiden door de 'spectaculaire' posters; dit is een redelijk solide sociaal-drama uit de UK.

avatar van schumacher
Voor een drama een heel goeie film.
Int begin moest het wat op gang trekken.
Goed geacteerd ook van alle personages.

avatar van SnakeDoc
Dit is inderdaad een 100% drama met zo hier en daar sterke droge Britse humor. Aangrijpend, maar dus ook geestig.

Vind het een knappe en overtuigende film, die mij zeker wist te raken.

Scoort dan ook ruim voldoende!

De titel van dit typerende Britse gezins-, misdaad en verlossingsdrama verwijst naar het westerngenre (een man moet doen wat hij moet doen), maar in de kern gaat het verhaal meer over de 15 jarige zoon en diens broertje dan over de ex veroordeelde zelf. De verwarrende verhouding (schuwheid, verlegenheid, achterdocht, loyaliteit en liefde) tussen vader en zoons wordt geloofwaardig neergezet. Buiten alle ellende is er ruimte voor een dosis natuurlijk overkomende humor. De wat vreemde, maar boeiende personages worden uitstekend gespeeld.

avatar van glimmerman2000
''Het zijn mijn jongens..Ik ben hun vader''

Ieder probleem is een mogelijkheid zeggen ze wel eens, maar eens zijn de mogelijkheden op....toch?

Emotionele film, van een ''vader'' die vrijkomt, en eerst niks van het vaderschap wilt weten, maar uiteindelijk het licht ziet!
Langzaam aan bouwt de vader '''Bill'' een band op met zijn kinderen...Erg mooi om van een uitzichtloze situatie, iets moois te maken
Het maakt ''Bill'' niks uit, al moest hij werken als een wegwijzer...Hij wilde iets opbouwen met zijn kinderen
Met als resultaat een trotse vader, aan de eettafel!....You did it!

Helaas zijn de mogelijkheden wel eens op!...Met als resultaat...JUIST....kijken mensen;)

Het is niet niks, om tegenwoordig een ''man'' te zijn

avatar van barcam
Zeer geslaagde Britse film die een aangrijpende aanklacht is tegen het naargeestige milieu waar veel jongeren in opgroeien doorweven met verschillende speciale karakters en de nodige dosis humor. Verhaal komt soms wat over als een naargeestig sprookjes maar dit mag heen hinderpaal zijn. Aanrader.

avatar van Pazmaster
Aardig misdaad/drama filmpje, maar ook weer niet spectaculair. Leuk om een keer gezien te hebben, maar dit zal niet blijven hangen. Niets wat we nog niet gezien hebben. Niet bijzonder dus. 3 sterren

avatar van DiKKe_OsCaR
Heel sterk einde, na een goed onderhoudende 85 minuten Britse misdaad / drama.

avatar van ralfsjam
Lekkere rauwe plat Engelse film, Zoals alleen de Engelse ze kunnen maken. Een drama met een scherp randje. Humor en een goed einde... Verhaal ook een dikke prima, en acteer werk was goed. Soundtrack maakte de film mooi af. Armoede tegen een achtergrond van een olympisch stadion in aanbouw. Hoe hedendaags kan een klassiek ogende film zijn ...
4 uit 5 **

avatar van perceived
Beetje braaf.

Voor een sociaal drama wel te verstaan. Daarvoor gaat de film simpelweg niet diep genoeg en is het ook niet scherp genoeg. Toch is het een aangenaam, goed gemaakt en ook prima geacteerd filmpje.

Fijne wegkijker met (te) weinig impact en daardoor waarschijnlijk ook weer snel vergeten. 6/10*

avatar van K. V.
Dit was een aangename verrassing. De titel deed me wat argwanen, maar de film viel veel beter mee dan gedacht. Het is een sociaal drama geworden over een vader die net uit de gevangenis komt en moet zorgen voor twee tienerzonen. Dit brengt natuurlijk de nodige zorgen met zich mee. 'k vond het realistisch gebracht en overtuigend geacteerd door de voor mij toch onbekende acteurs.
Verder wist het verhaal me echt te boeien en vloog de film voorbij. Een aanrader.

Erg goeie film!! - De film is een vooral een drama film, met een klein beetje humor en feel-good erbij. Dat is de perfecte mix, want door de humor en het beetje feel-good word de drama in de film niet te ''zwaar''. En de grappen die gemaakt worden zijn ook echt leuk, echte engelse humor.. kon een paar keer hardop lachen. En daarnaast had de film ook wel iets reeels... hoe moeilijk het is als je in zon omgeving geboren te worden om er dan uit te komen of hoe je er dan zelf in groeit..
Ook de acteerprestaties waren prima. AANRADER!
Een hele dikke 3.5

avatar van TomPSV
En alweer een goede Britse dramafilm. Ik heb er nu al een aantal gezien en er is er nog niet een tegengevallen. Vooral de rauwheid is heerlijk in deze films en daar was hier ook weer sprake van. Al moet ik wel zeggen dat het eerste deel van de film niet heel bijzonder is en van mij ook wel wat harder en rauwer had gemogen, maar het tweede deel maakt veel goed met een heel sterk einde. Ze nemen genoeg tijd voor de personages en daarom bouw je, ondanks dat de film slechts zo'n 90 minuten duurt, een band met ze op en ga je ze ook steeds sympathieker vinden. De muziek werkte trouwens echt sfeerverhogend, waardoor de film een aantal emotionele, maar toch ook mooie momenten kent. En dat is altijd de beste combinatie. Veel drama en zo nu en dan ook toch ook wat hoopgevende scènes en humor.

Van deze films kan ik geen genoeg krijgen. Dikke 3,5*

avatar van hoffhaan
Geslaagd brits misdaad drama. 3.5

Leuke film, geen topper, geen flopper, einde valt wat tegen.

avatar van Brabants
Dit regiedebuut van Dexter Fletcher pakt succesvol uit. Geweldige ongenuanceerde film waarbij droge humor en sentiment elkaar in goede balans afwisselen. Het plot is standaard van opzet en absoluut voorspelbaar. Toch is het een geslaagde film waarin we kennis maken met de personages die allen door schande leren vallen en opstaan, wat tevens de boodschap van deze film is.

avatar van Brabants
LoganMCV schreef:
Leuke film, geen topper, geen flopper, einde valt wat tegen.

Mooi subtiel einde. Wat had je nog willen zien dan?

Aardige film waarin een ex-gevangene zijn twee zoontjes na acht jaar voor het eerst ziet. De mix van sociaal drama met hier en daar een humoristische inslag (vooral de personages) gaan niet altijd even goed samen hier. De vader/zoon relatie wordt wel goed neergezet (vooral ook vanwege de acteurs). Ondanks het mooie einde net geen 3.5 sterren.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Andy Serkis...
Uitstekend achtergrond muziek
(Dolby Digital met 7!)
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima Brits drama met een eveneens leuk verhaal.

Het positieve verhaal komt misschien wat traag en stijfjes opgang, maar naarmate het verhaal vordert wordt het steeds leuker en is het regelmatig ook genieten geblazen (vooral bij de ietwat ondoenlijke momenten). Het verhaal zit gewoon leuk in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering die misschien nog wel beter is dan het verhaal zelf. Hoewel het leven van de pas uit de gevangenis gekomen Wild Bill niet bepaald rooskleurig is (hij ontfermt zich o.a. voor het eerst in zijn leven over zijn twee kinderen die hun eigen kapsones hebben), maakt hij het er toch het beste van en dat levert geregeld mooie momenten op en ook een aantal komische situaties. Wat dat betreft is het eigenlijk min of meer een luchtig drama. Op het einde gaat het er overigens wel heftig aan toe, maar het einde mocht er zeker wezen.

Dat deze film me zo goed bevallen is, is met name te danken aan de uitstekende cast die overtuigend en leuk speelt. Zo heb ik genoten van Charlie Creed-Miles in de rol van "Wild Bill", maar ook van zijn zoon "Dean" gespeeld door Will Poulter. Ook Liz White in de rol van "Roxy" (liefje van Bill) schittert in deze film en ze was ook zeer liefjes en behulpzaam. Schitterend was de scene ergens in het begin van het verhaal, waarbij Bill haar als cadeautje gaf voor de verjaardag van Dean (die er wel geen gebruik van maakt)
Het liefje van Dean gespeeld door de fraaie Charlotte Spencer is het vermelden ook waard. Omdat de film ook niet echt lang duurt, kijkt hij verder lekker weg.

P.S. de muziek in deze film is zeker ook het vermelden waard en zorgde ook voor een lekker positief sfeertje.

Deze film kijkt gewoon lekker weg.
Beetje humor, beetje drama en ook nog de nodige actie op het eind.
Een film die je ondanks het criminele basisgegeven je met een goed gevoel achter laat.
Twijfelde tussen een 3 of 3 en halve ster omdat ie ook weer niet heel bijzonder is maar toch maar naar boven afgerond vanwege de goede acteer prestaties, en niet op zijn allerminst door de rol van de harde doch sympathieke Bill.

broncode
Een sterk sociaal drama uit de onderbuik van de Engelse samenleving, niet zoals de poster suggereert een 'tweede'lock,stock and two smoking barrels...
Will poulter laat zien dat hij iedereen de baas is door zijn aanwezigheid, en vind het persoonlijk jammer dat zijn rol als pennywise in de remake van Stephen King's it evt gecanceld is.
Uitermate sterk einde...

Gewoon een leuke lowbudget film uit Engeland. Het thema komt wel bekend voor.