• 8.351.701 stemmen

Geregisseerd door: Nick Love

Met onder meer: Ray Winstone, Ben Drew en Paul Anderson

Releasedatum: 14 maart 2013

Plot The Sweeney

"Act like a criminal to catch a criminal."

Regan (Ray Winstone) is Londens hardste agent en hoofd van 'The Sweeney', een elite-eenheid in misdaadbestrijding. Wanneer Regans aartsvijand, een topcrimineel genaamd Allen (Paul Anderson), de binnenstad van Londen verandert in een slagveld, en de eenheid er ingeluisd wordt voor corruptie, worden Regan en zijn jonge partner Carter (Ben Drew) op non-actief gezet. The Sweeney zijn nu agenten zonder badge, en zijn uit op wraak.

imageimageimageimageimageimage

Johnny Wextru

avatar van Atheistus

Atheistus

mordang schreef:

Leuke rauwe actie film. Echter je moet je niet storen aan de compleet onlogische gebeurtenissen en handelingen, want dan is dit een vreselijke film.

Ik las je tip te laat. Het is inderdaad een kutfilm. Na 5 minuten was dat al duidelijk.

avatar van Krickie

Krickie

Redelijke actie film met aardig verhaaltje. Alleen helemaal groen en geel geërgerd aan de schietscenes, 300 kogels van 10 meter afstand en dan allemaal mis??

scorsese

Aardige film over een speciale politie-eenheid die niet bekend staan vanwege hun zachte aanpak. Een vrij standaard misdaadfilm waarin weinig origineels valt te ontdekken. Een aantal goeie en spannende actie-scenes en onderhoudend over de volle lengte. Ray Winstone is goed gecast en stelt ook allerminst teleur. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

Harde film die het verhaal verteld over een elite-eenheid in Londen. Het verhaal is redelijk alleen wel iets voorspelbaar. Van mij had er toch iets meer actie in gemogen en de bank-scene (schietpartij op de straat) moest me erg denken aan Heat.

Al met al een prima film! 3*

avatar van tom010

tom010

Spannende film. Hij is erg vermakelijk, maar naar mijn mening niet super bijzonder.

avatar van flaphead

flaphead

Eigenlijk redelijk standaard crimefilmpje. Een team binnen het politiekorps dat zo zijn eigen onortodoxe methodes erop nahoudt hebben we al veel vaker gezien. Net als het mannetje van Interne Zaken die erop zit. Aardig acteerwerk, taaltje en ruwe beeldvorming maakt het op zich allemaal prima aan te zien.
BIj de achtervolging van de bankovervallers gaat het toch echt fout; honderden schoten afgevuurd, maar geen enkele (goed) raak. Zeker met automatische geweren vrij knap. Ook sluipen de voorspelbaarheden/cliché's er duidelijk in (toen Jack de ring van Nancy moest houden, was duidelijk dat zij zou sterven, Jack redt George in de slotscene). En mocht een blitse auto-achtervolging de boel dan nog willen redden, dan trekt het einde dat weer onderuit (volstrekt onlogisch dat Jack na de laatste actie weer aan het werk mag).
Daarom al met al eigenlijk net geen vermakelijk tussendoortje.

avatar van chiel1971

reporterxyz

Ondermaats niemendalletje.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Middelmatige misdaadfilm over een knokploeg die vuile werkjes opknapt voor de politie. Hoofdpersonage vond ik weinig tot de verbeelding sprekend en het verhaaltje is dertien in een dozijn. Jatwerk uit onder andere Heat en Point Break. Een hoop aerial shots van Londen moeten de film nog wat visueel opfleuren en de bombastische muziek was hersendodend. Gelukkig toch nog enkele lekker stevige actiescènes.

avatar van des1

des1

Oh... "wraak"... Dat is een interessante nieuwe invalshoek *zucht*

avatar van panax

panax

goeie aktiefilm,hier en daar ongeloofwaardigmaar dat mag de pret niet drukken

mooie achtervolgingen

achtervolging in caravan park nog item geweest in top gear

winstone doet weer waar hij goed in is!!

mooie beelden van engeland !!

avatar van ILDIB

ILDIB

Wat wekt die semi stoere regan een partij ergernis op zeg. Wat een domme nepgast. Alsof ookmaar 1 iemand die gast serieus neemt. Gelukkig zijn de beelden en geluid wel van hoge kwaliteit. En de plotklapse wending omtrent pegasus wat een crap om hen ineens vrij te pleiten. en waarom altoos zo'n ouwe dikke vent een mooie dame kan scoren. ..

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

Een Britse actiethriller die Hollywoodiaans wil aanvoelen. Dat is in een notendop The Sweeney. Met een leuke cast en een aardig opzet zat hier ook écht een lekkere actiefilm in, alleen leken de ambities uiteindelijk toch te hoog.

De film begint wel sterk: gevatte dialogen, leuke actie, constante spanning, toffe personages gedragen door een sterke cast. Dat kan ook niet echt teleurstellen met Winstone, Drew, Atwell, en Lewis heb je een aardig ensemble gevuld met wat minder bekende maar wel talentvolle acteurs. Een geluk dat deze cast er is want na een prima eerste akte die ook gekenmerkt word door een mooie visuele stijl zakt de film in. Twists die er te vingerdik op liggen zoals personages die sterven voeren de boventoon. Op zich kan dat nog meevallen maar als de halve 2e en volledige 3e akte gedragen word door de dood van een personage halverwege de film die er zo vingerdik op lag is het best wel irritant. Dat de film in die laatste helft dan ook nog eens alle cliché's afgaat zorgt ervoor dat de gehele opzet toch in water valt. Ondanks die fouten blijft de vaart er wel in en is het zeker onderhoudend. In de finale laat de regisseur nog eens z'n kunnen in met een leuke actiescène die dan wel weer banaal eindigt en zo de gehele film samenvat.

The Sweeney is een redelijke actiefilm, vooral gedragen door een leuke cast en een sterk begin. Daarna zakt de film in en is het te voorspelbaar maar blijft het onderhoudend. Er had alleen meer in kunnen zitten

avatar van Dick2008

Dick2008

Doorsnee Engelse politie actiethriller waar bijna 2 uur voor nodig is met harde actie maar had net zo goed een aflevering uit een misdaadserie kunnen zijn. 2.0

avatar van Henk Tenhagen

Henk Tenhagen

Top film. Goed verhaal. Goeie actie en goed geacteerd.

avatar van Henk Tenhagen

Henk Tenhagen

Top film. Goed verhaal. Goeie actie en goed geacteerd.

avatar van jeanleeke

jeanleeke

geven ze mepjes....lol

avatar van Toontje G

Toontje G

Goede Britse actiefilm. Spannend, volop actie, goed verhaal.