Black Beauty (1994)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Familie / Drama

geregisseerd door Caroline Thompson
met Sean Bean, David Thewlis en Jim Carter

Het paard Black Beauty heeft geen geluk in het leven. Keer op keer wordt de arme drommel mishandeld door zijn baasje. Wanneer hij echter door een aardige mensenfamilie wordt geadopteerd, lijkt Black Beauty voor het eerst in zijn leven een beetje gelukkig te kunnen worden. Naar het jeugdboek van Anna Sewell.

Ik ben gek op paarden
Ik wou dat ik er zelf 1 had maar ze zijn zo duur en de onderhoudt kost al meer dan duizend euro in de maand
dus dat kan ik niet opbrengen.
ik vond het een super geweldige film en blijf hem dan ook keer op keer op keer bekijken
zzitten best stukken in waarbij ik wel een traan zou kunnen laten maar dan houdt ik mij groot tegenover mijn man
deze film krijgt van mij een dikke 5

halvekip schreef:
Ach gossie, wil je een plakje paardenworst ?
Wel van Henk Wisker he, de beste!

Waar slaat in vredesnaam deze opmerking nou op?
Mocht je een paardenhater zijn en alleen zulke opmerkingen moeten maken kun je denk ik beter wegblijven,
Dit heeft toch helemaal niks met de film te maken?
En ik dacht dat je wou je een reactie neerzetten het over de film moest gaan maar ja dat zal wel aan mij liggen

Heb de film net gekeken op Nickelodeon en heb zo ongeveer de hele tijd met tranen in mijn ogen gezeten of gehuild. Ik ben niet echt een paardengek maar deze film is gewoon super!
Deze film is die 5 meer dan waard!

avatar van Elineloves
Renee28 schreef:
Ik HAAT paarden, ik ben echt bang van ze! Maar dat neemt niet weg dat ik deze film erg mooi vond. Ik heb hem vroeger gezien (en moest altijd huilen), en na hem nog eens teruggezien te hebben, blijf ik bij mijn mening. Het leven van het paard is erg mooi in beeld gebracht en ook de acteurs eromheen doen het erg goed, hoewel ik de stem van Black Beauty zelf af en toe nogal iirtant vond.

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb absoluut niks met paarden, ik vind het maar vieze, enge beesten (sorry!) maar deze film viel me reuze mee. Ik dacht dat je echt een 'paardenmeisje' moest zijn om deze film leuk te vinden, maar dat hoeft dus niet. Ik heb hem gekeken met het kindje van het werk, en zij heeft zich kostelijk geamuseerd. Ik heb ook wel een leuke middag gehad.

avatar van Rianneke_Dan
Gister nog eens gekeken met mijn oppasmeiden, die beide helemaal gek zijn van paarden. Die zaten dus ook de gehele 88 min aandachtig te kijken en soms met tranen in hun ogen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar ook wel last van had. Het was lang geleden dat ik Black Beauty gezien had, en was dan ook vergeten hoe zielig deze film eigenlijk is. Verhaal is niet al te moeilijk, en leuk gedaan ook met die voice-over van Black Beauty. Ontroerende scenes. mooie paarden en ook weer een hele mooie soundtrack van Danny Elfman.

Omdat ik er verrassend genoeg toch van ontroerd was aan het einde, gaat de film iets hoger en komt van 3* naar de 4*

dominion
meer een film voor kinderen en paardenliefhebbers

avatar van Dinja
Wat is dit een mooie film

avatar van Dustfire
Deze film is zeker niet alleen voor paardenmeisjes.
Ik heb hem voor het eerst gezien toen paarden me niet veel boeiden, maar het is en blijft een prachtige film, hoe vaak ik hem ook bekijk. En ik kan er niets aan doen, maar ik moet elke keer janken bij het einde, echt elke keer weer. Aan de ene kant wil ik hem dus niet meer zien met iemand omdat ik mezelf voor gek zet. Maar aan de andere kant is het juist weer superleuk, want ik ken geen enige andere film die me zo ontroerd. Ik heb hem ook meteen gekocht op DVD, ik moest hem hebben!

avatar van Psolitsa
[Preketero] schreef:

Paardefims zie ik totaal niet graag, net zoals deze, 2 sterren
Ik zag niet in waarom ze deze film uitgebracht hebben

Ah...dus jij kijkt een film, waarvan je al weet dat je er niet van houdt? En vervolgens negeer je al de comments en ratings van mensen die WEL hebben genoten van deze film?
Films worden niet uitgebracht voor het plezier van 1 persoon...u know..

avatar van zgfproduction
ik kan me niet veel meer herinneren van deze film. ik weet alleen nog dat ik hem oersaai, en slecht vond, en ik haat paarden.

avatar van DonPeliculón
Deze film heb ik vroeger vaak gezien, en ik zie nu pas staan dat Bean en Thewlis erin spelen. Grappig zoiets. Misschien ooit nog maar eens kijken, dat zijn twee acteurs die ik graag zie.

Vroeger werden paarden meer gezien als werkdieren en daarom dikwijls niet goed behandeld. Deze onderhoudende kinderfilm, in warme kleuren, was door de sombere ondertoon en de langzame scènes waarschijnlijk meer geschikt voor de volwassen kijker. Maar vanzelfsprekend bleven er nog genoeg suikerzoete gedeeltes over, al vond ik bij al het moois en ontroerends, de innerlijke gedachtes van het paard teveel van het goede.

avatar van Phantasm
Leuk tussendoortje, voor de echte paardenliefhebber.