Swiss Family Robinson (1960)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Ken Annakin
met John Mills, Dorothy McGuire en James MacArthur

De familie Robinson komt aan op een onbewoond eiland na schipbreuk te hebben geleden. Terwijl moeder niet zo blij is met een bestaan als schipbreukeling, zijn vader en zoons blij met de kans een nieuw leven op te bouwen. Binnen de kortste keren hebben zij met hun technieken een huis met alle comforts van het Zwitserse equivalent gefabriceerd. Dan krijgen ze bezoek van de dochter van een kapitein die gevlucht is voor haar ontvoerders; piraten...

het is een hele leuke film alleen is de kaft van mijn dvd wel een beetje heel erg anders maar goed het is echt een hele mooie film

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film die ik in m'n kindertijd enorm graag zag. Onlangs zag ik de film nog eens opnieuw en het blijft één van de mooiste familie/avonturenfilms ooit. Misschien wat gedateert, maar voor dit genre kan dat eigenlijk niet echt kwaad.

Film Pegasus schreef:

precies ben het hier 100% mee eens

Deze film is op zich wel leuk, met een mooi verhaal op een prachtige locatie. Helaas ergerde ik mij enorm aan Francis, het kleinste broertje, waardoor de film een stuk minder aangenaam werd. Terwijl hij juist degene was, waar je vertederd glimlachend naar zou moeten kijken: zo'n klein, leuk jongetje die allemaal domme dingetjes doet. Nou, ik heb mijn best gedaan en it only got worse! Bah, wat was dat een vreselijk irritant rotjochie met een vreselijk irritante rotkop.

In één woord : Beste film allertijden!

ik ben het helemaal met tsjidde eens, een irrant schreeuwend rotjong is het.

avatar van otherfool
Jeugdsentiment! Leuke kinderfilm die ik destijds verslonden heb. Als je hem dan later nog eens ziet valt het met de kwaliteit allemaal wel mee, maar het blijft een aardig filmpje.

3*.

Reticulated
Dit is echt een topper, heb deze film vroeger heel wat gezien.

avatar van lucdecoster
Grappige film, ik heb nog nooit een baby olifant, tijger, struisvogel, ezel en zebra op een verlaten eiland gezien.

avatar van dalma
leuke familiefilm, meer hoef je er niet achter te zoeken.

avatar van Scorpio11
Uit naam van de kinderen 3*.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Scorpio11 schreef:
Uit naam van de kinderen 3*.

Ik was zelf kind toen ik de film voor het eerst zag en was toen enorm gefascineerd hierdoor. Het mist z'n doelpubliek dus niet. Een echte aanrader.

avatar van movie acteurs
Best lang geleden gezien.
Ik vond dit maar een bijzonder matige Disney film. Eerste 20 minuten is erg amusant, maar daarna vond ik het persoonlijk maar saai. De film duurt 126 minuten dus ik had nog een hele weg te gaan. Nee, The Swiss Family Robinson wist mij niet te amuseren. De film is alweer 50 jaar oud. De status van toen kan ik dan nog wel begrijpen. Maar van mij krijgt het alsnog een brakke 2,0.

avatar van Phantasm
Aardige familiefilm voor een zondagmiddag, mooi verhaal.

avatar van alexspyforever
Is wel een leuke familiefilm inderdaad. Beetje jammer wel dat er niet echt veel achtergrond wordt gegeven waarom de familie op de boot zit. Het jongste zoontje vond ik nogal een vervelend kindje met zijn obsessie voor het vangen van dieren. Gelukkig dat er halfweg de film een jonge dame de cast komt versterken, want was nogal saai zo een moeder met vader en drie zonen. Het is heel avontuurlijk maar er wordt te weinig getoond wat de familie allemaal doet om op het eiland te overleven, maar daarvoor was er misschien niet genoeg tijd (hoewel de film ruim 2 uur duurt). Het stuk met de piraten blijft dan ook het leukste (hoewel nogal langgerokken), het einde nogal afgeraffeld.