Flicka (2006)

Alternatieve titel: My Friend Flicka

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Familie

geregisseerd door Michael Mayer (I)
met Alison Lohman, Tim McGraw en Maria Bello

Katy leeft op de familieranch in Wyoming. Ze vindt een wild paard, maar haar vader zegt dat ze het beest onmogelijk kan houden. Katy wil haar vader bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is het dier op te voeden en dat ze ooit de ranch kan overnemen.

avatar van dyantha
Alleen leuk voor dromerige paardenmeisjes van 8-14 jaar
(moeten ze nog wel even weten dat al die leuke knollen die je hier ziet voor deze film zijn mishandeld en afgemaakt)[/quote]
'

ten eerste die film is goed en mooi helemaal niet slecht geacteerd
ten tweede ik ben geen dromerig paardemeisje van 8-14 jaar ben ouder ! en ten 3e was je erbij toen ze mishandeld of afgemaakt werden neej ! dus je weet niks

leuke film !

xoxo

avatar van Pannenkoek
Goed, dromerige paardenmeisjes van 8-18 jaar dan.

Pannenkoek schreef:
Goed, dromerige paardenmeisjes van 8-18 jaar dan.

Haha.Wat grappig zeg.Ik lig helemaal dubbel.-_________-

avatar van dyantha
jij bent degene die droomt met je naam pannekoek

avatar van soom
Flicka!

Parents have this sort of selective memory..

I love you, daddy.

En nog wel meer mooie quotes eigenlijk, maar dit waren voor mij (nou ja, het woord "Flicka" is niet echt een quote natuurlijk ) degenen die er meteen uitsprongen, dus plaats ik die als beginstukje van mijn stukkie tekst, wat ik wel vaker doe met mooi uitgesproken zinnen/dialogen die ik tegenkom in films.
De laatste quote vond ik mooi, omdat, ondanks dat vader Rob dingen doet die Katy verkeerd vind, ze toch van hem houdt. Dat vind ik mooi, want liefde doet dat gewoon.
De tweede quote vond ik mooi omdat dat inderdaad wel waar schijnt te zijn... Mijn vader kan me nog steeds wel dingen vertellen van toen ik klein was, namelijk. Dat ik ergens op een camping naar beneden holde, en steeds meer vaart maakte, en niet op tijd afremde. Gevolg: Allemaal steentjes in m'n knieën... Ik zal een jaar of 9 geweest zijn, geloof ik, ik weet dat dus echt niet, maar hij weet dat nog steeds..

Erg mooie film, Maria en Alison en Tim (toch?) zijn echt goed bezig, en er zitten tussen hen dan ook mooie momenten in, Alison lijkt soms een beetje uiterlijk op Kristen Stewart, en bruin of blond, ze lijkt zo'n meisje te zijn die allebei die haarkleuren staat.
Ik rijd zelf paard, maar niet op de manier zoals Katy (lekker buiten rijden zit er nooit in, zal wel anders zijn als ik een eigen paard mag verzorgen?), daar ik maar een uurtje les krijg per week. Ik leer wel steeds beter paardrijden, moet ik eerlijk zeggen, en ook leer ik steeds weer iets bij over de verzorging en wat je vooral niet moet doen (en waar ik soms nog wel de mist in ga), namelijk dat je nooit en te nimmer achter een paard moet gaan lopen naar hem toe, en je mag ook nooit loslaten als je hem beet hebt - maar dat spreekt voor zich.
Af en toe een tikje vals sentiment, maar dat breekt de pret niet af, en het is zeker meeslepend.

4*. En nee, ik ben niet 8 of 18, en toch vond ik hem heel mooi.. !

Ik had deze film al eens gezien. Van wat ik er nog van weet vond ik deze wel goed. Ik heb deze nu herzien en ik vind hem nog steeds goed. Verhaal is goed.
Alison Lohman speelde weer heel goed zoals altijd.

avatar van Decec
Goede film!

Wat een geweldige film. Ik had verschillende momenten de tranen over mijn wangen biggelen. Liefde tussen paard en mens is zo groot dat je je helemaal inleeft in het verhaal..
Dat er wordt gezegd dat dit een film is voor dromerige paardenmeisjes is onzin.. Ik hou zelf misschien van dieren maar niet specifiek van paarden en toch vond ik het een hele mooie film.

Wat een heerlijke film. Liefde tussen mens en dier mooier kan het niet.
Als je een dierenliefhebber bent kun je deze film zeker erg waarderen.

avatar van tommykonijn
Mooie filmdrama. Goed acteerwerk opzicht en mooie muziek. Er zitten een aantal aangrijpende scenes in, en ook een super mooi einde. Ik heb me zeker vermaakt met deze mooie film. Flicka is trouwens ook echt een prachtig dier.

Dikke 4* verdiend hiervoor!

avatar van marcjeb
Is dit een aanrader voor paardenliefhebbers ?? in dit deel zijn er toch paarden gestorven voor deze film..
Rot film 1 ster

avatar van b00ts
Typische feelgood meisjes van 14 film.

niet slecht vermakelijk, maar wel erg jammer dat er zo vreselijk slecht in is geacteerd.