Paulie (1998)

Alternatieve titels: Paulie, de Eigenwijze Papegaai | Paulie: Een Eigenzinnige Vogel

Familie / Komedie

geregisseerd door John Roberts
met Gena Rowlands, Tony Shalhoub en de stem van Jay Mohr

Paulie, een intelligente en pratende papegaai, vertelt zijn levensverhaal aan een Russische immigrant die werkzaam is in het onderzoekscentrum waar hij ondergebracht is. Hij vertelt over het stotterende meisje waar die hem als cadeau kreeg en die hij correct leerde praten. Hij werd echter door de vader weggehaald van het meisje. Via een winkelier, een oude weduwe en een Mexicaan kwam hij uiteindelijk terecht waar hij nu is.

avatar van Jordy
Zeer vermakelijk filmpje, en niet alleen voor de kids. De papagaai is grappig, en er zitten wat grappige en mooie scenes in de film. 3 sterren.

Ja hij was wel leuk.

Gelukkig niet te kinderachtig, leuke stem van Paulie, en een geinig verhaal....3*

avatar van Purmerend
Lorre, lorre gelukkig kan Paulie veel meer woorden. Gewoon een leuke komedie. 3*

paulie is echt een leuke film voor de kids en voor mij ook
ik vindt het een echte aanrader
zal hem nog wel een keer kijken
ik geef een 8

avatar van davidov
Compleet vergeten dat ik deze gezien had, toen ik de naam terug zag bij films kwam het meteen weer terug.
Ik vond de film wel grappig maar niet bijster goed ofzo.... wel een aardig kinderfilmpje dat wel.

avatar van The One Ring
Echt een leuk kinderfilmpje. En inderdaad niet alleen voor kinderen.
3 sterren

avatar van mikoz
Opzich wel ok filmpje ..

wel leuk maar als ik dan denk dat ik 0 keer heb moeten lachen word het me toch duidelijk.

2.5

avatar van De GeuS
Leuk familiefilmpje, met schattige papagaai; 3*

Het was wel een redelijk vermakelijk filmpje, maar echt bijzonder vond ik hem niet. Echt iets voor de kids, denk ik.
Of misschien kon ik gewoon niet tegen het drama in de film...
Ik vind hem wel twee sterren waard. Op het einde vond ik het enigszins jammer dat Marie al volwassen geworden was Het heeft natuurlijk wel iets, dan weet je pas hoelang Paulie is weggeweest (Ik zet dit voor de zekerheid maar ff tussen spoilers, omdat ik niet weet of je er iets uit kunt afleiden)
Ik had het toch leuker gevonden als ze nog kind was geweest

Blijft een mooie film! Had um al een tijdje niet meer gezien. Toen ik klein was, was ik echt weg van deze film. Hoewel ik nu alweer wat ouder ben, blijft het toch een geweldige film. Hier en daar een beetje kinderachtig, maar ik vind het toch wel wat hebben

3.5 Sterretjes

film_kaza
toch nog wel leuk genoeg voor 3 sterren. de reclame voor de film was niks. de film zelf was toch beter, maar had geen humor.

BlueSword
Sannepan schreef:
Of misschien kon ik gewoon niet tegen het drama in de film...
Ik had het toch leuker gevonden als ze nog kind was geweest

zelfde hier, tijdje terug deze film gezien vond het wel aardig maar echt speciaal was het niet!

lowhusky
Volgens mij letten jullie gewoon te veel op het gemiddelde dus jullie geven *maar* een 2.

BlueSword
nee hoor zo leuk was die film niet en als ik op het gemiddelde zou letten dan had ik een 2.5* gegeven.

avatar van Diana...
Mooie film, erg leuke stem van Paulie. IK vond hem wel wat aparts hebben.

Een aanrader !!

Ik was vroeger DOL op deze film, en nog steeds. Echt zo apart en mooi, ook al is het cliché. 3,5* en terecht.

pff ik ben dol op gaaien, maar dit kan echt niet. voor kinderen naar mijn mening wat moeilijk en saaiig. En die voiceover..belachelijk, doe dan een voiceover met een papegaaienstem.
Nee ik ben niet overtuigd. Wel eindelijk een film met een papegaai in de hoofdrol ^^,
Toch nog 2 sterren*

ook wel een zielige film

Nou..hm ik vond het niet zielig in de zin van 'oh nu komen de tranen!' haha, misschien omdat ik nog steeds zit met die voiceover..hoe stom!

Jessu123
zo lang geleden dat ik zag, was best zielige film

maar ach,

avatar van tommykonijn
Paulie..

Ik werd aangenaam verast met deze film, ik had gedacht dat dit een beetje flauw zou worden maar aangezien de achterkant er wel grappig uitzag wou ik hem toch eens zien.

Het verhaal laat behalve een paar erg grappige scenes ook een hele zielige kant zien, een kant die ik nooit verwacht had als je zo de cover bekijkt. Ik leefde vaak mee met Paulie en dan vooral als het hem voor de zoveelste keer niet lukt naar zijn baasje terug te keren.

De acteerprestaties waren opzicht ook wel goed, van zowel alle spelers en ik heb me weinig gestoord aan hen in de film. En de stem van Paulie zelf werd ook wel leuk ingesproken..

Het is misschien niet allemaal extreem top gemaakt ofzo, maar het is erg leuk gedaan en vooral de wat zielige scenes geven de film veel kracht. Ik heb me enorm vermaakt, en vindt het zelfs een erg goede film.

avatar van hkoster
leuke film voor de kinderen onder ons.

mooie en leuke film vroeger toen ik een klein kind was...

het einde moest ik vroeger wel een traan om laten, en ik vond het ook altijd zielig wat deze vogel alles moest meemaken.

Sommige momenten was het grappig, en sommige triest om te zien...

En deze film gaf mij ook de eerste impressies van "Dreamwork Pictures", en dat gaf me goeie gevoelens erover, vooral als je steeds meer films van hun gaat zien. Ik heb bijna nooit een flop titel gezien van hun.

Leuke film met een ontroerend slot. Zelfs als volwassenen had ik moeite om het soms droog te houden

juhnzun
Flink stuk beter dan Babe

avatar van movie acteurs
Kwam er vandaag pas achter wat de titel van deze film was.
Ook ooit eens gezien deze. Dit was inderdaad een vermakelijke kinderfilm waar ook ouderen lol aan kunnen beleven. De papegaai is inderdaad grappig en het acteerwerk van de cast is niet slecht. 3,0.

avatar van rotjuh
Echt een film die je zal verassen.... ging ervoor zitten met de kids en heb meerdere keren een traantje weg moeten pinken....
Deze film raakte me regelmatig diep, deste meer omdat ik heel veel van dieren hou en weet wat voor beesten mensen kunnen zijn.
Een vergelijking met "babe" gaat in mijn ogen niet op.... destemeer omdat babe wat mij betreft de min sterren in gaat. Deze 4 volle sterren hoor! kijken!

avatar van Karl van H.
Onberispelijke familiefilm eigenlijk wel. Heb 'm anderhalf keer samen met m'n vriendinnetje gekeken; door het lekker aangezette sentiment hadden we er allebei moeite mee 't droog te houden. En ze had 'm al een stuk of vijf keer gezien.

Jezus wat een laag gemiddelde heeft deze film terwijl het gewoon prachtig en ook best aangrijpende film is (tenminste als je van dieren houdt). Zeker het einde was best emotioneel.