Jack Frost (1998)

Komedie / Drama

geregisseerd door Troy Miller
met Michael Keaton, Kelly Preston en Mark Addy

Jack Frost is een zanger die vaak van huis is. Hierdoor kan hij niet veel tijd besteden aan zijn zoontje Charlie, ondanks dat ze veel van elkaar houden. Wanneer Jack overlijdt in een auto-ongeluk, verandert Charlie in een treurige jongen, totdat Jack terugkeert als sneeuwman. Nu kunnen ze alle dingen doen waar ze niet aan toe kwamen toen Jack nog mens was.

Heel traag. Braaf. Vervelend.

Haha, heb je deze ook gratis gekregen bij je nieuwe dvd-speler Hugo?

avatar van Macmanus
Is dit die film waar Shannon Elizabeth word verkracht door een sneeuwpop?

avatar van J.@.K
Dat zal deze Jack Frost zijn, denk ik.

Denk het ook

avatar van NERD
Is dit die film waar Shannon Elizabeth word verkracht door een sneeuwpop?

hahahah, in een kinderfilm?

avatar van Macmanus
Een Komedie Horror ik heb hem net toegevoegd.

avatar van tovenaar
Ronduit verschrikkelijk! Ik kan niet begrijpen dat er ook maar iemand is die deze film met meer dan een 0,5 beloond! Bleh!

Mik
Maak je geen zorgen Tovenaar, deze krijgt ook van mij de topscore van 0,5 ..

Ik ga zelfs Bicentennial Man opwaarderen om zo aan te geven dat deze film NOG erger was.

Erg cliché en Amerikaanse film, kortom een ongelofelijke baggerfilm. Het verhaaltje is aan het begin lekker luchtig, waar het Frost gezin nog lekker gelukkig lijkt. Dan opeens vergeet Jack een ijshockey wedstrijd en opeens is hij een slechte vader. Maar.......hij krijgt een tweede kans en komt terug als.......sneeuwman. En dan wordt hij opeens de beste vader van de wereld en iedereen vind het mar heel gewoon dat Jack een sneeuwman is. Nou, ik zat dus te wachten op een happy end, waar Jack weer in een gewone Jack reïncarneert en waar ze nog lang en gelukkig leven bij een brandende open haard. En dan gaat Jack weg? Waarom ga je nou in vredesnaam weg als je de gelukkigste kerst van je leven hebt?? Ik kan hier echt niet meer dan 1* voor geven.

avatar van predator
dit is echt afgrijselijk zeg, getverderrie wat een drek. Laat die sneeuwpop dan maar als een seriemoordenaar/verkrachter rondhuppelen in godsnaam. Dat zou de film een stuk een omhoogtrekken.

Scratt
goed voor sentimele trutten die nog nooit een film heben gezien

Mooie vertolking van Michael Keaton.
Daarmee is zowat alles gezegd.

avatar van xangadix
Henry Rollins zit er in. Dat is voor mij de reden geweest om hem te kijken...

avatar van Flipman
Michael Keaton zit er in. Dat is voor mij de reden geweest om hem te kijken...

avatar van Julie
echt een zalige film
de ontroerende momenten waren echt goed
echt een mooie film

Julie schreef:

kalm aan eh

Haha.

jack-sparrow
een erg knappe en ontroerende film.
knap idee voor films.
ik geef 3.0

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het ook altijd een leuke film hoor! Maar ik ben geen sentimentele trut gelukkig

Het is gewoon wel een leuk vermakkelijk filmpje lekker voor tussendoor, meer niet.

Lang geleden dat ik hem gezien heb, maar gooi deze nu op 3*

Hop
Deze film was echt niks voor mij maar toch een originele famile/kinderfilm, vandaar 2.5*

avatar van Minority_Check
het is wel leuk om het 1 keer te zien in kerstmis
maar het is verder niks aan

avatar van tommykonijn
Micheal Keaton in een best leuke rol maar de Film zelf boeide me niet echt en ik weet ook niet echt precies waarom ik vind de film niet super slecht maar ook helemaal niet super goed.

Lad
Vanwaar deze lage score?

Een leuke familiefilm, perfect voor Kertmis om met zen allen rond de buis te zitten.

Neen, dit laag gemiddelde verdient deze film zeker niet!

Verkeerde Jack Frost

Dan toch maar gekeken, tegen beter weten in. Hypercliché en in alle opzichten vreselijk slecht.

Keaton is echt onuitstaanbaar, net zoals het jongetje. Maar ze halen het niet tegen de geweldige moraaltjes die in de film verstopt zitten. Want iedereen verdient een tweede kans natuurlijk!

Het is vast leuk voor de kindertjes, misgun ze dit plezier dan ook helemaal niet, maar ook dan kan het nog zonder een hoop geforceerde flutmoraaltjes.

Verder duidelijk geen film voor mij. 0.5*

domkey
Geef mij maar de BBC serie-Frost.

avatar van Norma
Het leek me wel een lieve kinderfilm, maar dat viel flink tegen. De aanloop duurt veel te lang, waardoor de aandacht al verslapt voordat het verhaal echt is begonnen. Wat volgt is een niet leuke Keaton als een tamelijk eng uit zijn ogen kijkende sneeuwpop en veels te lang uitgerekte scènes van respectievelijk een ijshockeywedstrijd en een dolle sleerit. De aankleding, met veel sneeuw en kerstlichtjes, is zo nu en dan nog wel aardig, maar het verhaal is saai en de moraal is klef.

Helemaal geen slechte film. Deze ooit nog eens op Canal+ gezien en weet er best nog veel van.

avatar van Friday the 13 th
Ik vond hem ook goed. Uiteraard wat melig en sentimenteel, voor wie daar niet tegen kan is er nog een andere Jack Frost

avatar van Phantasm
Leuke film die lekker wegkijkt, mooi bedacht idee.

avatar van Glacier
kos schreef:
Haha, heb je deze ook gratis gekregen bij je nieuwe dvd-speler Hugo?

LOL. Inderdaad. Ik heb 'm al jaren liggen.
Zo te lezen kan ik 'm beste maar in de fik steken?

avatar van Mr. Chiel
Behoorlijk sentimenteel en met een enorm moraal. Maar wel een goede en leuke film.

avatar van Vdk_Movie
Omdat ik zelf ook mijn vader verloor, was deze film voor mij extra ontroerend en mooi. Het raakte me, en gaf me een opgelucht gevoel.

Voor mij is Jack Frost wel een 3.0 waard