Mighty Joe Young (1998)

Familie / Fantasy

geregisseerd door Ron Underwood
met Bill Paxton, Charlize Theron en Rade Serbedzija

Een groep dierenliefhebbers gaat de strijd aan met een groep jagers, wat resulteert in de dood van een gorilla en de moeder van het meisje. Jaren later zijn zowel het meisje als de gigantische baby van de gorilla opgegroeid. De twee zijn goede vrienden, en wanneer een medewerker van een park haar overhaalt om de gorilla over te plaatsen stemt ze hier mee in. De jagers zijn echter op wraak uit.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Redelijk leuk filmpje. De gorilla is stoer geanimeerd, wat vooral in het begin wat mooie scenes oplevert. Het verhaaltje is erg braaf maar niet erg vervelend om naar te kijken. 2 en een halve ster.

gremlin gizmo
lijkt een beetje op kingkong

Trouwens, wat een walgelijk neppe poster.

avatar van WB
WB
Hmmmm, kan hier niet veel over zeggen! Vond em ronduit saai, en kan deze ook niet meer dan 1x kijken, zonder dat ik in slaap val!
2,5 sterren voor de goed acterende aap

avatar van ThaMovieVoter
Disneyachtige film en behoorlijk clichématig.
Man en vrouw gaan bijna kussen maar op het laatste moment onderbroken, Charlize Theron komt het feest binnen als assepoester en direct zijn alle ogen op haar gericht, Gorilla wordt in gevangenschap genomen als attractie maar op het eind realiseert men dat hij toch thuis hoort waar hij vandaan kwam, Gorilla komt los en brengt de stad in rep en roer, maar uiteindelijk komt hij tot bezinnen en red een klein jongentje van de dood waardoor alles weer goed komt..
Een pluspunt is dat de Gorilla (Joe) wel cool gemaakt was en ondanks ik soms een pop zag had hij toch wel een geloofwaardige gezichtsuitdrukking.
De film is aardig om te kijken op een zondagmiddag als ik verder toch weinig te doen heb, maar als ik er kritisch naar kijk kan ik er niet veel sterren voor geven.

Vond hem wel aardig, maar de tweede keer is hij irritant vanwege (idd) de clichés om van te

Redelijk filmpje, maar inderdaad boordevol clichés. Kon me als kind wel een keertje vermaken, maar daarna vond ik het toch niet leuk genoeg meer om nog een keer te kijken.
De aap was inderdaad niet slecht geanimeerd.

Toch een leuk filmpje de aap toont vele emoties

Mmm, vind niemand m leuk? Ik vond t een geweldige film, eerlijk waar, de enige ooit waarbij ik gehuild heb. Toen Joe met reuzenrad en al op zn rug viel. Niemand begrijpt het, maar ik zat met tranen in mn ogen.

Pvt. Sanders
Wel een vermakelijke film wel standaard scenario maar toch wel vermakellijk

verhoogd naar 3.5 ik vond deze toch wel wat leuker als king kong

basketballerke
Ik heb deze ook een keer gezien. Het was een goed en leuk filmpje.

Hoewel het verhaal en script van Mighty Joe Young uiterst onorigineel en matig is blijft het een vermakelijke film. Dit komt voornamelijk door Joe. Deze grote gorilla is namelijk een hart verwarmend dier. Zijn hele doen en laten is gewoon erg leuk om eens te bekijken.

avatar van Legan
Net gelezen dat deze film $90,000,000 (= miljoen ) kostte terwijl het maar ruim de helft opbracht. Eerlijk gezegd kon ik dat niet aan de film afzien. Het is een wat saaie familiefilm waarbij alles veels te serieus wordt genomen. Een krappe:

2,5 sterren

avatar van Brix
Haalt het weliswaar niet bij de eerdere versie, maar blijft toch een erg leuke film.
De aap zelf ziet er levensecht uit, knap gedaan.
Leuke rol van jonge Charlize Theron .

Voor mij een film om vaker te zien

avatar van pooper
vond dit vroeger een super film.

avatar van Akkiej
Als klein meisje vond ik dit zo'n zielige film! Heb me hier altijd prima mee vermaakt. Het verhaal is erg standaard, maar ik vond het altijd wel ontroerend. Snap niet waarom deze film nou zo laag scoort.

avatar van DragQueen
Wel aangenaam kijkvoer, met een mooi bedacht verhaal. Het acteerwerk van de prima cast was goed. Het script is dan weer niet bijster origineel, maar wel onderhoudend genoeg. 2,5 Ster.

avatar van Phantasm
Erg leuke Disneyfilm die lekker wegkijkt.