Madeline (1998)

Verenigde Staten / Frankrijk
Familie / Komedie

geregisseerd door Daisy von Scherler Mayer
met Frances McDormand, Hatty Jones en Nigel Hawthorne

Het roodharige weeskind Madeline woont met elf andere meisjes in een Parijse kostschool. Daar groeien ze op onder het nauwlettend oog van Miss Clavel, een goedhartige preutse non. Madeline is een probleemkind. Ze haalt een heleboel zorgen op haar kop, maar slaagt er telkens weer in zich eruit te redden. Precies daardoor is ze de lieveling van Miss Clavel geworden. Na de dood van hun beschermvrouw Lady Covington, is haar weduwnaar Lord Covington van plan om de school te sluiten en het huis te verkopen. Samen met de ondeugende buurjongen Pepito zullen de meisjes alles doen om deze plannen te dwarsbomen.

Haha, Frances McDormand.

neo (crew)
Wat een humor Emdee

neo (crew)
McDormand speelt leuk, Ben Daniels schijnt zich te vermaken in zijn rol als slechterik en ouwe rot Hawthorne is ook goed. Tussen het giechelen van meisjes is het steeds weer spannend wanneer een nieuw gejuich of gekrijs van jewelste voorbij komt. 2.5 sterren

avatar van Purmerend
Vermakelijke familiefilm, met hier en daar een komische scene. Zoals dat de huisbaas tegen de deur tikt en zegt ze die deuren tegenwoordig niet meer zo maken, en dat die deur dan zo eruit valt. En dat die kijker dan zegt van: nee, gelukkig niet.

Jessu123
ik keek er vroeger naar ik vond het wel leuk (ik weet het overigens niet meer)

gewoon grappig

Hoe heet die ene andere film dan waar er een meisje magische krachten heeft en ook der school redt?

Moet zetten, kijk het nu op Nick, dus geef straks me officiële mening, maar goed, ze zijn echt arm in Nederland, 50% is Frans, de rest is erg onduidelijk Nederlands en de gesprekken die er echt toe doen zijn gelukkig Nederlands.

Zo tot straks.

avatar van notorious_kim
Tof filmpje, een echte familiefilm zonder meer. Het verhaal is leuk opgebouwd en uitgewerkt, ondanks de grote voorspelbaarheid wordt hij niet saai. Zeer leuk om eens te bekijken, maar daar blijft het bij. In dit genre zijn veel leukere films gemaakt, maar ik vind wel dat als je van dit genre houdt, je hem wel eens gezien moet hebben. Ik heb onlangs ontdekt dat hier nog een oude versie met Shirley Temple van bestaat, ook eentje die ik zeker eens zal bekijken.

avatar van notorious_kim
Chattingforum schreef:

Zo tot straks.

Bedoel je Matilda? Een film over een meisje met telekinetische krachten (kan voorwerpen met haar geest verplaatsen). De school wordt opengehouden door een directrice die kinderen aan hun haar rondzwiert, ... Het is een film gebaseerd op een boek van Roald Dahl.

avatar van jumpstylemovie
Aankomende Zondag om 16:00 op Nickelodeon. Ziet er slecht uit. Ook zullen de stemmen gesynchroniseerd zijn.

avatar van movie acteurs
Ooit eens gekeken met een oude kennis van de basis school toen we nog bij de middag lunch bij haar thuis aten. Vond dit vroeger al een vernedering om naar te kijken. Frances McDormand en Nigel Hawtorne speelden het wel leuk. De rest van de cast (vooral Hatty Jones) speelden veel te hinderlijk en theatraal. Kon ook niet zeggen dat het goed was. Thema is ook een beetje uitgekauwd en voorspelbaar. Met deze 1,0 moet deze film het maar doen.

avatar van m1701
Leuk voor een keertje.
Verhaal niet heel boeiend.
Maar Madeline was best aardig

avatar van alexspyforever
Leuk familiefilmpje, niet teveel nadenken gewoon genieten.