ad
  • 8.080.479 stemmen

Roald Dahl's Danny the Champion of the World (1989)

Familie / Drama | 99 minuten

Genre: Familie / Drama

Alternatieve titels: Danny the Champion of the World / Daantje, de Wereldkampioen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gavin Millar

Met onder meer: Jeremy Irons, Robbie Coltrane en Samuel Irons

Releasedatum: 29 april 1989

Over Roald Dahl's Danny the Champion of the World

Danny woont alleen met z'n vader op een afgelegen stuk land, ze hebben een benzinepomp, waar ze geld mee verdienen. Maar voor het stuk land waar ze op wonen is interesse van een ontwikkelaar, die geen middelen schuwt om ze weg te krijgen. Danny en zijn vader zijn echter niet van plan weg te verhuizen.

image

avatar van Zavo

Zavo

Leuke film, met goede rol van Jeremy Irons en zijn zoontje die ook in de film z'n zoontje is. Van het boek van Roald Dahl.

avatar van pjotr

pjotr

Ik wist niet eens dat het boek verfilmd was..........

avatar van GerwinF

GerwinF

pjotr schreef:

Ik wist niet eens dat het boek verfilmd was..........

Wist ik ook niet! Daantje de wereldkampioen blijft een van mn lievelingsboeken.

avatar van Zavo

Zavo

Misschien zijn mij 4 sterren wel wat overdreven, ik zal hem nog eens kijken. Wanneer komt hij op tv?

avatar van Jordy

Jordy

boek was geweldig idd

avatar van loeser

loeser

Wow, toch niet een Roberto Benini pomp he?

avatar van D-ark

D-ark

Zeer geslaagde verfilming van het aardige boek.

avatar van neo

neo (crew)

Roal Dahl verfilmingen zijn doorgaans niet zo treffend als diens boeken. Matilda komt tot op heden nog als beste uit de bus. Het spannende verhaal met mooie vondsten en beschrijvingen is vrij gewoontjes in de vorm van een film lijkt het. Sympathieke rollen van Jeremy Irons en diens zoon Samuel. Kom uit op 3 sterren.

avatar van nele

nele

Heb ooit het boek gelezen, wat ik eerlijk gezegd vrij saai vond na een tijd ( wat meestal niet het geval is bij Roald Dahl), daarna een stuk van de film, maar vond hem wel tegenvallen eignelijk...

avatar van aspro

aspro

Zavo schreef:

vanmiddag 6maart op nederland 3 om 15:30

avatar van Ste*

Ste*

Ik vond het boek altijd fantastisch, dus nu ook de film maar eens gekeken. Moet zeggen dat de warme sfeer goed overgebracht is. Het boek had altijd iets heel gezelligs, iets knus, vooral door de band van Danny en zijn vader. Daarom ook een goed keuze denk ik, om Jeremy Irons dit met zijn echte zoon te laten spelen.

Het verhaal komt iets minder goed tot zijn recht. Het plotje met de strenge meester is er wat bijgesleept, en ook het einde vond ik wat minder uitgewerkt. Afgezien daarvan best prima, de spannende momenten zijn best aardig gedaan. De film is wel wat donker, maar daar ontkom je ook niet echt aan met al die nachtelijke bos-scenes.

ruime 3*

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima in elkaar gezette film die lekker wegkijkt.