Against the Wall (1994)

Thriller / Drama

geregisseerd door John Frankenheimer
met Kyle MacLachlan, Samuel L. Jackson en Frederic Forrest

Een nieuwe bewaker in de Attaca gevangenis voelt constant de dreiging van gevangenen en heeft het moeilijk met het in bedwang houden van de gevangenen. Tijdens een uitbreking van de gevangenen wordt hij gekidnapt en verkeert hij in levensgevaar.

neo (crew)
die streeter is wel erg enthousiast met dat stemmen

avatar van streeter
?? Heb ik een doppelganger?

Ik zag dit nu pas. Hoe komt het dat ik er twee keer op sta?

avatar van Jordy
foutje in oude site, zal er even één weghalen

Goeie film over een gevangenbewaarder die komt te werken in de gevangenis waar zijn vader voor hem werkte. Gebaseerd op de grote opstand in de gevangenis van Attica in 1971. Simpelweg een boeiend waargebeurd verhaal dat hier een onderhoudende film oplevert. Een flink portie geweld (zoals het hoort in een harde gevangenisfilm als deze).

avatar van Majestics
Goeie film inderdaad, volgens mij is het zelfs een made-for-TV film.

Ja, is van HBO.