ad

Geregisseerd door: Joel Schumacher

Met onder meer: Matthew McConaughey, Sandra Bullock en Samuel L. Jackson

Releasedatum: 24 juli 1996

Over A Time to Kill

"Experience a time you'll never forget."

Het verhaal gaat over de strijd van een zwarte man voor gerechtigheid in het hedendaagse Amerika. De dochter van Carl Lee wordt op een beestachtige wijze verkracht . De daders worden opgepakt maar voordat zij veroordeeld kunnen worden, neemt Carl Lee het recht in eigen hand en schiet de daders dood. De jonge advocaat Jake Brigance neemt de verdediging van Carl Lee op zich. Hij maakt zich daarmee niet geliefd onder de veelal plaatselijke Ku Klux Klan gezinde bevolking. Uit voorzorg stuurt hij zijn vrouw en kind naar een veilige plaats en zet samen met rechtenstudente Ellen Roark zijn eenzame strijd voort.

imageimageimageimageimageimageimage

Ethel Twitty

Freddie Lee Cobb

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Aardige film waarvan ik helaas wel het begin gemist heb.

avatar van Leno

Leno

Leno schreef:

Wat drammerige en soms sentimentele film die te lang duurt. Het slotpleidooi is tenenkrommend en hypocrieteerst dat gelul over de waarheid boven water halen, terwijl hij zelf ontoerekeningsvatbaar claimt voor zijn client terwijl dit niet zo is, en daarna het zielige verhaaltje waardoor de jury onschuldig doet beslissen.

Van 3.5 naar 2.5*

En toch weer naar 3.5*. Na 15 jaar deel ik nog steeds deze mening, maar vermakelijk is de film wel; met prima setting en cast ook.

avatar van umbra

umbra

• 2023 berichten

Nogal langdradig en met momenten vrij saaie rechtbank-film, bomvol clichés, stereotypen en heel voorspelbaar en gros vd blanken zijn blijkbaar klootzakken Bij het pleidooi van Jake Brigance moestk wel ff slikken.

Naar mijn mening een prachtige film. Een ijzersterk verhaal die me van begin tot eind weet te boeien en een goede cast. Het slotpleidooi maakt het helemaal af!

avatar van AGE-411

AGE-411

Met deze acteurs kan de film enkel heel sterk en levensecht overkomen. Ik zat echt wel in de film, en ik keek eigenlijk uit naar een sterk einde.

Maar helaas. Ik vond het eindpleidooi niet echt sterk en de krokodillentranen ook niet overtuigend. Was dit het nu? Teleurstellend...

Bijkomend vond ik ook dat er te veel geleuterd werd langs de zijlijn, en er te weinige sterke dialogen in de rechtbank waren.

Een middenmoter dus.

avatar van AveMaria

AveMaria

Wat een meesterlijke film is dit zeg. Ik respecteer de kritieken als langdradig, cliché matig etc. maar als ik 'in' de de film zit valt mij dit niet op. Erg sterk acteerwerk van McConaughey, Bullock, jackson, Spacey en de Sutherland's. Sandra Bullock laat ook in deze film weer zien dat ze echt thuis hoort op het witte doek. Nu voor de tweede keer gezien en ga hem in de toekomst weer zien. Mijn advies: kijken!