ad

Geregisseerd door: Andy Tennant

Met onder meer: Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen en Kirstie Alley

Releasedatum: 17 november 1995

Over It Takes Two

"Two identical strangers. Two different worlds. One perfect match."

De eigenzinnige 9-jarige snotneus Amanda (Mary-Kate Olsen) doet niets liever dan Diane (Kirstie Alley) helpen bij het vinden van haar grote liefde. Roger Callaway (Steve Guttenberg) is een rijke weduwnaar met een eveneens 9-jarige dochter Alyssa (Ashley Olsen), die op het punt staat te trouwen met de akelige Clarice. Als de twee identieke meisjes elkaar ontmoeten, gaan ze er alles voor zorgen dat Clarice niet met Roger trouwt en proberen Diane en Roger dichter bij elkaar te brengen.

imageimageimage

Diane Barrows

Roger Callaway

Alyssa Callaway / Amanda Lemmon

Amanda Lemmon / Alyssa Callaway

Clarice Kensington

avatar van akka

akka

verschrikkelijke film vooral die olson'secht een schandaal dat dit mag worden gemaakt

0.5

avatar van redondo

redondo

Goed acteer-werk van Ashley en Mary-Kate Olsen. En dan nog maar 9 jaar oud!

avatar van musicfriek

musicfriek

Die tweeling heb ik altijd al irritant gevonden, maar Kirstie redt de film enigzins.

avatar van missl

missl

eigenlijk is dit echt heel slecht maar ik vind het toch wel leuk.

avatar van selientje

selientje

ik dacht dat het een film was die ik al heb gzien maar het is echt een hele saaie film

avatar van selientje

selientje

selientje schreef:

dat was voor ik hem helemaal had gezien dat neem ik dus terug

ik vind het een hele leuke film 4*

avatar van Respekked

Respekked

best sympathiek allemaal, de Olson's hebben ze iig slechter gemaakt. 2*

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Een van mijn lievelingsfilms!

Toen was de olsen twin nog goed.

avatar van RY1987

RY1987

Weet iemand of deze film nog ergens in nederland te koop is?

avatar van Ambru

Ambru

slechte film, zonder meer.

avatar van mellaniiej

je kan ook overdrijven.

pfff.

avatar van miss-liss

miss-liss

Veel leuker als de Parent Trap.

avatar van kuiken89

kuiken89

mellaniiej schreef:

okee,

je kan ook overdrijven.

pfff.

daar ben ik t met je eens, je kunt overdrijven jah...

xNineSien

Leuke film, vroeger mijn lievelingsfilm!

avatar van canciser

canciser

Wooy, deze heb ik vroeger wel eens gezien. Waren hier niet 2 films van? Hij was in ieder geval niet erg leuk. Humor en personages zijn te cliché, ook voor een kinderfilm. 2*

avatar van Linds

Linds

Nostalgie!

Ik heb deze film echt miljoenen keren gekeken, zonder dat hij mij 1x begon te vervelen.

De tweeling speelt echt supergoed in deze film

Nu durf ik hem nog wel eens af en toe opzetten, want hij behoort tot mijn filmcollectie!

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

canciser schreef:

Wooy, deze heb ik vroeger wel eens gezien. Waren hier niet 2 films van? *

Volgens mij niet hoor.Je zal het wel verwarren met een van de andere films waarin de Olsen Twins hebben gespeeld

avatar van frekio

frekio

matige film

maar soms best grappig

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Toen ik het begin zag dacht ik heb ik deze film al gezien maar nee, deze film lijkt bijna precies op de film: Family Plan & Rent A Kid (Leslie Nielsen) precies het zelfde verhaal.In deze film wordt heel matig geacteerd en de acteurs zijn niet geschikt voor deze rolen, Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen spelen net of ze egt in die rol zitten geweldig maar veder matig filmpje met te lange tijdlijn, er zat nauwelijks tempo in de film. 2,5*

avatar van brigittedam

brigittedam

Geweldige (familie)film, blijf het leuk vinden!!! Ben fan van Kirstie Alley, top actrice!

Deze film herinner ik me zeker nog !

Dit was mijn lievelingsfilm van vroeger, heb deze film dan ook helemaal grijsgedraaid.

Ik vind de beste films van de Olson twins !!

avatar van 606

Ik vond het een hele leuke Olsen komedie en heel erg goed geacteerd.

Verhaal is voorspelbaar maar wel erg genietbaar.

Ook de rest van de cast was goed.

Op sommige momenten was de film ook grappig.

3,5 ster

avatar van ibendb

ibendb

Ik vind deze veel beter dan The Parent Trap. Hier is tenminste gebruik gemaakt van een echte tweeling. Er zijn veel betere grapjes in deze. De Olsen Twins waren vroeger schattig en lief, dus dat geeft de film al wat meer het Oooooooow-effect.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardig filmpje. Er wordt leuk geacteerd door de cast. Met name Kirstie Alley zet een leuke rol neer. De Olsen Twins doen het ook aardig. Het verhaal heeft verder niet veel om het lijf, maar levert wel een paar vermakelijke momentjes op. 2,5 Ster.

avatar van soom

soom

Ja, eigenlijk wel net ietsje beter dan the Parent Trap. Met name door het enthousiasme waar Ashley en Mary-Kate verantwoordelijk voor zijn. Die 2 zijn natuurlijk gewoon leuk. Ze blijven ook iets schattigs houden, al zijn ze natuurlijk nu ouder dan hier. Als ik iets lees, zie, bekijk, bekruipt me het gevoel dat ze gewoon altijd schattig zullen zijn. Hoeveel miljoenen of miljarden er ook aan hun handen kleven inmiddels..

Kirstie Alley en Steve Guttenberg zijn erg schattig, het hele concept is lief en op een mooie manier uitgewerkt. Ik heb ervan genoten om 'm te zien. De 4* zijn dan ook volop verdiend. Leuke en lieve film.

avatar van skipy05

skipy05

Goede film. Vroeger vrij vaak gezien. Nu vind ik hem wel iets minder.

Verhaal is goed maar vrij standaard.

Olson twins doen het hier wel goed vind ik.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Die Olsen tweeling heeft op het gebied van film veel troep gemaakt. Rond eind jaren '90 en begin jaren '00 kwam er een vloedgolf met inwisselbare, scriptloze producties waarin het tweetal in elk shot te zien moest zijn en het plot verder niets uitmaakt. Dat was nog wel iets anders bij It Takes Two uit 1995, een Prince and the Pauper/Parent Trap kloon, die weliswaar nergens uitzonderlijk wordt, maar op veel fronten prima in elkaar zit. De show is - zoals in veel van hun volgende films - gelukkig niet enkel voor de tweeling. Het verhaal draait vooral om Guttenberg en Alley, twee sterren uit de jaren 90, die een best charmante chemie hebben. Ondertussen speelt Philip Bosco een sympathieke rol als butler en doet Jane Sibbett haar best om als ultieme bitch iedereen het bloed onder de nagels vandaan te halen. Verder is It Takes Two een voorspelbaar, onschuldig familiefilmpje. Niets meer, maar ook niets minder.

3 sterren.

avatar van MENEER L3GIOEN

MENEER L3GIOEN

Lief filmpje die vooral op het begin bij momenten best subtiel de dualiteit uit de twee verschillende sociale klassen weet te halen maar zichzelf uiteindelijk toch wat degradeert tot een standaard familiefilm door er een liefdesverhaaltje van te maken.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Slecht.

It Takes Two is een onuitstaanbaar gedrocht in een genre dat ik al niet bepaald een warm hart toe draag. De Olsen-tweeling is vervelend van begin tot eind en dat einde is pas na anderhalf uur in zicht. Op zich niet zo lang, die speelduur, maar voelt echt wel langer aan.

Met Kirstie Alley en die kwiet van Police Academy lopen er ietwat bekende gezichten rond, maar hoogvliegers zijn dat ook niet meteen.

avatar van Lacuna1985

Lacuna1985

Vroeger al eens gezien maar blijft een leuke (familie) film. Toen was de Olsen tweeling nog leuk om naar te kijken.