It Takes Two (1995)

Familie / Komedie

geregisseerd door Andy Tennant
met Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen en Kirstie Alley

De eigenzinnige 9-jarige snotneus Amanda (Mary-Kate Olsen) doet niets liever dan Diane (Kirstie Alley) helpen bij het vinden van haar grote liefde. Roger Callaway (Steve Guttenberg) is een rijke weduwnaar met een eveneens 9-jarige dochter Alyssa (Ashley Olsen), die op het punt staat te trouwen met de akelige Clarice. Als de twee identieke meisjes elkaar ontmoeten, gaan ze er alles voor zorgen dat Clarice niet met Roger trouwt en proberen Diane en Roger dichter bij elkaar te brengen.

avatar van akka
verschrikkelijke film vooral die olson'secht een schandaal dat dit mag worden gemaakt

0.5

Goed acteer-werk van Ashley en Mary-Kate Olsen. En dan nog maar 9 jaar oud!

avatar van musicfriek
Die tweeling heb ik altijd al irritant gevonden, maar Kirstie redt de film enigzins.

avatar van missl
eigenlijk is dit echt heel slecht maar ik vind het toch wel leuk.

avatar van selientje
ik dacht dat het een film was die ik al heb gzien maar het is echt een hele saaie film

avatar van selientje
selientje schreef:

dat was voor ik hem helemaal had gezien dat neem ik dus terug
ik vind het een hele leuke film 4*

best sympathiek allemaal, de Olson's hebben ze iig slechter gemaakt. 2*

avatar van notorious_kim
Een van mijn lievelingsfilms!
Toen was de olsen twin nog goed.

avatar van RY1987
Weet iemand of deze film nog ergens in nederland te koop is?

avatar van Ambru
slechte film, zonder meer.

akka schreef:

0.5

okee,
je kan ook overdrijven.
pfff.

Veel leuker als de Parent Trap.

mellaniiej schreef:

okee,
je kan ook overdrijven.
pfff.

daar ben ik t met je eens, je kunt overdrijven jah...

xNineSien
Leuke film, vroeger mijn lievelingsfilm!

avatar van canciser
Wooy, deze heb ik vroeger wel eens gezien. Waren hier niet 2 films van? Hij was in ieder geval niet erg leuk. Humor en personages zijn te cliché, ook voor een kinderfilm. 2*

avatar van Linds
Nostalgie!
Ik heb deze film echt miljoenen keren gekeken, zonder dat hij mij 1x begon te vervelen.
De tweeling speelt echt supergoed in deze film
Nu durf ik hem nog wel eens af en toe opzetten, want hij behoort tot mijn filmcollectie!

avatar van Rianneke_Dan
canciser schreef:
Wooy, deze heb ik vroeger wel eens gezien. Waren hier niet 2 films van? *

Volgens mij niet hoor.Je zal het wel verwarren met een van de andere films waarin de Olsen Twins hebben gespeeld

avatar van frekio
matige film
maar soms best grappig

avatar van lars-pixar
Toen ik het begin zag dacht ik heb ik deze film al gezien maar nee, deze film lijkt bijna precies op de film: Family Plan & Rent A Kid (Leslie Nielsen) precies het zelfde verhaal.In deze film wordt heel matig geacteerd en de acteurs zijn niet geschikt voor deze rolen, Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen spelen net of ze egt in die rol zitten geweldig maar veder matig filmpje met te lange tijdlijn, er zat nauwelijks tempo in de film. 2,5*

avatar van brigittedam
Geweldige (familie)film, blijf het leuk vinden!!! Ben fan van Kirstie Alley, top actrice!

avatar van silent_force89
Deze film herinner ik me zeker nog !
Dit was mijn lievelingsfilm van vroeger, heb deze film dan ook helemaal grijsgedraaid.

Ik vind de beste films van de Olson twins !!

avatar van 606
Ik vond het een hele leuke Olsen komedie en heel erg goed geacteerd.
Verhaal is voorspelbaar maar wel erg genietbaar.
Ook de rest van de cast was goed.
Op sommige momenten was de film ook grappig.

3,5 ster

avatar van ibendb
Ik vind deze veel beter dan The Parent Trap. Hier is tenminste gebruik gemaakt van een echte tweeling. Er zijn veel betere grapjes in deze. De Olsen Twins waren vroeger schattig en lief, dus dat geeft de film al wat meer het Oooooooow-effect.

avatar van DragQueen
Aardig filmpje. Er wordt leuk geacteerd door de cast. Met name Kirstie Alley zet een leuke rol neer. De Olsen Twins doen het ook aardig. Het verhaal heeft verder niet veel om het lijf, maar levert wel een paar vermakelijke momentjes op. 2,5 Ster.

avatar van soom
Ja, eigenlijk wel net ietsje beter dan the Parent Trap. Met name door het enthousiasme waar Ashley en Mary-Kate verantwoordelijk voor zijn. Die 2 zijn natuurlijk gewoon leuk. Ze blijven ook iets schattigs houden, al zijn ze natuurlijk nu ouder dan hier. Als ik iets lees, zie, bekijk, bekruipt me het gevoel dat ze gewoon altijd schattig zullen zijn. Hoeveel miljoenen of miljarden er ook aan hun handen kleven inmiddels..

Kirstie Alley en Steve Guttenberg zijn erg schattig, het hele concept is lief en op een mooie manier uitgewerkt. Ik heb ervan genoten om 'm te zien. De 4* zijn dan ook volop verdiend. Leuke en lieve film.

Goede film. Vroeger vrij vaak gezien. Nu vind ik hem wel iets minder.
Verhaal is goed maar vrij standaard.
Olson twins doen het hier wel goed vind ik.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Die Olsen tweeling heeft op het gebied van film veel troep gemaakt. Rond eind jaren '90 en begin jaren '00 kwam er een vloedgolf met inwisselbare, scriptloze producties waarin het tweetal in elk shot te zien moest zijn en het plot verder niets uitmaakt. Dat was nog wel iets anders bij It Takes Two uit 1995, een Prince and the Pauper/Parent Trap kloon, die weliswaar nergens uitzonderlijk wordt, maar op veel fronten prima in elkaar zit. De show is - zoals in veel van hun volgende films - gelukkig niet enkel voor de tweeling. Het verhaal draait vooral om Guttenberg en Alley, die een charmante chemie hebben. Ondertussen speelt Philip Bosco een alleraardigste rol als butler en doet Jane Sibbett haar best om als ultieme bitch iedereen het bloed onder de nagels vandaan te halen. Verde is It Takes Two een voorspelbaar, maar sympathiek familiefilmpje. Niets meer, maar ook zeker niets minder.

3 sterren.

avatar van MENEER L3GIOEN
Lief filmpje die vooral op het begin bij momenten best subtiel de dualiteit uit de twee verschillende sociale klassen weet te halen maar zichzelf uiteindelijk toch wat degradeert tot een standaard familiefilm door er een liefdesverhaaltje van te maken.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

It Takes Two is een onuitstaanbaar gedrocht in een genre dat ik al niet bepaald een warm hart toe draag. De Olsen-tweeling is vervelend van begin tot eind en dat einde is pas na anderhalf uur in zicht. Op zich niet zo lang, die speelduur, maar voelt echt wel langer aan.
Met Kirstie Alley en die kwiet van Police Academy lopen er ietwat bekende gezichten rond, maar hoogvliegers zijn dat ook niet meteen.