Code Name: The Cleaner (2007)

Komedie / Actie

geregisseerd door Les Mayfield
met Cedric the Entertainer, Lucy Liu en Nicollette Sheridan

Jake is een congierge die vanwege geheugenverlies denkt dat hij iemand anders is. Een mysterieuze femme fatale maakt hier dankbaar gebruik van door hem te laten geloven dat hij een undercover agent is. Ze stuurt hem achter wapensmokkelaars aan, waarbij zowel de CIA als de FBI betrokken blijkt. De mysterieuze vrouw blijkt kwade bedoelingen te hebben, terwijl een collega agente verliefd op hem wordt. Hij moet zijn hoofd koel houden bij deze knappe vrouwen terwijl hij met een levensgevaarlijke missie bezig is.

avatar van SnakeDoc
Met vlagen grappig maar verder wel erg over de top. Lucy Liu blijft wel een aangename verschijning. Is altijd wel geknipt voor rolletjes als deze.

avatar van Waackx
Voor iemand die zichzelf "The Entertainer" noemt is hij bijzonder ongrappig.
Zijn show die vroeger nog weleens op de Nederlandse buis kwam was altijd al vaak flauw maar dit is gewoon dramatisch.

Na een half uur kon ik nog steeds niet op z'n minst glimlachen om de "grappen"

Het verhaal is niet eens zo slecht maar de grappen zijn echt inspiratieloos en vooral Cedric irriteert gewoon mateloos vooral omdat hij lijkt te denken dat hij grappig is.

Ik ga niet stemmen omdat ik na 3 kwartier er niet meer tegen kon en afgezet heb want ik vond dit echt zonde van m'n tijd worden.

avatar van DVD-T
The Entertainer kan ons niet entertainen.

Waarom nemen acteurs/komieken altijd dit soort namen aan. Als dit soort namen al op de poster staan haak ik al snel af. Cederic the entertainer, Larry the cable guy, brrr. The Rock is daar dan een uitzondering op, en gebruikt de laatste tijd wat meer zijn eigen naam.

De film is gewoon erg flauw en wil te graag een leuke komedie zijn. Daarbij heb je ook nog een acteur die te graag grappig wil zijn en ook echt denkt dat hij dat is. De brother en negro grappen hebben we al honderden keren gezien in alle Eddy Murphy en Martin Lawrence films en werken niet meneer The Entertainer. Het acteertalent is in Cederic ook ver te zoeken. Ook jammer van het duffe verhaal wat we ook al erg vaak hebben gezien, en ook al veel beter. Wat overblijft is een wat matige film, met een enkele leuke grap en kleine leuke actiemomentjes.

Een film die je gerust over kan slaan, want ej mist helemaal niets.

avatar van martijn011
Foei, dat dit ooit uitgebracht is op DVD zeg..

Eén van de slechtste komedies ooit gezien. Die Cedric is echt ontzettend irritant. Geen snufje acteertalent te bespeuren.
Maf dat Lucy Liu zich hier voor laat gebruiken. Als je het script leest kan je toch niet anders dan weigeren?

Die 1,5 ster zijn verdiend doordat het verhaal op zich niet eens zo heel tenenkrommend is, iets wat meestal in dit soort films hilarisch slecht is.
Maar meer positiefs is er dan ook echt niet te melden.
Wat ik wel weet is dat ik films waarin Cedric the Entertainer speelt voor altijd mijd.
Zwaar onvoldoende

chandor013 schreef:
lekker gelachen verhaal lijn goed gezorgd acteerwerk is weer super.

Films weer eens bekeken en hij blijft gewoon leuk
net als men in black 1 en 2 leuk blijven ook al bekijk je ze 100 keer.

avatar van lars-pixar
Leuke vermakelijke film die het moet hebben van het verhaal en de acteur Cedric the Entertainer die het erg leuk neer zet als verwaande schoonmaker.
De grappen zijn daarom ook minder, maar buiten dat valt er af en toe nog is wat te lachen en er komt genoeg actie en avontuur in voor!

avatar van DonOswaldo
Vette hap.

Af en toe wel oke maar als je het te vaak neemt toch iets minder. Lucy Liu smaakte lekker maar Cedric the Annoyer was me iets teveel kauwen. Echt vies is zo'n snack nooit maar uiteindelijk hou je toch wel de behoefte aan een toetje.

avatar van davidz352
Als je in de stemming bent, kan het best wel een leuk filmpje zijn. Verstand op nul en flauwe grappen.

Verveeld geen moment.

avatar van HNCX700
Grappige film met een hoog, 007/Charlie's Angels, gehalte met als hoogtepunt toch wel de "Klompendans scene". Weet iemand waarom die klompendans er in voorkwam ? Zat er soms een Nederlander, met invloed, in de produktie

avatar van jippie2010
Op IMDb zijn ze een stuk strenger voor deze film. Zo'n verschil zie je niet vaak.