Barbershop (2002)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tim Story
met Ice Cube, Eve en Sean Patrick Thomas

Een dag in een kapperszaak in het zuiden van Chicago. Eigenaar Calvin ziet de winkel als een verspilling van zijn tijd. Nadat hij de winkel verkocht heeft begint hij in te zien dat hij fout zat. De zaak zit vol met kleurrijke personen die hun levensverhaal met elkaar delen.

Mik
De enige reden dat ik deze film gedownload heb was in eerste instantie omdat ik eindelijk eens de eerste zou zijn die een films beoordeelde. Haha, ik had namelijk echt totaal niks verwacht van deze film.

Toen ik hem ging kijken begon ik em daarentegen al vrij snel redelijk te vinden, ik heb zelfs een paar keer geglimlacht. Deed me af en toe wat denken aan die barbershop scene in going to america met Eddie Murphy. Jammer dat het zo eentonig is, zou het goed doen als tv-serie denk ik. Tenminste voor de Brothers/niggah's en homey's onder ons. Ik heb namelijk in de hele film 3 blanken gespot, 1tje die een "brother" wilde zijn, en 2 politie agenten haha..

Toch vond ik het geheel niet meer dan 2,5 ster waard, naast de aardige stukjes, zit er ook een hoop sentimentele bullshit in, en de laatste 20 minuten was het geheel niet meer boeiend.

Tip: kijk deze maar eens als je echt niks beters te doen hebt op een avond, dan is ie wel vermakelijk.

Tja, het is een behoorlijk eenvoudige en soms zelfs simpele film, maar ik moet gewoon eerlijk zijn en toegeven dat ik een hele tijd niet meer zo om een film heb gelachen als om deze. 3,5 ster dus
Ik wil trouwens ook een kapper die EPMD draait

avatar van moviefreak#1
De film die Friday After Next had moeten zijn.

Ik vond het eerste half uur verre van grappig/leuk/boeiend en we hebben 'm maar uitgezet. 0*, maar ik stem niet hoor

Prachtige dialogen en goede humor, in een film met een boodschap, een dikke acht dus 4* Ik kan niet wachten op deel twee

Henk, my homie

Ik hem em besteld hij was maar 8.99 ben benieuwd op zich ben ik wel een liefhebber van de films waar Ice Cube in speelt(de Friday's & all about the Benjamins), ookal is dit voor heel veel mensen niet te snappen, maar het is gewoon een beetje mijn soort humor

avatar van BoordAppel
Erg geinige film. Vooral om Eddie en Dinka moeten lachen. De moraal kwam oprecht over en stoorde me dus ook niet. En een film waarin ze Pusherman draaien (al is het maar een klein stukje) heeft sowieso een streepje voor. 3,5*

Vooruit, nog even wat quotes want deze waren gewoon te leuk:
Lester: Eddie
Eddie: Nigga

Eddie: There are three things that Black people need to tell the truth about. Number one: Rodney King should've gotten his ass beat for being drunk in a Honda a white part of Los Angeles. Number two: O.J. did it! And number three: Rosa Parks didn't do nuthin' but sit her Black ass down!

Eindelijk weer een Amerikaanse comedie waar ik echt om heb zitten lachen.

avatar van Mischa
Inderdaad een nogal dun verhaaltje, maar leuk gemaakt. Heb me vooral rotgelachen om Cedric the Entertainer. Hilarisch, die gast!

avatar van Bonemans
Gewoon een lekkere hapklare komedie. Uitstekend voor een avondje lachen.
3 sterren !

Het idee van de film doet me denken aan de Friday-series, ook met Ice Cube. Het idee dat het verhaal zich grotendeels afspeelt op een plek waar veel gebeurd. En dat is een prima idee als het uitpakt net als in deze film. De film is niet saai en zeer amusant om naar te kijken. Een film die je een aantal keer kan kijken zonder vervelend te vinden. Heel erg leuk om te zien.

Laatst weer een stukje van gezien. Deze film is toch heel wat minder leuk voor mensen die het taaltje niet echt begrijpen en zich moeten behelpen met halfbakken ondertiteling.

Net zoiets als een Eddie Murphy stand-up show kijken met Nederlandse subs, gaat ook nergens over.

Leuke film met leuke humor, je moet er van houden. 3*

Nomak
Eindelijk een komedie waar ik wel mee kon lachen.

3,5 sterren

Eazyfan
leuk om nog eens Ice Cube actief te zien

avatar van Dennis Evahi
Best een grappige film.

***-sterren

avatar van Word_Play
Erg leuke 'urban'-versie van Clerks. Leuke gesprekken en voor de verandering een erg komische Cedric the Entertainer.

3,5*.

Zeer goed ietjes minder dan beauty shop want niks kan me overtuigen!

avatar van soom
I'll take you to the Barbershop. Boy one taste of what I got, I'll have you spending all you got. Nou ja, er gebeurt niet heel veel natuurlijk, maar is toch best een mooi filmpje. Niet al te zware thema's, niet al te heftig, gewoon best een vermakelijke film met een paar leuike momenten, paar momenten van bezinning, en voor de rest gewoon genieten van de leuke cast.

avatar van N_SANE
Een leuke black-movie
Heerlijke sfeer, goed geacteerd en de rust en komedie-sfeer maken er een prima film van.

avatar van Koetje-2006
Geen goeie film.
Er zaten best grappige dingen in maar van de verhaallijn klopt zo weinig dat het mij stoorde. Op het einde heeft hij uit het niets zijn winkel weer terug?.

1.5 voor de grapjes dan maar.

Persoonlijk ben ik geen grote fan van de meeste komedies, maar dit is een uitstekende film om eens op een rustige avond te bekijken. Je moet weliswaar geen grootse verhaallijn of iets dergelijks verwachten, maar ik vind het ook wel eens fijn om een film te volgen waarbij je aandacht wel eens mag verslappen.

Voor een Low Budget-film is deze voor mij dus zeer geslaagd. De sappige gesprekken in de barbershop, de relaxte sfeer die er rond hangt en de grappige situaties/opmerkingen maken dat deze film 4* van mij krijgt.

avatar van doodah
Best wel een grappige film. De vele overbodige gesprekken en verhaallijnen maakten het wel grappig, want van het verhaal zelf moet deze film het niet hebben.

Moest deze film allemaal blanke i.p.v. zware acteurs hebben gehad, zou het een grote flop geweest zijn. Een zwarte is zo goed als altijd vele grappiger in een film. Het ligt hem volgens mij aan de stem. Zwarten hun Amerikaans accent is zo schitterend. Denk maar aan Chris Tucker of in deze film Anthony Anderson. Zijn lachje is echt schitterend.

Een geslaagde en ontspannende comedie voor mij.

avatar van erik1677
Heerlijke comedie, met warme personages.
Een ietsepietsie drama erin, en het maakt een heerlijke film voor de zondagmiddag, of met de feestdagen.
Ik las hierboven al regelmatig de vergelijking met friday, maar ben daar persoonlijk het absoluut niet met eens.
behalve dat beide comedies gewoon top zijn.

Ik zag deze film toevallig vandaag op Film 1 en dacht dat dit een recente film was, maar hij stamt dus al uit 2002. Opzicht was het best een aardige komedie met een aantal leuke scenes maar hoogstaand en echt hilarisch was het zeker niet. De uitvoering was wel leuk gedaan en dat komt vooral door de acteurs en actrices. Met name Cedric the Entertainer en Anthony Anderson deden het leuk in deze film.

Heel vermakelijk en grappig!

avatar van Antonev
Veel geblaat en weinig wol! Ik vond hem nergens écht grappig en het eind liet zich wel een beetje raden. Leuk om een keer gezien te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.

lezertje
Voor een komedie heb ik weinig kunnen lachen. Wel geteld niet één keer. Zelfs de running gag met de gestolen pinautomaat heeft nog geen glimlachje kunnen bewerkstellen. Dat de film toch lekker weg kijkt heeft te maken met het prima ensemble spel van de acteurs.