Barbershop 2: Back in Business (2004)

geregisseerd door Kevin Rodney Sullivan
met Ice Cube, Cedric the Entertainer en Sean Patrick Thomas

De film laat uit het perspectief van een kapperszaak uit de South Side of Chicago de dagelijkse beslommeringen van de lokale mensen zien. Wanneer er aan de overkant van de kapperszaak van Calvin Palmer een franchise-kapsalon opent, moeten hij en z'n personeel er alles aan doen om hun hoofd boven water te houden.

Dit lijkt me echt een Funny Movie. Cedric the Entertainer Tha Bomb

damon
jup, ik kan haast niet wachten om al mijn raphelden in 1 film te zien...... < / sarcasme >

ThaNick
damon schreef:

Well... er bestaat ook zoiets als een eerste deel van Barbershop .. ... maar die heb je vast al gezien? Als je een rap-fan bent..

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Net als deel één weer een erg aardige film waar je al snel het idee hebt "thuis te zijn". Leuke personages, positieve boodschap, leuk gekwebbel... alleen is het allemaal een beetje sitcom-achtig. Cedric the Entertainer steelt de show weer (had bij deel één destijds totaal niet in de gaten dat ie veel jonger is dan z'n rol).

Wanneer "het verhaal" de overhand begint te krijgen wordt het helaas allemaal iets minder boeiend. Prima te kijken, niets bijzonders.

avatar van aryan
matig acteerwerk maar toch op een of andere manier een leuke film

avatar van moviefreak#1
Ik ben het geheel eens met Jordy, het is gewoon een hele leuke zaak die ze daar hebben. Ik vond die ene scene met Cedric the Entertainer en Queen Latifah op zn zachtst gezegd hilarisch.
Net als deel 1 gewoon een heel gezellige film waarin de gezelligheid belangrijker is als het verhaal.
3 sterren.

Paar leuke stukjes, maar toch een redelijk overbodig vervolg.

avatar van Mischa
Erg rommelig, maar op sommige punten toch weer zéér de moeite waard. En Cedrick is natuurlijk tha Man!
Had n.a.v. deze film een interessante discussie: Wat maakt zwarte komedies eigenlijk zo leuk? Wie biedt?

Net als deel 1 een hele leuke film. 3*

Zoals de scene met de wethouder en de media die de kapper van Ice Cube bezoeken. Super gewoon.

Dat er een rijke concurrent komt aan de overkant van een kleine arme zaak is vaker gezien, maar dat neemt niet af dat het een amusant verhaal kan worden en dat is het zeker. Ook in deze film komt de boodschap over dat een arme groep mensen hun zaken in eer willen runnen. Voor mij mag er ook een deel 3 komen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
TheOne schreef:

Voor mij mag er ook een deel 3 komen.

slecht vervolg op een leuke film

avatar van Gehenna
Na het verassend leuke eerste deel wist ook deze me weer helemaal de kapperswereld in te sleuren. Het wel en wee en de grappen zijn erg leuk en ook hier weet Ice Cube een subtiele relaxte rol neer te zetten, die goed bij hem past.
De mensen die deel 1 leuk vonden zullen ook deze weten te waarderen.3.5*

Nomak
Net als deel 1 een goede komedie waar ik veel heb om zitten lachen.

3,5 sterren

avatar van MarkFish
Cedrid the Entertainer vind ik erg grappig, ook om zijn eigen comedyshow kan ik vaak lachen. Hij steelt dan natuurlijk ook de show in deze film, die verder weinig om het lijf heeft, qua verhaal en acteerprestaties.

Wat een boutfilm Echt verschrikkelijk. Next Friday was superleuk maar dit is te slecht voor woorden.
1.5 sterren dankzij Queen Latifah, anders was het 0.5 geworden.

avatar van N_SANE
Prima film, gaat mooi verder waar deel 1 gebleven was en wordt er ook niet minder door.

aryan schreef:
matig acteerwerk maar toch op een of andere manier een leuke film

waar hb je het over gwn goed en grappig
wat doen ze verkeerd ze doen het juist echt goed
probeerr brad pitt maar zon rol te laten spelen
hehe of george clooney, acteren gaat ook om uitstraling
en die kwamen overtuigend en geloofwaardig over

erik1677
genieten ,geniet en nog eens genieten.
Cedric the entertainer steelt zoals gewoonlijk weer de show.
Echt fantastisch hoe die man het personage eddie neer zet.
met dat geweldige kapsel van hem.
Hoogtepunt is toch wel de bbq.
heerlijke film

avatar van DonOswaldo
Mwaah.

Jammer genoeg naast wat leuke momenten ook aardig wat mislukte grappen. Ook voelden de flashbacks wat onnodig aan en weet het gevoel van de strijd niet helemaal uit de verf te komen en (daarmee) ook het feel-good einde niet echt. Desondanks weet de cast het wel aardig te brengen en kijkt het wel lekker weg.

avatar van Jeremiah1989
nice movie

Bijna net zo leuk als de eerste.

lezertje
Als je de eerste ‘Barbershop’(2002) gezien hebt, dan heb deel 2 dus o al gezien. Het klinkt cliché, maar het vervolg is meer van hetzelfde en zelfs het zelfde verhaallijntje. Opnieuw dreigt Calvin zijn kapperszaak te verliezen, niet door zijn zaak te verkopen aan een louche gangster, maar aan een concurrent die in zee is gegaan met een projectontwikkelaar. Maar uiteindelijk komt alles toch nog goed en heeft de concurrent het nakijken. Verder hetzelfde gezeur over vreemdgaan en ontrouw als in de eerste film. En Cedric the Entertainer dient een verbod te krijgen om ooit nog in een komedie te spelen. Deze man is dus absoluut NIET grappig, hoogstens irritant aanwezig. En dat geld ook voor Queen Latifah. ‘Barbershop 2’ krijgt dus een dikke verdiende '0' sterren.