Last Holiday (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Wayne Wang
met Queen Latifah, Gérard Depardieu en Timothy Hutton

Georgia Byrd (Queen Latifah), een verlegen verkoopster van keukengerei uit New Orleans, krijgt te horen dat ze niet lang meer te leven heeft. Ze gooit het roer om en besluit een laatste droomvakantie te houden in Europa. Omdat ze denkt dat ze niets meer te verliezen heeft, gooit ze alle remmen los. Georgia's persoonlijke transformatie heeft effect op iedereen die in haar buurt komt. Ze wil een leven vol plezier leiden in slechts een paar weken.

Botje1970
Een heerlijke goed gevoel film. Georgia Byrd (Queen Latifah) vind ik een geweldige persoonlijkheid

avatar van Kisje
Een feel-good-movie met een grappige Queen Latifah!

avatar van Spetie
Een komedie die barst van de clichés en die eigenlijk nergens verrassend weet te worden. Desondanks is de film dankzij het enthousiasme van de hoofdrolspelers en de leuke bijrolletjes van o.a. Gerard Depardieu nog best te verteren. Gewoon een aardige feel good movie, die je als kijker nog enigszins aan het denken kan zetten over hoe jij je laatste dagen zou beleven. Nergens bijzonder, maar wel redelijk vermakelijk.

avatar van Najade
Hele leuke film weer van Queen! Ik vind haar echt goed acteren zowel komedie als drama, top vrouw!
Wel jammer dat ze haar in de film heel mooi laten zien als ze gaat eten en pas daarná de make over laten zien.
LL blijft een mooie man

avatar van Sammetje73
Errrruuug cliché, maar toch een vermakelijke film.
Dus toch 3 sterren van mij

avatar van nightbreed
Tja, het einde weet je al voordat de film is begonnen, maar toch wel geinig om een keer gezien te hebben.

avatar van DonOswaldo
Alweer een redelijke wegkijker die wat meer humor mocht hebben maar toch redelijk vermaakt met een enigzins leuk einde..

Alleen had wat moeite met indenken dat die man op Queen Latifah verliefd was geworden..

Echt een leuke vermakelijke film!, een mooie feel-good movie!
Ik heb er zeker van genoten!

avatar van komerad
Een pure blok cliche's met karikaturale personages die je eerder in een kinder film (home alone ed) zou verwachten. Toch vond ik hem nog aangenaam kijken (verstand op 0) tot zo aan het einde.
Op enkele bescheiden glimlachjes na kan ik deze film al zeker niet als komedie aanraden (tenzij je iemand die met een duits accent "dogscan" ipv "catscan" zegt grappig vind.)

Tot aan het eind vond ik em 2.5 waard = middelmatig filmpje niks bijzonders wel bezienswaardig.
Maar het einde alhoewel ik de clue al van bij het lezen van de synopis kon raden was zo overdreven zeemzoet en moralistisch dat ik me moest forceren om toch nog uit te kijken.

Net gekeken op tv, was leuke film. kijk hem eens als je eigen verveeld, het is zeker geen zonde van de tijd!

avatar van ibendb
Wat een clichéfilm, maar het is wel een leuke.

Ik keek tegen mijn zin naar deze film, maar ik werd positief verrast. Het verhaal is erg leuk en je krijgt er een goed gevoel bij. Het einde was erg voorspelbaar maar ik stoorde me er niet aan. Een echte verassing. 3*

avatar van arjenkees
Beetje voorspelbaar en cliche, maar wel een vermakelijke film. Leuk voor op een donderdagavond als je toch niks beters te doen hebt.

Zelf deze film net gezien op NET5, hij is nu net voorbij, komen me andere programa's.

In eerste instantie dacht ik hem niet te gaan kijken. Maar toen ik zag dat er toch niks anders was en hierna mijn series op dezelfde zender kwamen, ging ik hem toch maar kijken, welk een wijze keuze was.

Deze film heeft alles wat ik van een film vraag. Het geeft me een goed gevoel. En heeft een prachtige motto waar ik ook maar al te graag na wil leven. Daarbij is de omgeving ook echt prachtig en ja, een film met deze actrice kan feitelijk niet misgaan.

En cliché? Welke vorm dan?

Brooke-S
Gisteravond op Tv gezien en ik vind t toch wel 3* waard. Hoewel al vanaf t begin vd film nogal ''log'' op gang kwam en die logheid bleef de rest vd film. Een 'logge'' film vind ik dus en dat slaat niet op Gerard Depardieu en HM Latifah, want die vind ik gewoon gezellige dikzakjes en allebei even grappig. Wat ik me nog afvroeg is waar ''why''? op slaat: op het feit dat zij ziek werd of dat mensen in t algemeen ziek worden. En verder kon je eigenlijk al bij de opmerking over ''2ehands scanner'' weten dat er foute diagnose gesteld werd.

avatar van Marvinleeaday
Echt leuk en hardstikke voel goed gehalte.

avatar van CoiffeurLuc
Prachtige film.....om eens lekker diep in de sofa te duiken!!!!

Wang toch.

Had nog geen slechte film van hem gezien, al had ik op basis van de poster wel al het gevoel dat deze wel eens de eerste zou kunnen worden. En dat gevoel bleek terecht. Net als de melige poster is dit een film die je vooraf al kan dromen. Voorspelbaar, en op een redelijk vervelende manier.

Ook op een redelijk moralistische manier trouwens, wat het einde nog wat extra vervelend maakt. Al is het niet daar waar het fout loopt, de hele film zit gewoon niet lekker. Latifah acteert pover, bijrolletjes zijn slecht (Depardieu?) en de feel good is eerder irritant dan aandoenlijk.

Gelukkig is de setting nog wel redelijk te pruimen en weet Wang dat nog wel aardig in beeld te brengen, maar daar houdt het dan zo'n beetje op. Flauwe, voorspelbare onzin die in alles de meest gemakkelijke weg neemt. Eentje om snel te vergeten, gelukkig zou Wang zich nog wel herpakken.