Big Stan (2007)

geregisseerd door Rob Schneider
met Rob Schneider, David Carradine en Jennifer Morrison

Een man raakt in paniek als hij erachter komt dat hij de bak in moet voor fraude. Daarom huurt hij een professionele expert in om van hem een martial arts meester te maken. Hij denkt hiermee zichzelf te kunnen beschermen in de gevangenis.

Aan de scores kan je aflezen dat ik me er minder mee verveel dan met de meeste klassiekers, en die blijf ik ook geregeld kijken

avatar van Pelagatti
In slaap gevallen...en zo laat was het echt nog niet. :O

avatar van moviemafketel
Niet grappig. Dat hele homogedoe de hele tijd sloeg kant nog wal. Gewoon pijnlijk slechte film zonder greintje humor. Ken echt wel betere van Schneider al is het nooit echt een acteur geweest waar ik dubbel om lig. Volgende keer het regisseren maar aan een ander overlaten want nu hij vrij spel had komen helemaal zijn tekortkomingen als komiek bovendrijven.

avatar van FlickyMartin
Looks like everybody's gonna rape you.

Scheider als Stan Minton en als regisseur van Big Stan.

In Big Stan speelt Schneider Stan Minton, wegens fraude mag hij vijf jaar de cel in.
David Carradine code named The Master neemt hem onder zijn hoede in voorbereiding voor alle sexueel gestoorde racisten die hem als een hond zullen bespringen.
Al snel neemt hij binnen de gevangenis een leidende rol op zich.
Oaksburgh State Penitentiary zal noot meer hetzelfde zijn.

Ik snap die hele haat jegens Schneider niet.
Zijn films zijn een genre van zichzelf, lekker flauw en Amerikaans.
Zonder Carradine was acteerkwaliteit ver te zoeken, maar hij kijkt wel lekker weg.

Prima!

avatar van Timothyvdmeer
FlickyMartin schreef:
[i]
Prima!

zelf juist geen fan van Carradine. Wel met je eens wat betreft zijn films. Zijn gewoon allemaal flauw grappig niet over nadenken.

Tegenvallende film waarin een fraudeur de bak in draait maar zichzelf eerst nog wil wapenen tegen de mede-gevangenen. Een komedie met veel flauwe en domme grappen waarbij ik eigenlijk geen enkele keer heb moeten lachen. Ook had dit regie-debuut van Rob Schneider met gemak een stuk korter kunnen zijn.

avatar van Kondoro0614
Film begon erg saai te worden bij de eerste minuten..
Maar toen ie naar de gevangenis ging werd het steeds leuker en leuker!

Daarom had ik eerst een 2,0* willen geven, maar omdat ik vond dat het later leuker werd. word het dan ook toch maar een 3.5*

avatar van KungFuPanda
Film kwam bijzonder traag op gang, nogal slaapverwekkend. De training van ''The Master'' vond ik erg flauw en eigenlijk totaal niet grappig. Pas in de gevangenis begon het wat leuker te worden.

Personage van Rob stond mij totaal niet aan, en dan doel ik op zijn karakter van voor hij de gevangenis in ging.
Heb vooral moeten lachen om het gedrag van Bob Sapp. Hoe hij normaal mr. Macho is en hier opeens homoseksueel is.

Leuk filmpje, en dan nog les krijgen van de Meester, echt supervet, want hij was toch wel mijn held uit de jaren 70 , want die kung fu series waren van 1972 tot 1975 op de televisie, Rob Schneider heeft wel betere films in zijn leven gemaakt!!

avatar van Alexander1900
Ben geen fan van Rob Schneider want meestal is hij irritant maar in deze film is hij dat niet. Hier laat hij zien dat hij best wel kan acteren zonder flauw te zijn. Big stan is een leuke komedie en de vechtscenes zijn - erg - goed in elkaar gezet (had wel wat weg van Bruce Lee). Petje af, want in de films van tegenwoordig zie je amper wat er gebeurd tijdens het vechten, ook al zijn het 'experts' in vechten. Triest eigenlijk...

Wat dat betreft is deze film een stuk beter dan ik had verwacht. Ook mijn ouders konden deze film waarderen en dat is heel wat.

Best een leuke. Hoofdpersoon is best wel een antiheld en wil vooral zijn eigen hachtje redden.
Het leuk is dat hij nooit verliest. Leuk om eens een film te zien waar de hoofdpersoon nauwelijks in de problemen komt (behalve dat hij de bak in moet).
Leuke film om met je vrienden onder het genot van een biertje te checken

Dick2008
Leek me al niks in het verleden en werd het ook niet. En zelfs een tweede keer wordt het niet veel beter. De spaarzaamheid aan grappen is te groot. Het begint nog best leuk (met Schneider als zakenman) maar zodra hij in de gevangenis belandt wordt het al gauw een saaie bedoeling.
Hier en daar wel een grappig moment, dat hij weer een rake klap krijgt en dat hij de martial arts op de hak neemt. Overdreven spel van zijn vrouw (Jennifer Morrison)(knappe vrouw inderdaad) is ook leuk. Maar dat is het zo'n beetje. 2.0

avatar van mnrk
You might as well buy a welcome mat, strap it to your asshole, say 'I'm open for business'.

Dit was gewoon een leuke en vermakelijke komedie...

Rob Schneider was prima op dreef in deze film en de overige cast was ook op zijn plaats (leuke bijrol van Bob Sapp), David Carradine was ook leuk als "The Master"...

avatar van Aazhyd
Platte komedie met lompe humor en natuurlijk een moraal, maar hij kijkt wel lekker weg.

avatar van Corcicus
Uitstekende komedie, één van de betere in het genre.