How High (2001)

geregisseerd door Jesse Dylan
met Method Man, Redman en Mike Epps

Twee stoners roken op een dag iets dat hun IQ zover laat stijgen dat ze tot Harvard toegelaten worden. Wanneer ze echter zonder komen te zitten hebben ze een probleem...

dominion
echt super stomme humor ik was toen echt super melig ik kon niet stoppen met lachen zeker in het stukje dat ze de lijk gaan oproken

avatar van yeyo
Twee stoners op Harvard, toch een concept met potentieel. Maar Cheech & Chong of zo hadden het beter in de plaats van Redman en Method Man gedaan. Ze mogen nog zo goed kunnen rappen, echt grappig zijn ze niet. Verder een heel matig, amateuristisch filmpje met de gebruikelijke clichés en afgezaagde stereotypen. Wanneer komt er eindelijk eens beweging in dat hele 'nigga'-gedoe? Het lijkt al 20 jaar onveranderd te zijn.

Leip-0079
Leuke film! Ben zowieso al fan van Redman en Method Man (muziek), maar in deze film kwamen een aantal grappige scene's naar voren

Leip-0079
c0sm0 schreef:
Een van de grappigste films, ook wanneer je niet stoned bent. De verhaallijn met Bart en Lauren is wel erg uitgekauwd en voorspelbaar maar de grappen echt te gek. Vooral het moment dat die 2 gasten die collegezaal binnenstappen en die gast te grazen nemen

dat is inderdaad het grappigste stukje uit de film

Erg grappige film. Deze kan ik blijven kijken.

avatar van Fortune
yeyo schreef:

Cheech & Chong, hoe geweldige acteurs dit ook zijn, ze kunnen niet als studenten doorgaan.
Als Cheech & Chong precies hetzelfde script volgden hadden ze het echt niet beter gedaan. Niemand kan schelden zoals Meth en Red het doen, dus jou jaren 80 stoner helden ook echt niet.

avatar van yeyo
Anno 2001 waren ze daar inderdaad te oud voor, maar met dit script hadden ze vroeger echt wel iets leuk kunnen aanvangen. Ik vind Redman en Method Man gewoon echt niet zo grappig. En een uitgebreid scheldproza hebben ze nu ook weer niet, veel verder dan 'nigga' en 'bitch please' komt het niet.

avatar van Hdde
How High: Eén van de weinige komedies die ik elk jaar opnieuw bekijk. Eerst via de DVD-speler, toen via de Blu-Ray speler en nu uiteindelijk zelfs al via de mediaplayer. Elke keer geniet ik weer van deze film. Method Man en RedMan zetten toch wel een knap staaltje acteerwerk neer. Voor het genre komedie vind ik dit een hele dikke voldoende waard. Wanneer je niet van Hip-Hop houdt en/of je bent nuchter.. ook dan is deze film te pruimen!

avatar van Fortune
You little green jimmy the cricket suit wearin ass mu fucka

you little short colin powell haircut havin ass mu fucka

you little angela davis mustache wearin ass mu fucka

you little ricahrd pryor short cut fade havin around tha side wearin mu fucka

you litle sammy davis award jr afro haircut havin ass mu fucka

YOOOU! dinomite disco danny double statin......

you don canarius wit a haircut- Gentlemen!

Late reactie, maar ze komen wel verder dan 'nigga' en 'bitch.'

Dacht dat ik How High wel eens had gezien, maar bleek niet zo te zijn. Stiekem wel een leuke comedy, net wat minder kinderachtig dan de meeste in dit genre. Ook wel prettig dat Method Man en Redman geen blad voor de mond nemen. Pimp en assistent-Pimp stelen de show met hun geïmproviseerde stukken waar ze niet uit hun woorden komen!

Ludovic
Overgewaardeerde stoner film. Eenmalig leuk, maar te lang voortbordurend op dezelfde grappen. Het contrast tussen de stoners/rappers en de rest van de studenten is zo nu en dan wel degelijk komisch, alleen de lol is er snel af. Het gewenste publiek heeft men in ieder geval wel bereikt, aangezien de cultstatus van deze film. En ach, na een paar pretsigaretten is het allemaal zo slecht nog niet. 5/10.

BESTE FILM OOIT!

avatar van Richard_Voorhees
Niet te vaak kijken en dan blijft hij gewoon leuk moet ik zeggen. Lekker flauwe stoner comedie zoals ik ze graag zie.

Nou ik anderhalf jaar gestopt ben met blowen vond ik het toch wel een leuke film wel grappige momenten vind het wel echt jammer dat ik deze film nooit stoned heb meegemaakt gaat helaas ook niet meer gebeuren

avatar van tattoobob
Leuke film....jammer dat ik niet meer blow!!!!

avatar van NYSe
Rotzooi

Een film die waarschijnlijk alleen goed is als je zelf als een garnaal op de bank zit, wat dus geen goede film maakt. Mijn vrienden deelden allebei een joint en hadden de tijd van hun leven; ik bedankte vriendelijk en moest een seksistische, racistische en hedonistische klucht van anderhalf uur uitzitten.

Het plot draait zogenaamd om een schijnbaar intelligent personage genaamd Ivory dat stompzinnig genoeg blijkt om zichzelf in de hens te steken en uit een flat te springen. Zijn vruchtbare as gebruiken zijn twee vrienden, Silas en Jamal, om wiet te groeien en wat blijkt? Iedere keer als het ze daar high van worden verschijnt de geest van hun vriend, die ze vervolgens kan helpen met hun examentoets die ze toegang verleent tot Harvard.

Tot zover het povere excuus dat door scenarist Dustin Lee Abraham en regisseur Jesse Dylan (zoon van de man die The Beatles introduceerde tot marihuana en zo een culturele revolutie teweegbracht) gebruikt wordt om Silas en Jamal in de meest ongebruikelijke setting te plaatsen, waar ze door hun levensstijl, geheel voorspelbaar, clashen met zo'n beetje iedere (stereotype) bewoner van het campus. Ivory verschijnt welgeteld nog twee keer, maar om dat verhaal draait het allang niet meer.

Waar het inmiddels nog wel over gaat? Ik moet zeggen dat ik de grootste moeite had enige coherentie te vinden in alle simplistische, vulgaire grappen die gebracht werden. De montage is zó rommelig dat het verhaal, voor een stonerkomedie, lastig te volgen wordt. De één na de andere willekeurige scène volgt elkaar zonder enige samenhang op, waardoor het onmogelijk wordt te bepalen welke richting How High nu eigenlijk opgaat. Naar een einde, hoopte ik alleen nog maar.

Kortom: een rommelige, aanstootgevende en vooral niet-grappige komedie die door een totaal gebrek aan samenhang bijna niet te volgen is. Helaas alleen zwaar onder invloed van te genieten.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vaak tegen gekomen in stoner lijstjes en daarom ook maar een kans gegeven, dat deze film zwaar overgewaardeerd is werd me ook al redelijk snel duidelijk.
Stoner films staan nou niet echt bekend om de kwaliteit maar dit was wel heel beroerd zeg, de eerste pakweg 20 minuten gaan nog maar daarna voelde de film steeds langdradiger aan en daar hielpen de 2 rappers/acteurs ook niet in positieve zin aan mee.
Een scene die me wel altijd zou bij blijven is als ze dat lijk gaan opgraven en proberen op te roken, behoorlijk ziekelijk en daarom ook geslaagd.

Meer dan een 2 kan ik hier niet aan geven.

avatar van Lord Flashheart
Matige vertoning.

Een stoner film staat niet bekend om zijn kwaliteit, maar dit zakte toch redelijk door de ondergrens. En ware het niet dat ik minstens vijf bier en een paar glazen wijn op had, want anders was mijn beoordeling nog aanzienlijk lager geweest. Het begint nog best aardig met twee nozems die naar Harvard kunnen gaan dankzij intelligentie verhogende wiet. Daar gaan ze de boel eens flink op stelten zetten denk je dan. Valt dat even vies tegen.

De film is zo incoherent, de montage zo slordig. Uit het niets verschijnen allerlei personages, introductie is totaal afwezig en even makkelijk verdwijnen ze weer. Er viel op een gegeven moment zelfs voor een stoner film geen touw meer aan vast te knopen. De grappendichtheid is verder bijzonder laag en bestaat vooral uit de gebruikelijke Afro-Amerikaanse "humor". Veel domme grapjes over rasverschillen tussen blanken, Aziaten en negers. Vreselijk flauw en gedateerd. Geef mij maar Harold & Kumar; die kunnen tenminste op een leuke en frisse manier grappen over dit soort kwesties maken.

Behoorlijk overschatte film. 2**

avatar van Corcicus
Eigenlijk echt een schertsvertoning. Gelukkig zijn er intussen heel wat betere stonerkomedies verschenen.

avatar van Timothyvdmeer
niet al te best..wordt vooral gekopieërd van betere komedy's.
Soms echt te flauw en makkelijk.

avatar van Gang_Star
What are you wearing?
-Bufu!
Bufu?
-By us f*ck u!

Een komedie die volledig in je straatje moet liggen om er van te kunnen genieten. Het is een vermakelijke film, maar wordt na meerdere herzieningen wel een stuk minder. Qua inhoud een zwak verhaal met veel grof taalgebruik, een aantal hectische situaties en een aantal maffe personages, waarin Redman en Method Man leuk op elkaar ingespeeld zijn als twee scholieren die de boel oplichten en daardoor tussen de rijkeluis kinderen terechtkomen.

avatar van Macady
Haha stem verlaagd van 4* naar 2.5* gister ff teruggekeken na 10 jaar. Wel erg flauw en alleen leuke met een hele dikke .....

avatar van weerwolf79
Vreselijk slechte film, maar de humor maakt een hoop goed.