Three o'Clock High (1987)

Alternatieve titel: 3:00 High

geregisseerd door Phil Joanou
met Casey Siemaszko, Anne Ryan en Richard Tyson

De scholier Jerry Mitchell moet voor de schoolkrant een stukje schrijven over de nieuwe student Buddy Revell, die volgens de eerste geruchten levensgevaarlijk zou zijn. Als ze elkaar in de gang per toeval tegenkomen, daagt Buddy hem uit voor een gevecht, maar Jerry probeert er alles aan te doen om die confrontatie uit de weg te gaan.

Vond ik een verassend leuke film destijds. Jonau heeft zijn belofte nooit helemaal ingelost, geloof ik.
Is ie op dvd?

Net besteld.

Wouter schreef:

Jonau heeft zijn belofte nooit helemaal ingelost, geloof ik.

State of Grace is wel een goede film hoor

Vandaag herzien. Blijft leuk.

FisherKing
Te lang geleden gezien, kan me er flarden van herinneren.

avatar van bisse
Iemand die State of grace gemaakt heeft hoeft toch echt geen belofte meer in te lossen!

Luchtige en vrolijke komedie...
Geestig!

avatar van Quentin
Erg leuk en uitstekend gedraaid. 3,75*

avatar van niethie
Vroger al eens gezien maar toen vond ik het niet meer dan gewoon aardig, zonet eventjes herkeken en ik moet zeggen dat ik compleet verrast was, heerlijk hoe zo'n simpel ''i kick you ass after school'' plotje voor zoveel vermaak kan zorgen, verder deden de acteurs het erg leuk, waren de grappen vooral die ene waar Buddy die ene gast een klap geeft en dan al die boekenkasten als een soort rij van dominostenen om vallen ontzettend leuk en daarnaast is het camerawerk ook verrasend goed en paste het prima in de bizarre sfeer van de film. Al met al een wat onbekende 80's highschool film die wat mij betreft niet mag onder doen aan oa The Breakfast Club en Ferris Bueller's Day Off.

3,5 sterren

avatar van Filmkriebel
Irriterende film met een irriterende hoofdrolspeler. Het idee was nochtans goed.

Ik heb deze film jaren geleden eens op een druilige zondagmiddag op de tv gezien, en op de een of andere manier bleef het verhaal altijd wel hangen in mijn hoofd. Regelmatig moest ik terugdenken aan deze film.

Tijdje terug zag ik de dvd van deze film in een voordeelbak ergens liggen, en meteen meegenomen, aangezien ik wel weer erg benieuwd was naar deze film. En ik moet zeggen: geweldige film! Perfecte high school sfeer, leuke verhaallijnen en zeer vermakelijk. Past prima in het rijtje jaren '80 high school movies als The Breakfast Club en Ferris Bueller's Day Off.

Echt een aanrader!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zeer relaxed filmpje die lijkt te beginnen als een simpele high-school comedy maar zich toch nog verder weet te ontwikkelen.
De spanningsopbouw vond ik erg goed, en de spanning was ook voelbaar aanwezig op het einde.

Boven gemiddelde vermakelijke en met vlagen spannende film.

Again, thanks to Niethie

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudende clichés.

Ondanks dat 'Three o'Clock High' nogal wat clichés kent en kon aansluiten op de, in de jaren '80 zeer populaire, lange rij highschool-films' is de aanpak wel een werkende. Prima gefilmd en voorzien van een uitstekende opening, ontpopt zich al snel het simpele verhaallijntje over een rustige jongen die in de problemen komt met de vechtersbaas van de klas. Niet altijd even grappig en sterk, maar degelijk en onderhoudend tot het einde.

Goed.

avatar van Corcicus
Steengoede film met een erg leuke sfeer en een paar geweldige scènes (die boekbespreking is ronduit episch).

90's Kid
Three o'Clock High is toch wel een van de betere high school movies van de jaren 80, en helaas een beetje vergeten. Fijne humor, leuke personages, en een grappige dynamiek tussen het hoofdpersonage en diens antagonist.

avatar van jacobine_rodijk
Onverwachts hilarische film met een grotendeels onbekende cast. Op eerste gezicht komt Siemaszko behoorlijk irritant over as een typische, neurotische scholier echter naarmate de film vordert en diens karakter Jerry meer zelfvertrouwen krijgt wordt wordt de film steeds aangenamer, en grappiger. De eerdergenoemde boekbespreking is wellicht 't hoogtepunt van de film en 't einde - op advies van Steven Spielberg zelf volgens IMDb - is perfect. Wel een paar bekende koppen uit de oude garde maken een verschijning waaronder Jeffrey Tambor en Mitch Pileggi.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Blijft ook 5 jaar(wat gaat de tijd snel) later nog steeds een erg vermakelijke 80s movie!
De film is niet bijster bijzonder maar tegelijkertijd valt er ook weinig op aan te merken, het kijkt als geheel erg plezierig weg en het gevecht op het einde is de moeite waard!

3,5 blijft 3,5.

Matige film over een jongen die er van alles aan doet om onder een gevecht uit te komen na schooltijd. Een typische jaren '80 film die zich tijdens een schooldag afspeelt. Er gebeurd op zich wel genoeg, maar het geheel zou gebaat zijn geweest bij wat meer vaart. Redelijk vermakelijk, maar echt grappig wordt het nergens. Net geen 3.0 sterren.

avatar van 93.9
Sluit me bij scorsese aan.
Film is niet slecht, maar krijgt bijvoorbeeld geen plek in mijn dvd kasten..

avatar van missl
Matig maar kijkt wel lekker weg want er gebeurd vanalles.