Ernest in the Army (1998)

Familie / Komedie

geregisseerd door John R. Cherry III
met Jim Varney, Hayley Tyson en David Müller

Ernest P. Worrell besluit bij de reservetroepen van het leger te gaan, zodat hij in allerlei legervoertuigen kan rijden. Maar tot zijn schrik wordt hij opgeroepen en naar een oorlog gestuurd.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik dacht dat ik alle Ernest films vroeger wel had gezien, maar blijkbaar zijn er nog meer.

Er is dus nog hoop onder de mensheid! (of was je werkelijk van plan dit nog te gaan kijken.)

avatar van SSeagal
Fraaie film met uitstekend acteerwerk en een verhaallijn wat je meerdere malen op het verkeerde been zet, klasse deze!! o....eh....verkeerde film...deze eh..nou doe maar 0,5 *

Al de zoveelste Ernest-film die je een halve ster geeft, SSeagal. Je zou zeggen dat na twee zulke films niet meer zou kijken.....

avatar van SSeagal
Wouter schreef:

Mag ik je ff verwijzen naar het "Slam dunk ernest" topic??

Lees en begrijp.

Dat mag.
Waar vind ik dat?

avatar van Pilcrepus
Gelukkig is Jim Varney dood en zal er geen Ernest film meer komen. Toch wat gerechtigheid in deze koude en bittere wereld.

Je gaat nu wel heel erg ver.

avatar van Pilcrepus
Ik meen het ook niet serieus, maar ik ben ook niet van mening dat deze een sequel nodig heeft.

avatar van FrisoBoei
Echt geweldig slechte films die ernests. Hij heeft ook zon kop die lijkt op Ron Boshart, ook zon kansloos, humorloos persoon.

avatar van Legan
Te flauw en voorspelbaar. Oninteressante personages die zowat allemaal te karikaturaal en kinderachtig zijn. Erg boring. Natuurlijk ook deze is low-budget, maar toch aardige props en degelijke productiewaarde. De pannenkoekenscène was wel 'aardig'. Wat betreft de cast en de personages, viel alleen de personage van Ben-Ali (het kind) mij mee.

Alle 9 delen op een rijtje zettend, komt ik tot het volgende:

3,5* - Ernest Saves Christmas (#2)
3,0* - Ernest Goes To Jail (#3)
2,5* - Ernest Scared Stupid (#4)
2,5* - Ernest Goes To Camp (#1)
2,0* - Ernest Goes To School (#6)
2,0* - Slam Dunk Ernest (#7)
2,0* - Ernest Goes To Africa (#8)
1,5* - Ernest In The Army (#9)
1,5* - Ernest Rides Again (#5)

Uiteindelijke conclusie: alleen de eerste vier delen scoren een voldoende en dat zijn nu net de delen die zich in de floplijst bevinden .