Cheech & Chong's Next Movie (1980)

geregisseerd door Tommy Chong
met Tommy Chong, Cheech Marin en Evelyn Guerrero

De bekende 'helden' Cheech & Chong zijn weer te vinden in een nieuw avontuur. Cheech raakt zijn baan kwijt, heeft ruzie met zijn buurman en moet scoren met de sexy Donna. Ondertussen ontmoet Chong de neef van Cheech, Red, en deze twee gaan vervolgens naar Hollywood om daar een wilde tijd te beleven.

De leukste.

Helemaal mee eens, ik wil deze film nog een keer zien. Maar kan hem nergens vinden. Als ik aan die waspoeder en dat potje plas van zijn zus denk moet ik weer lachen.

tegz schreef:

Dat was indd extreem grappig. Samen met een vriend gekeken en vaak hard in een deuk gelegen.

Reinbo
Weer eens gezien. Extreem geestige Cheech & Chong film, die ook buiten de hardcore fans aan moet slaan. Vele onvergetelijk leuke scenes maken dit tot een van de leukste komedies van de jaren 80. Met Pee Wee Herman, Stacey Keatch en Dennis Leary. 4,5*

xam
Reinbo schreef:

hadden jullie me bijna overtuigd.
maar als ik er een naam als Pee Wee herman bij tegenkom is dat voor mij een reden om af te haken.
dat is alleen leuk voor de allerkleinsten.

avatar van Betamax
Altijd weer leuk.
Prima humor

xam schreef:

hadden jullie me bijna overtuigd.
dat is alleen leuk voor de allerkleinsten.

No way. Pee wee is hier geniaal! Dit was voordat hij kinderprogramma's maakte en zich aftrok in de bios....

Leuker dan deel 1, ik heb de hele film van het begin tot het eind me prima vermaakt. Tanananana, my scrotum, tanananana Humor aan 1 stuk door, er werd goed geacteerd, enne, tsja,

4.5 sterretjes!

L0sT_R3B3L
LMAOOOO HEEY PENDEJOS!

avatar van korenbloem02
Deze in het verleden wel eens gezien, volgens voorschrift . Kan me er helaas niks meer van herinneren.

avatar van wulp2
Dit was mijn favoriete blowfilm in de jaren 80!

avatar van goongumpa
Is er een dvd met Nederlandse ondertitels?

Driello
Wooley booley pleases have my balls, fromage.

Hilarisch. Met of zonder polmpje.

Reinbo
Binnenkort maar eens herzien. Vreemd dat deze film door slechts weinige gekend is.

avatar van yeyo
Geschifte komedie die enorm veel anarchisme en chaos uitstraalt. Bij momenten nogal flauw en langdradig, maar als geheel toch aimabel vanwege zijn energieke, oprechte karakter.

avatar van DwarreI
Ik heb deze laatst voor een groot deel bekeken maar ik kon in meer dan een uur tijd maximaal twee keer tot een gematigde glimlach komen, helaas.

mauwiewauwie
Reinbo schreef:

Meute bepaalt, ik stem niet eens op top films (die ik goed vind krijgt van mij een 5)
Maar welke?
Dat gaat niemand iets AAN.
En als iedereen in eens die film gaat kijken is het niet meer leuk.(kunst)

avatar van Beffrey28
Deel 1 vond ik zeer grappig, binnenkort snel maar eens deel 2 bekijken!

avatar van Mescaline
Ontzettend flauw en over the top maar toch wel een vermakelijke Cheech & Chong met zeker genoeg leuke scenes.

Up in Smoke vond ik net iets beter, deze film gaat soms wel erg van de hak op de tak en is wat chaotischer dan het eerste deel

Deze onderscheidt zich nog van de andere C&C films doordat er nog veel meer grappen inzitten. In het begin lig ik al meteen dubbel als ze benzine aan 't stelen zijn. Chong die het uit de tank zuigt en dan lopen ze knoeiend met zo'n vuilnisbak vol benzine . Net zoals dat schuddende busje en Chong die keihard op z'n gitaar speelt. Dat soort typische humor mis je in de latere films steeds meer. Het verhaal is inderdaad een stuk chaotischer. Up in Smoke is meer één geheel, dit is eerder een verzameling grappige momenten die (soms ietwat krampachtig) aan elkaar zijn verbonden. Ik vind Cheech wel een stuk minder sterk in de rol van zijn neef Red.

avatar van jipt
Haha deze was ook leuk. Cheech en Chong die de stad onveilig maken wat chicks oppikken en een hoop blowen. Einde is briljant! 4*

Reinbo
Ultieme kans op een nostalgische avond!

Koninklijk Theater Carré | Cheech & Chong - carre.nl

avatar van jipt
Lijkt me wel vet, woon er 10 minuten lopen vandaan. Kaartje is wel prijzig.

Reinbo
Niet goedkoop, maar wel twee topkomieken en mogelijk een onvergetelijke avond. Wil het voor geen goud missen. Vrees dat voor mij de reis- en parkeerkosten al bijna net zo duur als het kaartje zijn.

avatar van jipt
Wel eerst een dikke joint van te voren roken heh

Reinbo
Ik wou eigenlijk Carre zelf blauw zetten. Bij de nachtvoorstellingen vroeger mocht je ook niet roken, toch kon je halverwege het doek niet meer zien.

Dit is echt zo'n hele oude video waar ik vroeger samen met vrienden heel erg om kon lachen. Nu vind ik het toch vooral erg flauw en puberaal. Maar goed, dat was ik zelf waarschijnlijk in die tijd ook.

avatar van Rickyman
Echt jeugd sentiment, toen ik begon met blowen waren dit de helden.
Deze blijft erg leuk en dit is ook de beste film van ze (samen)..